Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++Kesähelmet viikkoon 46++

09.11.2009 |

PAELLElle ja muille pahasta pahoinvoinnista kärsiville tsemppiä. Itse kuulun siihen onnekkaaseen joukkoon, joka pääsee todella vähällä.

BERRY, vaikka sydänääniä kuunneltaisiin, ei ne välttämättä vielä kuulu eikä asiaa kannata säikähtää. Riippuu niin kohdun asennosta jne.

PIIPEROINEN, älä anna pelon varjostaa raskauttasi, vaan nauti, kun tällä kertaa on helppoa.

Mä NIRPPA kans vähän pelkäsin reaktiota, mutta aika iloisia ovat olleet :) Isänikin oli pillittänyt silmät päästään. Tämähän on meidän kolmas ja neljännes on vielä aatoksissa. Saa nähdä, muuttaako kolmosen syntymä mielen.

Mä odotan jo kovasti sitä tuhisevaa nyyttiä, imettämistä ja miksei synnytystäkin. Mulla on kaks pitkähköä synnytystä, joista eka päätyi sektioon ja vauvan tehohoitoon, takana. Toivoisin, että nyt saisin sellaisen maks. 10 tuntia pitkän synnytyksen ja saisin vauvan taas siihen rinnalleni heti. Se on ihaninta ikinä

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ar-ultra takana ja kaikki näytti olevan hyvin. Oih ihanaa! Toisaalta en oikein vieläkään usko tätä todeksi, ehkä on sitten vähän varautunut olo tms. Asukki oli aavistuksen "aikaansa edellä" eli suurempi kuin viikot ovat, mutta kuulemma tasoittuu ajan myötä.

Kävin ostamassa pienen ihanan bodyn ilouutisen kunniaksi. Voi mitä ihanuuksia onkaan myynnissä! Oletteko muut jo sortuneet ostoksille?

Nyt sitten odottelemaan np-ultraa. Sen jälkeen ajattelimme kertoa vähän laajemmin, nyt ei tiedä juuri kukaan.

Olo on edelleen vähän huono, etoo melkein koko ajan. Huoh, toivotaan, että pian huono olo menisi pois ja tilalle tulisi ihana ja energinen olo :)

Mun mies on ollut mukana ekalla neuvolakäynnillä ja ar-ultrassa. Täytyy jatkossa katsoa miten miestä neuvolaan "tarvitsee", on ihanasti hengessä mukana koko ajan.

eeto: Täytyykin kokeilla mansikkasurvosta, kuulostaa ihanan raikkaalle! Mansikoita tuli jonkin verran pakastettua kesällä :)

Kovasti tervetuloa kaikki uudet!

Jospa nää olot tästä paranisi. Monilla teistä, jotka olette pidemmällä näyttäisi olot jo hieman helpottaneet. :)

Lumileopardi 7+4

Vierailija
22/40 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa eilen ensimmäisessä neuvolassa, oli ihan positiivinen kokemus. Neuvolatäti oli mukava ja ystävällinen, mutta vähän jäi kaivamaan kuitenkin se, ettei hän loppujen lopuksi ollut kiinnostunut meidän asioista, jos ne eivät liittyneet raskauteen. Tulisi vaan hnkilökohtaisempi olo, jos hoitaja olisi kysellyt myös muita juttuja. Toki, ehkä aika ei olisi riittänyt koko historian selvittämiseen ;). Niin ja tietenkin, heti kun on astunut ovesta ulos, tulee miljoona kysymystä! Niin se vaan menee..

Tänään kävin ottamassa sen sikainfluenssarokotteen, vaikka ensimmäinen kolmannes ei vielä takana olekkaan. On kuitenkin se kahden viikon vaikutusaika, joten mielummin ennemmin kuin myöhemmin. Ja kyllä neuvolatäti sanoi, että voi ottaa jo nyt. Ja vaikka jotain ikävää lähipäivinä tapahtuisi, en voisi tietää mistä se johtuu.

Hoitaja muuten sanoi, että voin ottaa panadolia, jos on tarvetta eli jos kuumetta nousee. Hän sanoi, ettei turhaan kannata ottaa, mutta kyllähän se niin on, että kuumeen noustessa sitä pitää tarvittaessa laskea, eikä raskaana mikä tahansa kelpaa siihen. Vielä ei ole rokotteesta tullut mitään, ihan vähän on käsi kipeä. Yhdelle tutulle laitettiin ennen mua ja sille nousi kuume seuraavana päivänä. Mulla on huomenna vapaapäivä, joten kelpaa sairastaa tarvittaessa =)

Söin myös kylmäsavulohta vahingossa isänpäivänä. Se oli siinä alkuruokalautasella ja vasta, kun ukki kysyi, tykkäänkö kylmäsavulohesta, tajusin, mitä pistän suuhuni. Päätin kuitenkin olla ajattelematta sitä sen kummemmin, ei sille enää mitään voi. Jatkossa vaan täytyy olla tarkempi. Ja toivon tosiaan, ettei nyt mitään kävisi.

Tiedättekö muuten, onko listeriaa saatuaan mitään oireita tai merkkejä, kun kaikissa eilen saamissani oppaissa puhutaan vaan, että pitää välttää ja se saattaa aiheuttaa sikiövaurioita. Mutta varmaan nyt jos sen sais, olisi km todennäköinen? Vai näkyykö se vaan jonakin rakenteellisena poikkeamana ultrassa?

Olen varmaan kertonutkin jo, että aiomme kertoa kaikille vasta jouluna. Nyt jo tietää paras ystäväni ja mieheni veli. Syynä kertomisen ajankohtaan on se, että en usko mieheni perheen tai lähinnä anopin pystyvän pitämään asiaa salassa puolelta kylää, vaikka sitä pyytäisimme. Mielestäni mahdollisen km sattuessa asia on kuitenkin sen verran yksityinen ja arkaluontoinen, etten kaipaa tuntemattomien myötätuntoa tms. Perheen tuki on ok. Joulu on sitten muutenkin tosi hyvä ajankohta, vaikka silloin ollaan jo melko pitkällä, se on ikään kuin lahja ja lahjojen antaminen on mielestäni ihanaa =)

Mulla ei ole ollut mitään pysyviä mielihaluja, inhokkeja ehkä kyllä. Kaikki tosi rasvanen ei meinaa upota ja sama juttu lihassa. Yhtenä päivänä piti ostaa kaupasta nakkeja ja herkkusieniä, kun niitä teki mieli, toisena viilistä ja banaanijugurttia. Nämä ovat vain vähän voimakkaampia kuin sellaiset perus mielihalut =). Ananas taitaa olla kyllä tämän hetken suosikki, sitä menee useampi purkki viikossa.

Nyt voikin käyttää neuvolan virallisia viikkoja, niitä on tänään tasan 9+0, joten ehkä se sekoilu loppuu nyt tähän.

Lilium candidum

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli 4 viikkoa sitten yllätyksenä tieto perheen lisäyksestä. Ensin sitä mietittiin jos, mahassa olisi joku bakteeri kun oksentamisesta ei tullut loppua. Eli pahat aamupahoinvoinnit jatkuivat melkein 4 viikkoa. Nyt paremmilla mielin ja ruokakin maistuu taivaalliselle. ensimmäinen ultra on otettu jo viikolla 5+4 ja nyt pitäis varata ensimmäistä kertaa aika neuvolaan, kun siellä ei vielä ole käyty. nyt jo viikolla 8+5. Jännittää aikalailla.

Vierailija
24/40 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sydänäänetkin saatiin dopplerilla kuulumaan.Oli tosi kiva juttu, ettei tarvi kahta viikkoa odottaa. huomenna yritän käydä hakeen sen SI- rokotteen, jos vaan saan sen meidän aikatauluun sopimaan.

neuvolan mukaan laskettu aika olis vasta 6.6, omien laskujen mukaan 4.6. saas nähä, todennäköisesti tämäkin menee yli niin kuin aikaisemmat.

nirppa rv 10+4 (omien laskujen mukaan)

Vierailija
25/40 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, eilen oli lääkärineuvola ja niinhän siinä kävi, ettei se nuori lääkäri sitä sykettä saanu kuuluviin. ei oo tosin eka kerta mulla ku keskimmäisestäkin vielä viikolla13+ ei lääkäri löytäny sykettä jat arkisti ultralla perästä. totes vaan että kohtu on mulla niin takana kenossa että vaikea saada pienillä viikoilla kuulumaan. tässä on varmaan sama taas kyseessä. jos ei oo niin enhän mä sille enää mitään voi joten turha huolehtia. huomenna on kuitenkin ultra jossa sitten saan tietää mikä on tilanne joten sinen asti pitää vaan nyt kitkutella.

siivousta ja siivousta ois sit täällä tiedossa, ihanat kihomadot oli sitten taas muuttaneet meille. onneksi kun ei oo eka kerta niin ei oo enää niin järkyttyny vaan ottaa jo koko homman sillä mielellä et tuleepa kerrankin siivottua oikein kunnolla parin viikon välein koko kämppä. sitten vaan käsien pesua, käsien pesua ja vielä kerran käsien pesua!!! onneks nyt on pakkasia niin saa lelut ja vuodevaatteet pihalle niin saa madot huutia.

nyt täytyy lähtee esikko viemään kouluun, sen jälkeen alkaakin se laulain työtäs tee... tralalalallllaaa...

bleeder 11+1

Vierailija
26/40 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi EDELLEEN kipee sikarokotteesta jonka otin maanantaina! Onko tää enää normaalia???

Olen alkanut nukkua todella huonosti, liekö syy hormoneissa? Heräilen herkästi, en saa unta sitten millään. Mulle ei todellakaan tyypillistä! Onneksi olen muun syyn takia s-lomalla, niin voin nukkua päivisin. En varmasti pystyis töissä olemaan tämän olon takia.

Kahvia en ole 3 päivään juonut, tänä aamuna sain keitettyä ja kupillisen juotua. Yökkäilen useimmiten iltaisin eli mulla ei ole paha olo aamuisin vaan KOKO päivän ja iltaa kohden pahenee. Ruoka ei oikein maistu, hedelmii syön. Hyvä idea tuo jäiset marjat, mullakin ois mansikkaa pakkasessa...

Jos näin huono veto on pidemmän aikaa vielä niin herään jouluaattona sitten seuraavaksi että ohhoh..meinaan aika menee niin kovaa vaihtii eteenpäin eikä meikeläinen ole saanut aloitettuu vielä edes korttien tekoa!!

Kiva kuulla teidän neuvola ja ultrakuulumisia. Mulla on itsellä yksi erityislapsi ja kuulun sellaiseen vertaistukiporukkaan, jossa on paljon erilaisia erityislapsia. Tiedän varsin hyvin ettei noi ultrat aina pidä paikkansa, synnytykses voi sattuu mitä vain jne. Pelottaa omalta osaltani et tuleeko terve lapsi nyt. Kun sitä ei aina noissa ultrissa selvitetä. Toisaalta ihminen oikeesti kykenee melkein mihin vain, hyvin sairasta lasta pystyy rakastamaan. Jokaisessa lapsessa on sitä ihanuutta!

Mutta se on yksi syy, miksi omaa "vauvakuumettta" ei ole kun en oikein uskalla sitä edes tuntea. joku sanoi ostaneensa jo vaatteenkin, meillä on ennestään vaatetta kyllä. Tietysti vaikuttaa et tää raskaus ei ollut suunniteltu, mut uskoisin et tässä odotuksen myötä varmasti siihen tulee muutos.

t.paelle rv 7+3

Vierailija
27/40 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ensimmäinen neuvola ohi. Painoa oli lisää onneksi vain yksi kilo. Esikoisen kanssa oli näillä viikoilla jo 2,5 kiloa lisää. Ihme ettei ollut tullut enempää tällä syömisellä=)

Aika paljon on parissa vuodessa karsittu neuvolapalveluja täällä. Seuraava neuvola vasta viikolla 15. Ultra toki mahtuu tuohon viikoille 10-11. Viimeksi oli kyllä vasta viikolla 13. Ei mitään lääkärikäyntejä tai kontrolleja. Aika mielenkiintoinen säästötoimenpide.

Sikainfluenssarokotteenkin otin enkä ole ollenkaan varma oliko hyvä vai ei. Käsi ihan järkyttävän kipeä, lämpöä nousi illalla ja ihan kamala päänsärky. Itsestäni en ole huolissani, mutta vauvasta. Alavatsakipujakin oli illalla. Mutta pakkohan se on vaan uskoa ja luottaa ettei vauvalle ole mitään haittaa tästä rokotteesta. Mutta kyllä mietin että mitä oireita tuolle meidän kaksivuotiaalle ensi viikolla tulee. Tavallisesta rokotteestakin nousee kamalat patit.

Tällaista tallä kertaa.

Loppuviikon iloja !

T.Rosa

Vierailija
28/40 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun minäkin pitkästä aikaa. Pahoinvointi sen kun vaikeutuu, viikonlopusta alkaen olen oksennellut päivittäin ja paino on laskenut 2 kg lyhyessä ajassa. Tänään oli odotettu ar-ultra, jossa kaikki oli onneksi kuten pitääkin, mikä oli suuren suuri helpotus. Olen nimittäin jo sanonut miehelle, että mikäli tämä raskaus menee kesken (voi tietysti vielä mennäkin), niin en usko että jaksan enää yrittää uudelleen; on tämä olotila sen verran kauhea. Neuvolan arvio viikoista kuukautisten perusteella oli 9+3, oma arvioni 8+5. Ultran perusteella lääkäri arvioi 8+6, heittoa alkup. arvioon siis sen verran vähän että lasketuksi ajaksi jää 14.6. Uusi perheenjäsen on 2cm mittainen, mutta saa kyllä pienestä koostaan huolimatta paljon aikaan ainakin äidin voinnissa :).

Työssä käyminen on ollut yhtä taistelua, onneksi sain nyt sairauslomaa 20.11. saakka. Jospa siinä vaiheessa pahin alkaa jo olla ohi. Viime raskaudessa pahoinvointi oli vielä rajunpaa, joten täytyi turvautua lääkitykseen (Stemetil-supot). Nyt on sikäli parempi tilanne, että jotain kykenen kuitenkin joka päivä syömään, eli en nyt ihan kuivumassa ole kuitenkaan. Toivottavasti selvitään nyt ilman lääkitystä.

Me ollaan oikeastaan jouduttu kertomaan pahoinvointini takia raskaudesta jo lähes kaikille. Viikonloppuna esikoinen ahdistui selvästi siitä, että oksentelin, olin huonossa kunnossa enkä edes jaksanut tulla isänpäivän aamiaiselle. Kerroimme siis asiasta, jotta hän ei turhaan murehtisi eikä ainakaan pienessä mielessään miettisi mitään turhia kauhu-skenaarioita. Töissä kerroin myös tällä viikolla -alkoi jo olla hieman kummastuneita ilmeitä, kun olen kalpea ja joudun välillä lähtemään kotiin kesken työpäivän enkä enää käy kahvihuoneessa. Jos tässä käy murheellisesti eikä raskaus jatkukaan, niin pitää murehtia sitä sitten.

Koska hyvin todennäköisesti on kyseessä elämäni viimeinen raskaus, niin täytynee yrittää tästä hieman nauttiakin. Haaveilen jo joulusta - jospa siihen mennessä alkaisi kuvotuskin helpottaa. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

T. Paprika + Naksu 9+3

Vierailija
29/40 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi sitten eka neuvola tai kyllä minä pariviikkoa sitten rokotuksessa kävin, mutta muutoin siis eka “oikea” neuvola. Hirvittää jo valmiiksi että kuinka paljon tätä painoa on taas kertynyt. Kotona en ole uskaltanut edes vaa`assa käydä. Syön isoja annoksia ja sitten siinä välillä kokoajan napostelen jotain.. Suussakin kaiken aikaa pahamaku jos ei imeskele jotaen kurkkupastillia tms. Edellisistä raskauksista kertynyt aina se parikymmentä kiloa.. Onneksi imetys kuitenkin aina aika hyvin karistanut nuo sitten poiskin.

Useampi oli jo kuullut ja osa nähnytkin pienokaisensa. Onnea hyvien uutisten johdosta!! Kyllä sitä raskaus tulee jotenkin todellisemmaksi tai sitä uskoo että siellä masussa oikeasti joku on kun kuulee pienen sydämmen pumputuksen!!

Lilium cadidum: listeria kai ilmenee vatsatautina, kuumeiluna, lihaskipuina, päänsärkynä jne. Ja voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen. Luulen että olisit kyllä huomannut jos olisit sikhen sairastunut!!

No nyt täytyy taas alkaa laitella välipalaa, kun nuo pienetkin alkavat varmasti kohta heräillä.

pönttis rv 9+1

Vierailija
30/40 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa taas. Tiistaina ilmoittelin että vauva näkyi ja kuului jo, rustasin silloin pitkät pätkät mutta jostain syystä viestistä karsiutui pois suurin osa enkä jaksanut enää uudestaankaan heti perään kirjoittaa.

Tiistai oli tosiaan ihana ja helpottava päivä, hyvä kun ei itku päässyt neuvolassa kun se pieni pumpumpumpum alkoi kuulua. Mies oli mukana ja olen onnellinen kun sain jakaa hetken hänen kanssaan. Neuvolatäti oli mielettömän mukava, käynnistä jäi hyvä mieli. Saimme paljon infoa käynnillä. Oli ihana myös saada selville että hemoglobiinini ja verenpaineeni olivat tosi hyvät, mulla kun on ajoittain ollut liikaa verenpainetta.

Voimia kaikille joilla on hankalaa pahoinvoinnin ja muiden oireiden kanssa! Minulla tuntuu olo pahenevan, aamuisin ja aamupäivästä syöminen on vaikeaa, yökkäyttää kesken syönnin ja alas menee vain harvat ja valitut ruoat. Illasta sitten pystyy syömään paljon paremmin, ja poikkeuksetta iltaruoan jälkeen turpoan IHAN palloksi (tästä saatoinkin jo kirjoittaa). Parhaiten alas menevät kana, puuro, leipä, viili ja jogurtti. Kaikki nämä kuuluvat muutenkin ruokavalioni. Jännää on että viime aikoina ovat inhottaneet hedelmät ja kasvikset, joista ruokavalioni tavallisesti enimmäkseen koostuu! Myös tonnikala on yleensä suosikki, nyt yököttää. Kurjaa on kun tietää että pitäisi syödä nyt terveellisesti niin sitten kammoksuttaa omenat, banaanit, sitrushedelmät, salaatti... Jotenkin maistuvat oudolle ja tuntuu etteivät sula. Kunpa pian helpottaisi tämän ruoan kanssa ja pystyisi syömään normaalisti. Ai niin, suklaavanukas uppoaa milloin tahansa... ;)

Tuosta palloksi paisumisesta, vaatteiden kanssa alkaa olla hankalaa. Tiukkoja farkkuja en halua enää pitää, pitäisi hankkia jo mammafarkut ja pitkiä yläosia. Hameita olen enemmän pitänyt nyt, mutta melkein kaikki sukkikset, legginsit ja välihousut ovat liian tiukkoja! Pystyn pitämään vain erittäin epäseksikkäitä lötteröitä välihousuja niin ettei paina masua pahasti ;)

Tämän viikon on ollut aivan järjetön väsymys. Olen yrittänyt lepäillä ja aloitellut taas ulkona liikkumista, kun on se kamala sikainfluenssa takana päin (tosi hyvin olen onneksi parantunut :) )

Hyvää loppuviikkoa muille kesämasuille! :)

Berry 10+3

Vierailija
31/40 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tuu meille juhannusvauvaa. Raskaus osoittautui tuulimunaksi :(

Ihanaan odotusaikaa teille muille ja toivottavasti saatte jokainen nyytin syliinne kesällä. Mä siirryn takas kuumeilemaan.

- Susamaria

Vierailija
32/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on töissä pantu jo BLEEDERin raskaus silmälle =O Mä aattelin kertoa asiasta keskiviikkona, kun ti ip on ultra. Vähän jännittää reaktio, kun jään äitiyslomalle ennen määräaikaisen työsuhteeni päättymistä.

VALKOSIPULIn olotila kuulostaa hyvin samalaiselta kuin omani. Tosin keskenmenoa en ole osannut pelätä, kun sellaista en ole koskaan kokenut (onneksi, on pakko todeta).

Mulle ei tullut SI-rokotteesta edes käsi pahasti kipeeksi. Eli helpolla taisin päästä :)

SUSAMARIAlle pahoittelut. Tsemppiä uuteen yritykseen.

Pylläri 10+6

Vierailija
33/40 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun susamarialle pahoittelut, toivotaan että tärppää nopeasti uudestaan ja saatte sen nyytin nopsasti myös.

en oikein muista oliko jotain keskusteluja ollu, mieliteoista tais olla jotain puhetta. mulla eioo kyllä pahemmin mitään erikoista tullu, kaikki raikkaat ja mahdollisimman tuoreet suoat ja salaatit maistuu tosi hyvin ja mikään kovion rasvainen ja suolainen ei pahemkmin houkuttele. hyvä niin, eipähän tartte koko aikaa tuskastella siitä kuinka paljon paino taas nousee...

torstaina oli np-ultra ja oli kyl ihana kokemus, varmaan paras kaikista näistä neljästä raskaudesta. kätilö ihan rauhas tutkaili vauvaa ja katto välillä 4d kuvallakin. siellä vauva ilisesti heilutteli käsiä ja välistä jopa vähän pompsahtikin taaksepäin. iloinen ylläri oli , että vauva oli kasvanu edellisestä ultrasta (tai siis saatiin nyt paremmat mitat) vastaamaan laskettua aikaa päivälleen joten mun ei sittenkään tartte valmentautua henkisesti mihinkään norsun kantoaikaan vaan tulee varmaan sen 10-11päivää yliaikaisena niin kuin mun muutkin lapset. paljon sain kuvia mitä on ihasteltu lasten kanssa ja nyt onkin sit ihan luottavainen olo tän raskauden suhteen kun ei oo aiemminkaan ollu mitään ongelmia. nyt sit mennään pikkuhiljaa eteenpäin ja kuulostelen niitä liikkeitä millon bongaisin ekat;)

eipä täällä suurempia, mies lähtee viettämään tänään ukkojen iltaa joten täytyy kovasti koettaa keksiä jotain kivaa ajanaviettoa lasten kanssa. nyt lähden kuitenkin nauttimaan kupillisen aamukahvetta sohvalla ja sen jälkeen pieni siivous niin saa viettää viikonloppua puhtaassa kodissa.

iloista ja rauhallista viikonloppua kaikille!!!!

bleeder 11+4

Vierailija
34/40 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Susamarialle ja muille jo aiemmin epäonnea kohdanneille pahoittelut… ja tsemppiä tulevaisuuteen!

Olen muutamaan otteeseen kirjoitellut, mutta tekstit on hävinnyt bittiavaruuteen enkä uusia raapustuksia ole turhautumisesta kirjoittanut. Nyt teen tekstin ensin wordiin ja kopioin sen sitten sivulle, jos tää nyt katoaa niin saanpahan copy-pastettua sen uudelleen helposti :)

Meillä pahin kuvotusaika ohi, klementtiinejä meni kilotolkulla ja koko ajan piti olla jotakin purtavaa. Nyt alkaa olla jo parempi ja arki sujuu huomattavasti helpommin. Possuflunssarokotteenkin kävin hakemassa josta hieman käsi tuli kipeäksi ja seuraavana iltana oli 37 lämpöä, mutta kaikki se meni ohi. Ei siis huolta.

Ensimmäisessä neuvolassa punnituksessa oli kaksi kiloa tullut lisää ja nyt pelkään pahasti, että kiloja tullut aika hurjasti siitä :) Ruoka maistuu enkä ruoka-aikaan todellakaan ole pois pöydästä! Pikkasen on alkanut housunsuu kiristää, joten kilojen tulo on jo vaikuttanut pukeutumiseen. Hitsi vieköön, kun nyt pitäis saada pidettyä kurissa kilot jottei liian aikaisin tulis masu näkyviin… Töihin en missään nimessä halua vielä kertoa. Jos siellä tietäisivät, mulla ”ottais ohraleipä” enkä vois olla varma tulevaisuuden työnkuvastani. Hmm.. Auttaisi varmaan jos liikkuisi hieman enemmän ;) Hassua sinänsä, en millään malta odottaa masun kasvamista! Se on se mitä todella nyt odotan –iso maha jotta voin kaikille vapaasti näyttää että RASKAANA OLLAAN!

Ensi tiistaina on lääkäriaika jossa kuunnellaan sydänäänet, toivottavasti kaikki on hyvin ja voin jatkaa iloisin mielin tätä odotusta!

Sunnuntaita kaikille!

Pöpö 11+5

Vierailija
35/40 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoon varmaan mahtuu vielä... olo on jotenkin nuukahtanut mutta pian on parempi ja joulu kolkuttelee jo ovella viikkoja olis kohta 12 ja laskettu aika on 7 kesäkuuta, huomenna eka ultra ja kyllä jännittää...mulle kyllä herkut maistuu ei hyvä ..mukavaa sunnuntai päivän jatkoa...

Vierailija
36/40 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi alkuun kaipasin oksentamista kun oli niin epävarmaolo että onko kaikki hyvin, nyt en todellakaan enään kaipaa sitä, etovaolo koko hereillä olo ajan juuri mikään ei maistu, eikä juuri auta sitruunavichy on ainut mikä vähän helpottaa. Kakomassa olen ollut useasti ja pari kertaa on tullut oksennus ihan yht`äkkiä. Nytpä kyselenkin onko kellään kokemusta pahoinvointirannekkeista (sea band) joita apteekista myydään?

-piiperoinen- ja papunen 10+1

Vierailija
37/40 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis viikkoja 7+5 kasassa, pahoinvointia ja iltaa kohden turpoava maha hiukan ärsyttävät. Ja viikon olen ollut sairaslomalla kunnon flunssan vuoksi joka testattiin eikä ollut possunuhaa. Huomenna olisi tk:ssa alkuraskauden ultra ja si-rokotus. Pääsin ultraan koska tämä raskaus alkoi heti keskenmenon jälkeen. Hiukan jännittää huominen mutta täytyy toivoa parasta.

la 29.6 + tytöt 98, 02 ja 03

Vierailija
38/40 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena Piiperoisen kysymykseen hankin perjantaina ko. rannekkeen, olen valmis kokeilemaan lähes mitä vain. En nyt osaa sanoa, onko rannekkeesta ollut suuremmin apua, mutta ei ainakaan haittaakaan. Saattaa olla, että olen ehkä oksentanut hieman vähemmän kuin pahimmillaan, mutta kuvottava, voimaton olo on kyllä riesana koko ajan. Oksentelun vähentymistä voi yhtä hyvin selittää sekin, että olen sairasulomalla, lepo lienee autanut eniten.

Aika raskasta on kyllä sietää pahoinvointia jatkuvasti. Uskomatonta, miten vähän jaksan tehdä mitään vaikka saan levätä mielin määrin; koti on tosiaan sen näköinen, että en ole oikein kunnossa. Jos ei alkuviikon aikana ala vointi kohentua, niin täytyy varmaan harkita taas lääkityksen aloittamista, sairausloman jatkaminenkaan ei viikkokaupalla ole mahdollista.

Onneksi joulu lähestyy, joululehtien selailu ja kynttilänvalo piristävät kummasti samoin kuin tietysti omasta kesävauvasta haaveilu. Varmaa on, että joulukuusta tulee marraskuuta helpompi ja tammikuusta joulukuuta helpompi ja... ei kai auta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin.

Paprika + Naksu 10+0

Vierailija
39/40 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljon jaksanut kirjoitella tänne, paha olo vie kaiken energian myös täällä. Jotenkin ihan luulin, että pahoinvointi olisi loppunut viikonloppuna, kun esikoisestakin loppui tasan rv 8... Mutta nyt sen kun pahenee...aargh. Aivan jatkuva pahoinvointi on, en ole kylläkään kertaakaan vielä oksentanut. Jotenkin lohduttaa, kun teillä muillakin on paha olo, ja kyllä ilmeisesti monella vielä paljon pahempi!! Voimia teille, en muista nikkejä. Tuollaisesta rannekkeesta en ollut kuullutkaan.

Mullakin eka neuvola takana ja nyt sitten vaan odottelen kutsua niskapoimu-ultraan. Jotenkin tuntuu niin pitkältä tämä aika kun esikoisesta pääsin alkuraskauden ultraan ja nyt ei.. Kun ei yhtään tiedä onko kaikki hyvin masussa, vasta joskus vko 11 eka ultra. Mutta kai se on vaan uskottava että pahoinvointiin on joku syy..!

-vanilja rv 8+2

Vierailija
40/40 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tiistaina pahaolo poistui yllättäen, pystyin syömään ja juomaan kahviakin..tietysti ajattelin et possurokotteesta se meni kesken :( Noh nyt kuvottava olo on palaillut, tosin lievempänä mutta joka tapauksessa.

Minuakin haittaa se että en ole käynyt alkuraskauden ultrassa, olisi kiva tietää onko kaikki ok ja missä kohdin tuo nyytti sitte sijaitsee. Mutta nyt sille rahalle on muutakin käyttöä kun joulukin tulossa.

Neuvola on vasta 24.11. joten sitä odotellessa. Kaipa siellä sydänäänet kuunnellaan, mites teillä muilla? Silloin mulla olisi viikot 10.

Olen uskaltanut kertoa raskaudestani kavereillekin, mutta en kovin monelle. Ajattelin et en jaksa salailla kun oloni on kuitenkin huono..

Joku kirjoitti et koti on sen näköinen kuin on olokin..sama täällä. Mies kyllä onneksi kans siivoilee ja pyykkäilee, sitä hommaa riittää kun on kaksi lasta tuossa. :) Minusta ei nyt ole taas siihen..viime viikolla pystyinkin jotain tekemään mut nyt tuli taas se kuvotusolo.. kumpa pääsis edes jouluostoksille jossain vaiheessa ilman tätä oloa. Ei ole kyllä yhtään joulufiilis, vaikka kauppakeskuksissa noita joulukauden avajaisia on jo vietetty vissiin eilen :O

Jaksamista muillekin..

t. P rv 8