Ystäväni joululahjatoiveet
Olin glögillä ystäväni luona ja näin sattumoisin listan joululahjatoiveista miehelleen. Siinä oli mm. Chanel-hajuvettä ja kasvovoidetta, 250 euron arvoinen käsilaukku, monta swarovskin korua, kuntosalikortti jne.
Mulle jäi tosi kummallinen olo siitä,ihan kuin kaverini "lypsäisi" miestään?
Kommentit (49)
Miksi aikuinen ei voisi tehdä lahjalistaa. Mikä siinä on huvittavaa? Missä iässä pitää lopettaa lahjalistan tekeminen?
Mulla ei ole lahjalistaa, mutta taidanpa tehdä ketjun innoittamana :)Oikeasti, sehän olisi hurjan kätevä. Annan vaikka miehelleni, ja vihjaan lahjan hankkijoille (meillä aikuisetkin ostaa toisilleen, tulen kuulkaa saamaan läjän lahjoja!).Mies voikin sitten viivata vinkkejä yli kuin häälahjalistasta konsanaan. Tai saiskohan Stockalle joululahjalistapalvelun...
Yhden lahjan kyllä jo miehelläni ostatin melkein kädestä pitäen. Ehkä se sitten oli 35-vuotiaalle sopiva tapa.
Teidän kanssa...
miksei esimerkiksi pandan suklaa kelpaa? Miks pitää saada "jotain hienoa ja eurooppalaista"? Tai misk pitää saada jotain intiimiä mieheltään? Miksei ei voi lla onnellinen kattilasta, kun sitä oerheessä tarvitaan? Ja miksi aikuinen yleensä haluaa lahjoja? Joulu on LASTEN JUHLA!!!!!!
Haluan saada jouluna ylellisia lahjoja, joita en itse tulisi ostaneeksi. Meillä ei Pandan suklaata syödä muutenkaan. Jouluna haluan vaikka Neuhausin suklaata tms herkkua, jota en itse raaskisi ostaa. Jos tarvitsemme porakoneen tai kattilan, ostamme sen. Isovanhemmilta otamme toki rahalahjoja vaikkapa remonttiin tai johonkin kalliimpaan hankintaan. Muuten ajattelen, että lahjoilla on tarkoitus ilahduttaa läheisiä.
miksei esimerkiksi pandan suklaa kelpaa? Miks pitää saada "jotain hienoa ja eurooppalaista"? Tai misk pitää saada jotain intiimiä mieheltään? Miksei ei voi lla onnellinen kattilasta, kun sitä oerheessä tarvitaan? Ja miksi aikuinen yleensä haluaa lahjoja? Joulu on LASTEN JUHLA!!!!!!
Eli sun ystävä ja miehensä eivät ilmeisesti ole varakkaita tai edes keskituloisia? (Jos niitä ystäviä nyt on olemassakaan)
olipas tullut vastauksia:D Mutta siis. Ystäväni on hirveän vaatelias musta. Siis esimerkiksi kun he menivät naimisiin, hänen oli PAKKO saada timantti sormukseen jne. Muutenkin ostaa (mielestäni) tulotasoonsa nähden "liian" kalliita tavaroita vaikka kotiin. Esim kaikki astiat on pentikkiä ja arabiaaa ja pyyhkeet marimekkoa. Siis se lähinnä minua häiritsee että ihan kuin hänelle pelkkä materia merkkaisi.
Ehkä sun pitäis pyytää mieheltäsi uus tietokone.
kiitos!
Itse en tee listaa, mutta ennen joulua käydään usein kaupungilla miehen kanssa kävelyllä ja ostelemassa lahjoja sukulaisille. Samalla aina katsellaan mitä on tarjolla: kerron mistä tykkään ja mitä toivon aina, kun näen jotain kivaa ja mieheni tekee samoin. Toivoahan voi vaikka urheiluautoa :) Mutta sitten on mukavaa, jos jouluna mies on muistanut jonkun tietyn korun tai hajuveden ja käynyt ostamassa sen lahjaksi. Minustakin on helpompi ostaa lahjoja, kun toinen kertoo mitä toivoo jouluksi.
Lapsi tekee kymmenen lahjan listan, josta toteutetaan osa ja osa korvataan ylläri jutuilla...
Jokainen tavallaan.
pyytävänsä äidiltään lahjaksi Playstation 3:n. Oli ihan siinä ja siinä, etten kysäissyt että mitäs sä sitten joulupukilta ajattelit pyytää... :D
kertoa muutama toive, jotka voisivat olla kivoja kuin tehdä lista, ikäänkuin tilaisi ne lahjat jostain.
mullakin on ollut nyt pari vuotta lahjatoivelista. Ihan leikkaan lehdestä kuvan ja liimaan listaan. Lapset ostaa mulle siitä toivelistasta jonkun parin euron lahjan ja mies pari muutaman kympin lahjaa.
Toivelistassa on monta hyvää puolta: lahja on varmasti onnistunut ja toivottu, enkä itse tiedä mitä saan, koska minuakin vaaditaan laittamaan siihen useampi toive, jotta jännitys säilyy.
Aiempina vuosina oli joskus tylsä saada cd tai video, josta ei välittänyt.
pyytävänsä äidiltään lahjaksi Playstation 3:n. Oli ihan siinä ja siinä, etten kysäissyt että mitäs sä sitten joulupukilta ajattelit pyytää... :D
Mä sain 25-vuotiaana XBOX360-konsolin. Siis vanhemmiltani. Saan joka vuosi jotain kunnollista ja sitten muutaman pienen lahjan. Nykyään tosin niin, että vanhempani ostavat minulle ja miehelleni yhteiseksi jonkun kunnollisen ja sitten minulle jotain pientä itselle.
mutta siis asiaan: ap ratkaisi vihjeellään nyt ikiaikaisen pulmamme! Mies on ihan paniikissa aina, että ostaa mulle vääränlaisen lahjan ja vaatii mua kauppaan mukaan valitsemaan. Itse en halua tehdä niin ja yritän sitten vihjailla. Mutta enpäs olekaan ajatellut kirjoittaa listaa=) Taidan heti tänään jo väsätä sellaisen. Voisin huumorimielessä kirjoittaa sen niinkuin joulupukille;)
Mä sain 25-vuotiaana XBOX360-konsolin. Siis vanhemmiltani. Saan joka vuosi jotain kunnollista ja sitten muutaman pienen lahjan. Nykyään tosin niin, että vanhempani ostavat minulle ja miehelleni yhteiseksi jonkun kunnollisen ja sitten minulle jotain pientä itselle.
ap:n kaveri ei varmaan ainakaan joulun jälkeen rutise täälä vääristä lahjoista:D
se lahja itse? Siis jos on saatava juuri joku tietty asia. Suurimmalla osallakin kun on yhteiset rahat. Lahjalista aikuisella ihmisellä kuulostaa kieltämättä aika koomiselta. Me ollaan miehen kanssa jo vuosikausia ostettu jouluksi/joulun aikaan jotain kivaa yhdessä ja yhteiseksi lahjaksi esim. uusi kamera, matka jne.
Lista sekä äidille että miehelle :DD Kas kun ei sille joulupukillekin vielä....
Ja meidän perheessä vanhemmat ostavat meille lapsillensa vielä joululahjat. Äitini on monena vuonna pyytänyt minua ja sisaruksiani listaamaan joitain toiveita, että voi sitten ostaa tarpeellisen lahjan. En näe tässä mitään kummallista, mutta tapansa kullakin.
vanhemmat maksavat lomamatkamme (viikon matkan) suoraan tilille. Ja jotta joulunakin tulisi paketti, niin ostamme itse vielä itsellemme jonkin lahjan (ja jonka vanhempani maksavat).
olen myös 32 v.
aikuinen tekee itselleen lahjalistaa omasta aloitteestaan, vaan sitä aina pyydetään, että tiedetään mitä halutaan. Ja sehän nyt kai on perimmäisenä tarkoituksena niissä lasten listoissakin.
Meillä ainakin aikuisetkin edelleen saa ja antaa lahjoja kaikille ja sukujoulujuhlissa on päälle 10 ihmistä joka vuosi. Kaikilla ei vaan jaksa välähtää ideoita, joten niitä pyydetään. Ja mukavahan niitä lahjoja on niin saada kuin antaakin, en tajua miksi ikä autom. poistaisi sen.
Mutta kyllä me joskus puhutaan siitä, mitä tarvittaisiin tai haluttaisiin, ja etenkin minun vanhempani kyselevät kaikkien toiveita. Lapset toivoivat viime vuonna yhtä lahjaa kumpikin (hellyttävää).
ja teen toivelistan miehelleni ja äidilleni. Mieheni on maailman surkein lahjojen keksiä joten hän on vain kiitollinen kun saa listan mukaan käydä ostamassa. Vanhemmillani on tapana ostaa paljon lahjoja ja luonnollisesti äitini kysyy etukäteen, että mitä haluaisin!
Mä en tule koskaan ymmärtämään miksei aikuiset saisi ostaa lahjoja toisilleen?!
ja vanhempani kysyivät eilen puhelimessa, että mitäs toivoisimme mieheni kanssa joululahjaksi. En osannut oikein vastata, joten äiti sanoi että miettikää ja kirjoittakaa jotain vaihtoehtoja ylös niin hän sitten valitsee niistä/sen suuntaista. Samoin miehelleni olen kirjannut listaa asioista, joita haluaisin=) Päivitän listaa usein (esim jos joku uusi tuote tulee markkinoille). Mies sitten siitä katselee mulle sopivia ideoita jouluksi, synttäriksi, hääpäiväksi jne.
Mun mielestä se on hyvä käytänne. Näin tosiaan kaikki on tyytyväisiä, mielestäni olisi kauheaa jos mies ostaisi mulle vaikkapa kalliin hajuveden, joka olisi mielestäni ihan hirveän hajuinen! Tai väärän kokoiset alusvaatteet tms. Lisäksi, se on kuitenkin paljon jännempää kuin ostaa lahja itse=/ se olisi jotenkin tosi surullista.
Ja mulla on siinä "listalla" ainakin 150 eri tavaraa:D Eli on aika yllätys silti, mitä tulee:D
pyytäneet "listan" niin joulu-, sybtymäpäivälahjoista kuin kihlajaislahjasta ja vihkilahjasta. Sama jutu mieheni kanssa.
Ostetaan sitten mitä ostetaan ko listalta mutta helpottaa elämää rutkasti. Eikä se lista sitä tarkoita, että kaikki pitää saada.
Ja meidän perheessä vanhemmat ostavat meille lapsillensa vielä joululahjat. Äitini on monena vuonna pyytänyt minua ja sisaruksiani listaamaan joitain toiveita, että voi sitten ostaa tarpeellisen lahjan. En näe tässä mitään kummallista, mutta tapansa kullakin.