Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni joululahjatoiveet

Vierailija
08.11.2009 |

Olin glögillä ystäväni luona ja näin sattumoisin listan joululahjatoiveista miehelleen. Siinä oli mm. Chanel-hajuvettä ja kasvovoidetta, 250 euron arvoinen käsilaukku, monta swarovskin korua, kuntosalikortti jne.

Mulle jäi tosi kummallinen olo siitä,ihan kuin kaverini "lypsäisi" miestään?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en todellakaan ymmärrä tuollaista!

Siis toki toivoa voi ja jos varaa niin mikäs siinä että mies ostaa.

Mutta että tekee ihan LISTAN kuten lapset tekevät :D :D :D

Vierailija
2/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee tarpeeksi monta epäsopivaa lahjaa ja hurja vaihtorumba joulun jälkeen, niin kummasti ne listat helpottavat kummankin elämää.

Tiedän pareja, jotka ostavat lahjat itselleen, ja sitten "vaihtavat" ne.

varma keino saada mieleisiä lahjoja.

Vai onko av-mammat niin rikkaita, että muka jättävät epämieluisat lahjat vaihtamatta? Jos esim saat 200e korun, etkä pidä siitä, eikö olisi järkevämpää vaihtaa se mieleiseen?

Tai jos saat 300e mekon, etkä mahdu siihen...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin äidilleni. Mielestäni se on tosi fiksua, koska sitten kaikki on tyytyväisiä. Mä saan mitä haluan ja muut tietävät että ilahduttavat minua varmasti. Samoin mies tekee mulle listan. Ja äiti meille lapsilleen=)

Toimii siis niin, että listataan kaikki mahdollinen mitä voisi haluta ja sitten mies/äiti/joku muu valkkaa sieltä jotain. Saattaa hankkia sitten jotain pientä siihen lisäksi.

Vierailija
4/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista sekä äidille että miehelle :DD Kas kun ei sille joulupukillekin vielä....

Vierailija
5/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin äidilleni. Mielestäni se on tosi fiksua, koska sitten kaikki on tyytyväisiä. Mä saan mitä haluan ja muut tietävät että ilahduttavat minua varmasti. Samoin mies tekee mulle listan. Ja äiti meille lapsilleen=) Toimii siis niin, että listataan kaikki mahdollinen mitä voisi haluta ja sitten mies/äiti/joku muu valkkaa sieltä jotain. Saattaa hankkia sitten jotain pientä siihen lisäksi.

Vierailija
6/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan tulotasosta.

Ja tietysti myös siitä, millaiseen lahjakulttuuriin on tottunut.

Itselle ei varmaan yli 30 €:n arvoista lahjaa ole tullut. Vähän harmittaa välillä, jos rehellisesti sanon, mutta mies ei ole mitään hemmottelijatyyppiä muutenkaan.

Vierailija
7/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nuo köyhäilylahjat ketuttaa..meillä ostetan joka vuosi mulle uusi smaragdikoru tai turkis ja ukolle jotain laatu viskiä tai niinkuin nyt, se uusi auto, karma tai jotain...tosin se saa sen vähän myöhemmin :D

Vierailija
8/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALUAISIN. EI NEMIESJAÄITIKÄÄN AINA HUOMAA,MIKÄ KIRJA OLISI MIELUISA. OLEN 30V, JA MUN ALAL-ASTEEN OPE (KERTOESSAAN LIKI 60 VUOTTA) SANOI JOKA KOULUKÄÄRIVÄNSÄKIRJAN ITSELLEEN LAHJAKSI. MÄKIN TEIN KERRAN NOIN, KUN TIESIN, ETTÄ MIES TAI ÄTI EIVÄT SITÄ HEVILLÄ LÖYDÄ.

Vierailija
9/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA OPE PAKETOI SIIS JOULUKSI KIRJAN EIKÄ KOULUKSI :) :)

Vierailija
10/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäis pyytää mieheltäsi uus tietokone.

Vierailija
11/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas tullut vastauksia:D

Mutta siis. Ystäväni on hirveän vaatelias musta. Siis esimerkiksi kun he menivät naimisiin, hänen oli PAKKO saada timantti sormukseen jne. Muutenkin ostaa (mielestäni) tulotasoonsa nähden "liian" kalliita tavaroita vaikka kotiin. Esim kaikki astiat on pentikkiä ja arabiaaa ja pyyhkeet marimekkoa.

Siis se lähinnä minua häiritsee että ihan kuin hänelle pelkkä materia merkkaisi.

Vierailija
13/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laittaa enemmän rahaa harrastuksiinsa tai matkusteluun, toiset itseensä ja kotiinsa. Tupakointi maksaa vuodessa tuhansia euroja ja moni vähävarainenkin polttaa. Miksei sen sijaan saisi hankkia ja toivoa lahjaksi laadukkaita ja kestäviä tavaroita. Ei ole kovinkaan iso toive haluta timanttia vihkisormukseen. Mun mielestä on vaan järkevää voida esittää lahjatoiveita. Enkä ainakaan itse haluaisi niitä sauvasekoittimia ja yöpaitoja muumumamman kuva rinnassa. Sen sijaan vähän ylellisemmät asiat ovat kivoja lahjoja, kun niitä ei itse raaski ostella.

Vierailija
14/49 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet ole ajatustenlukijoita.

Oma ukkoni on muutaman kerraj jopa pyytänyt mua kirjoittamaan listan ihan muuten vaan asioista, joita haluaisin "lahjaksi", siis ihan sellaisen yksityiskohtaisen. Sisältäen esim. kaikki meikit ja hajuvedet, joita käytän tai haluan kokeilla (matkustaa paljon ja sanoi, että voisi joskus lentoasemalta aina jonkun ostaa). Halusi listaan myös muutaman käsilaukun kuvien kera, siis ihan oikeita käsilaukkuja (Prada, LV, Mulberry jne.), jos vaikka joskus mielenhäiriö iskisi vaikka lentoa odotellessa ja päättäisi mulle laukun ostaa. En ole vielä listaa tehnyt, en vaan ole saanut aikaiseksi, kun on näiden muksujen kanssa muutakin puuhaa. Esim tää av:lla roikkuminen...

Mutta tosiaan fiksua mun mielestä tuollainen listan kirjoittaminen. Ei se tarkoita, että miehen pitäis ne kaikki ostaa, vaan sitä, että niistä asioista neinen ehkä haaveilee, mutta ei itse raaski ostaa tai tule muuten vaan ostaneeksi.

Pitää varmaan munkin kirjoittaa miehelle lista ennen joulua, että tulee jotain mitä todella haluan eikä mitään mikä jää käyttämättä kaapin pohjalle. Mies kun ei oikein muuta kun kelloja ja koruja osaa mun mieleisiä ostaa. Ne tosin menee niin nappiin, että en itse osaisi parempia valita :)

Vierailija
15/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos!

Vierailija
16/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ja teet joululahja toive listan joulupukille vanhempien kautta, mutta että vielä lista miehelle tai äidille..etc.

Jotkut jääneet sinne lapsen tasolle tosiaan. minulla ei kävisi pienessä mielessäni kirjoittaa listoja :D

sanon miehelleni jos tarvitsen jotain pientä niin sen hän yleensä sitten ostaakin, mutta joskus itse joutuu valitsemaan lahjat :)

Vierailija
17/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos asian ilmaisee että "paras olla timantti tai häät siirtyy" niin onko se tervettä?

ei ap mut vastaavia ihmisiä tunteva

Joku laittaa enemmän rahaa harrastuksiinsa tai matkusteluun, toiset itseensä ja kotiinsa. Tupakointi maksaa vuodessa tuhansia euroja ja moni vähävarainenkin polttaa. Miksei sen sijaan saisi hankkia ja toivoa lahjaksi laadukkaita ja kestäviä tavaroita. Ei ole kovinkaan iso toive haluta timanttia vihkisormukseen. Mun mielestä on vaan järkevää voida esittää lahjatoiveita. Enkä ainakaan itse haluaisi niitä sauvasekoittimia ja yöpaitoja muumumamman kuva rinnassa. Sen sijaan vähän ylellisemmät asiat ovat kivoja lahjoja, kun niitä ei itse raaski ostella.

Vierailija
18/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Itse saan kirjoja, käsintehtyjä suklaakonvehteja, jonkin laitteen kuten kameran tai puhelimen jne ja sitten jonkin timanttikorun. Ne on mun tavislahjat ja niitä osaan odottaa. Saatan toivoa itse jonkin tietyn vaatteen tms. Mutta mitä ne Tavislahjat sitten on, johin pitäisi olla tyytyväinen?

ja jos asian ilmaisee että "paras olla timantti tai häät siirtyy" niin onko se tervettä? ei ap mut vastaavia ihmisiä tunteva

Vierailija
19/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat maksavat lomamatkamme (viikon matkan) suoraan tilille. Ja jotta joulunakin tulisi paketti, niin ostamme itse vielä itsellemme jonkin lahjan (ja jonka vanhempani maksavat).

olen myös 32 v.

[/quote]

Ihan oikeasti, kuinka monen yli kolmikymppisen vanhemmat ostavat mussukalleen joka vuosi ulkomaanmatkan ja muut lahjat? Kuulostaa opiskeluajan meiningiltä. Tosin meillä ei ikinä ole vanhemmilla ollut tuollaisia rahoja, onneksi itsellä ja miehellä on tullut opiskeltua hyvät ammatit, että voidaan ostaa toisillemme yksi lahja, minkä toinen on toivonut. Lapset saavat toivoa 1 ison lahjan ja 1-2 pienempää ja kaikki ovat meillä tyytyväisiä.

Vierailija
20/49 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei esimerkiksi pandan suklaa kelpaa? Miks pitää saada "jotain hienoa ja eurooppalaista"? Tai misk pitää saada jotain intiimiä mieheltään? Miksei ei voi lla onnellinen kattilasta, kun sitä oerheessä tarvitaan? Ja miksi aikuinen yleensä haluaa lahjoja? Joulu on LASTEN JUHLA!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi