Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostitteko/ostaisitteko alkoholia raskaana ollessa?

Vierailija
08.11.2009 |

Mietin tuossa kun luin Facebookin raskaana olevat äidit pakkohoitoon -ryhmän keskustelua (itse en ole ryhmän jäsen). Siellä jotkut sanoivat pitävänsä tuntemattomillekin raskaana oleville naisille puhuttelun, jos näkevät heidän ostavan alkoholia. Itse olen raskaana (jo ihan näkyvästi) ja ostin viimeksi perjantaina alkosta pullon viiniä sekä sikspäkin kaljaa, kun meillä oli eilen vieraita syömässä ja saunomassa. Itse en tietenkään juonut pisaraakaan. En tullut edes ajatelleeksi, että joku voisi ihmetellä sitä. Jotenkin minulle on niin itsestään selvää, että raskaana ollessa ei juoda pisaraakaan että jos näkisin jonkun ostavan alkoholia, olettaisin sen menevän jollekin muulle.

Mitä olette mieltä, oletteko ostaneet raskaana ollessa alkoholia? Vai ettekö kehtaa juuri ympäristön paheksunnan vuoksi? Onko teille ikinä kukaan tullut "pitämään puhuttelua"?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin jonkun kauniin pullon lahjaksi. Kyllä hävetti, piti tehdä myyjälle ja muille asiakkaille erittäin selväksi että minä en sitten itse muuten juo tätä, ostin lahjapakkauksenkin.

Ja en siis ollut raskaana.

Vierailija
2/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevan ostoskärryssä on muutama kalja? Totta kai minä vien miehelle saunakaljan tms., jos kerran satun kaupassa käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevan ostoskärryssä on muutama kalja? Totta kai minä vien miehelle saunakaljan tms., jos kerran satun kaupassa käymään.

tietenkin eri asia, jos on selkeästi aihetta olettaa että kyseessä on ns. "päihdeäiti". Tosin milläpä sitä senkin sitten todistaa. Itse kyllä voisin olla HIEMAN ihmeissäni jos joku tuntematon jamppa alkaisi kassajonossa valittamaan mulle kaljan ostosta:D

Vierailija
4/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joku ryhtyisi lätisemään alkoholista kun ostan sitä perheeen tai tuttavien tarpeisiin jotka eivät kuulu muille, vaatisin vartijat paikalle ja syyttäisin kyseistä räkättäjää päällehyökkäyksestä.

Aivan tolkuton toisen ihmisen yksityisyyteen kajoaminen, ryhtyä puhuttelemaan ja viisastelemaan jotakuta julkisella paikalla.

ja tässä huomautan kaikille, juomisella ja juomisella on eroja. miettikää sitä.

Vierailija
5/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en pitäisi siitä todellakaan, jos joku tuntematon ihminen ottaisi asiakseen kommentoida ostoksiani. Olin aiemmin selkeästi ylipainoinen, enkä silloinkaan olisi tykännyt jos joku olisi kommentoinut suklaan ostoani.

ap

Vierailija
6/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä koskaan tietää ostaako itselleen, miehelleen (kuten me isänpäiväksi isälle juomaksi lapsen isukille pari olutta) tai lahjaksi?

En minä mene kenellekään moralisoimaan ostoksia. Ja mitä se minulle kuuluu? Se kuuluu jos joku lyö lastaan kaupan edessä tai ajaa kun on ottanut!

Juon sillon tällöin lasin punaviiniä tai olutta. Juuri eilen join lasillisen viiniä, edellinen kesäkuussa.

Moralisoikaa ranskalaisille jotka juo halpaa viiniä päivittäin ruuan kanssa, mutta kun ei ole omaa elämää..

Vierailija
7/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran ostin lahjaksi konjakkipullon ja pari kertaa kesällä hain itselleni alkoholitonta siideriä (alkosta saa tosi hyvää 0%). Tuolla siiderinhakureissulla mua tuijotti paheksuen joku lihava deekun näköinen mies.

Vierailija
8/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia raskaana ja pienten lasten kanssa.

En kuitenkaan omaan käyttöön vaan esim. illanviettoon tuleville ystäville ja miehelleni ruokajuomaksi.

Muutaman kerran olen alkossa asionut kun mies on ollut lähdössä työmatkalle ja luvannut viedä mukanaan jotain suomalaista likööriä tmv.

En ole ole huomannut että kukaan olisi katsonut paheksuvasti. Ei kukaan ole ainakaan mitään kommentoinut.

Meidän perheen alkoholinkäytöstä kertoo paljon vanhimman lapsemme toteamus: 'ne joilla on lapsia ei koskaan ole humalassa'.

Vierailija
9/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka "katsovat pahasti ja mulkaisevat" äitejä Alkossa lasten kanssa tai niitä äitejä jotka kaupasta ostavat korviketta.

JOs joku tulisi avautumaan niin mulla olisi kyllä ihan muutama valittu kommenti ko. tason ihmisistä valmiina.

Sairaanloinen muiden kyttääminen ja tarkkailu ei ole tervettä ja mä uskon että ihmisillä joilla on tarve muita kommentoida on itsellä jonkin tason henkinen ongelma itsensä kanssa.

Vierailija
10/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanloinen muiden kyttääminen ja tarkkailu ei ole tervettä ja mä uskon että ihmisillä joilla on tarve muita kommentoida on itsellä jonkin tason henkinen ongelma itsensä kanssa.

Mielestäni olisi ÄÄRIMMÄISEN törkeää, jos joku tulisi kommentoimaan kauppaostoksiani. Oli ne sitten MITÄ TAHANSA! Päihdeäidit pakkohoitoon tai ei, mutta eiköhän me tavalliset veronmaksajat saada ostaa kaupasta mitä halutaan?

Vierailija
11/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostan toki, mutta en juo. Toivottavasti kukaan ei tule pitämään minulle puhuttelua, saattaisin hormonihuuruissani hieman kiihtyä.

Vierailija
12/34 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetyttääkin jos todella raskaana ja isomahainen äiti pikkulapsen kanssa käy Alkossa ostamassa kossupullo. Olipa pullo kelle hyvänsä niin väkisinkinm miettii, että miksei se toinen voi käydä ostamassa.

Vierailija
13/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin jonkun kauniin pullon lahjaksi. Kyllä hävetti, piti tehdä myyjälle ja muille asiakkaille erittäin selväksi että minä en sitten itse muuten juo tätä, ostin lahjapakkauksenkin.

Ja en siis ollut raskaana.

ootpas aika luuseri ja avuton ihminen. Minkä takia se nyt selväksi muille piti tehdä? onko väliä? hanki selkäranka.

Vierailija
14/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä join jopa terassilla itse yhden siiderin. Lisäksi olen ostanut miehelle yhden oluen ja kaverille lahjaksi kuohuviiniä.

Jos joku tulisi kaupan kassajonossa mussuttamaan, niin saisi kyllä sellaisen läksytyksen, että muistaisi lopun ikänsä!

Vierailija
15/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän se kenellekkään kuuluu jos jonkun raskaana olevan ostoskärryssä on olutta tmv? jokainen voi pitää huolen omista asioistaan, toki on niitäkin mammoja jotka vetää övereitä lasten ollessa läsnä, mutta eipä sitä mistään kaupasta löydä.

En kyllä itekkään kattele toisten ostoskärryjä "voi ei, tolla on rasvasta pihviä, rasvasinta lihaa ja punasta maitoa ja vielä lapsi mukana" ei tommonenkaan tee hyvää lapselle, mut ei kuulu mulle, eikä mua kiinnosta.. ihme porukkaa ku ees mietitte tommosia.

Vierailija
16/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ärsytyksissä kirjoitettua vähän eri tavalla kuin tarkoitti.

Ette te erota kaupassa alkoholisti äitejä ns "normiäideistä"

Vierailija
17/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mitä on laillisesti kaupan,

voin ostaa tai olla ostamatta,

ihan perustelematta sitä kenellekään!

Omituisia jokamiespoliiseja, jos ostoskoreja tullaan arvioimaan ulkonäön tai olotilan mukaan...

Vierailija
18/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostoskoristani löytyy lähes viikoittain esim. joitain näistä:

lonkeroa, olutta, punaviiniä, likööriä sekä calvadosta

pikkusikareita

terveyssiteitä, siis erilaisia kuukautissuojia

lämmin- ja/tai kylmäsavulohta

home- sekä tuorejuustoja

kissanhiekkaa ja -ruokia

salmiakkia, lakuja, suklaita

...lista on aina pitkä ja parhaimpana juhlaviikonloppuna suorastaan loputon ;-D

leppoisaa joulunodotusta

T: pian nelikymppinen ja kohta 8-henkisen perheen äiti

Vierailija
19/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saanut paheksuvia katseita. Käytiin paikallisessa olutravintolassa miehen kanssa syömässä ja vessareissulla otin samalla miehelle oluen. Voi niitä murhaavia katseita vaikka hyvin näkivät että itse join vain vettä. Ilmeisesti edes anniskeluravintolaan ei saa raskaana mennä vaan pitää olla kiltisti neljän seinän sisällä.

Myös ostin kaupasta siideriä ja olutta ihan tavalliseen tapaan vaikka itse en juonut. On jokaisen oma asia jos ovat niin ahdasmielisiä että ensimmäisenä ajattelevat pahaa toisista vain ostosten perusteilla.

Ei ole kukaan tullut pitämään puhuttelua ja kyllä olisi huutia saanut jos olisi.

Vierailija
20/34 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan mitään saarnoja. Sehän nyt tyhmää olis. Itse en ainakana yhtään pisaraa alkoholia raskausaika juonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan