Veisitkö 3v tytön pk:n, jossa yhdellä lapsella ryhmässä SI?
ja olis teoreettinen mahis jäädä lapsen kanssa kotiin? Mä punnitsen nytt vaihtoehtoja...jäädäkö huomenna kotio vaiko ei. Itse olen raskaana enkä haluaisi tautia tytölle enkä itselleni.
Kommentit (11)
Meillä on 4v ollut viikon possulentsussa, alkoi viime sunnuntaina kuumeella, kuume laski keskiviikko-aamuna. Torstai-aamuna piti käydä ensiavussa kun ei hengitys kulkenut ja ruumiinlämpö alle 36. Sai Tamiflun ja nesteytyksessä vuorokauden osastolla. Nyt ollut normaali koko viikonlopun, ei kuumetta siis keskiviikon jälkeen.
VIEN KYLLÄ HUOMENNA HOITOON, yskäkin vähenee. Tamiflu-kuuri kestää tiistaille, mutta ei estä kyllä hoitoon vientiä.
Älä vie hoitoon, aiheutat muiden vanhempien mielissä niin pahaa mieltä ja katkeruutta, että ne muistavat kyllä pahalla katsoa sinua koko talven. Eivätkä enää edes tervehdi, saattaapa joku hoitajistakin osoittaa mieltään.
VIEN KYLLÄ HUOMENNA HOITOON, yskäkin vähenee. Tamiflu-kuuri kestää tiistaille, mutta ei estä kyllä hoitoon vientiä.
MItä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat?
Pitäsin kotona jos ei olisi itsellä esim töihin menoa.
olen opiskelija, iltapäivällä 2h pakollisia opintoja yliopistolla. mutta hätätapauksessa voisin ottaa tytön mukaankin.
tätä vaan pohdin, että onko turhaa 'alistaa' tyttö ja itseni taudille, jos ei ole siis ihan pakko? mä otin rokotteen vasta 2 pvää sitten, joten suojassa olen vasta vajaan 2 viikon kuluttua, jos silloinkaan....
Itse saatan toimia ensi viikolla samalla tavalla, eli jätän esikoiseni (3v.) kotiin, jossa siis itse olen hoitovapaalla nuoremman lapsen kanssa. Toisaalta sekin tuntuu vähän hassulta: onhan tässä monta viikkoa epidemia-aikaa jäljellä ja rokotuksen jälkeenkin kestää kaksi viikkoa ennen kuin suoja muodostuu. Tällä 3-vuotiaalla on mahdollisuus saada rokote vasta loppukuun puolella. Tulee aika pitkä loma päiväkodista.
miksi esikoinen pk:ssa jos olet hoitovapaalla? 3v?
MEILLÄ 10V KIPEENÄ JA HUOMENNA 8V LÄHTEE KOULUUN.
TÄMÄ IHAN SIINTÄ SYYSTÄ KOSKA TAUDILLA ON ITÄMISAIKA 1-8VRK JA MUUT OVAT SAANEET JO TARTUNNAN.IHAN LÄÄKÄRILTÄ KYSYIN JA KOULUUN MENOLLE EI OLE ESTETTÄ KUN ON TERVE.POJALLA TÄNÄÄN TODETTU SIKAINFULUENSSA.
On muutaman päivän viikossa saamassa virikkeitä ja ikäistensä seuraa. Toki joidenkin mielestä arveluttavaa, kun itse kuitenkin olen kotona pienemmän kanssa, mutta näin meillä. :)
Jos sinulla on oikeasti mahdollista jäädä kotiin, niin voisihan sen tehdä muistakin syistä, lapsi tarvitsee välillä lomaa päiväkodista. Mutta ei niin moneksi viikoksi voi kokonaan eristäytyä, mitä tämä epidemia kestää.
Onko sinut raskaana olevana jo rokotettu?