Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylikoulutettu

Vierailija
08.11.2009 |

Onko kukaan saanut työpaikkaa, johon on ollut ylikoulutettu? kertokaa kokemuksianne!

Olen hakemassa yhtä virkaa, johon olen selvästi ylikoulutettu. Miten voisin hakemuksessa ilmaista että olen oikeasti motivoitunut ja halukas tekemään alemman tason työtä?

Olen maisteri ja niin helkkarin kyllästynyt nykyiseen asiantuntijatason työhöni. Tiedän että olen parhaimmillani avustavissa töissä, jollaista tuo haettavan oleva työ olisi. Maisterin tutkinto tuntuu vain olevan riippakivenä... Luullaan kuitenkin, että kyllästyn nopeasti ja vaihdan paikkaa. Kertokaa miten vakuuttaa työantaja!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti sanottuna, en ole alemminkoulutettua työtä koskaan itse saanut (joskus hakenut kyllä). Tiedän toki ihmisiä, jotka ovat saaneet. Heillä on säännönmukaisesti silloin olemassa myös alemman asteen koulutus, jota he korostavat hakemuksissaan. Joskus he jopa jättävät mainitsematta sen ylemmän, jos siitä on kauan eikä se työkokemuksineen aiheuta aukkoja muutamaan lähivuoteen cv.ssä.

Vierailija
2/5 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä miettiä, että miksi haluat avustaviin tehtäviin ja yrittää pukea se siihen työkokemukseen.

Haluatko vähemmän vastuuta?

Haluatko tehdä käytännöllisiä asioita?

Haluatko tehdä työparina töitä?

Miksi siis haluat avustaviin tehtäviin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisteri *wanna-be merkonomi*

Vierailija
4/5 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös syy/syitä siihen.

Työnantajat miettivät yleensä aika paljon motivaatiota, nimittäin jos jollain ei ole riittävää motivaatiota, niin ei kannata palkata vaikka olisi kuinka hyvä.

Vierailija
5/5 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lähdin hakemaan työtä, johon olin ylikoulutettu. En vain viihtynyt senhetkisessä koulutustani vastaavassa työssä. Näitä paikkoja oli useampi haettavana ja laitoin pariin paikkaan hakemuksen. Asioidessani toisessa paikassa tuli aika pian selväksi, että eivät halua minua töihin. Toisessa sitten tärppäsi, varmaan osittain siksi, että paikan esimies oli itsekin vaihtanut alaa ja oli tavallaan ylikoulutettu ko. hommaan. Myöhemmin kun olin ollut alalla vuoden ja vaihdoin työpaikkaa ei ongelmia ollut. Lähinnä ilmoitin, että tulen sitten teille töihin :) Meni kyllä aikansa ennenkuin minut hyväksyttiin joukkoon, ennakkoluuloja oli, mutta nyt viihdyn erittäin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme