Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani ystävästäni

Vierailija
07.02.2023 |

Ystävälläni on 5 lasta, joista kaikki muut alle kouluikäisiä paitsi 1. Mies ei juuri osallistu arkeen ja muutama lapsista ilmeisesti vähän yllätyksiä. Arki on aika rankkaa, lapset melkeinpä ystäväni projekti. Nyt hän haaveilee uudesta vauvasta, jottei tarvitse töihin palata. Koitin vähän jutella hänen kanssaan, että pitäisikö vähän miettiä mitä hän pystyy lapsilleen tarjoamaan, koko ajan on rahat tiukassa ja mies valittaa, uusi lapsi ei tilannetta pelasta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sanoi, että yksi lapsi tekisi kyllä lisätyötä edelleen.

Vierailija
2/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi olla kaikilla erilaisia näkökulmia, mutta joka tapauksessa jokainen tekee itse oman elämänsä päätökset. Lapsiasia on hänen asiansa päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen tehdä lapsia ihan miten lystää. Onpahan lapsia jotka auttaa sit eläkeiässä, kun ei se omaa eläkettä ehdi kerryttää.

Vierailija
4/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi olla kaikilla erilaisia näkökulmia, mutta joka tapauksessa jokainen tekee itse oman elämänsä päätökset. Lapsiasia on hänen asiansa päättää.

Niin, tässäkin tapauksessa mies sanoi jo kolmen lapsen jälkeen, että ei halua enempää. Ja mies ei haluaisi nytkään . Nainen elää jossain omassa vauvakuplassa. Minua ainakin surettaa, kun jo olemassa oleville ei ole kovasti mitään tarjota :( vaikkei se asiani olekaan, kunhan olen tätä miettinyt

Vierailija
5/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä voi päätöksiä kenenkään muun puolesta tehdä. Olen huomannut, että paljon helpompi elää kun ei stressaa muiden asioilla. Omassakin elämässä ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässäkin tapauksessa mies sanoi jo kolmen lapsen jälkeen, että ei halua enempää. Ja mies ei haluaisi nytkään . Nainen elää jossain omassa vauvakuplassa. Minua ainakin surettaa, kun jo olemassa oleville ei ole kovasti mitään tarjota :( vaikkei se asiani olekaan, kunhan olen tätä miettinyt

"Kovasti mitään tarjota" ... Tarkoitatko materiaa, emotionaalista vai mitä? Vähän vaikuttaa tuomitsemiselta

Vierailija
7/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kovasti mitään tarjota" ... Tarkoitatko materiaa, emotionaalista vai mitä? Vähän vaikuttaa tuomitsemiselta

No , aika ei vain riitä kaikille, sen huomaan. Ja kun ystävä valittaa jatkuvasti hankalasta ja väsyttävästä arjestaan niin ei kai se vauva sitä pelasta.

Vierailija
8/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja. Meidän tutuille tuntuu tulevan aina lisää lapsia. Ikähaarukat 2-14vuotta. Lapsia nyt 6. Eläväthän he tietyllä tapaa aika erilaista elämää kun vaikka minä, jolla 2 lasta, jotka ovat jo teinejä. Joskus huomaa vanhempien harmituksen, kun eivät voi niin vapaasti liikkua ja omaa aikaa on vähän. Reissuille toivovat aina lisäkäsiä jne. Aika usein kuulee valitusta tuoltakin perheeltä

Vierailija
9/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaisi teettää vasektomia tai käyttää aina kumia jos ei halua lisää lapsia. Se ehkäisee, joka ei lapsia halua

Vierailija
10/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin ulkoapäin näyttää, on ihmisiä jotka haluavat olla raskaana, jotkut haaveilevat suurperheestä, kaikki ei halua lapsia ollenkaan, ei toinen voi päättää toisen puolesta.

Kyllä yhteiskunta hoitaa jos ei pärjää, ja ei ne lapset tule jos mies ei avita,paitsi jos...

Vierailija
11/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin ulkoapäin näyttää, on ihmisiä jotka haluavat olla raskaana, jotkut haaveilevat suurperheestä, kaikki ei halua lapsia ollenkaan, ei toinen voi päättää toisen puolesta.

Kyllä yhteiskunta hoitaa jos ei pärjää, ja ei ne lapset tule jos mies ei avita,paitsi jos...

Ja jotkut valitettavasti nauttii vain niistä vauvoista. Isot jää etäisiksi

Vierailija
12/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikoina oli suurperheitä, lapsia jopa yli 10 perheessä. Kiirettä oli tietysti. Ei silti koettu, ettei pystytä tarjoamaan mitään lapsille. Annetaan kunkin elää omaa elämäänsä.

Vierailija
13/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako tämän naisen nimi H kirjaimella.. Jos niin tunnen.

Vierailija
14/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako tämän naisen nimi H kirjaimella.. Jos niin tunnen.

No ei

Vierailija
15/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut aina vain uuden vauvan, kunnes ystävä kysyi multa : voisiko elämä olla hyvää ilman, että aina on vauva/taapero jaloissa. Tuo herätti minut. Elämä on todellakin hyvää. Lisäksi parisuhde ei olisi kestänyt enää yhtäkään lasta .

Vierailija
16/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikoina oli suurperheitä, lapsia jopa yli 10 perheessä. Kiirettä oli tietysti. Ei silti koettu, ettei pystytä tarjoamaan mitään lapsille. Annetaan kunkin elää omaa elämäänsä.

Joo, anoppi kertonut elämästään juuri perheessä jossa heitä oli 10 lasta. Vanhemmat aina pahalla tuulella, köyhyyttä, epäpuhtautta... Koita siinä suu hymyssä kertoa, kuinka oli niin puitteet kunnossa.

Vierailija
17/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nyt valittaa milloin mistäkin. Kummasti ne lapset on kuitenkin tehty. Ei ole sinun asia puuttua muiden lapsilukuun.

Vierailija
18/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhde voi hyvin, ihailen suuria perheitä. Mutta ne joissa suhde huono ja riidellään, se ei ole mukavaa lapsia kohtaan.

Vierailija
19/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli aikanaan 4 lasta. Kun olin 9 v niin viimeinen vauva syntyi.

Muistan kuinka kotona oli aina ahdistava ilmapiiri, olisin kaivannut äidin tukea , mutta kaikki aika meni vauvaan. Äiti ja isä eivät jaksaneet arkea neljän kanssa. Erosivat kun nuorin oli 4. Joskus kun muistelen lapsuuttani, on se todella kurjaa

Vierailija
20/25 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsia vain, että voi olla kotona niin voisi miettiä jotain opiskelua tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi