Perustelkaa mulle, miksi tarvitaan KUIVAUSRUMPU?
Kommentit (25)
Harkitsin kuivauskaappia, mutta luovuin ajatuksesta monesta syystä: ensiksikin kaappi vie tuplasti tilaa rumpuun verrattuna. Rummun voi nostaa pesukoneen päälle, kaappi tarvitsee oman lattiatilansa. Lisäksi kaapin käytössä on enemmän työtä kuin rummun, koska vaatteet pitää asetella "oksille". Tokkopa ne myöskään kuohkeutuvat ja sileytyvät samalla tavalla kaapissa kuin rummussa. Ja sitten vielä: kaappi ei poista vaatteista nukkaa.
miks mein pitäs sellanen hankkia.
Meillä kuivuu ihan kivasti pyykit päivän aikana ja voin hyvin pestä kaks koneellista ja saan ne kuivumaan samaan aikaan.
Minä laitan koneen aina päälle kun se on täynnä joten meillä ei pyykkikorissa yleensä paljoa vaatteita ole.
Sauna päivinä yleensä pesen lasten topavatteita yms ja siellähän ne kuivuu nopeesti.
Silitä en minäkään, paitsi jotnkut kauluspaidat ja sellaset, siististi kun laittaa kuivumaan niin ei tule ryppyjä.
Mä kyllä luulin et just sillon pitää silittää jos kuivaa kuivausrummussa? Mutta tuohan on sit hyvä juttu jos ei tarvii.
Huuhteluaineta en käytä nytkään.
Ainoo millon oon kaivannut, on kun tarvi pestä untuvatakki tai jos pesen peittoja.
ap
Vähän sama, kun minä olin ilman astianpesukonetta kotiäitivuoteni. Ja olin sitä mieltä, että en sitä tarvikaan.
Mutta nykyään kun meillä on apk, en pois tosiaan antaisi. Luulen, että kuivausrummun kanssa on sama juttu.
meille tuli nyt vasta kesällä (8 vuoden tiskaamisen jälkeen) keittirempan yhteydessä tiskikone... =)
ap
Eikö teidän muiden rummut kutista vaatteita? Itse kuivatan lakanat, pyyhkeet, alusvaatteet rummussa mutta päällysvaatteet kuivatan huoneilmassa, koska rummussa kutistuvat.
Ja rumpua käytetään vain lakana, pyyhe ja peittopyykissä (niin ja untuvatakit kuivaan siellä), sekä miehen kauluspaitojen kuivauksessa (niistäkin parhaat kuivataan huoneilmassa). Kaappia taas käytän kaikkeen mahdolliseen pyykkihuoltoon :)
Ja syy miksi en ainakaan trikoovatteita kuivaa rummussa on se, että rumpu pilaa puuvillan kuidut. Vaatteista tulee kyllä pehmeitä, mutta muodottomia/nyppyyntyneitä/kutistuneita ja "halvan" näköisiä.
Ja meillä myös Mielen pesutorni, että koneessa ei ole vikaa ;)
Mä ostan aina kokoa isompia trikoopaitoja lapsille.
minusta tuli himo pyykkääjä. Niin helppoa ja ei tarvii siitäkään miehen kanssa kinata kumpi ripustaa pyykin kuivuumaan.
Nyt meillä ei huoneilma ole enään kostea.
Naapurilla kuivausteline olohuoneessa. On tosi ruman näköistä, kun se siellä jokapäivä nököttää.
Tästä lähtien meillä on aina kuivausrumpu.
Jossa vaatteiden kuivumiseen menee 2 vrk. Vaikea änketä koneelista vaatteita kuivumaan pieneen kylppäriin, enkä halua niitä missään olkkarissakaan kuivata.
Meidän taloyhtiössä ei ole kuivaushuonetta tai pesutupaa.
Kuivausrummun avulla voin pestä pari koneelistakin pyykkiä päivässä, kun saan ne nopeasti kuivaksi. Meillä tuota pyykkiä kun tulee paljon.
kuivausrummulla saa vaatteet, niin ettei niissä ole eläinten karvoja.
...hyvin olen pärjännyt ilman. Meillä mahtuu ainakin 3 koneellista kuivumaan kodinhoitohuoneeseen ihan hyvin eikä ole kostean ja tunkkaisen tuntuinen ilma. Ja seuraavana päivänä ovat kuivia. Kertaakaan ei ole tullut tarvetta että pitäisi olla kuivausrumpu.
Miten te käytätte niitä rumpujanne jos saatte vaatteet....
EI taida Miele ollakkaan niin hyvä.
meiltäkin kuivausrumpu löytyy. Vähäistä on käyttö.siellä saa kivasti koiran ja kissankarvat pois vaatteista. Ja jos koneeseen on jäänyt hetkeksi vaatteet nii kuivausrummussa saa rypyttömäks.
jskus kuivaan vaan sopivasti jos on muuten paljon pyykkiä telineillä niin kuivuu kaiken kaikkiaan nopeesti ja kyllä sillä saa toppavaatteet, peitot ja tyynyt tas ihanan kuohkeeks
ei ole ilmanvaihdoltaan kunnon tiloja viiden ihmisen pyykkejä kuivattaa narulla,huoneilma ois aina kostea plösö.
Sehän on varmaan aika henkilökohtaista, toiset tarvii ja toiset ei.
Itselleni kuivausrumpu on tärkeä. Kuivausrumpu tuli taloon, kun nuorimmainen kolmesta lapsestanikin oli jo 3v.
Olisin kyllä tarvinut stä jo kaikkien vauva-aikana. Tässä joitakin syitä miksi minulla on kuivausrumpu:
-pystyn pesenmään mota koneellista samana päivänä, ennen en pystynyt, kun ei ne mahtuneet kuivumaan minnekää. Eli piti odottaa, että toiset on kuivia, ennen suraavaa erää
-kaikki isot ja pitkään kuivuvatkin vaatteet on helposti kuivia
-esim. peitot ja muut petivehkeet, ne saa takaisn käyttöön nopeasti
-vaatteista lähtee ylimääräinen pölyävä nukka irti, eikä se leviä huoneilmaan
-kosteus ei leviä huoneilmaan
-vaateista tulee tosi pehmoisia
Kun valitsee kunnon kuivausrummun, niin ei ole energiasyöppökään. Itse hyödynnän vielä yösähkönkin.
plus että on ihana, ettei tarvi enää aina vikaksi illalla ripustella pyykkejä kuivumaan vaan heittää ne vaan rumpuun.... (meillä se homma tuppaa nimittäin jäämään vikaksi illalla)
JA onneksi talossa on lämmön talteenotto niin ei mene kuivasurummun tuottama lämpökään harakoille
Meillä kuivausrumpu on ihan ehdoton kapistus, hankimme sen 2. lapsen syntyessä. Pyykkiä tulee emmekä todellakaan jaksaisi pyykkirumbaa ilman kuivausrumpua.
Ainoa huono puoli meidän koneessa on, että se kutistaa hieman vaatteita joten siksipä ostamme lapsille vähän isompia vaatteita koska ne kutistuvat oikean kokoisiksi kuivausrummussta. Lahjaksi saatuja valmiiksi oikean kokoisia tai sitten jotain tosi kauniita ja tärkeitä vaatteita en raaski kutistaa kuivausrummussa.
kunnes ensin en enää halunnut laittaa sinne omia vatteitani (haalistuivat niin) ja toiseksi kaikki juhlavaatteet jätin pois ja ulkovaatteet ei monet käy sinne ja seuraavaksi jätin pois lasten trikoovaatteet (haalituivat mielestäni nekin nopeasti) ja sitten jätin tytön nätit kuvalliset vaatteet pois sieltä jne. Kunnes huomasin, etten tarvi sitä kuin lakanoille. Sitten lopetin kokonaan koko vempaimen käytön. Uuteen asuntomme emme sitten sellaista haluttu, meillä on hyvät kuivaustilat kodinhoitohuoneessa ja siellä on lattialämmitys joka kuivattaa kyllä ilman.