Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien ostoksista.Palstan innoittamana olen alkanut vakoilla muiden ostoksia, ja roskaruokaa menee

Vierailija
05.11.2009 |

Tänäänkin kävin lounasaikaan kaupassa. Itselläni oli korissa hedelmiä, raejuustoa, sokeroimatonta marjamehua yms. ja edelläni kassajonossa olleella ylipainoisella oli mikropitsa, suklaata ja jotain leipäosastolta paperipussissa. Osti varmaankin töihin evääksi, monet käyvät kyseissä kaupassa lounasaikaan evästä hakemassa.

Muutama päivä sitten minulla oli ostoskorissa porkkanaa, sipulia, maitorahkaa, rasvatonta piimää, kanaa yms. ja perässäni tulleella pömppömahaisella miehellä oli meetwurstia, valmispitsoja, sokeroituja mehuja, valmisruokia, karkkia yms.

Sama toistuu todella usein, ylipainoisten koreissa ja kärryissä on vaaleaa leipää, sokerijogurtteja, herkkuja ja valmisruokia ja hoikilla sitten terveellisempiä vaihtoehtoja.

Ennen en yleensä huomioinut muiden ostoksia, korkeintaan kassalla edellä olevalta jotain jos jokin erikoisempi pisti silmään, mutta tämän palstan innoittaman aloitin oman pienen empiirisen tutkimukseni.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korista ei juuri hedelmiä löydy, vihanneksia tosi vähän ja apua; syödään myös eineksiä ja karkkia sekä sipsiä

Vierailija
22/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kenties hoikka, mutta ei tuo terveellistä ole silti. Kamala määrä suolaa ja lisä- sekä säilöntäaineita noista vaan tulee

T:ap

on hyvin usein metwurstia, suklaata, eineslihapiirakoita, rasvaisia juustoja yms. Tulepa, ap, sitä ihmettelemään!

Ihmisen on hyvä vähän nauttia elämästään!

Turhanpäiväinen vöyhöttäminen on pahasta vaikka se tapahtuisi muka hyvän asian puolesta. Ihan todella: rasvaa ja suolaakin ihminen TARVITSEE, niiden äärimmäinen välttely johtaa sekin ongelmiin.

Sitä paitsi satunnaista ostoskoria tuijottamalla et välttämättä saa läheskään todenmukaista kuvaa ko ihmisen ruokatottumuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kytännyt lihavien ostoskärryjä ja todellakin niistä löytyy usein limsaa litrakaupalla, pullaa, sipsejä, VAALEAA leipää jne.

Turha siis tulla sanomaan etteivät kilot tule syömällä.

Vierailija
24/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noita suolaisia yms. tuotteita korissaan HYVIN USEIN, eli kyse ei ole satunnaisesta herkuttelusta. Eikä ihminen tarvitse niin paljoa suolaa kuin mitä meetwurstista tai isosta määrästä juustoa saa

T:ap

on hyvin usein metwurstia, suklaata, eineslihapiirakoita, rasvaisia juustoja yms. Tulepa, ap, sitä ihmettelemään!

Ihmisen on hyvä vähän nauttia elämästään!

Turhanpäiväinen vöyhöttäminen on pahasta vaikka se tapahtuisi muka hyvän asian puolesta. Ihan todella: rasvaa ja suolaakin ihminen TARVITSEE, niiden äärimmäinen välttely johtaa sekin ongelmiin.

Sitä paitsi satunnaista ostoskoria tuijottamalla et välttämättä saa läheskään todenmukaista kuvaa ko ihmisen ruokatottumuksista.

Vierailija
25/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomion tein kun olin opiskeluaikana kaupan kassalla töissä. Lihavilla oli 'normiruoan' lisäksi AINA jättiäissipsipussi, suklaata, karkki, limpsaa, valmisruokamössöjä tms tms. Myöhemmin saman perheen lapset, kun kasvoivat teini-ikään, kävivät yksin ostamassa omat karkkiherkut , vanhempian ostosten lisäksi..

oppia ikä kaikki, lihavuus ei periydy, ainostaan huonot ruokatottumukset.

Vierailija
26/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syönyt. Kilot kertyy, kun syö enemmän kuin kuluttaa. Ihan yksinkertaista.

Vierailija
27/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli huomioitua ne ihmiset jotka osti hamppareita,pizzoja,valmisruokia ja limsat päälle niin melkeen kaikki vanhemmat oli lihavia, ja lapset samannäköisiä plösöjä

Vierailija
28/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli huomioitua ne ihmiset jotka osti hamppareita,pizzoja,valmisruokia ja limsat päälle niin melkeen kaikki vanhemmat oli lihavia, ja lapset samannäköisiä plösöjä

Meillä koko perhe on erittäin normipainosia, mutta silti aina ajattelen, mitä kassantäti meistä tuumaa, kun meidän viikonlopun ostokset koostuu kaiken maailman herkuista. No, nyt sain vahvistuksen, että kassantäti kiinnittää siihen huomiota ja pitää meitä huonoina ihmisinä... Huoh, pitää kai alkaa ostamaan samat herkut eri kaupoista pieninä erinä, niin ei kiinnitä kenenkään huomiota.

Vierailija
29/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lautasmallin mukaan pitää puolet lautasesta olla kasvista, niin siitä johtopäätös että ostoksista puolet pitää olla kasviksista.

Mä joskus katon miten vähän kasviksia ihmiset ostaa. Itellä kärry puolillaan ennen kun päässyt edes vihannesosastolta eteenpäin.

Mä taas ihmettelen miten vähän ihmiset ostaa kerralla. Mä ostan viikon ruuat ettei tarvi uhrata vähää vapaa-aikaa kaupassa kun on miljoona muuta mielenkiintosempaa paikkaa olla. Toiset sit vissiin käy kerran pari päivässä siinä kaupassa kun pelkkä kori useimmille riittää.

Vierailija
30/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe on erittäin normipainosia, mutta silti aina ajattelen, mitä kassantäti meistä tuumaa, kun meidän viikonlopun ostokset koostuu kaiken maailman herkuista. No, nyt sain vahvistuksen, että kassantäti kiinnittää siihen huomiota ja pitää meitä huonoina ihmisinä... Huoh, pitää kai alkaa ostamaan samat herkut eri kaupoista pieninä erinä, niin ei kiinnitä kenenkään huomiota.

eikä ne kassatädit siitä mitään tuumaa jos ette kaikki paina suurinpiirtein 100 kiloa...

Vierailija
31/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostana ihan samalla lailla terveellistä ruokaa ja joskus harvoin herkkuja nyt lievästi ylipainoisena perheenäitinä kuin 20-vuotiaana, jolloin olin todella laiheliini. Liikuntaa olen aina harrastanut, mutta nykyään syön ilmeisesti liikaa, en erityisen epäterveellisesti.

Vierailija
32/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö ruveta seuraamaan ylipainosia, ettei ne vaan syö mua terveellisemmin...

Vierailija
33/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tutkimus on tuottanut tärkeää uutta informaatiota. Paino sanalle uutta. :)

Vierailija
34/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n lihavat eivät nähkääs ole syöneet ylipainoaan, heille kilot ovat vain jostain syystä kertyneet?? Isot luut tai joku sairaus?

Harva lihava täällä kertoisi että "joo meidän perheessä ostetaan jatkuvasti herkkuja". Tai sitten kuvittelevat sen olevan niin normaalia?

Vierailija
35/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisi kyllä sinistä maitoa, lihapiirakoita ja vaaleaa leipää, jos en minä puuttuisi asiaan. Hänen korissaan tuskin hedelmiä ja vihanneksia näkyisi.

Eräs äärettömän hoikka ystäväni ostaa myöskin vaaleaa leipää, vanukkaita ja karkkeja. Sekä elää lähinnä hampurilaisilla, joita syöttää myös pienille lapsilleen.

Itse olen normaalipainoinen, mutta myönnän joutuvani tekemään "töitä" kroppani eteen. Ja mielelläni olisin vähän hoikempikin. Pääosin ostoskorin valtaa tummaleipä ja muut täysjyvä tuotteet, raejuusto, rahka ja muut rasvattomat/vähärasvaiset maitotuotteet. Myös light-juomat sekä hevi-osasto on hyvin edustettuna. Tonnikala, sei, vähärasvainen jauheliha, kana ja lohi kuuluvat niinikään listalle.

Ostan myös jäätelöä, pullaa, karkkeja, keksejä, patonkeja, tuoremehuja ja valmispitsoja. Joskus.

Vierailija
36/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lihomiseen taipuvaisen on todella oltava tarkkana syömistensä suhteen niin laihduttaessa kuin painoaan normaalilukemissa pitäessäänkin.

Minulle olisi paino aivan sama, mutta kohonnut diabetesriski pelottaa. Kaikin keinoin pitäisi saada elimistö tasapainoon. Sanokaapa av-mammat tähän parhaat vinkkinne (Ne oikeasti käytännössä toimivat ja toteuttamisekelpoiset)

Vierailija
37/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eletään täällä vai kerran, kai sen saa tehdä kuten haluaa.

Vierailija
38/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kärryssäni on runsaasti kasviksia,hedelmiä ja aina vaan kanaa. Seassa olevat pitsat ja hampparit eivät mene omaan suuhuni.

Miun paheeni onkin jo auton takapenkillä odottava 3l punaviinitonka :))

Lievää ylipainoa ilmassa juu, eikä se ole syömällä tullut.

Vierailija
39/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näkisit mun ostoskorin?

Siinäkin voi olla pakastepitsaa, suklaata ja vaikka mitä nannaa. Olen 165 cm ja painan 54 kg.

Vierailija
40/66 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun logiikalla voi melkeen vetää (kirjoittamiesi viestien perusteella) johtopäätöksen, että laihat on vähä-älyisiä! Onneksi sun logiikka ontuu.

Ja tämä kaupantäti on tehnyt kyllä ihan sellaisen havainnon että lähes KAIKKI lapsiperheet ostaa paljon mässyä, eineksiä, limpparia, mehuja, sokerimössöjugurtteja jne. Av:llahan on toki vain näitä raejuusto-ruisleipä-parsakaali puperoita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi