Säälittää kaikki kerrostalossa asuvat =(
eihän sille mitään voi ettei kaikilla ole varaa asua kuin kerrostalossa, mutta silti säälittää ja oikein pahaa tekee, jos huomaan lapsiperheitä kulkemassa kerrostalon sisälle =(
Kommentit (47)
että tämä on paljon saastuttavampi asuinmuoto kuin kerrostalo. Asuessani sinkkuna kaupungissa, minulla ei ollut edes autoa. Bussilippuun meni jotain 35 euroa kuussa, siinä matkakuluni. 350 euroa vuodessa, nyt en pärjää tällä summalla edes kuukautta.
Nyt asun maaseudulla ja meillä on kotona kaksi autoa, 20 000e autolainaa, autovakuutukset, bensoihin menee noin 80 euroa per auto per viikko. Kyllä mieluummin käyttäisin nämä rahat kaupungin huvituksiin siellä "kurjassa" kt-lähiössä... Nyt tuntuu, että rahat ei riitä mihinkään, kun jo autot nielevät lainoineen, bensoineen ja vakuutuksineen varmaan jotain 500 euroa kuussa per auto.
Kävelylle ei viitsi lähteä keskelle peltoja, ei ole lähikauppaa jonne pääsisi kävellen, joka paikkaan tarvii sitä autoa. Kaupungissa tulee liikuttua 100 kertaa enemmän kävellen kuin maalla, se on ihan fakta.
Auto on viikkokausia tallissa koskematta ja usein seisonnassakin, kun sille ei ole minkäänlaista tarvetta. Työpaikat, koulut, kaupat ja harratukset ovat kaikki muutaman korttelin säteellä. Asuminen on tietysti vähän kallista, mutta tuossa liikkumisessa sen sitten voittaa takaisin.
Mä asuin lapsuuteni nimenomaan tollaisessa omakotitalossa ja nyt asumme kerrostalossa,ylimmässä kerroksessa,upeat järvimaisemat (ikkunoista ei näy toisia kerrostaloja tai kaupunkia vaikka asumme vain 1.5km keskustasta,ei Helsingissä...) ja vaikka kotimme ei ole yhtä hulppea kuin esimerkkilinkissä niin meillä on upea,uusi keittiö (se itseasiassa muistutti linkin keittiötä...),sauna josta pukuhuoneesta pääsee parvekkeelle ja olohuoneesta toiselle parvekkeelle.
Muuten meillä on ruokailuhuone,kirjasto,2 vessaa (+sauna/kylpärin pönttö) ja 4 mh.
Kuule ap. Onnellisuus merkitsee ihmisille eri asioita.
Asumme vuokrakerrostalossa ja olemme oikein tyytyväisiä. Ei pihatöitä ja talonlämmitystä....Talomme on hyvin rauhallinen ja naapurit mukavia.
Onko se omistusasunto ja omakotitalo jokin normi vai miksi jotkut luulevat, että vasta sillloin on onnellinen. Tietenkin osa tahtoo sen saavuttaa ja ymmärrän myös heitä. Mutta en vain näe, että onni olisi omistamisessa ja omakotitalossa.
Se kohde on poistettu, halusin nähdä :(
säälittää että lapsellamme ei tule olemaan muita kavereita kuin siskonsa. lähinaapureissa asuu vain lapsettomia vanhoja ihmisiä. Onhan tämä kivaa maaseutua, jos kivalla ymmärtää sen, että ikkunasta näkyy sata hehtaaria peltoa, lähellä menee joki, ei kuulu autojen ääntä jne.
Kyllä vaihtaisin tämän vaikka heti rappukäytävään, lähikauppaan, lähiöön, siis alueeseen jossa on ihmisiä!
Miehen takia olen tänne kuuseen muuttanut. itse en ikinä olisi valinnut asuinpaikaksi jotain korpikylää, josta on keskustaan kolme kilsaa.En tajua mitä hienoa on asua keskellä hevon kuusea, ja puhun kokemuksesta.
Joku korpifani vois varmaan selittää. Mulle ei ole vielä muutaman vuoden asumisen jälkeen lainkaan auennut tämä maaseudun ja raviradan kokoisen omakotitontin ihanuus.