Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikainfluenssa pilasi elämäni hetkessä.

Vierailija
05.11.2009 |

Kaupungilla sen näki. Ihmisiä jonotti apteekeihin ja osti kaikki hyllyt tyhjäksi hengityssuojaimia. Monet vaeltelivat paniikissa ympäri katuja suojaimet kasvoillaan ikäänkuin eksyneinä.

Minäkin jouduin paniikkiin katsottuani muiden touhua. Lähdin juoksemaan kotiini sillä en uskaltanut mennä bussiin. Pidättelin hengitystä ja kun oli pakko ottaa happea hengitin kaulaliinani lävitse.

Nyt itken kotonani sillä en uskaltanut mennä töihin, en halua tartuntaa lapseni on myös kotona. Hoitoon en häntä vie! Nyt saan potkut :(

Itken ja tärisen. Kun ajattelen sikainfluenssaa saan vilun hyristyksiä, jälleen hytkin ja itken... En halua kuolla.

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssa tappaa!

Vierailija
2/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mitään lohduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen käytös tuntematonta. Löytyykö tästä maasta empatiaa. Ainakin heitä oli muutamia.

Vierailija
4/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää vain kotona, älkää menkö ulos jos ei ole pakko ja odottakaa että saatte rokotukset. Minäkin pelkään ihan hirveästi. Toivottavasti selviämme!

Vierailija
5/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun vauvas on superh/nero...

Vierailija
6/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eristänyt ulkovaatteeni jätesäkkeihin ilmastointiteipin turvin. :/ sekosin sitten lopullisesti tai annoin peloilleni vallan tehdä typeryyksiä. No ehkä tämän jälkeen saan unta. Pidätin hengitystä kumikäsineet käsissä kun sulloin ulkovaatteita jätesäkkeihin ettei virus irtoa ja pöllyä huoneistoon hengitettäväksi.

Vierailija
7/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävää ihmistä ivataan ja haukutaan.

Entä jos ap pelkäisi vaikka väkivaltaista ex-miestään, olisiko suhtautuminen yhtä ilkeää?

Hyi teitä, aikuiset ihmiset.

Ap, pelkoon varmaan auttaisi jos jättäisi nämä SI-keskustelut lukematta ja keskittyisi kokonaan toisenlaisiin juttuihin :) Lapsen kanssa oleminen ainakin piristää! Lukekaa, pelatkaa, leikkikää, leipokaa ja naurakaa. Silloin on helpompi unohtaa koko juttu, ainakin hetkeksi.

Tsemppiä!

Vierailija
8/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit olivat kiusanneet häntä. Poikani pelkää sikainfluenssaa kuten minä. Kaverit olivat löytäneet roskapöntöstä käytettyjä nenäliinoja ja menivät työntämään niitä poikani naamaan.

Nyt hän pelkää henkensä puolesta ;(

Soitin poikien äideille mitä ovat tehneet ja saavat kuulla kunniansa!

Nyt minua huolestuttaa saako poikani sikainfluenssan ja miten minun käy?

Vierailija
9/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät että nenäliinoissa oli si;tä?

Lopeta hysteria. Ehkä nenäliinoissa oli sisäänkääritty käytetty kondomi tai koiran kakkaa?

Vierailija
10/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyn ulkona vain kun on pakko! Otin lapset koulusta ja tuli potkut töistä. Mutta: TÄSSÄ ON KYSE ELÄMÄSTÄ JA KUOLEMASTA!!!!

Kysyin itseltäni, kumman valitsen, henkiin jäämisen vaiko kuoleman. Päädyin ensimmäiseen ja en mennyt enää töihin, kerroin kyllä syyn. Uuden työpaikan löytää kyllä kun kriisi on ohi, elämä on tärkeämpi kuin joku työ!!!

Lapset eivät itsekään halua mennä kouluun. Teemme tehtäviä kotona, osaan kyllä opettaa vielä tuon ikäisiä.

Mieheni on ulkomailla komennuksessa ja onneksi siellä ei ole niin montaa tartuntaa kuin täällä!

ihan kaikella ystävyydellä, ehkä olisi aika hakeutua hoitoon? mieti nyt millaiseen paniikkiin lapsesi joutuvat sun kanssasi! vaarallisempaa tuo on kuin possulenssu..

Vierailija
11/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin sinua provoksi. Tosin ei provoillekkaan saisi kirjoittaa pahasti.

Vierailija
12/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluu alle puolivuotias vauva, astmainen eskarilainen, perusterve koululainen, ulkomaille monta kertaa kuussa lentävä mies ja minä, perusterve. Kävin tänään eskarilaisen ja vauvan kanssa neuvolassa, koska vauvalla oli normaali neuvolakäynti. (Menimme neuvolaan bussilla.) Terveysasemalla oli kamalasti ihmisiä jonottamassa rokotetta. Kysyin terkkarilta, pitääkö tuo eskarilainen rokottaa ja sanoin, että Kela-kortissa ei ole astmakoodia ja hoito on tapahtunut yksityisellä, mutta kyllä sieltä neuvolan koneeltakin löytyi riittävästi todisteita, että astma tuolla on ja rokotetta pistettiin. En olisi kilahtanut, vaikka ei olisi rokotetta saanutkaan. (Menimme bussilla kotiin.) Kävin sitten vauvan kanssa vielä yksityisellä lääkäriasemalla ihan muista syistä ja siellä oli oikein leppoisa meininki. Ei siis mitään paniikkia havaittavissa.

Huomenna aion mennä käymään Kampin ostoskeskuksessa pikaisesti asioilla ja viedä sen astmaatikon harrastukseensa, ellei tule kipeäksi rokotuksesta (toistaiseksi ei mitään oireita). Elämme siis ihan normaalisti siihen asti, kunnes joku meistä mahdollisesti sairastuu. Sen jälkeen aion pitää sekä koululaisen että eskarilaisen kotona, etteivät tartuta turhaan muita. Eniten minua askarruttaa tuo vauvan hoito, jos mies sattuu olemaan reissussa ja minä tulen kovin kipeäksi ja koululainenkin on samaan aikaan kipeänä. Jos joku joutuu sairaalaan niin sitten joutuu. Sinne ei onneksi ole meiltä pitkä matka. Jos minä joudun sinne ja mies on jossain maailmalla, löytyy lähipiiristä kyllä joku, joka ottaa tilanteen haltuun. En mieti tavallista enemmän sitä, että joku meistä kuolee. Se mahdollisuus on aina olemassa, oli sikainfluenssaa tai ei.

Vierailija
13/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan selkeää on, että ihmiset puhuvat ilkeään sävyyn, pilkkaamismielessä tästä kyseisestä keskustelun avaajasta, eikä puhtaasta huolesta lähimmäistä kohtaan. Älä sinäkin nyt vaan tue tuollaista lapsellista käytöstä!

Aika sairasta on mun mielestä myös se, et aikuiset(?!) ihmiset ei osaa käyttäytyä, vaikka sitä ei olekaan miksikään mielenterveydelliseksi ongelmaksi diagnosoitukaan.

Todellakin oli hyvä huomio tuo suvaitsemattomuus! Se taitaa nykyään olla käsitteenä hiukan hakusassa..

Vierailija
14/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä vaivaa? En tarkoita ap:tä niinkään vaan teitä muita, joilla riittää otsaa haukkua pelkäävää ihmistä?? Että ei ole tervettä, pitää hakeutua hoitoon jne. Oletteko ikinä tulleet ajatelleeksi, että on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät ole terveitä ja jotka ovatkin hakeutuneet hoitoon? Ovatko he niitä Huonoja Ihmisiä? Millaiseen suvaitsevaisuuteen itse kasvatatte lapsianne?

Ei se ole haukkumista jos kehottaa toista hakeutumaan hoitoon. Ei ap:n teksti nimittäin kuulosta ollenkaan terveen ihmisen kirjoittamalta, ja silloin ap:n olisi kyllä paras hakeutua hoitoon. Hoidossa asiat voivat pikkuhiljaa selvitä ja ihminen parantua. Ei hoidossa käyminen tee ihmisestä huonoa, miksi niin ajattelit?

^tuohon oli siis tarjoitus vastata..

Vierailija
15/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vitsailu vähän liian pitkälle. Anna Anteeksi ap.

Vierailija
16/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapseni kanssa kotona säilykkeillä kunnes tilanne rauhottuu sain 2 viikkoa sairaslomaa mielenterveyslääkäriltä pelkooni. Pomoni myös ymmärsi tämän. Hänelle asia on selvä kun lääkäri on sitä mieltä. Lapsenikin rauhoittui kun pääsi puhumaan peloistaan. minua edelleen ahdistaa koko SI.

Saan unta vain unilääkkeillä. Yritän pitää ajatukseni järkevinä sillä pakkoneuroosia pesemisen suhteen on ajatuksissa.

t:ap

Vierailija
17/148 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota rauhallisesti ap

Vierailija
18/148 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eristänyt ulkovaatteeni jätesäkkeihin ilmastointiteipin turvin. :/ sekosin sitten lopullisesti tai annoin peloilleni vallan tehdä typeryyksiä. No ehkä tämän jälkeen saan unta.

Pidätin hengitystä kumikäsineet käsissä kun sulloin ulkovaatteita jätesäkkeihin ettei virus irtoa ja pöllyä huoneistoon hengitettäväksi.

Vierailija
19/148 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiryhmässä etusijalla olisi pitänyt olla ruumisarkkujen tekijät. Heitähän tässä eniten tarvitaan?

Pelkääjät voisi rokottaa jollain plasebolla, valelääkkeellä.

tervesin

itsekin hullu, muttei sentäs NOIN hullu

Vierailija
20/148 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä anteeksi. Olet hullu ap. Hankkiudu hoitoon lapsesi vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä