Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtuvatko nämä iäiset kiistat lapsiluvuista siitä, että ihmisten identiteetti on jotenkin

Vierailija
27.05.2008 |

heikko ja ulkoaohjautuva. Ahdistutaan siitä, että joku elää elämäänsä eri lailla kuin itse.

Identiteetiltään ja itsetunnoltaan vahva ihminen elää omannäköistään elämää ja antaa muiden elää omaansa. Eikä koe tarvetta arvostella muiden - etenkään tyytyväisinä elävien - ihmisten elämää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään oikein ymmärrä miksi yksilapsisten pitää mollata suurperheitä ja monilapsisten yksilapsisia. Kummassakin perhemmallissa on hyvät ja huonot puolensa, kummallakin tavalla voi elää hyvää elämää ja hyvän lapsuuden.

Minulla on monta lasta mutta ei mitään tarvetta mollata tai arvostella niitä jotka ovat halunneet vain yhden lapsen. Uskon että elämä yhden lapsen perheessä voi olla hyvää ja kivaa myös.

MInä halusin monta lasta, olin niin onnekas että sain myös ja pidän tästä elämästäni suurperheen äitinä. Ja olen vakuuttunut että lapsillanikin on hyvä kasvaa perheessämme.

Vierailija
2/4 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin täällä haiskahtaa enemmän se, että omaa itsetuntoa pönkitetään mollaamalla muiden valintoja. Ja varsinkin jos joku "menestyvä" tekee jotain av-normien vastaista, on helppo liittyä arvostelevaan kuoroon ja tuntea olevansa edes tässä asiassa parempi.

Ja yhteiset viholliset yhdistävät, ryhmädynamiikka ei juuri muutu ala-asteelta eteenpäin, vain keinot vaihtelevat. Samat koulukiusaajat, hännystelijät ja kielikellot täälläkin jylläävät. onneksi on valopilkkujakin ;9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Oli lapsia yksi tai useampi, niiden "kannattavuus" on aina henkilökohtaista. Ihmiset ovat erilaisia, joten olisi hyvin epäkypsää sanoa että se mikä sopii itselle on ainoa hyvä vaihtoehto myös muille. Ihmiset tekevät sen minkä tekevät omista syistään, mitä niitä kyselemään tai julistamaan?

Vierailija
4/4 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniperheiset ovat kateellisia suurperheellisille näiden lapsiluvusta, suurperheelliset pieniperheellisille elämän helppoudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän