Pikaista nimiapua tytölle/wanhat nimet
Eli nimet Lovisa, Alva, Selma ovat päällimmäisinä, muilla lapsillamme on kolme nimeä samalla lailla vanhaan tyyliin, ja vaihtoehtoja neloselle:
Lovisa Alva Sofia
Lovisa Selma Sofia
Selma Lovisa
Itse haluaisin kutsumanimeksi Lovisa, mutta lasten isoisä, joka on kuolemansairas terminaalivaiheessa, sai vahingossa esikoiselta kuulla ja ilmoitti, että vain hänen kuolleen ruumiinsa yli (ikäänkuin asia hänelle kuuluisi tai mittasuhteet asian suhteen olisivat menneet hiukan sekaisin).
Selma on mielestäni kiva nimi, mutta jotenkin siinä on jotain (en osaa selittää). Lisäksi en tuohon kolmanteen vaihtoehtoon keksi kolmatta sujuvaa kaunista yksinkertaista nimeä, koska haluaisin nimen olevan ehdottomasti tuossa muodossa, eli Selman ja Lovisan väliin ei nimeä.
Eli apua kovasti kaivataan, kiitos etukäteen mielipiteistä ja avusta!!
Kommentit (5)
Lovisa Alva Sofia ja Lovisa Selma Sofia kuulostaa tosi kivalle!
Itsellä on myös Selma-tytär. Hänelle mietimme pitkään nimeä Selma Rauha Loviisa. Kolmas nimi muuttui matkan varrella, eli ei tullu meille Loviisaa, mutta kaunis yhdistelmä on tuokin edelleen :)
Ehdotuksia Selma Lovisa- nimeen...
Selma Lovisa Linnea
Selma Lovisa Talvikki
Selma Lovisa Fredrika
Selma Lovisa Annikki
Selma Lovisa Katariina
Selma Lovisa Kaarina
Selma Lovisa Henriikka
Selma Lovisa Marikki
Selma Lovisa Hillevi
tai
Aini Selma Lovisa
Jenny Selma Lovisa
Enna Selma Lovisa (Enna muuten on vanha nimi vaikka ei uskoisi)
Hilda Selma Lovisa
Hulda Selma Lovisa
Saimi Selma Lovisa
Olga Selma Lovisa
Martta Selma Lovisa
Kerttu Selma Lovisa
Heta Selma Lovisa
miellyttääkö mikään?
Kivoja ehdotuksia tuli hurjasti, itsellä kun alkoi olla vähän takki tyhjä ja pipo kireällä:(
Kiitos vielä kerran, nyt on helpompi pyöritellä sitä "oikeaa"!
ollos hyvä vaan ;) Kerrotko vielä mitä nimiä jäit miettimään ;) Mullakin on kolmella muksulla käytössä vanhoja nimiä...oon ihan hulluna kans näihin vanhoihin nimiin!
Meillä on myös Selma ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä nimeen! Toisesta tytöstä meinasi tulla Saimi, mutta tulikin Hertta. Nyt odotellaan kolmatta ja jos toisesta olisi tullut Saimi, tästä pitäisi tulla myös S-alkuinen, ainakin jos on tyttö, mutta nyt on siis enemmän vaihtoehtoja. Sylvi olisi ollut ehkä kiva. Loviisa on ihana nimi, jota itsekin ollaan pohdittu, mutta siinä on tuo yksi vai kaksi i:tä -ongelma. Itse kirjoittaisin sen kahdella, mutta en halua, että lapsi joutuu esittelemään itsensä kirjainten määrän mukaan, tyyliin "olen mia yhdellä iillä". Muita ihania nimiä ovat mielestäni Maire, Esteri ja Aune. Martta ja Kerttu ovat myös mahtavia. Eli Selmaa suosittelen ja Lovisaa/Loviisaa myös!
Sanni Selma Lovisa
Ada Selma Lovisa
Kaari Selma Lovisa
Helka Selma Lovisa
Saimi Selma Lovisa
Aina Selma Lovisa
Karin Selma Lovisa
Aura Selma Lovisa
Aira Selma Lovisa
Tytti Selma Lovisa
Ester Selma Lovisa
Eevi Selma Lovisa