SSRI lääkkeitä ehdotetaan aivan terveille - miksi?
Ihmettelen mikä pakkomielle lääkäreillä on tuputtaa SSRI lääkkeitä? Vaikka ei ole koskaan ollut mielialaongelmia tai masennusta ja kävin lääkärissä ajoittaisen unettomuuden takia.
Vakuutti että ei ole mitään haittavaikutuksia vaikka olen kuullut ja lukenut tosi rajuista oireista.
Jos minulla on unettomuutta silloin tällöin ja voisin ottaa unilääkkeen tms, niin miksi se ei ole ok? Vaan pitäisi loppuelämä syödä aivokemian lopullisesti sotkevaa lääkettä. Miksi?
Kommentit (36)
Kai se on bisnestä. Tuntuu että kaikki halvat ja vanhat, sekä itse asiaan tehokkaat lääkkeet on nou-nou.
Tilapäiseen kipuun ei saa kipulääkettä, vaan pitäisi syödä loppuelämä jotain neuro-estolääkitystä.
Unettomuuteen tai ahdistukseen ei saa lääkettä vaikka tila korjaantuisi helposti ja nopeasti, tilapäisesti käytettynä. Näihinkin pitäisi syödä loppuelämä uusia kalliita mielialalääkkeitä.
Se on vaan niin parempaa bisnestä saada ihmiset pysyvästi riippuvaiseksi kalliista lääkkeistä.
Niitä pidetään sellaisia superlääkkeinä, jotka auttavat unettomuuteen, kuumiin aaltoihin ja ärtyvään suoleen (IBS).
Niitä voi määrätä vaikka mihin!
Sanoa muuta. Ehkä lääkkeissä olevaa on helpompi ohjailla työelämään ja robottizombiksi. Riippuu tietysti lääkkeestä mikä vaikutus.
Olisi kiva kuulla jonkun lääkärin mielipide!
En tiedä. Söin noita 20 vuotta turhaan. Lääkkeet lopetettuani minusta tuli seksiaddikti.
Vissiin jotain patoutumia kertyi tuona aikana.
Miksi menet lääkäriin unettomuuden takia jos et halua näitä lääkkeitä?
Tuota asiaa voi hoitaa ilman lääketiedettä https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/unettomuuden-omahoito-ohje…
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Söin noita 20 vuotta turhaan. Lääkkeet lopetettuani minusta tuli seksiaddikti.
Vissiin jotain patoutumia kertyi tuona aikana.
Eikö sulla sitten ollut haluja kun söit lääkkeitä?
Siis miten ssri-lääkkeet auttaa unettomuuteen? Yleensä ne on jotain muita masennuslääkkeitä tai neuroleptejä.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on bisnestä. Tuntuu että kaikki halvat ja vanhat, sekä itse asiaan tehokkaat lääkkeet on nou-nou.
Tilapäiseen kipuun ei saa kipulääkettä, vaan pitäisi syödä loppuelämä jotain neuro-estolääkitystä.
Unettomuuteen tai ahdistukseen ei saa lääkettä vaikka tila korjaantuisi helposti ja nopeasti, tilapäisesti käytettynä. Näihinkin pitäisi syödä loppuelämä uusia kalliita mielialalääkkeitä.
Se on vaan niin parempaa bisnestä saada ihmiset pysyvästi riippuvaiseksi kalliista lääkkeistä.
Kannattaa hakea luonnonmukaisia keinoja hoitaa itseään.
Ja kyllä edelleen saa lääkkeitä joita voi käyttää tilapäisesti, edes mielialalääkkeet eivät normaalisti ole käytössä koko elämän ajan, vaan vaikka terapian tukena.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pidetään sellaisia superlääkkeinä, jotka auttavat unettomuuteen, kuumiin aaltoihin ja ärtyvään suoleen (IBS).
Niitä voi määrätä vaikka mihin!
Näin on. Kun ihminen on saatu koukkuun, hän käyttää lääkkeitä loppuelämän. Lääkebisnes lihoo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin jotain patoutumia kertyi tuona aikana.Eikö sulla sitten ollut haluja kun söit lääkkeitä?
Oli, mutta huomattavasti vähemmän. Lisäksi en kostunut samalla tavalla kuin nykyään. Lopetin lääkkeet 41-vuotiaana ja nyt olen 48.
Lääkkeiden lopettamisen jälkeen se on ollut mielessä koko ajan.
En oo koskaan kuullutkaan että SSRI-lääkkeitä annettais unettomuuteen. Antakaas joku lääke-esimerkki sitten jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin jotain patoutumia kertyi tuona aikana.Eikö sulla sitten ollut haluja kun söit lääkkeitä?
Oli, mutta huomattavasti vähemmän. Lisäksi en kostunut samalla tavalla kuin nykyään. Lopetin lääkkeet 41-vuotiaana ja nyt olen 48.
Lääkkeiden lopettamisen jälkeen se on ollut mielessä koko ajan.
Ihan karmeita sivuvaikutuksia esim tuo haluttomuus! Miettikää elämä menee ihan hukkaan. Ja miten lääkäri voi valehdella että ei ole mitään sivuvaikutuksia? On tunteiden latistumista, lihomista, seksuaalihäiriöitä jne.
Ja miten niin eivät aiheuta riippuvuutta, jos ne on vaikea lopettaa ja siitä tulee oireita? Jos jostain muusta aineesta olet riippuvainen niin noin se määritellään.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kuullutkaan että SSRI-lääkkeitä annettais unettomuuteen. Antakaas joku lääke-esimerkki sitten jos näin on.
Sepram. Olen käyttänyt unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Milles asialle eläkeläinen tänään sanoo että höpö höpö ja missä linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepram. Olen käyttänyt unettomuuteen.
Vaikka tuo Sepram vaikuttaa aivojen serotoniinitasoon, sillä ei ole nukahtamislääkkeiden kaltaista välitöntä unta indusoivaa vaikutusta. Oliko sulla masennusta taustalla vai miksi tuota määrättiin sulle?
Kyse on puhtaasti puoskaroinnista. Koko serotoniiniteoria on kumottu masennuksenkin osalta. Toki vanhat MAO-estäjät voivat nostaa kipukynnystä kun ei tunne mitään. Muitakin vaihtoehtoja on.
Ihan perseestä. Mulle tyrkytettiin arvauskeskuksessa kolmea eri SSRI paskaa unettomuuteen, kun bentsot on niin vaarallisia... Seurauksena näistä oli sitten hallusinaatioita ja/tai seuraavana päivänä tolkuton väsymys. Onneksi tt-lääkäri kirjoitti Tenoxia, kun kerroin kokemukseni.