Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meille tulee valko hopea joulu,ehkä hieman luumun sävyjäkin :)

Vierailija
04.11.2009 |

ei siis perinteistä puna vihreä joulua vaan vähän uutta ja raikasta kimmellystä :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulustressiä ei tule, koska joulu ei merkitse meille kodin värisävyjä ja verhojen rimpsuja. Vietämme joulun laiskotellen ja hyvää ruokaa syöden. Ruokaa saa kaupasta, samoin pullaa ja leivonnaisia jos ei ehdi tehdä. Kummankin suku myös on yhtä rentoa. Ei tule ressiä värisävyista kun ne eivät merkitse mitään. Mutta kukin tavallaan. Jokaisen täytyy toteuttaa elämässään sitä, mikä on tärkeysjärjestyksessä ykkönen. Toisille se on ulkoiset kulissit, toisille perhe ja lämmin tunnelma.

ei poissulje sitä, etteikö perhe ja lämmin tunnelma olisi tärkeä :))

Vierailija
42/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetteko te joulu hullut joka vuosi uusia/uudet koristeet?

meillä on samat koristeet vuodesta toiseen, tosin jotein pientä saatetaan ostaa lisää.

eihän ne edes kerkeä kulua niiden parin viikon aikana kun niitä pidetään esilä.

ja mitä teettä niillä vanhoilla jotka jää uusien mallien ja sävyjen jalkoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo monena vuonna meidän jouluvärit kun punainen alkoi kyllästyttää. Itse ostan koristeita usein vasta joulun jälkeen alesta, ei tule kalliiksi. Ja ne koristeet mitä ei nyt käytetä, odottaa kapissa sitä aikaa jos nykyiset värit käy kyllästyttämään - tai jos ei ala, niin pistän kiertoon. Krääsäkoristeita ei ole, vanhimmat koristeet n. 25 v vanhoja :)

Ja ei, en ota joulustressiä, varsinkaan värisävyistä. Tykkään vaan fiilistellä, esim. bussimatkoilla tai illalla lehtiä selaillessa.

Ja kirjojakin ehdin lukea monta kymmentä vuodessa ;)

Vierailija
44/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on jotenkin kuin vähän yksinkertaisia. Eihän sitä nyt yhdestä juhlapäivästä nyt niin kauheeta haloota kannata pitää. Paremmin ymmärrän kevätverhot ja kesäsisustuksetkin, ne sentään on vähän kauemmin kuin joulunkoristeet.

Muta en keillä hössöttämästä joulusta jos joku siitä iloa elämäänsä saa. ;-)

Vierailija
45/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ainakaan voi kauhean kiireinen ja "täysi" elämä olla, jos tuollaiseen löytyy aikaa ja energiaa loka-marraskuun taitteessa. Mun näkemyksen mukaan painii vähän samassa kategoriassa kun nämä tyyliäiti-blogistit, jotka miettivät taaperoitteinsa tumppujen ja pipojen sävyjä, tilaileva sopivaa raitaa isolla hinnalla netistä ja sitten valokuvaavat sievästi lattialle asettelemiaan lastenvaatepläjäyksiä päivät pitkät...Siis kyllä minäkin tykkään sisustaa ja kiinnitän vaatteisiin jotain huomiota, mutta JOKU RAJA! Elämässä on niin paljon mielekkäämpää ja sisällöllisempääkin. Lue vaikka hyvä kirja.

Mä mietin monesti jouluasioita ja värejä jo syyskuussa... Ja usko pois, mä ehdin silti lukea hyviä kirjoja ja mulla on ihan oikea elämä ja työ. :)

Vierailija
46/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOU

LUI

LOA

Vierailija
47/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas materialistista. Maailmalla riehuu sairautta, sotia ja nälänhätää ja joku miettii joulun sävyjä. Kyllä pitää olla liikaa aikaa jollakin ja liian helppoa elämä.

että mun elämäni on just nyt niin raskasta, että joulun miettiminen tuo ison helpotuksen.

Mä inhoan tollasta tekopyhyyttä. Koska olet itse oikeasti TEHNYT jotain maailman asioiden korjaamiseksi etkä vain jeesustellut ja kytännyt muiden moraalista omaatuntoa??

Vierailija
48/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on jotenkin kuin vähän yksinkertaisia. Eihän sitä nyt yhdestä juhlapäivästä nyt niin kauheeta haloota kannata pitää. Paremmin ymmärrän kevätverhot ja kesäsisustuksetkin, ne sentään on vähän kauemmin kuin joulunkoristeet.

Muta en keillä hössöttämästä joulusta jos joku siitä iloa elämäänsä saa. ;-)

Joulufiilis alkaa jo joulukuun alussa ja itse juhla kestää meillä aaton, joulupäivän ja Tapaninpäivän. Ja mukavaahan se suunnittelu vaan on, en osaa stressiä tuollaisesta edes ottaa.

Vierailija
49/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kyllä yhtään rajoittaa koristeluja tiettyyn rajattuun väriskaalaan.

Värejä löytyy ainakin;

vihreää kuusessa, joulukukissa yms.

punaista on sisustuksessa muutenkin, mutta sitä tulee myös kuusen huopakoristeissa ja kymttilöissä yms.

valkoista on varmaan pöytäliinassa, muutenkin paljon sisustuksessa, kuusenkoristeissa, kynttilöissä jne.

Oljen väriä olkisissa koristeissa, samaa värisävyä parketti (joo, emme vaihda sitä sesongin mukaan...).

Harmaata ja kanelin ruskeaakin löytyy sisustuksesta. Ja turkoosia.

Luumua ja violettia ei kylläkään tule, olkoot trendikästä. Kultaakaan ei varmaan näy, sillä meillä on metallit joko alumiinia, terästä tai hopeaa.

Vierailija
50/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kyllä hankitaan vuosittain, mutta ei kassikaupalla. Eli tyyliin kranssi kukkakaupasta jokunen joulupallo ja ehkä joku muu vielä. Meillä on aina kaksi samaa väriä (valkoinen ja kulta) ja sitten kolmatta väriä vaihdellaan fiiliksen mukaan. Kaapissa on monen värisiä koristeita, joten joka joulu sieltä löytyy sopivia kyseisen vuoden väreihin. Eikä meillä kaikki joulukoristeet edes ole varsinaisia joulukoristeita, vaan eism. pienia antiikkiesineitä tms.

meillä on samat koristeet vuodesta toiseen, tosin jotein pientä saatetaan ostaa lisää.

Vierailija
51/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten se vaikuttaa teidän jouluunne.

En todellaka pidä itteäni yksinkertasena sen takia, että rakastan joulua ja kaikkea siihen kuuluvaa.

Oon pienestä pitäen rakastanu.

Mikään ei tunnu ihanammalta ku tulee Joulu ja koti on kauniina koristeista,joulu musiikki soi ja ilmassa on sitä jouluntaikaa ku lapset

odottavat pukkia.

Toivon että lapset vanhemmiten iloitsisivat muistellessaan millainen

Joulu kotona oli.Kuten minä kun muistelen lapsuuteni Jouluja.

Lämmöllä ajattelen vanhempia jotka tekivät meille Joulun ja joka

joulu käyn kynttilän viemässä heidän haudalleen.

Vierailija
52/52 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki peruskoristeet hopean sävyssä ja iso osa koristeista sellaisia, että ne on ostettu tiettyyn paikkaan ja ovat samoissa paikoissa aina.

Muuten meillä on hyvin valkoinen/beige koti, joten mikään ei pahasti riitele :)

JOS haluan jonkun uuden "värin", investoin yksiväriseen joulupöytäliinaan ja muutamaan tyynynpäälliseen ja ehkä IKEA:n torkkuhuopaan ja kankaisiin servetteihin :) Näitä siis voi käyttää myös muulloin kun jouluna. Sekä tietenkin kynttilöihin ja joulun kukkiin.

Kuusi meillä pysyy lähes aina samanlaisena: kynttilät ja iso kasa Villeroy&Bochin posliinisia koristeita joita äitini on kerännyt meille en edes osaa laskea kuinka monta vuotta. Meillä on hyvin niukasti koristeltu kuusi, joka on yleensä joku pihta tms.

IHANAA, tämä oli eka ajatus jonka uhrasin joululle 2009 ja heti tuli hyvä fiilis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi