Hapan, aiheettomasti katkera mies. Miten eteenpäin?
Ongelmana mies, joka on kuin musta aukko, imee kaiken energian negatiivisuudellaan ja katkeruudellaan. Ja on täysin aiheettomasti katkera. Asiat ovat oikeastaan aika hyvin, mutta kun pitäisi olla aina lisää ja lisää, hän ei ole mihinkään tyytyväinen.
Kokee kaikkien olevan hänelle jotenkin "velkaa" ja kuvittelee tekevänsä enemmän kuin todellisuudessa tekee. Siis esim. perheessä ei ota vastuuta juuri mistään, tekee vain joitakin satunnaisia juttuja jotka sattuvat inspiroimaan ja heti jonkun asian tehtyään kokee tehneensä ihan kaiken yksin. Ei näe ollenkaan, mitä kaikkea minä ja muut perheessä tekevät. Sama raha-asioissa, todellisuus on se, että ei osallistu läheskään "oman osansa" verrankaan, mutta kokee silti, että maksaa liikaa.
Työssään ei viihdy, mutta ei saa aikaiseksi opiskella tai etsiä uuttakaan työtä. Tuntuu olevan täysin näköalaton, paahtaa vain samaa uraa ja valittaa. Ei oikeastaan tee muuta kuin käy töissä ja illat juo kaljaa. Vapaapäivinä saattaa tehdä pari tuntia jotakin muuta, yleensä omia harrastehommiaan.
Kokemusta tällaisesta? Miten tässä voisi päästä eteenpäin, kun keskustelu ja faktat esim. raha-asiassa ei tunnu vaan menevän jakeluun. On itse heikkona hetkenä vuosia sitten kertonut, että aikaisempi liittonsa kariutui siihen, ettei hän vain kestänyt arkea. Minusta nyt on aika lailla vastaava tilanne, mutta ei näe tai tunnusta itse tätä vaan kaikki vika on minussa. Minä vien rahat ja "teetän" hänellä kotityöt (oikeasti ei tee edes 1% kotitöistä) ja vielä v**tuilen (faktojen esittely luetaan tähän). Toki tämä asenne kohdistuu myös muihin kuin minuun, esim. omien sukulaistensa kanssa välit huonot juuri tämän asenteen takia, että toiset ovat aina velkaa ja kohtelevat väärin.
Kommentit (16)
Tiesithän, että avioliitosta saa erota?
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni nainen on osoittautunut tälläiseksi, enkö ole keksinyt muuta ratkaisua kun erota ja vältellä heitä.
Montako avioliittoa sinulla on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni nainen on osoittautunut tälläiseksi, enkö ole keksinyt muuta ratkaisua kun erota ja vältellä heitä.
Yhteinen nimittäjä olet sinä
Itse päätät elämäsi, keiden kanssa olet,missä seurassa liikut?
Kylläpäs taas kuulosti ex-mieheltäni. Kuule, oikeasti elämän ankeuttajaa ei kannata katsella. Minun elämäni alkoi silloin kun lähdin lätkimään.
Kyllä tiesin, mutta minulle ero ei ole se ensimmäinen vaihtoehto. Eikä jaksaisi kaikkea siihen liittyvää, omaisuuden jako, lasten tapaamiset ym. Sinänsä ei ole huolta erosta, pärjäisin vähintäänkin yhtä hyvin ilman riippakiveä. Jos itse haluaisi lähteä, niin ovi on avoinna. Mutta ei kuulemma halua. Mutta ei näe myöskään omassa käytöksessään ja toiminnassaan mitään ongelmaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli APkin on syyllinen tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli APkin on syyllinen tässä tapauksessa?
Ei hänellä ole ollut kuin yksi ankeuttaja
Muita kokemuksia? Onko kukaan saanut tällaisessa parisuhteessa vielä asioita oikeille urille vai onko ero todella ainoa mahdollisuus? Ollaan oltu noin 20v yhdessä, teini-ikäiset lapset. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muita kokemuksia? Onko kukaan saanut tällaisessa parisuhteessa vielä asioita oikeille urille vai onko ero todella ainoa mahdollisuus? Ollaan oltu noin 20v yhdessä, teini-ikäiset lapset. Ap
Eihän tuossa nyt tuntuisi parisuhteessa olevan se ongelma, vaan miehen keski-iänkriisissä tms. Ja oikeastaan parisuhteessa pitäisi molempien voida hyvin. En oikein keksi muuta, mitä oletkin jo tehnyt, että istutaan alas ja keskustellaan epäkohdista (kotityöt ja raha-asiat) Jos niistä ei päästä yhteisymmärrykseen, ei sitä oikeasti paljon vaihtoehtoja jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa nyt tuntuisi parisuhteessa olevan se ongelma, vaan miehen keski-iänkriisissä tms. Ja oikeastaan parisuhteessa pitäisi molempien voida hyvin. En oikein keksi muuta, mitä oletkin jo tehnyt, että istutaan alas ja keskustellaan epäkohdista (kotityöt ja raha-asiat) Jos niistä ei päästä yhteisymmärrykseen, ei sitä oikeasti paljon vaihtoehtoja jää.
Varmaankin juuri näin. Tuntuu vaan niin ankealta ajatukselta, että ainoa vaihtoehto olisi erota. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako avioliittoa sinulla on ollut?
Ei yhtään. Kerran olen mennyt naimisiin, mutta en ole eronnut. Miten tämä oli oleellinen tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja se ankeutus.eikö olekkin ihmeellistä että on myös niitä fiksuja naisia, ettei kaikki naiset ole harmaata ankauttajamassaa? Osa naisista ei kykene tasapainoiseen parisuhteeseen. Tiuskitaan, väännellään asioita, uhriudutaan. Sitähän se on palstallakin jos olet huomannut. Menin naimisiin vasta kun löysin sellaisen naisen joka ottaa vastuun omasta käytöksestään.
Ei paskapään kanssa kannata olla! Sulta menee omien sanojesi mukaan kaikki energia - miksi siis siedät häntä? En tajua sinua. Tee nyt herraisä pesäero siitä ukosta!
Hirvee työ on naisilla ruveta miehiä muuttamaan. Ei ihminen muutu, ellei ole omaa motivaatiota, vettä on turha kantaa kaivoon.