Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia, mies kysyi eilen illalla

Vierailija
02.11.2009 |

minulta, että tappaisinko hänet, jos en jäisi siitä kiinni? Minusta tuo kuullosti hypoteettisenakin kysymyksenä karmealle. Olin hetken aikaa ihmeissäni kysymyksestä ja vastasin, että en, kenenkään kuolema omallatunnollani pystyisi elämään. Minua hiukan pelottaa tuollaiset kysymykset.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan miehesi suunnitella jonkun muun murhaamista. Tai ainakin leikkiä ajatuksella. Tai sitten hän vain pohtii mikä on ihmisen moraali, jos ei ole pelkoa juridisesta seuraamuksesta. Ehkä hän voisi jossain tilanteessa kuvitella tappavansa jonkun, jos ei jäisi kiinni. Otti sinut vain esimerkiksi, jotta miettisit asiaa myös.

Vierailija
2/27 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsikin sen jatkokommentin perusteella. Pelottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että teillä ei ole sinun tietämättäsi raha-asiat aivan vinksallaan? Se kannattanee tarkistaa... Viime vuosina näissä murha-itsemurhajutuissahan on joissain käynyt ilmi, että teon tehnyt osapuoli on ottanut velkaa velan päälle ja talous on ollut ihan kuralla. Ja sitten se ihminen ei ole nähnyt muuta keinoa tilanteesta ulos kuin toisen ja itsensä tappaminen. Kauheita asioita, mutta jos puoliso alkaa tuollaisia kyselemään, niin kannattaa tosiaan selvitellä mistä johtuu, eikä vain jättää heitoksi, ettei itse päädy tilastoihin uhrina, pahimmassa tapauksessa vielä koko perhe.

Vierailija
4/27 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi miehet lähtee lätkimään kun on tollasia hulluja eukkoja kaikki

Vierailija
5/27 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolissani mitä mies kysyi ap:ltä vaan siitä mitä itse vastasi kysymykseen, jokseenkin karmivaa...

Vierailija
6/27 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaalia keskustelua, vai?

Vierailija
7/27 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin näin irrallisena. Liittyikö tuo johonkin keskusteluun? Kai kysyit miksi hän tuollaista kysyy?

Vierailija
8/27 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä keskusteltu mistään tuon tyyppisestä, tosin sanomista on ollut puolin ja toisin, mutta kun yhdessä on oltu jo 9 vuotta niin kuulosti oudolta. Itse jatkoi tuota keskustelua niin, että voisi tappaa minut, jos katsoisi, että se ei haittaisi lapsia ja on ollut vähän masentunut..

Vierailija
9/27 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAnnattaisko sen mennä hoitoon tai jotain..???

Vierailija
10/27 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulosta ihan normaalilta :( Mies taitaa tarvita nyt apua tuohon masennukseensa.

Itse jatkoi tuota keskustelua niin, että voisi tappaa minut, jos katsoisi, että se ei haittaisi lapsia ja on ollut vähän masentunut..

Vierailija
11/27 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana itsensä, vaikka eilen menin ihan mykäksi ko. kysymyksestä ja päätin, että tämä ei jää tähän, vaan asia selvitetään, niin tänään oli muina miehinä. Mietin vain olisiko tuo merkki jonkinlaisesta sekoamisesta...vai olenko minä outo, kun kummastelen tuota? Onko jonkun muun mies tiedustellut tuollaisia?

Vierailija
12/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie miehesi lääkäriin. Masentuneet on ennenkin tehneet murha-itsemurhia.

Noi ei ole terveitä kysymyksiä!

Vierailija
13/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi alkaa uhkailemaan, hänet on saatava pakkohoitoon!

Vierailija
14/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli juuri lukenut dekkaria, jossa nainen teki noin, saattoi kysymys olla "aiheellinen" :-) Irrallisena heittona melko outo.

Vierailija
15/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mies vain testaili sinua, halusi nähdä reaktiosi? Kipeää touhua silti.

Jos taas mies oli tosissaan edes sinä hetkenä, on kummallista, että hän haluaa olla yhdessä.

Kyllä minusta ainakin omassa suhteessa on pohjana halu olla yhdessä ja ajatus toisen kuolemasta on surullinen. Tuohan kuulosti siltä, että mies suorastaan toivoo, että sinua ei olisi ja jopa olisi halukas tappamaan, jos seurauksia (hänelle tai lapsille) ei olisi.

Minusta sinunkin vastauksesi oli outo, ongelmaasi olisi siis tunnontuskat, ei se, että mies ei enää olisi perheessä ja osana elämääsi?

Tai sitten kyse oli jostain eutanasiasta tms, ja sitä ei vain oltu esitetty kovin selvästi?

Vierailija
16/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on jotain pahasti vialla, jos hän esittää tuollaisia kysymyksiä, mutta jotain on todella pahasti vialla sinussakin, jos et mielipiteitä netistä kysymättä ymmärrä, ettei tuo ole ihan normaalia! - Ja siis todella omituiselta kuulosti tuo ap:n vastauskin: "en, kenenkään kuolema omallatunnollani pystyisi elämään". Siis ihan kuin ainoa syy siihen, miksi et tappaisi miestäsi, olisi se, että tiedät/tunnet sen moraalisesti olevan väärin etkä kykenisi siksi siihen?!?

Minä ainakin rakastan miestäni, toivon hänelle kaikkea hyvää ja jos menettäisin hänet (=hän kuolisi) olisi se elämäni suurimpia tragedioita! Jos joku tappaisi mieheni, vihaisin häntä hautaani asti. Ei siis ensimmäisenä tulisi tuollaisen kysymyksen jälkeen mieleen, että "en voisi koskaan tappaa ketään" vaan lähinnä, että kysymys olisi täysin absurdi, sillä miksi ikinä haluaisin, että KUKAAN tekee mitään pahaa miehelleni, saati sitten minä itse? Vaikka olisin kyvykäs tappamaan jonkun ja elämämään se omatunnollani (mitä en siis ole), miksi haluaisin tappaa oman rakkaani?

Ja siis ymmärsinkö oikein, että miehesi jatkoi keskustelua niin, että HÄN voisi tappaa SINUT, jos tietäisi, ettei siitä ole haittaa lapsille? - Vai tarkoittiko hän, että sinä saisit tappaa hänet? Yhtä kaikki tuo on ihan sairaalloista spekulaatiota!

Jos miehesi keskustelussanne vihjasi, että HÄN voisi joissain olosuhteissa tappaa SINUT, olisin erityisesti sinuna todella todella peloissani ja huolissani ja ryhtyisin toimenpiteisiin HETI!

Vierailija
17/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että sanomista oli ollut puolin ja toisin, riitelittekö te siis ja hän sanoi noin riidan yhteydessä? Silloinhan ihminen sanoo mitä sylki suuhun tuo. Mun mielestä vielä hurjempi on tuo jatko, että mies voisi tappaa sinut. Selvitä ihmeessä mitä hän ajoi takaa jos kysymys tuli kesken sopuisan koti-illan.

Jos oli juuri lukenut dekkaria, jossa nainen teki noin, saattoi kysymys olla "aiheellinen" :-) Irrallisena heittona melko outo.

Vierailija
18/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hölmöä asiaa mielessäni kunnes vain töksäytän sen miehelle. Ilman mitään aasinsiltoja. Voisin itse kysyä jotain tuollaista ihan puhtaasti mielenkiinnosta.

Vierailija
19/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypoteettinen kysymys, eihän siinä olisi mitään järkeä! Lähtökohtainen ajatus kun tosiaan pitäisi parisuhteessa olla halu olla yhdessä ja se, että kumppani on - riidoistakin huolimatta - rakas ja tärkeä. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi, teoreettisestikaan, puolisonsa kuolemaa missään olosuhteissa (armomurhakeskustelu on sitten asia erikseen).

Siis vähintään olisin huolissani miehen perimmäisistä tunteista liittoa ja itseäni kohtaan, jos hän kysyisi voisinko tappaa hänet, jos ei jäisi kiinni? Ensimmäinen reaktioni kun olisi, miksi ihmeessä haluaisin tappaa hänet! Tai miksi, minkälaisissa ihmeen olosuhteissa, hän voisi haluta tappaa minut?

Vähän sama, kuin kysyisi joltakulta, että kiduttaisitko lapsia ja eläimiä, jos siitä ei seuraisi rangaistusta...Koko kysymys siis pohjautuu - teoreettisenakin - jotenkin vääristyneeseen ajatuksenjuoksuun. Normaali ihminen kun ei varmaan näe mitään syytä tai koe mitään halua kiduttaa lapsia ja eläimiä tai tappaa puolisoaan.

Järkeen käyvä hypoteettinen kysymys sen sijaan olisi vaikka, että tappaisitko pedofiilin/ raiskarin/naisten hakkaajan tms., jos olisit varma, ettet jäisi kiinni?

Vierailija
20/27 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheeseen liittyen siellä omassa aivokopassa, niin irrallaan siitä kontekstista toi kysymys on ihan hölmö. Mutta jos toinen osapuoli olisi saanut kuulla kaikki aiheeseen liittyvät taustat, saattaisi kysymys saada ihan eri merkityksen.

Mä vaan oon tällainen.

Mitä tulee tuohon kysymykseen, niin kyllä voisin esittää ihan hyvin sen miehelle. Ilman että oikeasti epäilisin hänestä sellaista.

Oli siinä selittelemistä kun pari viikkoa sitten katsottiin totuuden hetkeä ja se suuhygienisti sanoi jotain tyyliin että on suunnitellut mielessään tappavansa isänsä. No minä sitten töksäytin miehelleni, että joo joo kyllä mäkin oon suunnitellut ties kuin monta murhaa mielessäni :D

Olenkin kyllä, mutta mies ei tiennyt sitä, että luin teininä varsinkin paljon dekkareita ja vieläkin tykkään katsoa dekkareita+CSI:tä. Mulla oli teininä sitten sellainen salainen harrastus, että koitin itse keksiä täydellisiä rikoksia ja täydellisiä murhia, joista ei jäisi kiinni. Koskaan en oikeasti mitään sellaista tekisi, mutta

ajatusleikkinä se oli todella hauskaa. Vieläkin joskus tulee noita keksittyä.

Mies on onneksi jo tottunut muutenkin mun töksäyttelyihin ja siihen että saatan kysyä milloin hyvänsä ihan mitä hyvänsä.

-15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi