Onko ihan normaalia, mies kysyi eilen illalla
minulta, että tappaisinko hänet, jos en jäisi siitä kiinni? Minusta tuo kuullosti hypoteettisenakin kysymyksenä karmealle. Olin hetken aikaa ihmeissäni kysymyksestä ja vastasin, että en, kenenkään kuolema omallatunnollani pystyisi elämään. Minua hiukan pelottaa tuollaiset kysymykset.
Kommentit (27)
loukkaantuminen, ja vastaus tuli hölmistymisen jälkeen. Ja olen siis edelleen tuosta kysymyksestä loukkaantunut. Kysyin mieheltä seuraavana päivänä, mitä hän oikein tarkoitti tuollaisella kysymyksellä, ja hän pohti, josko vihaisin häntä niin paljon, että tekisin moisen teon. No, en vihaa, enkä ketään koskaan tappaisi, pelotteena ei ole vankila, vaan se, etten pystyisi elämään moinen teko omallatunnollani. Ja olen tosiaan mäkättänyt miehelle, raha-asioiden hoidosta ja jopa miettinyt eroa, koska tämä on mm.hakenut seuraa netistä, mutta fyysinen koskemattomuus on minulle niin pyhä asia, että siksen tuollaisia kysymyksiä oikein sulata. ap
Tai siis outoa että edes pohtii tuollaista asiaa, että vaimo hänet tappaisi. Mietin vaan että miten se on tullut miehen mieleen? Oliko teillä ollut riitaa ja mies on mielessään hepulissa ajatellut, että voi p kun pääsisi sinusta eroon ja sekunnin sadasosan ajatellut jotakin väkivaltaista vaihtoehtoa. Sitten ehkä siitä ajatuksestaan pelästynytkin ja kysynyt vähän piilotellen, oletko sinä koskaan ajatellut vastaavaa asiaa (peilatakseen onko normaalia ajatella sellaisia juttuja)?
Joka tapauksessa tekisin varmaan vastakysymyksen miehelle, että oletko itse ajatellut vastaavaa kun tämmöisistä asioista edes puhut. (Ja samaan hengenvetoon sanoisin, että olen puhunut jo oudosta kysymyksestäsi nettipalstalla tai ystävän kanssa, että älä edes ajattele koskaan listiväsi minua jos sanoo että mieleen oli tullut sellainen pelottava ajatus riidellessä.)
sisältää pohdintaa teidän suhteen loppumisesta. Ja jos eron jälkeiset suunnitelmat oikein meinaa mielessä järjestyä, niin sitten mietitään että olisipa helpotus jos puoliso vain kuolisi. Niin ei tarvitsi riidellä enää.
Eli tuo kysymyshän voisi olla, oletko täydellisen kyllästynyt minuun?
varma, ettei siitä koidu haittaa lapsille (mikäli nyt siis oikein ymmärsin).
Itselläni ei olisi mitään halua jatkaa liittoa miehen kanssa, joka toteaisi näin minulle! - Ja voisin ihan oikeasti pelästyäkin: ei psykoottiset taipumukset aina ole lähipiirille itsestään selviä ennen kuin jotain tapahtuu.
Mutta siis vaikka kyse olisi teoreettisesta pohdinnasta, enpä elämääni tuhlaisi päivääkään miehen kanssa, joka noin minusta ajattelee!
ei kuulosta mun korvaan normaalilta kysymykseltä :o Kyllä mä tollasen jälkeen olisin peloissani..tiedä, mitä sen toisen pääkopassa oikein liikkuisi. Toki yrittäisin asiaa selvittää puhumalla ennen, kuin tekisin mitään lopullisia päätöksiä esim. suhteen lopettamiseen yms.
mutta tuo on varmaan teillä tapana, miehesi on tottunut siihen ja se kuuluu teidän keskustelukulttuuriin. Jos niin olisi ap:n parisuhteessa hän ei ihmettelisi miehen puheita täällä, se on siis poikkeuksellista ja outoa, pelottavaakin!
14
ihan hölmöä asiaa mielessäni kunnes vain töksäytän sen miehelle. Ilman mitään aasinsiltoja. Voisin itse kysyä jotain tuollaista ihan puhtaasti mielenkiinnosta.
niin, että mies tarkoitti erityistilannetta, siis sitä, että välit olisivat oikeasti sellaiset, että halu tappaa olisi. Tai sitä, että toinen nyrjähtäisi ihan täysin ja olisi vaarallinen perheelle.
Kysy ap ihmeessä, mistä miehelle tuli mieleen kysellä tuollaisia. Ihan syyttelemättä, enemmänkin uteliaana. Asialle voi olla ihan järjellinen selitys.