Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUUN HELMET vk 45

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHMETYS10: Me asutaan myös itäpuolella. Poika 5v 7kk ja tyttö 2v 6kk, tyttö (luultavasti) tulossa. Että aika samoissa mennään=)! Hauska sattuma.

Otin tosiaan eilen aamupäivällä tuon rokotuksen ja aamuyöllä heräsin siihen että kurkussa tuntui olevan kaktus. Aamulla päätä vähän särki ja pärskin. Mietin että olisinko sittenkin saanut muksuilta sen niiden viime viikolla sairastaman flunssan? Mutta nyt olo on ihan ok. Kuumetta ei ole noussut, eikä käsikään ole erityisen kipeä. Toivon todella että tämä menee tällä ohi.

Kiva lumimyräkkä iski tänne tänään. Tarvoin tuolla tuiskussa tyttö rattaissa auraamattomia teitä pitkin viemään poikaa kerhoon. Tosi hauskaa... Oli autuas olo kun pääsi kotiin sohvalle viltin alle ja sai kuumaa kaakaota, pari (lue: liian monta) piparia ja tuoreen Me Naiset-lehden =) Ne on nykyään niin pieniä nämä suuret ilot!

crisantemo rv27+2

Vierailija
22/40 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vika kerta...ettei mene ihan kaksinpuheluksi tämä..:)

Eli oletko jäämässä ä-lomalle/oletko kotona helmikuusta? Käykö poikas päiväkodissa vai kerhoa/on kotona? Meinaan, kun on nuo lapsosetkin saman ikäisiä ja meillekin tyttö tulossa...jos vaikka joskus jossain puistoilun tms merkeissä törmättäisi!

Mä opiskelen ja meinaan olla aika pitkälti kotosalla kevään. Vielä en tiedä, mitä teen vanhempien muksujen kanssa, jatkavatko pk:a, osa-aikaisina vai miten..

Me Naisten kimppuun täälläkin...:)

t.ihmetys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jäänyt kotiin. Olen ollut hoitovapaalla ja tehnyt taas kesän oman yritykseni hommia, mutta ensi vuoden otan ihan vapaaksi töistä. Poika käy kerhossa kolmesti viikossa, tyttö on vielä toistaiseksi kotona/menossa kanssani ;) Tottakai voidaan treffata esim puistoilun merkeissä. Laita vaikka viestiä tähän osoitteeseen:

crisantemo@wippies.fi

niin sovitaan paikasta ja ajasta tarkemmin =)

Ja voi muutkin Itä-Vantaan/Helsingin suunnalta olla yhteyksissä =)

crisantemo

Vierailija
24/40 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tiistaina lääkäri. Korvasimme vakio neuvolalääkärikäynnin yksityisellä, kun työpaikka nuo meillä korvaa. Kaikki oli kuten pitikin. Painoarvio ultrassa 1 114 g eli kilon yli on jo päästy. Viikkoja tänään 26+6.

Minä sain viikko sitten sikapiikin. Mitään oireita ei ilmaantunut, mitä nyt tuo pistokohta kipeytyi, kuten nähtävästi kaikilla. Menin hakemaan rokotuksen heti ensimmäisenä päivänä, kun Helsinki alkoi niitä jakaa. Oletin jonon ulottuvan korttelin ympäri, mutta ainakaan Haagan neuvolassa jonoa ei ollut lainkaan. Tosin tiedotus asiasta oli täällä vähän heikkoa... itse ainakin kaivoin hyvän aikaa netistä tietoa rokotusaikataulusta. Viikonloppuna mainostivat asiaa ilmoituksella Hesarissa, joten tällä viikolla siellä on ehkä ollut enemmän säpinää.

Ihana joulutunnelma lumipyryn myötä! Ja olipa onnellista väkeä tänään päiväkodin pihalla :)

Vierailija
25/40 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tänään olen ollut kuumeessa 38astetta, illalla jo alkoi hieman tuntumaan nenässä oudolle? yöllä sattui mahaan ja oli ripuli (kerran) ja aamulla alkoi särkemään niveliä...

sain pari päivää sairaslomaa..

koko päivän olen nukkunut...

Otin sittenkin sen piikin, vaikka ensialkuun olinkin hyvin varma etten ota, mutta riskit aika kovat ilman...

toivon että nää on ohimeneviä oireita, eikä tulisi pahempi tauti!

vauva liikkuu kovasti masussa!

tänään on ollut myös supistelua??tai jotenkin vähän "repivää" tunnetta...maanantaina neuvola!

kaikille hyvää odotusta..

rv25+6

Vierailija
26/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan pistoskohta on paineltaessa arka, yöllä kun nukuin piti kääntää toiselle kyljelle kun sattui, mutta ei siis muita oireita. Ja tuo ainutkin aivan iisi.

rv 26+1 menossa, rautaa pitää syödä niin paljon kun vatsa sietää sillä lukemat kieppuvat 106 paikkeilla. Potkuja tulee sivusuunnassa joten epäilen "urkin" olevan sivuttin, vielä on siis tilaa vaihdella asentoa. Koskahan pääsen käyttämään äippävaatteita, vielä kun ei ole ollut tarvis, tuossa nuo uudet odottavat ..

Vauvalle ostin, nyt ei saa nauraa, mutta saappaat ! kun halvalla sai 5 e ja lähtö lähemmäs 40 e. Olivat niin söpöt, mutta eikähän niitä söpöjä vaatteitakin ala kohta tarttua käsiin kun raskaus etenee ja vauvantulo todentuu !

Kumpa nyt possulunssa ei iskisi perheeseen se on suurin huolenaiheeni. Lapsilla rokotukset vasta viikolla ? jospa aikaistaisivat niitä.

Nyt vaan mukavaa isänpäivä-viikonloppua kaikille !

Vierailija
27/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain myös eilen piikin.... pistoskohta oli iltaa koti todella kipeä mutta nyt aamulla herätessä enää vain vähän... eikä kyllä lämpökään onneksi noussut....

Niistä liikkeistä kun olin huolissani ja näköjään monilla muillakin ollut sama huoli... eilen oli lääkäri ja hän ei ollut lainkaan huolissaan, päinvastoin!!! kun alettiin dopplerilla kuunnella sydänääniä ni johan alkoi potkiminen masussa... kaveri ui karkuun minkä kerkesi ja raukan sykekin kohosi... ;) mitäs nyt mokomat häntä häiritsemään... meillä ei valitettavsti ole uä:tä tietenkään meidän neuvolassa joten haaveet tietää kokoa ym jäivät haaveeksi. Lääkäri oli sitä mieltä että jos aluksi on tuntunut liikkeet voimakkaina ja sitten "himmentyneet" voi kyse olla siitä että vaavi on noussut ylemmäs, että alhaalla jossa on vähemmän tilaa potkut ym tuntuu voimakkaammilta!!

Noh tuon eilisen lääkärin jälkeen kyllä on lähestulkoon koko ajan ollut liikettä että näköjään näin sitä voi "turhaankin" hermoilla... :) onneksi painonnousu oli hieman tasoittunut nyt siis 400g/vko.... huh... ja myös sf-mitta meni nyt keksikäyrällä...

Hyvää isänpäiväviikonloppua!!!!!

miimu+"elmeri" 26+0

Vierailija
28/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Täälläkin on neuvolakuulumisia. Painoa on nyt tullut reilu 6 kiloa, itseä se hirvittää mutta lääkäri sanoi että se on ok. Joku kirjoitti, että painon tarkkailu ahdistaa. Ymmärrän oikein hyvin, muakin ahdistaa se puntarille nousu joka kerta:( Vauvelista saatiin kerrankin kunnon sydänäänet kun kyseinen lääkäri jaksoi aikansa metsästää pakenevaa vauvaa. On se aina yhtä kiva kuulla ne:)

Ainoa murheenkryyni tässä on nyt se mun hemglobiini, joka on TAAS laskenut! Oon syönyt kuukauden rautaa, ja nyt se oli enää 96! Arvatkaa oonko yhtään väsynyt...? Tänään oon menossa labraan lisäkokeisiin, katsotaan verenkuva ja joku rautavarastoarvo. Siis tuli jotenkin niin huono fiilis tuosta kun en saa edes yhtä hemoglobiinia pidettyä kondiksessa, suututtaa! Toivottavasti se ei vaikuta vauvaan mitenkään... Alan ottamaan nyt obsidan talbletin lisäksi sitä Kräuterblutsaft -juomaa. Toivotaan että se auttaisi jotain tähän asiaan.

Alhaisen hemoglobiinin vaikutuksesta oon jatkuvasti tosi väsynyt, ja kun oon väsynyt niin herkistyn ja itkukin tulee helposti. Puhumattakaan nyt sitten tuosta jatkuvasta sikainfluenssa-asian vatvomisesta. Sitä tulee joka tuutista ja media repii yhä rajumpia otsikoita siitä. Itse otin rokotteen tämän viikon keskiviikkona, käsi kipeytyi, mutta muita oireita ei tullut. Nyt kun saisi pari viikkoa oltua siitä erossa niin sitten tehon pitäisi olla muodostunut. Kun sen kaksi viikkoa nyt jaksaisi näitä sikainfluenssa-juttuja kuunnella. Töissäkin vatvotaan koko ajan, ja jokainen joka on flunssassa tai jonka kotona on lapset sairaana epäilevät sikainfluenssaa. Ja tietenkin siitä tullaan kertomaan heti mulle, ihan niinkuin oikein haluaisin muka kuulla koko ajan siitä ja stressata vaan lisää! ARGH.

Aikamoista valitusta taas, sori vaan! Jotenkin sitä on vaan ollut niin väsynyt ja mieli maissa tässä nyt pari viikkoa :( Kaikki on muuten kyllä oikein hyvin, mitään erityisiä vaivoja ei ole. Jonkin verran on pientä nuhaa ja yskää, mutta ei mitenkään pahaa. Vauva liikuskelee siellä kiitettävästi ja töitäkään on enää 6 viikkoa. Hankintoja ollaan tehty nyt lähinnä turvakaukalo ja telakka ollaan ostettu. Siihen kaupan päälle saatiin matkarattaat. Äippäpaketista sain päätöksen viim viikon lopussa, eli eiköhän sekin kohta puoliin tule. Sitä odotellessa!

Merppe 26+5

Vierailija
29/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle terkkari sanoi viime raskaudessa, että kannattaa ottaa ne rautatabletit aina esim. appelsiinimehun (ei ikinä maidon kanssa, joka heikentää tehoa) kanssa niin imeytyy paremmin. Ainakin itsellä homma toimi ja sen jälkeen arvot pysyi paremmissa lukemissa. Nyt olenkin alusta asti ottanut pillerit mehun kanssa.

Tänään ois sitten mullakin piikitys edessä. Vajaa tunti "armonaikaa" jäljellä =D

Ärsyttävää kun sain lääkäriajan tämmöseen aikaan (ainoa vapaa niin ei pystynyt paljon valitsemaan), kun on ihan kesken pojan päiväunien ja kun ei ole ketään vahtimaankaan siksi aikaa niin pakkohan se on kohta herättää kesken unien ja itkua ja kiukkua on sitten tiedossa loppupäiväksi =(

Jeps, mutta kohta tosiaan lääkäriin kuulemaan rasitustuloksia ja sydänääniä :)

evian, rv 27+2

Vierailija
30/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viikon lomareissulla Egyptissä ja kotiintuliaisena turistiripuli. Mahaa kramppaa tai supistelee silloin tällöin ja kohdunpohja hellänä. Silti kaikki labratestit kunnossa. Sairaalaan pitää kuitenkin mennä, jos kunto heikkenee.

Niin siitä painosta. Minulla on tämän ripulin ansiosta kahdessa ja puolessa viikossa paino laskenut puoli kiloa. Onneksi tuota vararavinto riittää. täytyy sanoa, että nyt ylipaino ei tunnu yhtään pahalta vaan teilläkin voi tulla jotain vastaavaa ja silloin on hyvä, että painoa on reilummin. Viimeksi, kun imetin olin vauvan allergian takia imetysdietillä ja silloinkin paino laski ihan liian nopeasti. silloinkin oli onneksi mistä ottaa.

Terveisin, Matami 24+0

Vierailija
31/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se possu piikki heti aamusta ennen töihin menoa. Näyttää iltaa kohden mentäessä käsivarsi kipeytyvän ja kyseisen vasemman käden sormien nivelet kipeytyvän myös. Muuten normi olo. Mulla on valmiiksi jo normi nuha, muttei kuumetta eikä lämpöä, joten sain piikin.

Täälläkin liikkeet olivat viime viikon lopulla jotenkin tosi vähäisiä ja alkoi jo vähän hermostuttaa, mutta maanantaina taas täys meno päällä.

Äippäpakkausta odottelen, päätös tuli viime viikolla, joten tuliskohan ensi viikon aikana paketti, kun siinä päätöksessä luki että n. kaksi viikkoa menee paketin tuloon...Kiva päästä vähän hipisteleen kamoja...vieläkö löytäis jonkun paikan vavan vaatteille - kämppä tuntuu jotenkin niiiiiin pieneltä...no, eiköhän ne johonkin mahdu...kesäkuun lopulla saadaan samanverran lisää neliöitä kunhan talo valmistuu! Sitten on tilaa, kun vavakin alkaa tutkia enempi ympäristöään...Kunhan se ensin sieltä tulis helmikuulla...pojat jo kovasti odottelevatkin pikku siskoa!

sagom 24+4

Vierailija
32/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettu nyt täälläkin. Vähän pistoskohta aristaa, mutta ainakaan vielä ei muuta. Myös poika sai nyt samalla rokotteen ja lisäksi myös normi-influenssan. Sille annoin lääkettä yöksi, jos ei vaikka nousisikaan lämpöä tai kipuilisi pistokset.

Rasituskokeet oli kunnossa, kaikki arvot hyviä. Sf-mitta nyt kohonnut 25,5:een, eli melkein 10 senttiä edellisestä :) Nyt meni ihan pikkasen keskikäyrän yläpuolella, kun viimeksi reippaasti sen alla.. Paikat edelleen kiinni ja kiinteät eli kaikki kunnossa. Sydänäänet pomppi 155-160 välillä. Hemoglobiini unohtui mitata, ens kerralla sitten taas. Painoa on nyt tullut yhteensä 3,9kg johon olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen! Edellisessä raskaudessa kun tuon eteen sai samassa vaiheessa lisätä sen ykkösen =O Toivottavasti pysyy jatkossakin aisoissa.

evian

Vierailija
33/40 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kyllä sopivaa piristystä, kun sain postipakettikortin äippäpaketista! Kävin sen sitten hakemassa, ja kovasti niitä vaatteita ja muita on jo hypistelty :) Ihmeen nopeesti se tuli kun päätöspaperi tuli vasta viime viikon lopussa.

Evian, tuo rauta ja maito ei tosiaan sovi eikä kuulu yhteen. Oon ottanut rautaa aina niin etten oo kahteen tuntiin ennen tai jälkeen nauttinut mitään maitotuotteita. Farmaseutin neuvo oli kokeilla ottaa rautatabletti yöllä, kun maha on tyhjä, silloin voisi imeytyä paremmin. Siispä olen aina yöllisen vessakäynnin yhteydessä napannut rautaakin. C-vitamiinia oon yrittänyt myös appelsiinien ja muiden muodossa kovasti saada.

Merppe

Vierailija
34/40 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaina sain ja käsi oli kipee kolme päivää ei muuta. ensi viikolla olis neuvola ja tähän mennessä on painoa tullu kilon verran.täällä kans liikkeet vähentyny että ei tunnu enää päivisin niin paljoo ku ennen muta eipä tänne sen kummempaa,lastenhuoneen remppaa tehdessä tämä aika mene!

myy85

Vierailija
35/40 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa taas minäkin parin viikon tauon jälkeen. Kaikennäköistähän tässä on taas ehtinyt tapahtuakin.

Sikainfluenssarokotteen sain viikko sitten perjantaina. Käsi oli jonkin verran kipeänä sunnuntaihin, ja flunssainen olo oli ohi lauantaiaamuna. Päätös rokotteen ottamisesta oli vaikea, ja pyörittelimme sitä mieheni kanssa aivan viime tippaan. Mutta plussia ja miinuksia kirjattuamme rokote tuntui pienemmältä pahalta kuin kaikki se, mitä mahdollisesta vakavasta sairastumisesta minulle ja vauvalle seuraisi. Ja hassua miettiä tällaista vastuuasiaa. Nyt rokotteen otettua tuntuu siltä, että vastuu jatkosta on terveydenhuollolla, jos taas emme olisi ottaneet rokotetta, vastuu olisi yksin meidän. Ja vielä sekin, että mieheni on opettaja ja tapaa satoja ihmisiä päivässä - ja kantaa kaikki mahdolliset pöpöt kotiin, vaikka peseekin käsiään ahkerasti. Tuntui aika todennäköiseltä, että kyllä se lenssu meillekin vielä saapuu. Mies kun on oikeutettu rokotteeseen vasta ihan viimeisten joukossa, varmaan joskus joulukuussa, kun on terve 34-vuotias.

Joo, no se siitä. Neuvolakin oli tiistaina. Painoa on tullut kilon yli lähtöpainon, mutta lähtöpaino onkin lähes 15 kiloa ylipainon puolella, joten eipä se paljon saisi noustakaan. Olen yrittänyt olla stressaamatta, mutta tiedän, että näiltä viikoilta paino lähte nousuun ja kiloja kertyy vielä monia! Muuten asiat neuvolassa ok, paitsi hemoglobiini oli 117. Yritän nyt ensin napsia noita raskaus Multi-Tabseja, ja jos ne ei riitä (rautaa aika vähän), niin taidan hakea sitä Kräuterblutsaftia kaupasta. Ja jos sekään ei auta, niin sitten rautatabletteja. Kammoan niitä vähän, kun saan niistä aika komean ummetuksen...

Sf-mitta oli 27! Siis ihan hirveissä lukemissa, mutta kohtu onkin tosi korkealla ja maha pysty. Esikoiseltakin tuli ensin isoja lukemia, ennen kuin lapsi laskeutui synnytyskanavaan. Toivottavasti nytkin. No, keskiraskauden lääkäri on reilun kahden viikon päästä. Pääsen tuonne naapurikunnan neuvolaan (toki sen alaisuudessa toimii tämä meidän pieni neuvolamme), kun siellä on ultraäänilaite. Olis tarkoitus, että lääkäri vähän vilkaisisi, miten iso vauva jo masussa on. Supistellutkin minua on aika paljon, eilenkin 7 kertaa, joten ihan hyvä tuo kohdunsuunkin tilanne tarkistaa.

Siskolta sain lainassa olleet vauvanvaatteet ja kestovaipat takaisin. Niitä olen vähän hypistellyt. Pitäisi aloittaa pesu- ja lajittelu-urakka, kun sisko oli säilyttänyt tavarat ulkovarastossa. Mutta ihanahan niitä nunnutella :-)

Että tämmöisiä tänne. Viikkokin on näköjään vaihtunut taas. Kaikille voimia odotukseen!

t. Mammmali ja masuasukki 27+1

Vierailija
36/40 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Eilisellä käynnillä lääkäri vahvisti itseâni ja muutamia muitakin vaivanneet epäilykset vauvan vähentyneistä liikkeistä olevan normaalia, ja johtuvan vain tilan vähenemisestä.

Muutenkin vauvalla oli kaikki hyvin painoa nyt 1050 g ja syntymäpainoarvio siinä 3200 paikkeilla. Sf-mitta on täälläkin kovassa nousussa ja oli nyt 26cm, kuulemma ihan normaali (la 12.2.). Painoa tullut n.5 kiloa, lähtöpaino oli ihan normaalia luokkaa, nyt en ole kyllä painosta stressannut ja syönyt aika vapaasti kaikenlaista, herkkupuoleltakaan tinkimättä. Toivottavasti nuo kilot sitten imetyksellä karisisivat.

Sairasloma jatkuu yhä edelleen kun oon ollut tosi vâsynyt ja supistellut, tuskin enäâ töihin palaan. Jotain ajanvietettä ois kyllä kiva keksiä (järkeväâ sellaista). Vauvanvaatteita tulee kyllä hypisteltyä aika usein, sain justiin kaverilta ison säkillisen ja oikein söpöjä ovat.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Vierailija
37/40 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään alkaa olla viimeiset hetket ottaa vakuutus vauvalle 3 kk ennen syntymää ja kun tässä netistä hain lähinnä hintoja selvisi sekin, että käyttämämme vakuutusyhtiö myöntääkin 4 kk ennen jo ja se on myöhäistä ! Ei todellakaan huvita vaihtaa yhtiötä ja siirtää vakuutuksia taas toiseen voidakseen ottaa vakuutus. Olenkin tullut siihen tulokseen, että vakuutus taitaa tältä vauvalta nyt jäädä puuttumaan. Kuinkas te muut olettko ottaneet ja aiotteko ottaa vakuutuksen ?

Vierailija
38/40 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin sikapiikin hakemassa viime torstaina ja mitään sivuoireita ei tullut. Käsi oli piikityskohdasta pari päivää kipeä, ei muuta.

Tänään olin sokerirasituksessa ja tulokset kuulee keskiviikkona neuvolassa. Lääkäri myös keskiviikkona.

Täälläkin poju liikkuu paljon ja suppareita on jonkin verran. Töissä varsinkin on alkanu tulla kun kumartelee ja nostelee.

Kovasti jo odottelen loman alkua. Mulla 23.12 viimeinen työpäivä. Joulun jälkeen pidän talviloman ja sitten alkaakin äippäloma. Eli kuusi viikkoa täälläkin pitäs vielä sinnitellä =).

Mansikka83 rv.27+1

Vierailija
39/40 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin tullut siihen tulokseen, että vakuutus taitaa tältä vauvalta nyt jäädä puuttumaan. Kuinkas te muut olettko ottaneet ja aiotteko ottaa vakuutuksen ?

ovat sen verran kalliita, että jo pelkästään sillä summalla saa jo ravata yksityisellä aika tavalla. Lisäksi monissa vakuutuksissa on aika suuret omavastuuosuudet. Normaalit käynnit jäävät helposti sen alle.

Toki tietyissä sairauksissa/kierteissä voi olla vakuutuksen ottamisessa etua. Mutta esim. oma esikoiseni on vaikeavammainen ja vaikeasti sairas. Hänen sairauskuluvakuutuksessaan on 80€ omavastuu. Sairaalan hoitopäivät olen saanut takaisin, mutta meidän on melkein turha lähteä yksityisellä käymään, koska siellä tapaa vain yhden lääkärin, ei kokonaista tiimiä. Me taas tarvitsemme yleensä sekä infektiolääkäriä että neurologia.

Yksityinen on ihan ok, kunhan ongelmt ovat rajattuja. Mutta sittenkin harvoin sairastelukierre aivan vuosikausia jatkuu, mutta vakuutusta maksetaan ja maksetaan.

Vierailija
40/40 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin sitten minäkin viime vkon to:na ottamssa sikapiikin, vastointahtoa :,( ja kovan itkun kanssa! no, mutta en senkään kans pysty elään jos jotain sattuis taudin takia enkä olis MAHDOLLISTA apua käyttänyt hyväksi.

kipeeksi tulin piikistä 10h kuluttua, kesti pvn-pari.

Otin vakuutuksen vauvalle. Lähivakuutuksesta, ei ollut kovin kalliskaan (muihin verrattuna) ja omavastuukin oli se joku 45e. Ainkain meillä kaikki yksityiskäynnit on mennyt reippaasti yli tuon. On siis esikoisellakin vakuutus.

Ja esikoinen joutu antibioottikuurille heti synnyttyään ja oli lastenosastolla lähes vkon ja se kaikki korvattiin sitten, oli heti hyötyä ja maksoi itsensä takaisin.

Poitsu potkii myllää ja jyllää aivan kamalasti. on tosi aktiivinen ja vilkas. pyörii nytkin kaiken aikaa.

Pikkuhiljaa aletaan mekin laittamaan paikkoja vauvaa varten valmiiksi, v.lopun jälkeen mahdollisesti aloitamme.

Hyviä vointeja kaikille!

-Stinna rv 25+3