Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-JOULUKUISTEN MARRASKUU-

01.11.2009 |

Heipparallaa,

Ajattelin uuden pinon aloittaa tänne uudelle kuulle :)

Apua, nyt se alkaakin vasta lähestymään oikeen vauhdilla. Ei olekkaan enään kauaa, että saadaan pikkunen maailmaan. Aikalailla kuukausi vaan odotettavaa! Jeijjj..

Meillä on mennyt kaikki kyllä onneksi hyvin ainakin tähän saakka. Toivottavasti menee jatkossakin :) Alkaa tää olo olemaan kyllä jo aika raskasta... vatsa vaan kasvaa kasvamistaan ja liikkuminen ja askareitten tekeminen senkun vaikeutuu ja vaikeutuu.

Miten teillä muilla menee? Jännittääkö jo h-hetki?

-NInukki ja Noppa 34+5-

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se pinon ensimmäinen vauva tupsahti :) Saako tiedustella mikä oli painoarvio ennen käynnistystä, poikahan ei missään nimessä iso sitten ollutkaan.

Itsellä kamala olotila, kaaduin eilen kaupungilla oikein kunnolla. Tosin onnistuin kyllä suojelemaan jotenkin vaistomaisesti mahaa ja kaaduin kyljelle. Joka paikkaa särkee, käsiä ja jalkoja ja lantionpohjaa. Vauva kuitenkin on liikkunut ihan normaalisti ja en siitä ole huolissani. Vaan tosi rankkaa pienten kanssa kotona kun kaikki lihakset jomottavat. "Onneksi" työt jatkuu edelleen 3 päivää viikossa äippäloman alusta huolimatta;)

Rouvaii

Vierailija
22/35 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kateeksi käy kun toiset saa jo oman pikkusen maailmaan :)

Täällä voidaan vieläkin ihan hyvin. Rankkaa alkaa kyllä olemaan jo ton mahan kanssa ja vielä entisestään kun olin siellä ulkokäännöksessä niin nyt sitten vauva pää painaa kovasti alapäätä. huhheijaa :D Ulkokäännös-operaatio meni todella hyvin. Pikkunen suostui kääntymään oikein helposti ja on siellä sitte pysynytkin. Olen kyllä nyt todella helpottunut kun se huolenaihe on ohi :) Tänään oli neuvola ja siellä meni kaikki oikein hyvin. Neuvolatäti kyllä luuli ensin että vauva olisi kääntynyt takaisin poikkitilaan, mutta sitte ultralla se tarkistettiin niin siellähän se vauva oli oikein kiltisti raivotarjonnassa. Painoarviokin siellä sairaalassa tehtiin ja se ehkä hitusen kauhistutti :D Silloin oli viikkoja 36+6 ja vauvan painoksi arvioitiin 3425g. Eli aika iso vauva on sieltä tulossa :)

Vauvan tarvikkeet on kaikki nyt hommattuna ja laitettuna. Nyt on edessä enään se inhottavin vaihe, odottaminen. Tuntuu että nämä viimeiset hetket menee niiiin hitaasti.

Mukavaa odottelua taas kaikille :) Ei meillä enään ole kyllä kauaan. :)

Ninukki ja Noppa 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninukki, taidetaan mennä aikalailla samoissa. Mulla kanssa tänään viikot 37+2 ja viime viikolla vauvan painoarvio samoissa. Hyvä, että ulkokäännös onnistui!

Eipä nyt oikein muita tunnelmia kuin odotusta ja jännitystä ja esikoisen kanssa puuhailua. Hän tuntuu jonkin verran ymmärtävän, että vauva on tulossa äidin masusta piakkoin kaveriksi, vaikka hän pieni vielä onkin.

Niin, ja Onnittelut Aada-Marille! Ja muakin kiinnostaa tuo painoarvio.

Vierailija
24/35 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen ollut ongelmia kirjautumisessa...

ONNEA NILLE, JOTKA OVAT VAUVAN JO SAANEET!! Vai oliko niitä jo enemmän kuin yksi??

Täällä hommat etenee hitaasti, mutta varmasti. Sokerit koholla, sf-käyrä yläkantissa, paino laskussa. Isoa poikaa siis täälläkin odotellaan, painoarvio ensi viikolla ja sit samalla katsellaan sitä käynnistyksen ajankohtaa (itse toivoin ennemmin alatiesynnytystä, mutta edellinenhän oli standardikokoa, ja jäi jumiin joten kovin isoa ei sitä kautta maailmaan saateta).

Vaivoja on ollut enemmän ja vähemmän, supistelee välillä kovastikin ja niinpoispäin, mutta mitään merkkiä ei ole siihen suuntaan että asiat etenisivät tuolla alakerrassa =)

Maha on kyllä raskas ja aivan mielettömän kokoinen, enkä malta odottaa enää että saan taas oman kroppani omaan käyttööni. Ja olenkin jo päättänyt, et heti kun vanhoihin farkkuihini taas mahdun, niin pari viikkoa nukunkin niissä. Mä olen NIIN kyllästynyt verkkareihin...

Mut loppuhan se tässä meillä kaikilla lähenee, toiset ovat jo ihan lähtökuopissa =)

Powiew & poika

Vierailija
25/35 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli äitipoli eilen, jolloin viikkoja 36+2, painoarvio 2700g eli ihan normaalissa (minulle kun painoa tullut jo kohta liki 20kg, josta tosin varmaan tällä hetkellä 5kg turvotusta, ja kolmonen oli sokerivauva) niin epäilevät aina isoa vauvaa. Sf-mitta keskikäyrän yläpuolella muttei ylärajoilla. Kaikki ok, vaikka onkin nyt vähän supistellut niin mitään ei kohdunsuulle oo aiheuttanut. Toisaalta se on minulla hyvä, kun takana jo 4 sektiota ja kohdussa molemmin päin viillot, niin olisi tosi iso riski että repeisi jos rupeisi alakautta syntymään. Sektiopäiväksi sovittiin 8.12. joten nuorimmalle ja toiseksi nuorimmalle tulee ikäeroa vuosi, 2kk ja päivä.Ohjeeksi sain että kaikesta ei-normaalista näytille äitipolille ja yöllä synnärille (pitkittyneet supparit, outo vuoto, lapsivesi, jne.)Sterilisaatiopaprut kirjoitin, onhan tuo lopullista, mutta 5 lasta -5 sektiota saa riittää.

Paljon oisi vielä kotona tehtävää ennen vauvan tuloa ja päivisin en saa oikein mitään tehtyä kun tuo vuoden ikäinen tehopakkaus pitää siitä huolen.... Tokaluokkalaisen tytön kanssa askarreltiin eilen joulukortit, vauvan vaatteet pitäisi kaivaa esille, nuorin siirtää ylös isompien lasten kanssa nukkumaan ja tehdään vaatekaappien siivous/muutto-operaatio....lisäksi on miehen valmistumisjuhlat viikon päästä, leipomiset oon miltei kaikki delegoinut kyllä muille, mutta onhan tuossa 25 ihmisen emännöimisessäkin oma hommansa.

Tämmösiä tänne. Nauttikaahan loppuajassta, kohta masua voi jo olla ikävä (vaikka nyt ei kyllä todellakaan tunnu siltä!!)

Tanni ja öttis

Vierailija
26/35 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli kiinnostunut siitä, mikä oli meidän vauvan arvioitu paino, jonka vuoksi synnytys käynnistettiin. Eli, arvion mukaan vauvan keskivartalo vastasi jo 40 viikkoista vauvaa (viikkoja oli tasan 38 tuolloin) ja painoarvio oli 3900g. Lääkäri arvioi, että mikäli raskaus etenee laskettuun aikaan asti, painaa vauva noin 4400g. Lääkäri tosin oli sitä mieltä, että pystyisin hyvin synnyttämään yli nelikiloisen vauvan, mutta varmuuden vuoksi päädyttiin käynnitykseen.

Ja todellakin, eihän vauva niin suuri lopulta ollutkaan! Eikä lainkaan pullea, vaikka keskivartalon ympärysmitta antoi niin ymmärtää. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen, että synnytys käynnistettiin. Kotiutumispäivänä tapasin sekä kätilön, että synnytyslääkärin, joka auttoi lapsen maailmaan imukupilla, ja molemmat sanoivat, ettei nelikiloinen vauva olisi mahtunut alateitse syntymään, vaikka olisi ollut oikeassa tarjonnassa... Joten jos ei pitänyt paikkaansa painoarvio, niin ei myöskään lääkärin arvio lantion tilavuudesta. Mutta kaikkihan onkin vain ARVIOTA.

Meillä on alkanut vauva-arki sujua täällä kotona. Mies on isyyslomalla 7.12 asti ja on ollut alusta asti mukana vauvan hoidossa. Välillä yöllä syöttöjen välillä hoitaa jos vauva kitisee, että minä saisin nukkua. Mieheni on aivan mahtava isä!

aada-mari ja "kyösti pöysti 1vkoa"

Vierailija
27/35 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä, että nuo painoarviot on usein yläkanttiin vauvan todelliseen painoon nähden, mitä olen seuraillut. Minkälaista kokemusta teillä muilla on?

Itsellä vauvan painoarvio uudelleen ensi viikolla.

Vierailija
28/35 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko tänne vielä mukaan? Heräsin vasta nyt tähän hommaan, olisi kiva vaihtaa ajatuksia varsinkin sitten kun vauvat on syntyneet. Mulla esikoinen tulossa eikä mitään kokemusta vauvan/lasten hoidosta joten luulen että tulen kaipaamaan neuvoja/mielipiteitä.

Laskettu aika mulla on 9.12 (vk 37+2) ja synnytyssairaala TYKS. Raskaus on sujunut ihan normaalisti, ei suurempia ongelmia. Nyt viime päivinä lantionseudun kivut on ollut tosi voimakkaita ja liikkuminen entistä hankalampaa. Harjoittelusupistuksia on. Kovasti odotan jo synnytystä vaikka toisaalta kaikki kotona ei oo vielä läheskään valmista. Painoarvio tänään 3500 g. Synnytystapa-arviointi ensi viikolla.

Iloista odotuksen jatkoa kaikille ja onnittelut jo synnyttäneille!

Vierailija
29/35 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip, eipä ole tullut palstailtua hirveästi kun täällä on aikas hiljaista ollut, mutta ajattelin kuitenkin päivitttää tiedon että meitä sitten siunattiin ihan älyttömän suloisella tyttövaavilla 17.11. Maanantaina 16.11 käynnistettiin suuren painoarvion takia ja viikkoja oli kasassa vasta 36+2. No tyttö oli 3660g ja 50cm eli ihan reippaan kokoinen. Vielä ollaan osastolla kun neiti kellastui ja saapi valohoitoa, myös sokeritipassa oltiin pari päivää...mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa ja päästäisiin kotiinkin päin pian.

Voimia kaikille loppumetreille

Firesun ja pallero 6vrk

Vierailija
30/35 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiiiii ihanaa!! Onneks olkoon tyttövauvan johdosta :)

Nyt ei kyllä itse enään yhtään jaksaisi odottaa oman pikkusen saapumista... tuntuu että aika kuluisi NIIIIIN hitaasti.

Ihanaa loppuodotusta kaikille :)

Ninukki ja Noppa 38+0

Vierailija
31/35 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin silti juttelen tälle potku-Beckhamille, että herra saisi luvan ottaa mallia isosiskostaan (syntyi rv 42+2) ja tulla lasketun ajan jälkeen vasta. Kaikki hankinnat (vaatteille joku lipasto, vaunut, amme...) on niin pahasti vaiheessa, stressaa ne jo muutenkin. Plus sitten kaikki joulustressi, joka olisi kiva saada alta pois.

En ole vielä ehtinyt yhtään "lomailla" saati sitten järjestellä paikkoja vauvamielessä, kun on pitänyt leikkiä autokuskia ja ollut kaikenlaisia asioita hoidettavana.

Onneksi olkoon kahtia jakautuneille :)

Elisabet ja Beckham 35+3

Vierailija
32/35 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan ilmoittelen vähän painoarviomittoja, ja aikamoiset tulokset oli viikkoihin nähden... Painoa pojulla tällä hetkellä olis noin 3300g ja sytymäpainosta eivät sanoneet muuta kuin että "no eihän tämä nyt selvästikään mikään kolmekiloinen tule olemaan..." eli tosiaan ISO on.

Pelottavaa, sain sokereihin lääkkeet ja kontrolliajan kolmen viikon päähän, mittaillaan vauvan kokoa taas ja onneksi lääkäri lupaili sunnitella sit pikkuhiljaa käynnistelyä rv 38-40. Eli hyvällä tuurilla sais jouluksi pojan kotiin...

Powiew + poika 35+5

Vierailija
33/35 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia taas :)

Tänään oli taas neuvola. Siellä oli kaikki arvot ihan hyvin kohillaan. Ainut oli vaan negatiivista, että pitää alkaa taas rautakuuria syömään :( Siitä tulee aina niin väsyneeksi ja hieman huonovointisuuttakin. No mutta ei tässä enään kauaan niitäkään tarvitse syödä :)

Olen todella iloinen siitä, että ulkokäännös onnistui meidän kohdalla hyvin. Eli vauva on siis pysynyt kiltisti raivotarjonnassa ja nyt oli jopa jo laskeutunut todella paljon ja kiinnittynytkin! :) Jes! Näin se synnytys vaan lähestyy ja lähestyy. Jänittämäänkin alkaa jo kovasti.

Joulustressiä ei ole kyllä täälläpäin havaittavissa. Olen päättänyt niin että teen sen mitä kerkiän ja jaksan. Joulukortit on jo kirjoitettuna ja odottaa vain postiin viemistä sitten ku se tulee ajankohtaiseksi. Torttuja ja pipareita olisi tarkoitus tänään leipoa :) Ihanaa pääsee pikkusen ehkä maistelemaankin :D Mutta näin täällä... Mites teillä muilla meneepi?

Ihanaa loppuodotusta kaikille!!

Ninukki ja Noppa 38+2

Vierailija
34/35 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin onnittelut palstan toisesta vauvasta :)

Ja sitten sitä omaa napaa. Joulustressiä on todella havaittavissa, en ole ehtinyt ostaa kuin kaksi lahjaa ja kaikki muu onkin sitten tekemättä, ei puhetta joulukorteista tms. Viikot menee edelleen töissä, ainakin vielä seuraava kokonaan myös.

Joulustressiä ei helpottanut lääkärineuvola, jossa oltiin sitä mieltä että vauva voi tulla koska vaan (itse en moiseen usko kun edellisetkin olleet niin paljon yli, mutta pitikö sitä mahdollisuutta väläytellä?). Vauva on siis laskeutunut, pää on tuolla ihan alhaalla lähtökuopissa ja olo sen mukaisesti tukala. Muutaman kerran töissä on tuntunut siltä että nyt se vaan kaivaa itsensä ulos:)

Vauva on edelleen myös kuulemma pienempi kuin aiemmat kaverit, joten vähän jännittää sekin kuinka nopeasti se sitten tulee kun on tosi kyseessä. Yleensäkin jännittää se pitääkö joulu viettää sairaalassa, se olisi harmi,

tsemppiä viimemetreille

Rouvaii 36+5

Vierailija
35/35 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten listalaisten toinen vauva?!

Eli maanantai-aamuna aikaisin saapui maailmaan ihana tyttömme. Synnytys meni nopeasti ja eteni sujuvasti.

Kotiin pääsimme keskiviikkona ja nyt totuttelemme arkeen entistä isompana perheenä.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen!