***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
4kk:
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g
Satuilija 5kk 67,5cm 7340g
Shinon 5kk 69cm 8880g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g
6kk
Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg
Tsili 6kk 64cm 6830g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Kommentit (207)
Hienoa että monet on tervehtymään päin. Mielenkiintoisia on isäin päivät on kyllä olleet desinfiointi pullojen ja jaffan merkeissä. Taitaa noilla isillä jäädä kyllä eka isäinpäivä hyvin mieleen...
Mun on pakko saada välittäjältä lisäaikaa. En kertakaikkiaan löydä mitään kohtuuhintaista kämppää (siis mun mielestä, kun nää hinnat on jotain järkyttävää nykyään) joten pakko laskee budjettia tarkemmin sekä miettiä ihan aikuisten oikeasti minne haluaa muuttaa. Harkinnassa on myös muutto paljon kauemmaksi. Alueella olisi kiva helppouden ja yhteyksien takia pysyä mutta tosiasia on myös se et ei tää kyllä mikään rauhallisuuden tyyssija ole.
Huomenna on sakun hoitopäivä, siis mulla. Kotipäivä,jipii. Onnittelut pikkuäidille Leosta, vaikka unta vaan olikin. Lyytillä oli niin hassu uni että sakulin ihmetteli mikä äiskälle tuli kun se alko hihittää hervottomasti.
Nyt nukkumaan ja toivon että yön aikana mun vatsa rauhottuis. Alkaa meinaa kohta tulee sandemaisia piirteitä.
Pitkästä aikaam saan kirjoitettua, lukenut juttujanne kyllä.
Paljon on sikaa ja muitakin pöpöjä, sairaille pikaista paranemista.
Meillä kaikki kolme lasta piikitetty sikaa vastaan, otan itsellenikin heti kun sen saa.
Olavin kanssa käytiin hammaslääkärissä(tyhmää!!)ei ole vielä meillä hampaita edes tulossa, tissini kiittää.
Joku täällä siitä hammastahnasta kyseli niin me saatiin neuvo että tahnaa sitten kun tulee eka poskihammas, harjaa ruvetaan käyttään heti kun eka hammas ilmestyy.
Olavi täytti eilen 6kk ja huomenna on neuvola.Olavi on ruvennut menemään kauheeta vauhtia ympäri kämppää, se on sellaista ryömimiskonttaamista:)
Eilen oltiin isänpäivä kaffella mieheni isoisän luona ja siellä oli sukulaispoikia myös,yksi heistä piteli Olavia sylissä ja kun kyllästyi laski Olavin lattialle istumaan!! Noh miten siinä sitten käy kun kaveri ei osaa vielä istua, naamalleen kaatui ja hirvee huuto!Mun vika kun en huomannut sanoo ettei Olavi vielä istu, toivottavasti ei tullut hirveitä traumoja jätkälle:)Olavikin selvisi säikähdyksellä.
Kuumeisesta lapsesta on mulle ainakin opetettu ettei saa ulos laittaa.
Olavi on kauhee mammanpoika! Ei päästäisi mua silmistään ja roikkuu lahkeessa jos kiinni saa, vähän rasittavaa ja toisaalta kauheen hellyttävää.
Olavilla on tullut jo neljä kertaa verta vaippaan ja ihmettelen kovasti mistä on kysymys, kokemuksia muilla?
Huomenna neuvola kuulumisia, hauskaa päivää kaikille!
Sailori
Jotenkin eilen vilahti ohi silmien tuo ihana kuva Tompasta. Samalla tuskailen, että meidän kodista ei saisi mihinkään suuntaan otettua kuvaa siten, että taustalla olisi noin seesteisen kaunis ympäristö.
Sailori, meillähän oli sitä verta aikoinaan kakassa paljonkin ja siitä tuli sitten lääkärikeikka, mutta jos teillä noin muutaman kerran vähän, niin kyse voi olla kiinteämmän kakan aiheuttamasta lievästä haavaumasta peräsuolessa tai peräaukon suulla. Meillekin ensin annettiin neuvoksi topsy-puikolla laittaa vähän Bebanthenea peräaukkon suulle sisä- ja ulkopuolelle. Jos veri on kirkasta, se tulee peräsuolesta. Ei siis tarvitse huolestua, että vatsassa olisi jotain ongelmaa. Silloin veri olisi ehtinyt ulosteeseen mennessä muuttua mustaksi.
Tällaisia ohjeita maallikolta. Mutta kaikki nuo olen siis lääkäriltä kuullut, kun oman lapsen suolitulehdusta hoidettiin silloin hmm.. nelisen kuukautta sitten.
Päkkänän asuntopähkäilyt ei käy kateeks. Tai vähän samaa täälläkin, mutta ei noin tositarkoituksella. Meillä on haavealue, jonne haluttaisiin muuttaa, mutta ei näillä hinnoilla. Silti tietty sinnikkäästi kyttään alueen asuntoja...
Ei sit saatu possupiikkiä. Mentiin paikalle, niin jonon päähän sanottiin, että on jo loppunut ennen kuin te piikkiovella olisitte. Lähdettiin kotiin. Katsotaan saako sit joskus.
Lyyti
Miten tää onkin aina unohtunut. Kaksi viikkoa vanhat 6kk mitat siis tässä.
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
4kk:
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
PikkuKeiju 5kk 64,5cm 6360g
Sailori 5kk 69cm 8100g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Iza80 6kk 69cm 10250g
Jadeade 6kk 67cm 7575g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Lyyti 6kk 66cm 8850g
Paik 6kk 66cm 7395g
Pikku-Tiuhti 6kk 70,5cm 8530g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Satuilija 6kk 68,7cm 8030g
Shinon 6kk 69,8cm 9320g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg
Verticia 6kk 69cm 7850g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Äitsykkä3 6kk 69cm 8290g
7kk
Tsili 7kk 65,5cm 7140g
Lumiukko nurmikolla nököttää yksinään, muuten on lumet jo lähtenyt. Hassulta näyttää. Ihan brittiläinen sää, harmaata ja kosteaa. Mutta niinhän se on monesti, kunnes meri jäätyy.
Päkkänälle tsemppiä asunnon kanssa, noi päätökset pitää tehdä ajan kanssa. Me asutaan tällaisella lapsiperheen alueella, kauppaan ei pääse kuin autolla (no reippaana ehkä pyörällä tai rattailla, mutta kävellen en kyllä kilometritolkulla ruokia kantais). Hyvin on viihdytty, mutta osaan kuvitella kuinka pojat sitten 10 v kuluttua napisee siitä, että miten joku VOI asua näin korvessa. Eli vanhemmille kelpaa seuraavat 50 v ja sitten suoraan palvelutaloon :-) Silloin kun muutettiin, kyllä vähän epäilytti, mutta päivääkään ei ole kaduttu. Toi teidän esikoinen vaan varmasti vaikeuttaa päätöstä.
Jupe häippäs kylppäriin. Se on nyt ruvennut vaihtamaan maisemaa, enää ei löydy siltä suunnalta minne jätti. Pitää kerätä kaikki lattialta turvaan. Vielä ei yritä ylöspäin, kun on lattiatasossa niin paljon tutkittavaa, mutta olen yrittänyt siirtää kaiken samantien metrin korkeuteen, ettei tarvi sit kuukauden kuluttua käydä kaikkea läpi uudestaan.
Sandella taitaa olla jo desinfiointiurakka tehty, toivottavasti se vatsatauti meni jo. Mikään ei ole lapsiperheessä niin ihanaa kuin vatsatauti. Meillä vuotaa nenät isommilla, Jupe terveenä. Kopkop, koputtaa puuta. Toisaalta possuflunssaa ei saa, jos sairastaa kotona? Vaikka jos sairastaa tsilin tyylillä, niin taitaa olla helpompaa sairastaa kuin olla koko ajan varpaillaan, että koska se tulee.
Nyt ei tule muuta mieleen
tuuti
Kertokaa nyt mullekin tuosta nöf nöf-taudista että kun sanovat että oireiden ilmaantuessa lepoa ja kuumelääkettä niin miksi Tsili sait Tamifluta? Jos tulee selvät possun oireet niin onko mentävä hakemaan sitä vai pysyttävä kotona? Kysyy epätietoinen orvokki.
Orvokki: mulla on astma eli olen riskiryhmäläinen, siksi antoivat possulääkekuurin. Tamiflu estää jälkitauteja, jotka riskiryhmillä kai pahempia. Miehellä tuo meni ohi muutamassa päivässä, hävisi taas töihin, toivottavasti ei rehki itselleen niitä jälkitauteja.
Täältä löytyy hyvät nöffäriohjeet:
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/sairastuminenjahoitoonhakeutuminen
Olin sitten liian optimistinen eilen. Pitänee ottaa takas käyttöön duunikaverini kanssa muinoin yt-neuvotteluaikana keksitty motto: "pessimisti ei pety".
Sylvi oli taas aamulla kuumeessa kahden kuumeettoman päivän jälkeen. Käytiin lääkärissä, eikä mitään ihmeellistä nielussa, korvissa tai keuhkoissa. Nenä vuotaa kuin hana. Seurataan tilannetta, sanoi lekuri.
Täällä me sit röhkitään kilpaa. Röhkitään räkää ja pärskitään. Puklunakin tuli semmonen räkäklimppi. Välillä neitiä naurattaa ja sitten taas itkettää. Mutta niin kauan kuin hymyilyttää edes vähän en uskalla huolestua.
Lääkäri sanoi, et kuumeista lasta voi nukuttaa ulkona jos ei kovasti pakkasta eikä viimaa. No hyvä, mut neiti ei halua että puetaan ja pistetään rattaisiin, siispä ollaan siirrytty takas puolen tunnin sitteriuniin.
Mietteliäs Tomppa. Jospa hän pohtii miltä äidin kamera mahtaisi maistua?
Nyt unohdin mitä piti vielä kommentoida, liian väsy avaamaan wordiä. Lyytin uni piristi kummasti, heh!
Päivän lounasvinkki: Pirkka kalakeittoainekset, lisää vain neste!
t. Isopossu ja Pikkupossu
Mietteliäs Tomppa. Jospa hän pohtii miltä äidin kamera mahtaisi maistua?
Tälle mä nauraa räkätin. Jotain tollaista ne kai pohtii? Ja lyyti ei ole ainoa, joka uneksii toisten lasten imettämisestä, mustakin se oli tosi outoa, jopa unessa. Aamulla en kyllä muista, kenen lasta yritin yöllä imettää.
Toivottavasti Sylvin flunssa helpottaa
tuuti
Pitää vielä kertoa, et Sylvi piti viedä lekuriin sinne riskiryhmien sika-asemalle koska mua oli hoidettu samassa paikassa. Siellä pääsee tuulikaappiin asti, kunnes hoitaja tulee ottamaan vastaan ja antaa naamamaskin. Eikös se sitten antanut Sylvillekin oman, ihan pokkana et tätä täytyy pitää! Lastenversion tietty, mut oli se aika iso. Maski lähti heti pois naamalta, sitten suoraan suuhun, lopulta lattialle. Samaa yritettiin myös äidin maskille.
Siis pakkohan sitä on kaikkea maistaa! =P
Tompallakin se hampaan alku jolla voi jo puraista vaikka äitiä imiessään. Pitäisiköhän tuo imetys lopettaa kun tyhjältä tuntuu maitovarastotkin? Olen tämän sika-ajan ylitse ainakin ajatellut imetellä vaikka sitten tyhjästä jos jotain suojaa äidinmaidosta olisi.
Tein toissapäivänä omenapiirakkaa johon tulee sitruunatuorejuustoa. Päiväkahvin kanssa hyvää. Herää Tomppa.
Meillä tehdään juuri pizzaa. Jokaiselle oma pellillinen (paitsi sakulle). Mulla jomottaa makeahammas ja pikkuäidin leivontakerotomus ei sitä helpottanut. Jos vielä pizzan jälkeen jois kääretorttu (kaupan kylläkin) kahvit.
Saku veteli aamulla OMASSA SÄNGYSSÄ hirsiä melkein puoli kympiin. Ei edes häirinnyt isän eikä siskon oven kolahdukset. Päikkärit jäikin sitten lyhkäsiksi. Toiset torkut otettiin autossa ja nyt menossa päivän kolmannet. Jaa, ei mennnytkään enään vaan nyt onkin jo sylissä.
Nyt on sakun valmis passikin haettu. Nyt voisi haaveilla matkasta. Jonnekin lämpimään...
Eipä kummempia, ensi viikolla vissiin alkaa hesassa koululaisten rokotukset. Ainakin lupalappu tuli jo kotiin.
Mun vatsa jatkaa möyrimistää. Onneksi ei ole pahentunut. Sakukin veti meka tortut (löysät).
Huomenna pitää lähteä aikaisin töihin kun huonoa ajokeliä lupaavat.
Päkkänä
Menin koko ajatuksesta niin sekaisin, että vasta kolmannella kerralla löytyi aivojen sopukoista oikea sähköpostiosoite kirjautumiseen. Kokeilin pari ekaa kertaa sellaisia osoitteita, joita ei mulla edes ole olemassa.
Anna pikkuäiti vinkkejä tuon piiraan tekoon. Onko vain pohja ja siihen päälle omput ja niiden päälle tuorejuusto vai miten se tehdään? Pakko saada. Pakko. Kuulostaa liian herkulta.
Tsilin, tai siis Sylvin naamarinimeskelyt nauratti. Mikäpä ei tosiaan suuhun menisi. Meidän lapsi rakastaa imeskellä syöttötuolin selkänojaa syödessä. Sitä on ihana nuoleskella puurosuulla korkkiruuville kääntyneenä. Muutenkin tuo syöttäminen on aikamoinen akrobatialaji. Ikinä ei voi tietää mille mutkalle pitää äidin käden kääntyä, että ruoka löytää suun. Oho, tuolla meni kissa, ai tuolla on ovi, mikäs täällä on, ai ne on mun kädet, vitsit! ruokalappu! aaaah, selkänoja, ai niin, se kissa. Metsästä siinä sitten sitä suuta. Se on kyllä koko ajan auki ruokaa odottaen eli se ei ole ongelma.
Lyyti
Lyytin syöttöyritykset kuulostaa hauskoilta. Vinkki: hankkikaa enemmän lapsia, ruokapöydässä pitää tuijottaa isoveljiä, joten suu on koko ajan samaan suuntaan ;-) Jotain hyötyä vallitsevasta kaaoksesta :-)
tuuti
Paranemisia kaikille sairaille edelleen! Mä olen vakaasti päättänyt vältellä pojun kanssa isompia ihmismassoja kunnes ollaan saatu se piikki. Ens viikolla alkavat jakamaan täällä hesassa. Voihan se olla vähän liiottelua mutta tuolla oli just ihan normiflunssa ja se oli tarpeeksi kurjaa.. Mites te muut?
Lyytin syöttöyritykset kuulostaa tutulta. Meillä on välillä pöydän ääressä istumassa iso tiikeripehmo "harhautuksena"- ruoka uppoo paremmin. Yks mikä toimii kans on antaa pojalle jotain käteen mitä hän sitten yrittää
järsiä ja äidin lusikka sujahtaa sitten samalla sivusta:D
Eilen illalla kun syötiin puuroa oli naurussa pitelemistä. POika haluaa juoda itse nokkamukista mutta ei ihan osaa ja jos yrittää edes vähän auttaa niin vetää raivarit. Kuinkas tuossa iässä voi olla jo niin itsepäinen!
Tuo toistui monta kertaa :)
Kukas olikan pizzaa tekemässä, tuli kauhia himo! onhan tuolla pakkasessa joku pizzantynkä..
Täällä tulee lunta mutta taitaa olla plussaa ulkona, näyttää sulavan samantien.
Mukavaa tiistaita kaikille nöfnöfeistä huolimatta!
t.iza
3dl juoksevaa margariinia
2dl sokeria
2 munaa
5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
täyte
5 omenaa
2prk sunnuntai sitruuna tuorejuustoa
1dl ruoka- kasvisrasvasekoitetta (ruokakermaa)
1dl sokeria
2 munaa
margariini ja sokeri vaahdotetaan lisätään munat ja lopuksi jauhot sekoitetaan tasaiseksi, levitä taikina uunipellille
Uuni 200 astetta
kuori ja lohko omenat ja sekoita täytteen muut aineet ja levitä ne piirakan päälle, asettele omena viipaleet täytteen päälle.
Paista keskitasolla 30-35min
Ja syö vaniljakastikkeen tai jäätelön kanssa.
Meidän pojalle maistuu uni. Se heräs viime yönä vasta kolmelta. Siis ihan mahtavaa! Puoli seiskalta sai aamumaidot ennekuin lähdin hipsimään töihin. Ysin aikaa aamulla se nukkui vieläkin. Kovasti yritän miettiä mikä on muuttunut kun tälläistä positiivista edistymistä on tapahtunut. En keksi kuin 2 heppoista asiaa, olen antanut enemmän ruokaa ja peitto vaihtui isojen lasten peittoon joka on painavampi ja pysyy paremmin päällä.
Mulle tuli eilen parman kinkku, tomaatti, mozarella pizzaa ja hyvä etten vetänyt sitä puoli peltiä kun oli niin hyvää. Tänään on pakko tehä nyt sitä omppupiirakkaa. Eli kerropa nyt pikkuäiti kuinka sen teit. Lyyti tais olla myös ohjetta vailla.
Mä olen varmaan hullun rohkea, mutta mä en ajatellut vältellä mitään paikkoja. Eilenkin oltiin koko poppoo kaupassa.
Meillä toimi hyvin kun kiinteistövälittäjäsetä istui ruokapöydässä. En ole koskaan nähnyt sakun istuvan tuolissaan niin rauhassa kun sen piti kokoajan seurata mitä setä tekee. Harmi kyllä kun sitä ei voi joka ilta kutsua kylään. Meillä revitään syönnin aikana talouspaperia tai luetaan mainoksia. Sillä meidän poika pysyy rauhallisena.
Ilma on aika kauhee, märkää ja loskaa.
Päkkänä
Tämä resepti sunnuntai-tuotteiden mainoksesta. Netistä katselin vastaavia muualta, mutta tämä on minusta yksinkertainen ja helppo kun muistaa sitä juustoa ostaa niin muut aineet melkein kotoa löytyykin.
Mitenkäs päkkänä päässyt töihin? Täällä lunta alkaa nyt satelemaan. Huomenna menen sopimaan ja kirjoittamaan paperit, että jatkan hoitovapaalla ensi syksyyn. Täytys vaan reipastua ja koettaa keksiä jotain pientä lisäansiota jostain. Mietin vähän lastenhoitoa, puhelinmyyntiä tms..onko kellään ideoita?
Vaan ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Edelleen yhden auton kanssa kitkutellaan lainataan tarvittaessa miehen vanhemmilta. Säästövinkkejä? Mulla on jossain pennin venyttäjän käsikirja, mutta se taitaa olla jo vanhanaikainen kun nyt eletään sentäs jo euroaikaa.
Reseptihän olikin ilmestynyt tänne sillä aikaa kun omaa viestiäni rustailin.
Ei voi tehdä aiemmin, kun ennen sitä mies on niin vähän kotona, että napostelisin kaiken yksin ennen kun hän ehtisi apajille. Se ei tee hyvää linjattomuudelle (vrt. linjoille). Kiitos ohjeesta.
Minä en ole jaksanut etsiä töitä, eli minä jään myös kotiin vielä vanhempainvapaiden jälkeen. Siirrettiin ne viimeiset 12 pv miehelle, eli mulla loppuu vanhempainvapaa 3.1. muistaakseni nyt. Mies pitää isäkk:n siirrettynä maalis-huhtikuussa. Nyt tässä pähkäilen, että milläs nimikkeellä minä kotiin jään. Varmaan pitää isäkk:n yli olla työttömänä (saan ansiosidonnaista, kun mun määräaikaiset pestit yllättäen loppui kuin seinään vuodenvaihteessa 08/09 kun raskauteni oli selvillä), kun sen isäkk:n aikanahan ei voi olla hoitovapaalla. Katsotaan sitten uusiksi, että mitä sen jälkeen. Tosin työttömänä taidan saada enemmän rahaa kuin hoitovapaalla eli ehkä sitä sitten myöhemminkin. Työkkäristä sanoivat jo, että ymmärräthän, että sinun alasi töitä ei täältä meiltä saa. Eli töihinjoutumisriski on aika pieni. :) Mut hoitovapaalla vois tehdä keikkaa, jos haluaa, ilman että niitä pitää vähennellä mistään tuloista. Hmm. Mietintämyssyyn.
Päkkänän lailla mekään ei olla vältelty mitenkään erityisesti ihmisiä. Huomennakin pitäs lähteä anopin kanssa Stockalle. Ja eilen käytiin kirppiksellä. Ja sunnuntaina meillä oli paljon vieraita. Ja lauantaina käytiin uimassa. Ja perjantaina kaupassa neljänruuhkassa. Mies on joka päivä kontaktissa töidensä takia kymmenien ihmisten kanssa, joten tauti tulee meille jos on tullakseen kävi kaupassa tai ei.
Pikkuäidille ei oo mulla säästövinkkejä ja sen voi todistaa tiliotteella. Hyvä olisi, jos joku niitä kertoisi minullekin. No, perunarieskoja tein eilen, niin ei mennyt muusinjämä hukkaan. On muuten herkuista herkumpia. Paitsi pikkuäidin omppuhyvyys kuulostaa ehkä vielä herkummalta.
Lunta sataa juu. Pitäs mennä lapioimaan reitti ulko-ovelta tielle. Kaikki viisi metriä. Ei oo ajotie noin lähellä.
Lyyti
Sairastajia siis. Kiva, että Tsilin possut alkaa helpottaa ja Sandenkin perheellä vissiin jo parempi fiilis. Huoh, puuduttavalta urakalta kuulostaa tavaroiden desinfiointi. Oon niiin laiska siivoaja, kauhulla odotan tuotakin pakkotilannetta. Siihen asti eletään kuin pellossa.
Pikaiset paranemiset siis kaikille tautien riivaamille. Sairasta sakkia tuntuu täällä olevan.
Unista täällä ollut puhetta. Hyvä! Mä en nimittäin ikinä ole muistanut kertoa, että minä näin Päkkänästä ja Sakusta unta silloin muinoin kun täällä käytiin sitä imetyskeskustelua. Siis että kuka mitenkin julkisesti imettää ja mitä miehet siitä tuumaa. No, mun unessa oltiin minä, Päkkänä, Saku ja Sakun isi autossa. P ja S oli takapenkillä, Päkkänän mies oli kuskin paikalla ja mä tietty sit siinä vieressä edessä, kun takana oli jo sakkia. P yritti kamalasti imettää Sakua takapenkillä, mutta Saku vaan raivos tissillä eikä suostunut imemään. Päkkänän mies kuikuili ikkunoista, että eihän kukaan näe :D ja sitten meni P:n hermot ja antoi etupenkille mulle imetystyynyn (joka oli joku ihan hervoton varmaan kolme metriä pitkä kangasputki) ja Sakun siihen perään. Mä olin lähinnä vain vaivaantunut, että enhän minä nyt Sakulle tissiä anna. Enkä nyt niin kamalan kiinnostunut ollut tissejäkään paljastelemaan siinä. :D
Sellainen tuokiokuva mun unesta. Päkkänä siis seikkailee useampien unissa! Heh.
Ihania kuvia täällä. Sylvillä mahtava asu. Missä kuva oli otettu? Kotona vai jossain ammattilaisella vai onko kotona ammattilainen? Oli niin hiano kuva. Ja Santeri tosiaan iso poika kun vertaa meidän maassamakaajaan. Tai pikemminkin peruuttajaan. Neakin vetelee jo tuolilla ympäriinsä. Hurjaa menoa.
Onko muuten Urhon meno tasaantunut hurjan alun jälkeen? Vai vieläkö on liikehdintä valtaisaa?
Tuuti, juu, tuosta ruuan menosta. Tosi nopeasti alkoi mennä isoja satseja ruokaa, kun Inkakin tuossa 5,5kk iässä alkoi vasta kunnolla syödä kiinteitä. Nyt kk kuluttua menee jo aamupuuro, lounassose, välipala tai päivällinen (hedelmäsose tää) ja iltapuuro. Tissiä sit tietty välissä vielä.
Huomenna pitäs viedä laps possupiikille. Saas nähdä onko jo myöhässä, kun nähtiin vkl lapsia, joiden luokalla EHKÄ on ollut tautia.
Isänpäivä meni kivasti. Inka oli tehnyt isille lahjan. Ei, se ei ollut kakka.
Lyyti