***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
4kk:
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g
Satuilija 5kk 67,5cm 7340g
Shinon 5kk 69cm 8880g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g
6kk
Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg
Tsili 6kk 64cm 6830g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Kommentit (207)
Toivottavasti Tsilin mies selviää ilman sikaa. Ja vaikkei sikaa oiskaa niin kiva olis jos teihin tyttöihin ei tarttuis.
Oli taas mukava lueskella teidän viestejä. Mulla ei taida olla oikein mitään asiaa, kait.
Töissä "myin" taas sieluni 7 kk kestävälle projektille, juu ja tietty taas muiden töiden ohella. Vian ei tartte olla iso jos se on päässä. Pätee siis nyt vallan hyvin taas muhun.
Saku oli eilen super reipas. Ei kitissyt kauheasti turhia ja oli silleen perustyytyväinen. Kovasti nosteli lattialla peppua pystyyn. Haluja siis eteenpäin menoon ois kovasti.
Ajattelin, että jos hemmottelis isää ja ostais sille hierontalahjakortin. Meilläkin kun tuota tavaraa on ja mitään ei nyt tartte niin tuollainen hemmottelu on aina kun pistäis rahaa pankkiin. Ostaminen ihan ostamisen takia on niin tyhmää. Mitä siten omalle isälle hankkis on myös niin ikään kinkkistä. Jos vaan tekis saman jutun ja hankkis "elämystä" eli voitais se viedä vaikka mun veljen kanssa keilaamaan.
Mukavaa päivää toivottaa Päkkänä
Meillä on koko lössi flunssassa (paitsi jupe), muttei sikasellaisessa. Isot pojat on päätelleet että se sikaflunssa on varmaan sikapaha, kun ei aikuiset muuten käytä sika-etuliitettä. Meillä menee kaikki siis sikanopeesti ja sikakovaa ja on ihan sikahienoo.
Mulla on ikävä töihin. Ilmoittauduin työpaikan pikkujouluihinkin. Hitsi kun äiti asuis lähempänä, niin menisin tammikuussa töihin. Mies ei innostunut yhtään kun ehdotin, että se jäis trion kanssa kotiin, mutta en kyllä uskonutkaan että innostuis. Jupea en tarhaan laita ja perhepäivähoidosta on hyvin kaksijakoiset kokemukset. Ja kesän mä haluun ehdottomasti olla kotona, mutta tää villavaate/kuravaatekausi nyppii. (Tää on siis tän viikon fiilis, purnasinpahan vaan teille, kun puistossa ei oikein kehtaa niiden 5 v kotona olleiden äitien keskellä kaipailla työelämää. Ens viikolla mä taas varmaan vannon kotiäitiyden nimeen...)
Tsilille ja miehelle tsemppiä flunssan selätykseen.
tuuti
Tomppa olisi menossa, mutta leikkii isoveljen haavilla saaliiksi tuli oma jalka..
Kipeänä moni. Tsilin kohdalla huolettaa kun hänellä astma. Enkä minäkään ymmärrä tätä rokotusohjelmaa lainkaan. Täällä ainakin arvausasemalla ollaan ihan vaan, että flunssa mikä flunssa yskimällä se lähtee. Mistään rokotuksista en ole kuullut mitään. 70vuotiaan diabeetikko äitinikin tilanne vähän mietityttää, muuten en tautia pelkää. En tiedä mikä mulla perjantai oli mutta pe-la yönä oli kuumetta ehkä hiukan.
Tarvii viedä haavimies nukkumaan. Pikaista paranemista sairaille!
Kävin tänään sikapiikillä, Sylvi voi saada sen vasta 16.11. alkaen. Mies on edelleen tiutau, kuume laskenut 38:aan. Nukuttiin kaikki kolmion eri huoneissa ja heräilin vähän väliä kokeilemaan Sylvin otsaa ja niskaa. Neiti nukkui taas 10h putkeen ja mä pelkäsin et nyt se on sikasairas...
Ekaa kertaa voin sanoa miestäni siaksi, ehheh, huonoa huumoria. Sen siitä saa kun homehtuu sisällä.
Oma olo on parempi kuin pariin päivään, toivottavasti jää siat nyt tulematta. Kai se rokote tehoaa, vai voiko se tulla silti? Täytyy kans toivoa et imetys suojaisi tyttöä siihen asti, kun hän saa rokotuksen.
Näin viime yönä sellaista unta, et me mentiin Sanden&Urhon & Sylvin kanssa Päkkänän työpaikalle, jossa Päkkänä ahersi Sakun kelliessä lattialla. Enkä ollut edes kuumehoureissa!
Ääh, meillä olis ollut hirveästi kivaa ohjelmaa tälle viikolle, mut nyt sit möllötetään himassa, ettei tauti vaan tartu muihin lapsiin. Noh, Sylvi nukkuu tossa partsilla paljon paremmin kuin liikkuvissa vaunuissa.
Pitäs tehdä isänpäiväkortteja isovanhemmille, kävin hakemassa fotoja kehityksestä. Pikaideoita Verticia? =)
t. Tsili & Sylvi
Onpas flunssaa liikkeellä nyt paljon ja possulenssukin leviää uhkaavasti. Meillä oli tänään neuvola ja piikistä oli puhetta..
Harkitsen kyllä vakavasti sitä poitsulle ja varmaan itsellenikin. Normi influenssaa en varmaan hälle ota.
Paranemisia kaikille flunssan uhreille ja heidän perheenjäsenilleen!:)
Mitat oli nyt 6kk 69cm ja 10,250kg - eikö ollut Päkkänän poitsu ihan tismalleen samanpainoinen 6kk? :)
Unikoulusta/yöimetysten lopettamisesta oli puhetta. Pitäs kuulemma vaan päättää että nyt loppuu ja sitte huudetaan kunnes menee
viesti perille.. :( Olikos täällä menestystarinoita tassuttelusta??
Hemmottelusta: pääsen ens la käyttään saamani lahjakortin kasvohoidon merkeissä..ihanaa!
Kiva että Äitsykällä meni putkitukset hyvin, varmaan tiukka paikka.
Minä haaveilen myös matkarattaista. Olis niin kätsyt just ostosreissuilla, tuntuu että aina on kiipelissä hyllyjen välissä noilla normirattailla.
Jyväskylän miitistä ollut puhetta, mites projekti etenee?
Entä onko Hesamiittiä suunnitteilla? mulla mennyt aiemmat ohi mutta olis kiva jos pääsis seuraavan kerran mukaan.
Sormiruokana täällä toistaiseksi vaan maissinaksut. Pitää kokeilla noita rehujakin.
Mä odotan myös joulua ihan kauhiasti, ihana kun on tuo pikkunen ja eka kerta ollaan perhe-kokoonpanossa:) tulispa vielä luntakin!
Ainiin, ens viikolla meen töihin käymään ja juttelemaan jatkosta. Meinasin nyt ainakin tuonne ensi syksyyn asti olla kotosalla.
Meillä muuten seuraava neuvola 7,5kk ja silloin saadaan se 8kk lääkäriaika, näköjään vähän vaihtelee käytännöt.
Nyt iltapalaa ja kai se unelmien poikamies pitää katsoa, haha.
t.iza ja poikanen
Tahon tissiä. Määääää tahon ainakin viereen nukkuu, huutaa meidän iso poika Saku jo puolelta öin. Aargh!!!!
Juu kyl ois unikoulun paikka! Mies sano et tissi haisee mut ei saanut sitä itekään nukahtamaan ilman sitä tissiä. Tosin eipä tuo tunnu nukkuvan tissin jälkeenkään. Viereen varmaan taas tahtois. Mä nukuin jo puolikybältä itekin tänä iltana joten nyt meni vähän jo unet multakin sekasin kun nyt jo valvon.
Sorry tämä oma napa, oli vaan pakko päästä purnaa!
tahtoo tissiä jupekin. Mutta vain yöllä. Päivällä ei ole niin väliksi. Ehkä siksi on yöllä jano? Eilen illalla meni 1,5 dl riisivelliä, mutta ei se tissinhimoa vienyt. Viime yönä yritin taas siirtää pinnasänkyyn ja kaks tuntia se siellä nukkui. Ja illalla sen jokaöisen 3 h pätkän. Muuten tuhisee kainalossa. Helpommalla pääsee kun ei yritä, mutta tiedän kokemuksesta, että tilanne ei parane iän myötä. Otan itseäni niskasta kiinni taas ensi yönä ja luovutan siinä kolmen korvilla.
Mulla kans astmaatikkoystävä, joka saa sikapiikin ensi viikolla. Seuraavalla viikolla pitää rokottaa kuopus, sitä seuraavalla esikoinen ja mies sitten joskus jos terveet aikuiset saa. Eli terveysasemalla saa rampata joka viikko, ihme jos sieltä ei mitään pöpöä irtoa. Tosi hienoo! Meillä eletään hiljaiseloa ja nökötetään nurkassa ensi viikkoon, ettei tautia tulis.
Mut nyt pitää laittaa aamupuurot kiireellä, koska täällä on LUNTA. Pari lumiukkoa pitää vääntää ja käydä taistelu, voiko stigalla ajaa nurmikolla, jossa on valkoinen pinta. :-)
tuuti
jeps. Täällä sama juttu just että yöllä maistuu ja päivällä menis ilmankin. Poitsu heräs viimeyönä klo 01 ja puolituntia mä itketin häntä ja pajasin, kanniskelin jne. välillä meinas jopa nukahtaa, mutta annoin kuitenkin periksi ja sai maitoa.. Edistystä oli kuitenkin se että heräs vaan tuon yhden kerran kahden sijan. Tais väsyttää tuo huutaminen tai jotain:/
otetaan pe yönä uusiks niin saa vaikka mies kokeilla ilman maidonhajua:)
mutta ulkona on siis lunda eli lunta! jee
tuutille hauskaa stiga-ajelua:)
mukavaa päivää kaikille
iza
Jotain valkoista ohuesti maassa on. Nukkumisongelmaa meilläkin hermot meinas pössähtää illalla kun Tomppa oli ihan väsynyt ja nukahti syliin, mutta alkoi itkeä aina kun laitoin sänkyyn, mieskin muutaman kerran kokeili. Pidin vähän aikaa pystyasennossa Tomppaa, joka oli jo ihan poikki sitten lopultakin tyytyi sänkyynsä nukkui siellä kunnes yöllä jossain vaiheessa itkaistuaan sai tutin suuhun ja pääsi äitin kainaloon.
Tuosta sikapiikki asiasta sen verran pittääkö se paikkansa, että vaikutus alkaa vasta jonkin ajan päästä? Viikko pari? Tässä mietin pääni puhki kannattaisiko Tompalle kuitenkin antaa. Meillä on sellainen ajatus tähän asiaan, että on tullut myöhässä tuo rokotus ja koska myös lapset on perusterveitä ja toisaalta tästäkin sikalunssasta puhutaan, että se on ihan normaali kausi-infuluenssa.. ja sitten mietin sitäkin, että sieltä terveyskeskuksesta sen taudin ainakin saa...mietintää. Heräilee aamu-uninen Tomppa.
Eilen esikoisen jumppakerhossa oli nainen, joka yskiä röyskytteli siitä vaan. Mietin tässä sitäkin onko sikalenssu vaarallinen vai sen seurauksena tuleva jälkisairaus jota ei hoideta, kuten tämä 8vuotias tyttö jonka paikka olisi ollut sairaalassa. Tsilikin niin mene heti sairaalaan vaan jos tulee vähänkin keuhkokuumeen oireita! Käskee pikkuäiti. En tässä mitään paniikkimielialaa halua tietenkään saada aikaan, pyörittelen päässäni vaan miten se tyttökin olisi voitu pelastaa.
Kun lapsiaan katselee ja vaikka heidän kanssa välillä käämit kärähtää niin heitä haluaa suojella kaikelta mahdolliselta ihan kaikelta. Isoveli haki lääkärin tarvikkeensa ja hoitaa Tomppaa. Meillä saa stiga olla vielä varastossa sukset on tosin jo esillä. Tulipas tässä tarinaa. Keskisuomesta vaietaan nyt.
Valoisaa päivää kaikille lumen myötä!
...makaa tuolla meidän sängyssä :) Täytyy vaan katsoa, ettei puumat käy kimppuun.
Nyt tosin ei ole ehkä ihan joka tytön unelma. Hyvät vai huonot uutiset ensin? Hyvät: Heräsi vain 2 kertaa viime yönä, klo 4-5 ja 7. Huonot: taitaa olla raasu kipeänä. Oksensi hereilläoloaikansa. Nyt yhä nukkuu. (Kävi yöunille puoli yksi).
Eli yksi kipeä pikkuraasu täälläkin. Täytyy tarkkailla vointia ja toivoa, että itse pysyy terveenä. En kyllä ihmettele, että jonkin pöpön oisi saanut, kun kaikkea pitää nuolla ja kaikki työntää suuhun. Eli täällä homehdutaan kanssa kotosalla. Toisaalta mahtavaakin...ei tartte mennä mihinkään.
Hmmm...kuulostaa noi huhtipojat aika mammanpojilta. Meillä Urho kanssa kovasti tekotissin elikä tuttipullon perään (etenkin öisin). Saattaa juoda 4 -6 dl yön aikana. Samoin äidin kainaloinen on hän, joskus isänkin.
Omassa sängyssään nukkuu alkuyön, jos hyvin käy. muuten tulee viereen ja kaivautuu (ei aina niin ihanalta tuoksuvaan) kainaloon.
Pidin muuten lupaukseni ja hankin kuukupin!
Sande *kiillottaa kruunuaan* (vaikka oikeasti ei)
Heip!
Tässä meidän mitat 6kk Paik 66cm 7395g
Kiitos päivittäjälle.
Tuli tekotissistä mieleen kun esikko lutkutti aina pomppupallon käsi"kahvaa", joka näytti ihan lehmän utareelta.
Maissivaipoista oli juttua. Mä olen miettinyt että on ekologisempaa käyttää kotimaassa valmistettua vaippaa keston lisänä, mutta saatan olla väärässä. Onko jollain parempaa tietoa?Jos kertiksillä menis kokonaan luulen että maissi olis ekologisempi?
Tuuti
Vielä siitä aamulla heräämisestä. Mä olen niin aamuntorkku että vaikka herään kuudelta en saa mitää aikaan aamulla. Yöllä voisin kukkua vaikka kuin myöhään. Periaaattees pärjään vähillä unilla. Teenkin kaiken mahdollisen aina illalla mieluummin. Ihailen ja ihmettelen tosiaan ihmisiä jotka saa aamulla paljon aikaan. Jotenkin se on tehokkaamman tuntuista kuin tää et on illanvirkku.
Meidän esikoisethan on samanikäiset? Mä oon havainnoillistanut rahan arvoa P.lle Gormiiteilla. Hän kerää pulloja …tajuaa jo, että melkein 15 pullon rahat= 1 gormiitti. ja kukkaro tyhjä. Meni sanattomaksi kun piirsin pullomäärän mitä tarvisi gormiittilinnaa varten. Ja että täällä takahikiällä löytää 15 pulloa. Siihen menee tovi :)
Loistoidea tuo pelkässä vaipassa syöttäminen. Itse oon tunnollisesti pukenut. Täytyy kokeilla tuota.
Päkkänä
Mä ajattelisin että on jotenkin helpompaa olla kotona kun on heräillyt/valvonut yön. Ehkä se riippuu vähän työstäkin ja siitä ketä siellä kotona on muita kuin vauva.
Orvokki 1
kielijänteestä…täällä hammashoitaja sanoi, että TYKSissä vanhemmat kätilöt saattaa heti leikata sen ? Hammalääkäris meinasivat et katotaan 1-vuotiaaksi asti, mut ei kysyny mitään jokeltamisesta sekään. Oon luullu että niillä jotain tekemistä mut ilmeisesti ei.
Töihinpaluu on mullakin edessä heti lomien jälkeen eli maaliskuussa. Mies pitää talviloman, isäkuukauden ja jää sitten hoitovapaalle.
Joululahjat/tavarat yleensä
Meillä koko kadun pikkulasten ilo on (jostain syystä??) semmoset pienet muoviset gefilusjuoma-pullot. On niin pop leikeissä, kun kenenkään muun pihalta niitä ei löydy. Niitä ei oo vuosiin enää ollu kaupassa.
Ehdottomasti parhaita on yksinkertaiset jutut. Tästä käydään miehen kanssa ikuista kinaa materialisti vastaan pula-ajan-äiti.
Miehelle (hyper-materialisti) näytin esikon vauva-taapero-leluvuorta ja kysyin että tarviiko hänen tyttärensä oikeesti jotain ? Esikoiselle aattelin ehdottaa että käydään pahvilaatikolla ikään kuin kirpparilla ostoksilla ->pakettiin. Siinä on Lahjan lahjat. Brätzsit ym sit joskus myöhemmin on asia erikseen. Jouluksi tätä ei voi esikoisen kanssa toteuttaa, kun uskoo joulupukkiin.
Tsilille
Kuulostaa hyvältä sun suhtautuminen leluihin ym.Toiv.miehesi ja lähipiiri on samanhenkisiä.Meillä mies ja hänen vanhemmat hukuttaa tavaraan. Mä oon ostanut esikoiselle pakolliset ja tarpeelliset kirpparilta tai huutiksesta ja mun mielestä parasta on ostamatta jättäminen. Mut minkäs teet. Kelpo ihmisiä mutta…Meillä jo melkein 10v takana tätä yhteistä taivalta. Toisaalta tietysti iso arvo-eroavaisuus, mut koitetaan luovia. Aiheuttaa kyllä isoimmat riidat meillä.
Aakulle voimia hankalaan elämäntilanteeseen.
Rokete
Saatiin aamulla possupiikki Lahjalle. Itsellä ei ollut niin selvää kantaa asiaan mut kun mies oli niin vahvasti puolesta niin otettiin. Yritän olla ajattelematta asiaa sen enempää…Kotinurkissa meinasin kyllä pysyä.
Täällä oli tiistaina lehdessä että tänään alkaa jako näille 6-35kuukautisille klo 8.
Täällä sataa myös lunta. Jipii!
Jaksua kaikille ja terveyttä
Paik ja Lahja 6kk 2vkoa
3kk:
4kk:
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g
Satuilija 5kk 67,5cm 7340g
Shinon 5kk 69cm 8880g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g
6kk
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Shinon 6 kk 69,8 cm, 9 320 g
Tsili 6kk 64cm 6830g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Hei vaan!
Ihanaa kun täällä on niin vilkasta tämä keskustelu, mutta minusta tuntuu, etten ehdi nykyisin mitään! Joten en ole päässyt lukemaan näitä juttuja, mutta ajattelin kuitenkin ilmoitella puolivuotismittamme ;)
Sentään sain kisattua tuon meidän nuoren koiran kanssa ja hankittua sille yhden ykköstuloksen, joten on tässä jotakin saatu aikaan.
Pyryllä on jo kaksi hammasta alhaalla, yksi ylhäällä ja ihan kohta tulee toinen ylös. Nuhaa ja yskää on ollut jo monta päivää, toivottavasti pian helpottaisi. Sikapiikin sai viikko sitten, toivotaan, että vaikutus alkaa ennen kuin tauti iskee, sillä täällä päin on ollut kovasti liikkeellä tautia ja lähikunnassa kuolikin se 8-vuotias tyttö. Toivottavasti välttyisimme koko taudilta!
Tripp Trapp -syöttötuoli tuli myös hankittua, en olisi ikinä uskonut maksavani syöttöuolista sellaisia hintoja, mutta tuolla se nyt nököttää pöydän päässä, eikä pojalle edes juuri kiintät edelleenkään kovin hyvin maistu...
Katselin juuri yhtä työpaikkailmoitusta, työ alkaisi joulukuun alussa! Mutta enhän mitenkään voisi mennä töihin vielä niin pian?! :)
Laitetaan vielä kuva sankarista :)
Shinon ja Pyry 6 kk 2 viikkoa
Heipat kaikille!
Onpa täällä juttua. Ihan kaikkea en näin myöhään saanut sisäistettyä, mutta mitä sain, niin hyvä sekin :D.
Possulenssu puhuttaa täälläkin. Meidän seurakunnan kanttori oli sairastunut siihen ja nyt pohditaan saako työkaverit tartunnan. Itämisaikaa on vielä jäljellä. Ristiriitaiset tunteet sen suhteen. Toisaalta toivoo, ettei se tietenkään tulisi, mutta tämä kamala vaahtoaminen on ihan hirveää. Ehkä olisi parempi vain saada tauti ja sitä kautta vastustuskyky. Tietenkin jos kuolee jälkitauteihin, niin vähän pahempi juttu. Santerille mä en tietenkään sitä toivo. Tai kenellekään muulle. Toivon vain paljon paljon paranemisia niille, joille se on tullut, tai sitten ihan tavallinen flunssa. Ja steriilejä ajatuksia niille, joilla sitä ei vielä ole ollut!
Ihan kamala shokki kun on pitänyt opetella aamulla heräämisen lisäksi meikkaamaan ja menemään töihin. Olen kyllä nauttinut työnteosta ja olen ihan kiluissa! Mahtavaa! Kyllä ensimmäisenä palkkapäivänä mieltä lämmitti. Saatiin viimein ostettua uusi auto ja vanha toimitettiin romuksi purkupojille. Kyllä oli vähän haikeaa aloittaa uusi "aikuinen" elämä, ilmastoidun auton ja työpaikan kanssa. Yksi vaihe elämästä on taas takana.
Elämä jatkuu ja mies on pärjännyt hyvin kotona. Nostan kyllä hattua päkkänälle, joka jaksaa vielä kirjoitella tänne aktiivisesti töiden, kodin ja kaiken muun keskellä. Itseltä tuntuu, että puhku on aivan lopussa ja vietänkin illat, kun Santeri on saatu nukkumaan, levyttäen sohvalla miehen kanssa. Kysyin tänään mieheltäni, että tuntuuko hänen elämä tarkoituksettomalta, kun hän on kotona kaiket päivät. Totesi vain, että hänestä tuntuu, että hän on Herran palvelijan palvelija. Toivottavasti ei nyt ihan noinkaan.
Meidän Santeri on kasvanut paljon. Konttaaminen sujuu kuin vettä vaan ja istuminen tuetta myös. Lisäksi nyt Santeri osaa nousta seisomaan ja harjoittelee kaatumista tai laskeutumista takaisin konttausasentoon. Kohta varmaan tuetta seisominen on kova sana.
Mä olin viime viikolla su-to pois kotoa. Oli kyllä ihan hyvä katkaista napanuora ja huomata, etten mä ole korvaamaton. Ihan töihin menonkin kannalta. Olin Kuopiossa ordinaatiokoulutuksessa. Sitten koulutuksen jälkeen oli kokonainen puoli päivää lomaa ja tulin takaisin Joensuuhun ja seuraavana päivänä lähdettiinkin takaisin Kuopioon koko perhe. Pyhäinpäivänä sain vihkimyksen ja sunnuntaina alkoi työt. Kyllä tähän viikkoon on mahtunut jo kaksi vapaapäivää, mutta silti töissä olen ollut :D.
No ajatukset ei oikein enää pysy kasassa tähän aikaa illasta. Sen verran sanon, että meidän elämä menee tasaista rataa. Santeri on aika ennalta-arvattava, paitsi silloin kun olisi suunnitelmissa jotain menoa tai muutoksia. Onneksi suurimman osan ajasta on aurinkoinen lapsi ja viihtyy keskenään. Tosin itsensä satuttaminen monin tavoin taitaa olla Santerin lempiharrastus. No ehkä tämäkin vaihe menee ohi :D.
Hauskaa viikkoa teille (Mulla kun on maanantait ja tiistait yleensä vapaana, niin mä en pysy perässä, että onko mikä päivä. Onneksi pyhän ja arjen vielä kuitenkin erottaa :D)!
Terkuin
Pastori Kaisa_kissa ja Santeri 7kk(lauantaina)
Mä en saa kyllikseni lapseni esittelystä, joten lisää kuvia vain peliin :D.
Shinonin Pyry ja pastorin Santeri! Meidän Tomppa on pieni kalju vauva joka pyörii lattialla isoveli leikkii hänen kanssaan, työntää eteenpäin. Tomppa heräsi äskettäin yöuniltaan kuului vain pientä ähinää.
Eilen kun isi tuli töistä huusi hän selvästi:itii! Tännepäin Suomeakin rokotteet ovat saapuneet. Tomppa saisi rokotteen 16.11 ja isoveli viikkoa myöhemmin. Mun 70v diabeetikko äiti joulukuun alussa, että mitään kiirettä ei täällä pidetä, vaikka sairastuneita on näillä mainkin. Kurkku mulla koko ajan kipeä hiukan ja päätäkin särkee välillä, mutta jos tämä jotain psykoloogista..
Toissapäivänä oli kirjastolla poistokirjojen myynti ja muutamia lastenkirjoja ostettiin 0,50€/kpl. Ostamaton kuukausi ei taida toteutua. Menen katsomaan mitä pojat leikkii.
Oksettaa oksettaa, ei oo kivaa ku oksettaa.. Jos nyt hetken ehtisin kirjoittamaan tännekin ja sit pitäs varmaan perehtyä suunnitteilla olevaan tilausisäinpäiväkorttiin..
Mun pitää tzekata noi bebesin sivut et oisko siellä talviensikenkii Nealle.. Mä en löydä mistään noin pienelle talviensikenkiä!! Tuskaista.. Me ollaan varmaan koko talvi sisällä..
Hauska ku Nea kävelee tolla taaperokärryl ja ku me ollaan vähän laitettu siihen painoa et se pääsee nousee sitä vasten ku ilman painoo se kippaa kevyt kärry.. Niin eihän se tietenkä saa sitä käännettyä eikä osaa niin me laitetaa sille suora pitkä linja olkkarista keittiöön mikä o pisin ja se kärryttelee sen ja sit ku se on päässy matkan päähän niin se hullun työntää seinää tai ovee vasten sitä kärryy et hei mä en pääse eteenpäi :D, niin ihana, sit pitää kärry kääntää sille ja taas mennää toisee suuntaa ja taas mennää kääntää kärryy :D. Ihana.
Mä haluaisin niiiin hyppykiikun meille, mutta tähän kattoon mitään laiteta. En halua että Neaki tulee alas ja saa jonku puukapulan päähänsä..
Mitähä tuo tekee tuolla huoneessaa, hirvee meteli.. Jaha, siirtelee tuoleja, just..
Sikarokotteesta kirjotin just pitkän pätkän vauvapuolelle ja laitoin ultrakuvanki sinne.. Jos jotakuta kiinnostaa mun kannanotto sikarokotteesee ni sielt voi käyd kattoos :D .. Siin ol muutamat faktatki otettun hoitoportaali mailista ja 45minuuttis ohjelmasta..
Jyväskylä miitist, mul on koneel nyt lista mihin keräilen nimii sitä mukaa ku jokanen kertoo kiinnostuksensa.
Päkkänälle jaksui 7kk projektin kanssa :D
Tsili: kyllähän sen rokotteen pitäis het tehota, kun siitä kun sairastuu on 48h aikaa hakea se piikki..
Pikaisäinpvä kortti idea jos ehtii: Tiimarista valmiita kartonkipohjia, korttipohjia siis missä on vaikka sydänreikä tms.. Kuva sinne taakse ja valmis. Ja joku kukka viel yläkulmaan vaikka. Tuollainen ois aika pikapika..
Mun oli tarkotus tehä myyntiin isäinpvä korttei mut mie mitn oo ehtiny.. Muutenka paljoo ehtinyt korttei tekee.. No tein tuos parin päivin molempin varmaa 5 ku piti väsät joulukortit loppuu ja synttärikorttei tehä..
Odotan niin tän pvä vauvalehtee, tänää kait tulee. Siin on jtn päiväunista. Ku meil on kolmet päikyt jo ihan liikaa, ei tuu sit illal uni. Niin nyt pitäs siirtyy kaksiin mut en tajua miten sen kaksi unta sitten rytmittäisin ku syödäki pitäis joskus..
Jaha meil huudetaa, ruoka-aika..
Laitan perään viel päivitetyn listan mis on Jadeadenki pojun mitat et jos Sande sit päivittelee ylös.
Verticia & Nea oisko jtn 6,5kk
3kk:
4kk:
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
PikkuKeiju 5kk 64,5cm 6360g
Sailori 5kk 69cm 8100g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Iza80 6kk 69cm 10250g
Jadeade 6kk 67cm 7575g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Paik 6kk 66cm 7395g
Pikku-Tiuhti 6kk 70,5cm 8530g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Satuilija 6kk 68,7cm 8030g
Shinon 6kk 69,8cm 9320g
Verticia 6kk 69cm 7850g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Äitsykkä3 6kk 69cm 8290g
7kk
Tsili 7kk 65,5cm 7140g
maailman menoa. Mutta siis pitikö muutakin? Tohon ekaan listaan tiedot vai? Eikö ole helpompi pitää viimeisimpänä uusinta listaa ja siirtää se sitten seuraavaan kuukauteen... tai niin siis luulin, että tehdään.
Ihanan reippaita poikakuvia. Näyttävät jo isoilta ihmisiltä.
Urho on taas terve. Ainakaan ei ole nyt vuorokauteen oksentanut ja nyt sain vähän puuroakin menemään, eilinen meni maidolla.
Me ollaan nyt päätetty, että vältellään muita kuin pakollisia menoja, kerhoja, kauppakeskuksia yms. ainakin viikon, että nähdään, mihin tää tilanne kehittyy.
Ja sitten se asia. Verticialle. Oisko sulla joku kiva joulukorttivinkki? Laitetaan kummeille kuvat mukana, mutta muuten ei haluta valokuvia. Eli jotain yksinkertaista ja suht helppoa?
Ja sitten haastan teidät kaikki mukaan HelsinkiMission ja Tiimarin joulumieli-kampanjaan, jossa kirjoitetaan yksi ylimääräinen joulukortti, joka lähetetään yksinäiselle vanhukselle. Korttiin ei tarvitse postimerkkiä eikä vastaanottajan osoitetta, viedään Tiimariin, niin toimittavat saajalle.
kivaa viikonloppua,
Sande
heipat!
aikamoinen keli taas ulkona.. Onneksi oli muskari niin päästiin vähän edes ulkoilemaan.
Vertcialle kiitos listapäivityksestä ja vielä sellanen että ootko ehdottomasti ostamassa kengät Nealle? Paljon näkyy pikkukävelijöille tarkoitettuja (esim Reiman) sellasia veden ym pitäviä töppösiä - ei samanlaiset siis ku ä-pakkaukses vaan kunnon materiaalia. Ei tosin oo kokemusta et en tiedä miten toimii. oishan kunnon pohja varmaan hyvä märällä kelillä.
Sande - kivan kuuloinen kampanja, täytyy muistaa osallistua.
vauva lehdessä oli tarina naisesta joka synnytti autossa, meikä alkoi itkee liikutuksesta.. vissiin joku herkkä päivä tänään:)
moro
t.iza
Oh nou teitä,
toivottavasti ei ole sikaa. Jos yhtään lohduttaa, mulla on kyllä noussut tavallisessakin flunssassa kuume 39,8 asteeseen. Silti kovin pelottavaa.
Aivan ykköskuva Sylvistä. Se on niin söpö. Teillä on vissiin hyvät pelit ja vehkeet sekä silmää kauneudelle.
Todella kehittynyt tuo Nea. Urho kävelemistä ei ehkä vielä lasketa. Muutamia haparoivia askelia tukea vasten. Taaperokärryillä mennään, jos äiti pitää kiinni selästä. Tänään näin vauvakerhossa Veeti-pojan, joka seisoskeli Urhon lailla ja oli vasta 6 kk. Juteltiin äitinsä kanssa, että harmi homma, kun ne muut heijasteet tms. ei ole vielä kehittynyt eli ei osaa ottaa vielä vastaan, kun tulee alas. Kuulemma kehittyy vasta 8-9-kuukautisena. Meillä mies on lähtenyt kävelemään 10-kuisena ja minä 1 v 4 kuukautisena, mutta hyvin mä (yleensä) tolpilla pysyn. Muutenkin Verticia perheellä meno päällä, heh ?
Sunnuntaina käytiin vauvakirkossa, oli aika hassua. Ja tänään mun entisellä työpaikalla. Tuli hyvä mieli nähdä ex-työkavereita ja Urho oli ihan hurmuri, hymyili vaan ja lähetteli märkiä lentosuukkoa. Pulautti toki 8 kertaa ykät lattialle 1,5 tunnin aikana. Ihme juttu, välillä vaan ei ruoka pysy sisällä. Vähän epäilen maitoallergiaa, mutta katsotaan vielä.
Mies sai vihiä uudesta työpaikasta, jonka tarvitsisi, koska ei nykyisessä viihdy. Se kyllä tarkoittaisi sitä, että voisi olla vain isäkuukauden kotona. Mietitään.
Meillä seuraava neuvola 8 kk ja silloin myös lääkäri.
Me mietitään vielä sikarokotetta. Ehkä otan itselleni rokotteet, jotta ainakin jaksan hoitaa. Tai sitten en.
Satuilijalle ja Aamulle kanssa terkkuja. Ei mekään meinata koskaan ehtiä mihinkään ja jos ehditään, niin myöhässä. Tänään lauloin pojalle Mandoliinimiestä ja Piippolan vaaria. Sitten pelleilin ja tanssin ja Urho hekotti ehkä tunnin putkeen. Oli ihan huippuhauskaa ja -palkitsevaa.
Hampaita ei pojalla vielä ole.
Meillä kanssa purkkiruokapoika. Parhaiten maistuu S-marketista ostetut ekologisesti viljellyt luomuruuat, esim. pennepasta ja lasagne. Sormiruokana maissinaksut (jotka hammaslääkäri kielsi, ettei oppisi naposteluun, en jaksa välittää), kurkku ja porkkana.
Mä ostin kirppikseltä ihan ok matkarattaat 35 eurolla. Ne on siitä kivat, että jaksan itse nostaa niitä.
Jyväskylä-miittiä harkitaan. Voitais mennä porukalla junan leikkihuoneessa.
Nausikaalle noista kala-aterioista. Meillä Urho syö samasta purkista 2-3 ruokaa, joten eihän tossa montaa eri ruokaa tarvitse. Mitäs siinä pikkukalastajan herkussa on? Itse tekisin varmaan jotain kalaa uunissa perheelle ja samalla pikkuvuoassa maustamatonta lapselle.
Ei kääntymisestä pidä huolestua. Meilläkin Urho ensin oppi toiseen suuntaan, sitten vasta toiseen. Äiti on hitusen kalleellaan vasemmalle.
Kyllä tälläkin mammalla on krapula ollut joskus kylässä, yleensä vaan rahapula. En ilmoita lastensuojeluun. Eikä meitäkään kannata ilmoittaa, koska mies on silloin Urhon kanssa. Luultavasti sanoisin vaan, että ”happy wife, happy life, happy mother, happy child”. Sitä paitsi mun ystävä on lastensuojelussa töissä eikä se vielä ainakaan ole ilmoittanut huolestaan.
Mies on ihan rakastunut Urhoon. Ihastelee sitä rakkautta äänessä. Kivaa. Pakko lahjoa vähän sunnuntaina. Lisäksi on ollut ihan hieno mieskin: tehnyt vaatehuoltoa, vienyt joka aamu roskat ja käynyt töistä tullessa kaupassa. Siis pyytämättä. Illalla muistuttanut vaimolle, että rakastaa. Hyvä vaihe siis menossa, kolmen vuoden kriisiä odotellessa.
Mä vaan suunnittelen uutta kotia. Joulukuun alusta pitäisi alkaa rempata. Mies kattoo tauluteeveitä ja cd-soittimia, mä kirjakaappeja, verhoja ja vuodesohvaa. Oisko teillä vinkkejä, mistä löytyis vanhoja kivoja huonekaluja.
Olihan tässä vielä vaikka mitä, mutta eikös tässäkin jo ollut.
Vaihteeksi semi-pirteänä
Sande ja Kujertelija-Urho