***Huhtikuun helmet 2009 marraskuuhun***
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1050997/_huhtikuun_h…
3kk:
Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g
4kk:
Iza80 4kk 65cm 9000g
Jadeade 4,5kk 65cm 7190g
Magda83 4kk 63,3cm 5860g
Orvokki1 4kk 63cm 6420g
Paik 4kk 63cm 6295g
Pikku-Keiju 4kk 64cm 6005g
Sailori 4kk 66cm 7395g
Smoothie 4kk 62cm 5495g
Tiituska 4kk 68,5cm 8585g
5kk
Emminen 5kk 70cm 8430g
Juliaana 5kk 66cm 6910g
Kristiina75 5kk 69cm 7950g
Lyyti 5kk 65cm 8360g
Mikumamma 5kk 70,5cm 9500g
Pikkanen09 5kk 64,6cm 8255g
Pikku-Tiuhti 5kk 68cm 8055g
Satuilija 5kk 67,5cm 7340g
Shinon 5kk 69cm 8880g
Tuuti 5kk 67cm 7350g
Verticia 5kk 66,5cm 7100g
Äitsykkä3 5kk 68cm 7845g
6kk
Kaisa_kissa 6kk 73cm 8940g
Pikkuäiti 6kk 70cm 9810g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Päkkänä 6kk 66cm 10250g
Sande75 6kk 69cm 7575g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10.80kg
Tsili 6kk 64cm 6830g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Kommentit (207)
Oman hikisen navan ympäriltä alkuun: eilen illalla kuume pomppasi 39,1 asteeseen ja aamulla yritin tunnin päästä Laakson sika-aseman riskiryhmien puhelimesta läpi. Kävin lekurissa ja sitä itseään tämä on, nyt vedän Tamifluta ja särkylääkkeitä. Olo on suoraan sanottuna paska. Sylvi on ollut tosi väsynyt ja sillä lämpö enimmillään 38,5, mutta jaksaa kuitenkin välillä naureskella ja jokellella, joten ei suurta huolta sen suhteen. Mies on jo parantunut. Toisaalta hyvä et sairastettiin koko poppoo eli mies pois töistä, en jaksaisi kaksin tytön kanssa kotona. Nyt oli neidin soseruokahalutkin vähän parantuneet.
No, eipähän tarvitse käydä enää rokotuttamassa Sylviä. Ilmeisesti rokotteen täysi teho tulee vasta kahden viikon päästä. Mulla kai tauti oli jo päällä kun sain piikin.
Tyhmä kysymys: voiko kuumeista (ei tietenkään tosi sairasta) lasta laittaa ulos nukkumaan? Mitä pitää pukea päälle? Muutenkin tuntuu kummalta pitää pientä kuumeilijaa vähissä vaatteissa kun itselläni on pahimmillaan neljä peittoa päällä.
Kiva kuulla Kaisakissan töiden aloituksesta. Huvitti täälläkin tuo "herran palvelijan palvelija"! =)
Oi mitä isoja poikia kuvissa!
Kiitos Sandelle Tiimarin korttikampanja-vinkistä, hieno idea. Mukavaa et Urho on tervehtynyt.
Kiitos myös Verticialle listapäivityksestä. Isänpäiväkortit isoisille toteutettiin nyt meillä ihan vaan valokuvan muodossa. Me (eiku mä, ei mies mitään tehnyt ;) ) tehtiin viime vuoden joulukortit just noilla Tiimarin korttipohjilla, laitettiin tonttulakkinen ultrakuva sinne sisään. Nyt pitäs keksiä jotain uutta. Ollaan ainakin aikaisin liikkeellä näin ajatuksen tasolla.
Nahkapussit uhkeiden c-kuppien tilalla täälläkin. Ilmeisesti sieltä kuitenkin tulee vielä jotakin. Mulla kestää nykyään monta minuuttia ennen kuin heruminen alkaa, siis ennen sairauttakin. Ootteko muut huomanneet samaa? Onneksi neidillä on isänsä kärsivällisyys, eikä hermot mene imuttaessa.
Jaa, pitää jatkaa eilistä Blade Runnerin katselemista, kuume tuo omat vibansa siihen leffaan...=)
Hyvää ja siatonta viikonloppua!
t.Tsili & Sylvi
Voi Tsili ja Sylvi rukka! Koittakaa jaksella! Muistakaa nyt ottaa sitten rauhassa ja vältellä niitä jälkitauteja. Kiva että Sylvi on vielä reipas.
Mulla on täällä taas vaihteeksi luopumisen tuskaa. Pakkaan pois pieniä vauvan vaatteita ja mietin mistä voi luopua ja mitkä pitää jättää muistojen arkistoon pölyyntymään johonkin laatikkoon minkä esikoinen aikanaan aukaisee. Jos ei nyt ihan teininä innostu muksuja tekemään niin meneehän siihen sitten palttia rallaa 10-15 vuotta.
Paranemisia toivottelee Päkkänä
mä luulisin, että semikipeän lapsen voi vielä ulos nukkumaan tai siis itse ainakin laittaisin meidän lasitetulle parvekkeelle. Saman verran päälle kuin normaalisti.
Urho ainakin veti tänään partsilla 4 tuntia. Ja siis hyvähän kipeän on nukkua.
Ja muistelen, että vauvana kun olin kovassa kuumeessa ja äiti töissä (rippileirillä), niin täti ja isi oli riipinyt multa vaatteet ja laittanut alasti ulos nukkumaan - kultainen 70-luku.
Kivoja autoleikkejä Sakulle :) prr prr
Tuutille juu kiitos vaippasyöttövinkistä. Niin mennäänkin aamuisin. Pojat koittaa nakuilla niin paljon kun kerkee, mä pidän pääosan ajasta vaatteet päällä, edes jotain. Toisaalta mun kotivaatteet (eli kaikki) on jo melko tahrasia, että ei ehkä haittaakaan. Harvoin tänne kukaan yllättäen rynnii sisälle.
Ja juu, ei me nyt sitten ollakaan terveitä. toissayönä oksenteli, sen jälkeen suht ok kaveri. Nyt sillä on sitten ripuli, jee jee. Laitan yöksi tuplavaippiksen ja toivon, ettei tartu. Toisaalta jos ajattelen asiaa, niin kyllähän mua taitaakin heikottaa...
no, nys se löy naamansa lasipöytään,
hei
S
Tsilille ja Sylville pikaista paranemista! Muistakaa juoda tarpeeksi! Neuvoi se terveydenhuollon ylimieskin televisiossa(minä niitä titteleitä en muista).
Mietin laittaisinko kuumeisen lapsen pihalle nukkumaan niin ehkä en, mutta tämä mun henk,koht mielipide ja lasitettu parveke eriasia ainakin. Nyt Tomppa vaatii maitoa!
paranemisia tsilille ja sylville. Jos lapsi on pirteä ainakin välillä ja kuume on laskussa, ei siis pahenemaan päin, niin lasitettu partsi on varmaan ihan yhtä hyvä paikka kuin joku muukin nukkua. Tarpeeksi päälle vaan, mä kyllä laittaisin ekstrapeiton tai jotain. Tuuleen ja tuiskuun tai pakkaseen en laittais, enkä jos on tosi kipeä. Mutta "uni paras lääke on", eli jos nukkuu partsilla paremmin, niin miksi sisällä homehtumaan. Esikoinen on nukkunut useat kerrat rattaissa pikkukuumeessa ja korvatulehduksessa. Sikatauti on tietty oma lukunsa ja niitä jälkitautejahan on kehoitettu välttämään. Tiedä sit?
Maidosta ja yösyömisestä vielä. Meillä tissutellaan aina aamuisin ahkerasti ja mulla tuleekin maitoa (siis jos kokeilee lypsää niin eka yrittämällä) mutta silti tänäkin aamuna oli kauhea kitinä kuuden aikaan. Ei kun ylös kahvin keittoon ja nostin sit jupen seuraksi ruokapöytään, niin heti alkoi kohellus: "mulle ruokaa, mulle ruokaa". Päärynäpurkki meni ennenkuin kahvi oli tippunut. Eli nälkä oli ja maito oli liian heppoista kamaa. Riisivelliä ollaankin jo maisteltu, tarvii varmaan alkaa puurotarjoilut. Oudolta tuntuu, kun 3 viikkoa sitten maito oli ainoa ruoka. Nyt pitäis löytää helppo ja hyvänmakuinen (eikä ihan sikahintainen) vauvapuuro. Pääsisköhän tänään prismaan lueslelemaan purkinkylkiä...
Nyt on taas koko poikakööri sylissä tai ainakin pyrkimässä syliin, joten heippa
tuuti
Tämä vielä ja sit hetkeks sohval, on selkä ja jalat niin prkl kipeet ettei tosikaan!!
Tänään pääsee laivalle, jei.. Sviitti isäinpäivän ja joulukuisen hääpäivän kunniaksi.. Poreallas ja sauna omassa hytissä, luxusta.. Ja sit lounaat ja aamupalat niin avot.. Ja Nea pääsee taas leikkihuoneesee leikkii. Jee.
Joulukorttivinkki. Blogistani voi käyd tziikaa: http://lakrou.blogspot.com Siellä on muutama ihan simppelikin kortti ku multa loppu mielenkiinto viimesten korttien kohal ja tein vaan yksinkertasia korttei sarjatuotantona.
Mut sit semmonen minkä tein ite viime vuonna, helppo ja nopee ja halpakin (yritän paintti kuvaa liittää mukaa). Vihreet kartonkii ja siit sit päälikannen leikkaa kuusen muotoseks toisest reunaa. Sitten päälikannen reunat kulta tai kupari tussil ympäri ja muutama kultatarratähti sinne päälikantee kans ja sit ku haluu pääst helpol niin kirjottaa koneelle värssyn, tulostaa valkosel paperil, repii reunat ja liimaa sisäkanteen. Eli tarvii vihreet kartonkii, tussin ja kultatähtii. Ja tulee hienoja varmasti!!
Iza kyseli kengistä niin kyllä mä ihan kunnon kengät haluan ku kuitenki kysees on ensikengät ja jalka alkaa muotoutuu niin ei viitti mitää hepposii kenkii ottaa ettei tuu sit mittää virheasentoi tms.. Eli kenkiä etsiskellen edelleen. Ens viikol aloitan urakan ja alan kiertää liikkeit läpi ja ellei löydy niin sitten pittää teettää.
Päkkänäl tiedoks et Helsingis menee nyt sit asunnot tooosi nopeet kaupaks, ainaki yleensä.. Et sä kauaa joudu siivoilee ku se o jo myyty.
Ja hattua ei mulle kannata nostaa.. Vaikka jaksan väsätä kaikkee ja juosta Nean peräs ja vaikka mitä niin tuossa just pari päivää en sit mitää mut tehnykkä ku tuli porattua koko päivä ku olin niin hiton väsynyt (kaikkeen).. Halu on tehdä, ei jaksais tehä, mut sisällä jotenki olo et on pakko tehä..
Tsilille ihan hirveesti jaksuja ja toivottavasti paranet pian!!
Meille on neuvolas sanottu et kuumeista lasta ei saa viedä ulos.
Äh pitää mennä
Verticia
Hyvää matkaa Verticialle toivottelemaan. Olet kyllä rohkea tyttö kun uskallat Nean päästää leikkimään yleisiin leikkipaikkoihin tällä hetkellä. Itse kun en edes perheuintiin vienyt pesuetta tänään kun ti saatiin pojille possupiikit ja mä niin toivon että ehtis edes ne saada suojan ennen taudin meille rantautumista. Saga kulkee muutenkin aina omat lelut mukana kun kaikki menee tietty suuhun ja muutkin lapset olen pitänyt visusti poissa kaikista yleisistä leikkijutuista. Lähipuisto on tällä hetkellä niin pop... ja oma piha.
Ihania kortteja, täytyy käydä paremmin tutustuus. Viikonloppuja, nyt painun päikyille; Saga niin valvottaa öisin että olen ihan raato...
Orvokki
pidettäis mekin mukana, vaan eivät Urhoa kiinnosta. Tuloksena nyt Urholla pikku masupöpö, joka tarttui äidille.
Nukuin viime yönä vessan lattialla, unta ehkä 1,5 h. Oli pakko soittaa mieskin kotiin baarista, kun tuntu, ettei ole ihan lapsenhoitokunnossa.
Kaiken suolentyhjennyksen (molemmista päistä) jälkeen olen yllättävän ok kunnossa. Raju mutta lyhyt tauti.
Kiitos Verticia vinkeistä! Tehdään varmaan jotain tollaisia tai sitten niitä leimajuttuja.
Lopuksi laitan tän päivän Hesarin SI-jutusta katkelmia:
"lapsen vointia voi seurata hengityksestä"
Hyvä mittari lapsen voinnin seurantaan on hengitystiheys, sanoo infektiotautiprofessori Olli Ruuskanen Turun yliopistollisesta sairaalasta.
Lääkäriin pitää lähteä, jos alle 1-v hengitystiheys levossa on yli 50 kertaa minuutissa. (1-5 v 30 kertaa minuutissa, 5-12 v 25 kertaa minuutissa) tai 5-12 v lepopulssi on yli 120.
Lisäksi jos lapsella 5-10 ripuliulostusta päivässä, kuivumista pitää tarkkailla.
Kuumeen nopeaaa nousua ei pidä pelästyä, koska kuuluu taudin kuvaan.
Mua ainakin helpottaa, kun on jotain konkreettista, mikä seurata.
Jutussa oli mhyös esimerkkiperhe, joiden vauvan hengitys alkoi vinkua kun hylkeellä tai koiralla. ensiavussa olivat kehottaneet laittamaan ulos viileään (että hkeuhkoputket supoistuvat, turvotus laskee ja henki alkaa kulkea).
Mun sisko lähti tänään perheineen etelään, ja kun ulos katsoo, en olisi pannut pahitteeksi, vaikka oisin saanut olla mukana. JOtenkin tutuu nää päivät niin lyhyiltä.
Heips taas,
perushäirikkö Sande
Kurja kuulla, että täällä on niin paljon kipeää sakkia. Mullakin on itseasiassa vähän höntti olo. Yskitää, vatsaa kiertää ja on paha olo. Kerrankn toivon, että olis mielummin vaikka luulosairautta.
Minäkin luin Hesarin tuota sika juttua. Meidän Sakun hengitystän on vinkunut jo jonkin tovin, mutta kuumetta sillä ei onneksi ole. Mutta sinäänsä mielenkiinotista, että parvekkeelle tai ulos vientiä suosittelivat, jos ottaa henkeen.
Mä olen paikkaillut tv kiintiötäni ja katsellut boksilta maalis- ja huhtikuisia grey anatomioita pois. Vähän oo joo jäänyt tuo töllön katteleminen. Jo se on korkea aika saada nuokin pois nauhalta kun uusi kausikin jo alkoi.
Sandelle paranemisia. Mitens pikkuäidin kurkkukipu jakselee?
Täällä on äippä oikein kunnolla flunssassa.
Ääni on ollut 2 päivää kokonaan pois, tänään jo jotain ääntä saan pihalle. Lapsetkin kysy, että miksi äiti sun puhetta ei kuulu?Pitääkö täällä kuiskata?
Pientä lämpöilyä ollut, nuha, kurkkukipua, pääkipua ja väsyä...
Eilen kävin päivystykses, poskiontelotulehdus molemmin puolin sekä korvatulehdus mulla. Nyt kuuri sit on toivon mukaan jo huomen olis parempi päivä.
Paljo ei jaksa ylhäällä olla, perjantai aamuna sanoin miehelle, et sen on pakko olla töistä pois en pysynyt pystys yms...Jäi sit pois kun oli pakko, vaikka ei ollut kovin mielellään pois töistä.
Tälläset tilanteen huonoja kun ei oo apujoukkoja, niin pakko sit miehen auttaa...
Keskimmäisellä pientä nuhaa, muut toistaiseksi terveitä.
Lunta on täälläkin, lapset jo 9 aamulla pihalla...
Huominen ollaan kotosalla, haudalla käydään vain.
Menempä oikasemaan, että jaksais pesut tehdä muksuille iltasella.
Minä täällä varmaan oireilen. Eli ihan terve muuten olen nyt mutta kun kaikki muut on kipeinä niin kyllä kun tarkasti ajattelee niin en taida olla. (taisi Sandekin oireilla) Väsyttää kamalasti päiväunet nukuin lasten kanssa taas nukuttiin koko perhe. Tehtiin esikoisen kanssa muutama lumiukko.
Parantukaahan nyt nopeasti, mutta toipukaa kunnolla ja rauhassa!
Ja äiti myös. Luin 1.sivun loput Sandekin siis oikeesti kipeänä myös. Pienille potilaille vielä erikoispikaisparanemis terveiset.
Meillä on rauhallista ja hiljaista isäinpäivänä. Esikoinen jäi mummilaan, mennään sitten tänään sinne syömään isäinpäivän illallinen. Viettivät lauantaina isä-lapsi päivää. Saku tuhisi poikkeuksellisesti kainalossani ysiin asti aamulla. Yölläkin heräsi vain kohtuulliset 3 kertaa ja aamuseiskalta pääsi omasta petistään äitin viekkuun.
Nyt nukkuu molemmat miehet ja minä juon aamukahvia. Meni kahvimylly taas jumiin, mutta onneksi oli murukahvia vielä purkissa pohjat jäljellä. Se nyt oli kyllä 2007 mallia, mutta kahvilta tuo kyllä veilä maistuu.
Mulla alkaa tulla kamala stressi tästä asunnonvaihdosta. Minä kun olen normisti sellainen en jaksa stressata tyyppi joka tekee päätökset nopasti ja elää sitten niiden mukaan. Nyt tämän päätöksen tekeminen tuntuu elämää suuremmalta sillä se ei koske vaan itseään vaan kahta lasta myös. Itse olen lapsena asunnut samalla paikkakunnalla koko ikäni niin ettei koulua ole koskaan tarvinnut vaihtaa. Huomiseen asti on aikaa päättää jos ei halua asuntoaan myydä.
Toipumiset kaikille! Toivottavasti Äitsykkä3;nenkin on jo tolpillaan tänään. Mitenkä tsilin possu tauti jaksaa? Toivottavasti ette ole ihan petin pohjilla.
Mukavaa isäinpäivää kaikille.
Päkkänä (joka lähtee ryömimään isännän kainaloon)
Mun vointi ehkä hiukan parempi, ääni viel painuksia, yskä ja pääkipua, väsy yms...
Luukas alko perjantaina kuumeilemaan, oksensi. Eilen ripuloi ja oksentanut, kuumetta.
Lääkäris oon nyt käynyt kaksi kertaa, seurantaa vain.. Onneksi pieniä määriä syö ja juo.
Tänään ei kuumetta, ripuloi kyllä. Vointi aika pirteä, ottaa pieniä unia välillä.
Isukki sai lahjat, kortit sänkyynsä ja kakkukahvit juotiin aamulla.
Nyt meni isompien kans haudalle.
Toivon mukaan taudit loppuis ja sais elää ns. normaalia elämää...
äitsykkä3 ja sairasteleva pieni mies
ps. kuvaakaan en oo laittanut kun en osaa, pitäs keretä perehtyä asiaan...
ehdotan Päkkänälle.
Kirjaatte ylös kämpän vaihdon hyvät ja huonot puolet, sitten äänestysoikeus jokaiselle yli 1-vuotiaalle (sori Saku). Saa äänestää uuden kämpän puolesta, vastaan tai en tiedä. "Salainen" lippuäänestys. Jos tulee tasapeli, niin arvotaan.
Tai sitten laitetaan hinta semmoiseksi, että "tällä myydään". Jos asunto ei mene helposti kaupaksi, jäätte siihen.
Sinänsä kiva tilanne, jollei ole pakko muuttaa. Ymmärrän kyllä tilanteen hankaluuden, kun mullakin asunnot on ollut pääasiassa koteja. Itse fiilistelin yksi ilta parvekkeella, join lasin viiniä ja katselin, kun lumitähtiä satoi taivaalta ja maa oli valkoinen. Lohduttauduin sillä, että lunta tulee uuden kämpän luonakin. Vaikka vaatiihan se totuttelua aina, ennen kuin saa kodin tunnun. Toisaalta "Koti on siellä missä sydän on" ja mulla se on näiden Pikku-Murun ja Ison-Murun luona.
Tsemppiä päätökseen.
Olo vielä hiukan hutera, mutta selvästi paranemaan päin. Viime yö oli isännän vuoro viihtyä vessassa. Isänpäivän aamupala oli sitten lasi limua.
Pikaista paranemista kaikille muillekin,
T: sande, joka on 5 tuntia desinfioinut leluja, kädensijoja, valokatkaisijoita, roskiksia, vessaa, pessyt vuodevaatteita ja lattioita sekä imuroinut.
Täällä päin yhden miehen vuokra-asunto tuhoutui tulipalossa hän totesi, että koti meni... Yksinäinen mies selvisi itse hengissä täpärästi.
Ihmiset tärkeimmät, mutta kyllähän sitä tuota tavaraakin tarvitaan. Muutossa hyvää kun tulee käytyä rojujaan läpi ja vähenee tavaramäärä kun sitten uuteen kotiin tarvii jotain uutta kuitenkin... Tästä kodista en haluaisi enää koskaan muuttaa kun tämä on miehen omin käsin tekemä.
Ai että kun taas on pää kipeä ja tämä mun juttukin nyt ihan kipeetä, että jospa ei muuta nyt tällä kertaa. Ilmoitin lähinnä vaan, että täällä ollaan. Tomppakin nukkua rötköttää käsivarrellani.
Mun eka opiskelijasolu ei ollut koti, mutta muut on kyllä olleet. Rankkaa olis kouluikäisen muuttaa kauas kavereista, mutta yhteinen huone alle 1 v sakun kanssa ei varmaan sekään houkuttele. Oletteko Päkkänä katselleet lähikulmilta, mitä on myynnissä? Mulla on kolme tuttua onnistunut muuttamaan taloyhtiön sisällä isompaan, yhdet jopa niin, että vaihtoivat vanhemman pariskunnan kanssa asunnot ja maksoivat välirahaa. Ilmoitusta vaan rappukäytävään/roskakatokseen että oletko myymässä (esim 4h + k), soita!
Isi ja pojat tulee sisään, tarvii mennä
tuuti
Tomppa nukkui pitkät päiväunet ensin ulkona vaunuissa reilu tunti ja jatkoi vielä vähän maitoa otettuaan sisällä toisen tunnin. Yöllä nähdään kuka nukkuu ja ken kukkuu.
Edelleen pää kipeä, mutta olen tässä joutessani roikkunut netissä lähettänyt kuvia ifolorille, kirjoitellut sähköpostia ja googlannut itseäni (ei löytynyt mitään itsestäni, samannimisiä monta). Esikoinen mummolassa ja mies yläkerrassa, rakennuspuuhissa. Osti muuten eilen itselleen "lahjaksi" uuden kännykän.
Oli vielä pakko tulla kertomaan, että meille syntyi viimeyönä kolmas poika nimeltään Leo Pasi Ossian. Niin mun unessa ei oikeasti. Kävin odotuspuolella katsomassa Nean pikkusisarusta siitä kait uni tuli. Hieno kuva! Ja en ole raskaana enkä edes sitä harkitse.
Mites ne porukan possutautiset? Kuulumisia odotan täällä. Tomppa kolautti päänsä.
Kiitos myötätunnosta, täällä ollaan paranemaan päin!
Vielä kova köhä kaikilla kolmella, kellään ei enää kuumetta. Mulla oli eilen vielä tosi heikko olo, en pystynyt syömään mitään, sillä possulääke teki kuvottavan olon. Nyt jo parempi, siivosinkin vähäsen. Onneksi Sylvi ei vielä konttaa, oli aikamoinen sotku.
Koskas mä viimeks kirjoitin? Kerroinko mä et Sylvillä meni eilen ääni? En varmaan. Aloitti aamukiekaisunsa ja hämmästyi kun ääntä ei kuulunutkaan, voi pientä. Oppi sitten jokeltelemaan kuiskaamalla =) Tänään onneksi ääni palasi ja hyvä päivä oli muutenkin tytöllä.
Tsempit muille pipilijöille! Tää possutauti meni paljon helpommin kuin kuvittelinkaan. Rankempaa Sandella, jonka täytyy desinfioida kotiaan. Ei nou hätä, älkää jonottako piikkiä lasten kanssa pakkasessa tuntikaupalla. Vielä täytyy varoa jälkitauteja.
Vaikea päätös Päkkänällä. Kyllä uusikin asunto muuttuu kodiksi aika nopeasti, ihan varmasti.
Kas, meiltä katkesi yhteys tuonne keskustaan jonkun vesiputken vuoksi. Eipähän tarvi lähteä minnekään kun täällä vielä parannellaan muutama päivä. Harmaa kelikään ei haittaa, jos pysyttelee sisätiloissa!
t. sikaoptimisti Tsili & suloisin sairastaja Sylvi
Mulla on tänään ilta ja yövapaa. Aivan ihanaa! Eilen illalla olin vähän väsynyt. Tuli jo itkutkin ihan tyhmästä asiasta. Meni vaan yli kun piti kymmen aikaa illalla säätää jotain että kuka vie auton huoltoon (sitä oli jo 2 viikoa aikaa tehdä, mutta taas viimetingassa liikkeessä). Töissä pitää tehdä about tsiljoona päätöstä päivittäin ja sitten multa vaan meni käämit kun mies ei saa suunniteltua ja organisoitua yhtä auton korjauskeikkaa helposti. Jeps, ei taida enää hormoonit auttaa tuossa yöheräilyssä.
Saku oppi eilen pärisyttämään. Kieli ulos suusta ja sitten päristellään. Jos vaatteet oli kuolasta märkänä tätä ennen niin nyt ne vasta onkin. Aamulla Saku oli tissillä ja siinä sitten vähän pimeessä kuulostelin, että nukahtikohan se siihen vai onko hereillä. Kauaa ei tarttenut miettiä kun rupesi pärinä kuulumaan tissiltä.
Aivan kamala oli ilman täällä tänään. Märkää, kylmää ja loskaa. Esioisen hammaslääkäri reissulla unohdin työ sisäkengät jalkaan ja jalat oli ihan jäässä. Terveyskeskus oli täynnä kun siellä oli aloitettu sika rokotteet. Kyllähän tuo rupee jo vähän huolestuttavalta näyttämään. En vielä ehtinyt lukemaan Vertician kommentteja, mutta pitää mennä ne katsomaan.
Kiva, että Urho voi jo paremmin. Meno on varmaan jo sen mukainen :-). Kiva kuulla Kaisa Kissasta. Mukavaa, että työt on lähtenyt hienosti käyntiin. Santerikin näytti jo niin kovin isolta pojalta. Tuo oli kyllä hauska se herran palvelijan palvelija.
Heh, kai ne Jyväskylän treffit ois ihan hyvä homma. Meinaa nauratti kun Tsili oli käynyt unessa meikäläisen töissä. Monethan on jo treffanneetkin. Ois se vaan niin kiva nähä livenäkin teitä. Mulla kaikki vähän riippuu tapaamisen ajankohdasta. Maanataina olen lomapäivällä kun miehellä on koulutus. Periaatteessa nuo lomapäivät on itestään kiinni, mutta kuitenkin aina töistä pois. Päiviä pitää säästää siihenkin kun tuo natiainen menee hoitoon. Mutta yritän kyllä kovasti päästä treffeille mukaan. Ennakkoon arvelisin, että kyllä varmaan tulisin autolla.
Ai Shinonkin jo miettii töihin menoa vai oliko se vain fiilistelyä. Pyry näytää myös isolta "mieheltä". Teillä ilmeisesti sika vältetään kun rokotekin on jo saatu.
Luin ihan kahdesti paljonko Urho vetää öisin maitoa. Tuon jälkeen en ihmettele yhtään jos Saku syö pari kertaa yössä mun onnettomia läpsyköitä ja haluu sit kohta taas lisää. Mun pitäisi varmaan tarjota sille kanssa yöllä pulloa jos se vaikka jää nälkäiseksi.Tai sit tietysti jos kattoo meidän pojan painoa, niin kait sen pitäisi pystyä nukkumaan aamuun asti. Niin ja kuluttaahan se varmaan vähemmän kuin mega liikkuja urho. Tiedä häntä, nuo on niin vaikeita juttuja. Tarttis varmaan ostaa tuo uusin vauvalehti ja kattoo mitä vinkkejä siellä on tohon nukkumiseen.
Meillä nyt sitten varmaan menee maantaina asunto myyntiin. Vähän kyllä hirvittää. Vielä on muutama päivä aika miettiä lähteekö leikkiin mukaan. Uudesta asunnosta ei ole vielä mitään hajuakaan. Nyt siis pitäisi päästä kaikesta ylimääräisestä eroon. Siivoamista riittää siis monelle päivälle. Ja kuuraamista ja puunaamista.
Niin ja lopuksi pitäää varmaan vielä ihmetellä tuota Vertician jaksamista. Ikiliikkuja jaloissa, vuokralainen masussa ja silti syntyy kortteja ja kakkuja. Hatun nosto sulle!
Nyt olen löhönnyt sohvalla jo aika tovin joten nyt jonkun hyödyllisen pariin. Ikävä kyllä ihan työ töitäkin pitäisi tehdä.
Mukavaa viikonloppua. Pitäkää itsenne lämpimänä ja kuivana ja pysyköön possut kaikista meistä kaukana
Päkkänä