OMG! Suomessa läpi menneitä tytön ja pojan nimiä:
Tytön nimet:
1. Katrilli (1)
2. Fauna (1)
3. Uhra (1)
4. Kirma (2)
5. Oliivi (2)
6. Typy (2)
7. Shakira (8)
8. Ambrosia (8)
9. Kleopatra (9)
10. Kalevatar (14)
11. Gaia (17)
12. Floora (23)
Pojan nimet:
1. Rambo (1)
2. Obelix (1)
3. Miekka (1)
4. Zorro (1)
5. Rikki (2)
6. Hiawatha (2)
7. Ridge (3)
8. Zeus (4)
9. Teho (4)
10. Vartti (4)
11. Tex (8)
12. Kössi (18
Kommentit (13)
Ei kai kenenkään ensimmäinen etunimi voi olla Hiawatha =DD
mutta Floorahan on tosi vanha nimi, yllättävää että niitä on noin vähän. Se on allakassakin, nimipäivä on 13.5. (Kukka ja Floora)
Vissiin joskus ollut aika tavallinenkin..
on myös Adonica. Niitä oli muutamia 90-luvulla ja muistaakseni yksi 80-luvulla. Entä kun tytöstä tulee ohuthiuksinen, paksuhuulinen pottunenä? Siinä vasta vetävä nimi vetävälle naiselle.
Yliopplaathan järjestävät perinteisen Flooran päivän purjehduksen. Se on ollut suuri päivä. Olis aika hienoa mielestäni olla Floora. Se ei ole mun mielestä mitenkään erikoinen, mutta valitettavasti yksi margariinimerkki on ehkä himmentänyt nimeä...
jos niitä yhdistelee hassusti. Esim. jos tytön nimi olisi Fauna Floora tai sitten Floora Fauna. Tai jos tytön nimi olisi Floora ja hänen siskonsa olisi Fauna nimet olisivat vähän outoja. Ei mun mielestä muuten.
Minusta juuri näin pitäisi ollakkin.
Molemmat edustaa jotain kasvustoa :D
on mukana aikuisena tehdyt nimenvaihdot, eli esim. nimeä Teho ei ole välttämättä annettu yhdellekään vauvalle.
se on aikuis-iällä vaihtanut itse nimensä. eli ei voi vanhempia syyttää.
mitä yleisemmäksi muuttuu sitä tavallisempi on. 1oo vuoden päästä maassamme on tuhansia Ramboja. Eikä sitä kukaan kauhistele.
Vaihtoi aikuisena nimekseen lempinimensä, ei siis kastettu tuohon nimeen.
onkohan se vartti tehty vartissa :D !
Kuka tämmösiä haluaa? Ja miksi ihmeessä?