Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokottaako lapsensa??

30.10.2009 |

Olin aiemmin täysin sitä mieltä,että en missään nimessä rokota lapsiani (8kk,2v ja 4v).

Mutta nyt luettuani juttuja joka puolelta en ole enään yhtään varma...:/ Mitä te muut,kuka aikoo rokottaa lapsensa ja kuka ei???

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseämme emme rokotuta (emme kuulu myöskään riskiryhmään) mutta mitä tehdä kolmen lapsen kanssa..9v, 7v ja 6kk

Vierailija
2/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan jossain jo alettu rokottaa lapsia?? että vähän tietäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 7,6,3 ja 5kk. Emme rokotuta ketään.

Vierailija
4/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin rokotuset on otettu. Vai uskotteko että niistäkin saa kaiken maailman autismit sun muut?

Vierailija
5/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita rokotteita on testattu jo...sehän tässä mietityttää haluanko "viedä lapseni koekaneiksi"...:/ edellisen kerran kun sikaflunssa oli liikkeellä,niin rokote tappoi enemmän kuin itse tauti...no mutta siitähän on jo aikaa...

Vierailija
6/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei rokoteta, lapset 5v. ja 7v.

Vierailija
7/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja rokotus on minun oma valinta,mutta tauti ei... siis tarkoitan että elämä tuo tullessaan sen mitä tuo ja siihen en voi vaikuttaa...Jos otan rokotteen ja jotain käy se on oma valintani..ymmärsikö kukaan?? :)

Vierailija
8/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain viikko sitten jo piikin,kuulun riskiryhmään.tänään laskettu aika mut eipä tunnosta vauvalla olevan kiire.

Vierailija
9/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olla rokottamatta..:) en ollut kuullut tuosta yhteydestä..

Vierailija
10/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vanhemmat väittivät kun lapsi oli rokotettu niin sen jälkeen todettiin lapsella autismi :D Vähän sama kun ystäväni kuvitteli lapsensa saaneen influenssan kausi-influenssarokottesta :D Lapsi oli siis vain päivän kuumeessa....

Vierailija
11/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta saa rokotteet ja otamme itsekkin jos saamme sen. Rokote ei ole sen kummempi kuin influenssarokote saman sisältöinenkin vielä. Sikaflunssa rokotteen ainesosat ovat jo tuttuja ja rokotteissa paljon käytettyjä. Ainoastaan sikaflunssa itsessään on uutta. Olen itse selvitellyt todella paljon asiaa ja kyllä oikea fakta puhuu sen puolesta että rokote on viisasta ottaa. Tästä on tehty sellainen hulapaloo ja media villitsee lisää että pelkkä se pistää ihmismielen sekaisin. Kaikki ei ole niin kuin lehtien lööpeissä kirjoitetaan. Itse luotan suomenviranomaisiin, who:n, Emea:n ja Thl:n. Toisin kuin rokotusinfoon (jossa ei ole ammattilaisia vaan musta tuntuu ihmisiä), huhuihin, tietoihin joita ei ole todistettu oikeiksi ja lehtien lööppeihin.

Tsemppiä päätöksen tekoon tielle!

Vierailija
12/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuo meidän kohta 5-vuotias varmaan piikkinsä saa, kuten minäkin sitten jos tai kun vuoro tulee.

Vierailija
13/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsellemmekin tietysti, jos vuoromme ikinä tulee...

Nuorin 12kk saa onneksi rokotteen jo ensi maanantaina neuvolassa.

Kaksi isompaa (4v. ja 6v.) saavat rokotteen 23.11.

Kausi-influenssarokotteet otamme kaikille myös samalla ensi maanantaina (vauva saa ilmaiseksi, isommille ostamme).

Itse haen kausi-infuenssarokotteen työpaikalta ensi viikolla.

Vierailija
14/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusten ja autismin yhteyttä toisiinsa ei ole tutkimuksista huolimatta löydetty joten tuo väite on täyttä puppua.

Vierailija
15/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tauti iskisi lievänäkin niin se on iso stressi yksinhuoltajalle. Näitä on vielä vaikka mitä sairauksia kun voi tulla joten jos edes yhtä vastaan on rokote niin tosi hyvä, tänne vaan :)

Vierailija
16/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi autismiyhteysepäily liittyy siihen yhdistelmärokotteeseen, joka lapsille annetaan puolentoista vuoden iässä ja vahviste joskus myöhemmin (en muista). Sitä ei ole tämän sikarokotteeseen liitetty missään.

Ja tätä aihetta lienee puitu jo ihan riittämiin, tuota autismispekulaatiota.

Vierailija
17/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu mukavalta ottaa testaamatonta rokotetta lapsille ensimmäisenä. Itse en sitä rokotetta edes saisi.

En varsinaisesti pelkää juuri autismia vaan sitä että rokote on uusi ja testaamaton. Sen turvallisuudesta ja tehosta ei ole tietoa.

Ei olla sairastettu influenssoja muutenkaan ja kausi-influenssa rokotteita ei olla koskaan otettu.

Vierailija
18/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta luin niinpaljon kuin vain kerkesin, ennen rokotuspäätöstä. Ja kaiken lukemani jälkeen tulin siihen tuloksen ,että kylä rokotetaan!

Lapsi 5v. (astmaatikko) sai rokotteen jo keskiviikkona. 2v.kuopus saa sitten kun antavat.

Rokotteessahan nä tehosteaineet ovat jo pitkään käytettyjä. EIVÄT siis mitään vasta nyt pikaisesti kehitettyjä juttuja. Ainoa uusi asia on tämä sikainfulnessa virus (sen pinnasta otettu ja KUOLLUT osa joten siitä ei voi saada itse tautia).

Varsinki lapsille ja nuorille tauti ärhäkkä sen vuoksi ettei heidän elimistössään ole mitään vastustuskykyä tälle taudille ja elimistö ns. ylireagoi kun alkaa tappelemaan tautia vastaan.

Vierailija
19/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

astmansa takia riskiryhmään ja jos pelkkä nuha ilman kuumetta vie sairaalaan spiralle niin en todellakaan toivo hänelle influenssaa. Isompi lapsi saa koulussa rokotteen mikäli influenssa ei ehdi ensin. Sellaisen huomion olen tehnyt että moni jättää rokottamatta "kun ei meillä ole influenssoja ennenkään ollut." Ne jotka ovat sairastaneet esim. kausi-influenssan, ovat halukkaampia hakemaan rokotteen eli jos tietoa on siitä kuinka raju tauti on kyseessä, ei sitä ehdoin tahdoin halua sairastaa. Ja nimenomaan nuoret jotka eivät ole influenssaa sairastaneet saattavat immuunijärjestelmän ylireagoinnin takia sairastaa vakavamman tautimuodon. Mutta kukin tehköön oman harkintansa mukaan, minä valitsen rokotuksen, myös itselleni. Tuoreessa muistissa on a-virus 3 vuoden takaa...

Vierailija
20/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu mukavalta ottaa testaamatonta rokotetta lapsille ensimmäisenä. Itse en sitä rokotetta edes saisi. En varsinaisesti pelkää juuri autismia vaan sitä että rokote on uusi ja testaamaton. Sen turvallisuudesta ja tehosta ei ole tietoa. Ei olla sairastettu influenssoja muutenkaan ja kausi-influenssa rokotteita ei olla koskaan otettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi