Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-8-vuotiaalla laivaristeilyllä päällään collegehousut ja -pusero

Vierailija
29.10.2009 |

puserossa piirretyn hahmon kuva.

Vaatteet puhtaat ja ehjät.

Mitä ajattelet?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arki vaatteet meilläkin ollu kaikilla laivalla..collareissa on lasten mukava rymytä pallomeressä yms

Vierailija
42/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki ne juhliin pukeutuu, mutta kyllä laivaristeily (niin, käymme 1-5 krt/vuosi + päälle lukuisia "oikeita" ulkomaanmatkoja) on silti irroitus arjesta ja sinne pukeudutaan hiukan paremmin kuin päiväkotiin. Samoin kuin laitan lapselle paremmat vaatteet kaupungille tai vaikka ravintolaan syömään. Niin umpisuomalaista ja junttimaista ajatella, että eihän laivassa tai kaupungilla ole mitään niin hienoa, ettei voi ihan college-asussa kulkea. Missä sitten pitäisi pitää niitä farkkuja ja parempaa takkia? Tai tytöillä sitä farkkuhametta ja ballerinoja. Juhlat on erikseen ja teatterit, sinne pukeudutaan sitten vielä astetta paremmin.

on se että lasten collegeasut eivät voi olla nättejä tai siistejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki ne juhliin pukeutuu, mutta kyllä laivaristeily (niin, käymme 1-5 krt/vuosi + päälle lukuisia "oikeita" ulkomaanmatkoja) on silti irroitus arjesta ja sinne pukeudutaan hiukan paremmin kuin päiväkotiin. Samoin kuin laitan lapselle paremmat vaatteet kaupungille tai vaikka ravintolaan syömään. Niin umpisuomalaista ja junttimaista ajatella, että eihän laivassa tai kaupungilla ole mitään niin hienoa, ettei voi ihan college-asussa kulkea. Missä sitten pitäisi pitää niitä farkkuja ja parempaa takkia? Tai tytöillä sitä farkkuhametta ja ballerinoja. Juhlat on erikseen ja teatterit, sinne pukeudutaan sitten vielä astetta paremmin.

on se että lasten collegeasut eivät voi olla nättejä tai siistejä?

44/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olisin edes ajatellut asiaa, eli ihan sama.

Itse kyllä varmaan pukisin 3,5v pojalleni reisarit tms. ja jonkun siistin trikoo- tai collegepaidan.

Ei varmaankaan mentäisi pallomeritouhuissa kauluspaitameiningillä.

Vierailija
45/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olisin edes ajatellut asiaa, eli ihan sama. Itse kyllä varmaan pukisin 3,5v pojalleni reisarit tms. ja jonkun siistin trikoo- tai collegepaidan. Ei varmaankaan mentäisi pallomeritouhuissa kauluspaitameiningillä.

Vierailija
46/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varsinaiset juhlat, siis kun on kutsuttu JUHLIIN. Kuten tässä keskustelussa jo tuli esiin, jollekin risteily, Heureka jne. ovat enemmän juhlatilanteita kuin toisille.

En jaksa ottaa paineita toisten pukeutumisesta. Lapselle kannattaa pukea vaatteet, joissa hän viihtyy.

Vierailija
47/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3 vuotiailla, mutta jos vaatteet on puhtaat ja siistit niin eihän se muille kuulu. Ravintolaan

ne ei mielestäni kuitenkaan ole asialliset, joten söisin sitten vaikka kahvilassa jos ei muuta vaatetta halua lapselleen päälle pukea.

Vaikka laivaristeily ei olekkaan mikään niin hieno "tapahtuma" niin itse haluan opettaa lapsille kaunista käytöstä toisten huomioimista ja tapakulttuuria mihin "hyvä pukeutuminenkin" kuuluu.

Vierailija
48/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3 vuotiailla, mutta jos vaatteet on puhtaat ja siistit niin eihän se muille kuulu. Ravintolaan ne ei mielestäni kuitenkaan ole asialliset, joten söisin sitten vaikka kahvilassa jos ei muuta vaatetta halua lapselleen päälle pukea. Vaikka laivaristeily ei olekkaan mikään niin hieno "tapahtuma" niin itse haluan opettaa lapsille kaunista käytöstä toisten huomioimista ja tapakulttuuria mihin "hyvä pukeutuminenkin" kuuluu.

käyty ravintoloissa ja yllätys, yllätys toppapuvun alla on ollut collegehousut :D Tosin me ollaan käyty ihan normi ruokapaikoissa, jos parempaan paikkaan mennään niin sitten tilanne on vähän eri. Ja huom! Ollaan siis viety lapsi TOPPAHAALARISSA ravintolaan :p

Vierailija
49/113 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3 vuotiailla, mutta jos vaatteet on puhtaat ja siistit niin eihän se muille kuulu. Ravintolaan ne ei mielestäni kuitenkaan ole asialliset, joten söisin sitten vaikka kahvilassa jos ei muuta vaatetta halua lapselleen päälle pukea. Vaikka laivaristeily ei olekkaan mikään niin hieno "tapahtuma" niin itse haluan opettaa lapsille kaunista käytöstä toisten huomioimista ja tapakulttuuria mihin "hyvä pukeutuminenkin" kuuluu.

käyty ravintoloissa ja yllätys, yllätys toppapuvun alla on ollut collegehousut :D Tosin me ollaan käyty ihan normi ruokapaikoissa, jos parempaan paikkaan mennään niin sitten tilanne on vähän eri. Ja huom! Ollaan siis viety lapsi TOPPAHAALARISSA ravintolaan :p

Vierailija
50/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on sitten fliisyäkin kylmemmällä säällä?

Vierailija
51/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todella makoisista nauruista, nauroin tätä viestiketjua lukiessani niin, että vedet tuli silmiin. Mahtavaa! :)

Vierailija
52/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden lasten pukeutumisesta vaikken itse koskaa lapsiani veisi ihmisten ilmoille printticollegeissa. Tosin eivät sellaisia omistakaan.

Mutta siis, kukin tyylillään sanon minä.

Vierailija
53/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän ihmiset musta ajattelee, kun mulla on tapana pukeutua college/veluurihousuihin ja -puseroon esim pitkillä bussi- tai lentomatkoilla?!

Vierailija
54/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan meinaan käyty laivalla joitakin viikkoja sitten ja lapset 5v ja 8v. Ja käyttivät risteilyllä lähes koko ajan printtikuviollista collaria.

Vierailija
55/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut joku syy pukea se niin. jos se on jonkun muun lapsi, ja lapsella muuten kaikki hyvin, en ajattele asiaa en sitte pätkääkään.

Vierailija
56/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hokema on jostain pula-ajalta, jolloin ihmisillä oli vaatteita kauhean vähän ja lohduttauduttiin sillä, että pitää olla puhtaat ja parsitut edes. Ei ihan päde enää tähän päivään...

Vierailija
57/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla on ulkona kengät,takki ,housut ja joskus pipo ja käsineet?

Pitäiskö olla hame ja rantasandaalit että olisin tyylikäs?

Vierailija
58/113 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla on ulkona kengät,takki ,housut ja joskus pipo ja käsineet? Pitäiskö olla hame ja rantasandaalit että olisin tyylikäs?

Koetko, että sinut ymmärretään usein väärin?

Tuntuuko sinusta, että ryhmässä sinua ei kuunnella?

Vierailija
59/113 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...laivaristeilylle laittaisikaa, en silti ajttelisi yhtään mitään. En jaksa nähdä vaivaa toisten lasten pukeutumisesta. Sitä paitsi elämä on opettanut, että meitä ihmisiä on niin monenlaisia, ja toisilla ei yksinkertaisesti ole mitään ajatusta siitä minkälaisia vaatteita pukisi itselleen tai lapselleen, siis ei värisilmää, ei kiinnostusta vaatteisiin sitä vertaa, että vaivautuisi ajattelemaan mitä "pitäisi" laittaa minkäkinlaiseen tilaisuuteen päällensä. Mutta: se ei tee heistä millään tapaa huonompia ihmisiä! Toki mielestäni on edelleen kohteliasta kunnioittaa juhlatilaisuuksia siisteillä juhlavaatteilla, mutta laivaristeily ei ehkä ole sellainen paikka kuitenkaan. Ja lapset ne ovat niitä luontokappaleita, jotka ovat vanhempiensa/huoltajiensa armoilla. Lapset ovat kaikki ihania, mutta ah, niin meidän aikuisten käsissä minkälaisen lapsuuden he viettävät, ja minkälaiset eväät he saavat elämäänsä eteenpäin, ja arkiset vaatteet laivaristeilyllä ei liene se suurin huolen aihe.

Vierailija
60/113 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä muka tollaset 5-6-vuotiaat enää tykkää mistään printtikuvioista ihan spontaanisti? Meillä ainakin just ne tekee jostain paidasta in-jutun, jolla pukeminen on kivaa ja vaatteet lapselle mieluisat. Ettei vain olisi niin, että stylista-vanhemmat alkavat jo yli kolmevuotiaalle vaivihkaa kertomaan, kuinka junttia on pukea jotain printtivaatteita tai collareita ja kuinka ainoa siisti ja oikea pukeutumistapa on käyttää yksivärisiä tai korkeintaan kevyesti raitakuosilla varustettuja, mielellään merkittömiä merkkivaatteita... Ja äiskä itse tietysti pukeutuu vain mustaan, enintään trendivärisiä asusteita tai koruja pikku yksityiskohtina Sandin laatuvaatteiden kanssa...

silti jos risteilylle lähdetään laitetaan kyllä ihan kunnon vatteet päälle. Asianmukainen pukeutuminen on osa tapakulttuuria ja toisten huomioimista ja arvostamista johon haluan lapseni jo pienestä kasvattaa.