Jossain mättää, kun SI-rokotteen alkaa saada jossain jo terveet lapset
Siis rokotusjärjestys pitäisi olla koko maassa sama!
Ja kunnille pitäisi jakaa rokotteita väestömäärien mukaan.
Eli ensin raskaana olevat, riskiryhmät, 6kk-3v, 3-24v. jotenkin noin se meni.
No esim. Espoossa vasta about kuukauden päästä saa meidän koululaiset rokotteen. Ja jossain kuulemma jo ensi viikolla!!?
Miten tuota rokotetta on jaettu noin väärin kunnille? Silloin ne kunnat on saaneet liika rokotetta, jotka pystyy siirtymään ryhmissä noin pian eteenpäin. Ilmeisesti pk-seudulle on annettu liian vähän rokotetta suhteessa väestömääriin ja maaseudulle kahmittu kaikki`?
No, ehkä täälä sitten on liikaa porukkaa niin että pitää karsia, vai?
Kommentit (104)
esim työkaverini ei riskiryhmään kuuluva koululainen saa rokotteen ensi viikolla, mutta minun juuri 3 vuotta täyttänyt infektioastmalapsi vasta joskus ehkä parin viikon päästä (asumme siis eri kaupungeissa). Minusta on muutenkin väärin, että 35-kuinen aivan terve lapsi menee minun 37-kuista lastani edelle, vaikka tytöllä on tuo infektioastma ja ihan perusnuhakin menee pahasti keuhkoihin.
ja eri käytäntöjä kunnissa rokotusten suhteen, kun niitä rokotuksia tarvitaan juuri nyt. Ruotsissa rokotetaan ihan eri tahtiin ihmisiä kuin täällä.
raskaanaolevat, sairautensa vuoksi riskiryhmään kuuluvat 6kk-24v. sekä terveet 6-35kk lapset rokotettiin tämän viikon maanantaina. Omat terveet 4v. ja 6v. saivat kyllä siinä samalla rokotteen vähän etuajassa, vaikka terveet 3-24v. saavat ohjeiden mukaan rokotuksen vasta 23.11.
jep, muualla terveet alle 3-vuotiaat kuuluvat riskiryhmiin ja rokotetaan 16.11. alkaen. Vantaalla 3 viikkoa myöhemmin. Neuvolantädin sanoin, eihän se edes kuulu riskiryhmään. Muut kunnat olisivat kuitenkin luokitelleet meidän neidin siihen.
Olen ollut aina sitä mieltä että Vantaan palveluita ja toimintaa on turhaan haukuttu ns "parempien" Espoolaisten toimesta ja nyt ensimmäistä kertaa tuli mieleen että pitäs sittenkin asua espoossa.
Minä siis en ole huolissani koko taudista, mutta tämmönen epätasa-arvo järjestyksessä ottaa pikkusen päähän.