Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset imuroi suhteellisen usein, mutta

Vierailija
29.10.2009 |

lattiat pestään paljon harvemmin? Välillä oon jutellut tuttujen kanssa siivouksesta ja monet kertovat, että imuroivat kerran tai kaksi viikossa, mutta lattioita pesevät vain kerran kuukaudessa tai vielä vähän harvemmin.

Minä imuroin ja pesen lattiat kahdesti viikossa, tämä tosin siitä syystä, että meillä on kolme isoa koiraa, mutta äitinikin vielä eläessään imuroi ja pesi lattiat kerran viikossa. Eihän se imurointi poista kaikkea likaa...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa/halua/koe tarvetta pestä niitä lattioita useammin? Usein näkyy että ois tarvetta (on koiria), mutta en silti vaan viitsi. Kun ei se puhdas lattia ole mun elämän kannalta niin kauhean oleellinen asia, aikansa voi käyttää muuhunkin :).

Vierailija
22/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku voi jaksaa miettiä muiden lattioiden pesuja??

Ei voi olla kovin paljoa sisältöä elämässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikoita kanssa huushollissa (sellainen zoo, että tulee paitsi karvoja myös puruja ja heinää). Ja kun väkeäkin perheessä on niin esim. hiekkaa kulkeutuu eteiseen. Pesen lattiat kokonaisuudessaan kerran viikossa ja vähän väliä saa muuten hillua rätin kanssa jotain lattialta.

Ei imurointi kaikkea poistakaan mutta ei vaan jaksa mahdottomia. :)

Vierailija
24/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa päivässä ja koko taloa 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
25/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen päivä.

Ja se koirakin löytyy ja tummat laminaatit.

Mutta meil on myös isoja mattoja, jotka pitäis ennen lattian pesua imuroida ja viedä pois ja sit pitäis isoa kulmasohvaa siirtää lattian pesua varten jne jne.

Siks se sitten jääkin kerta viikkoon se lattian pesu.

Vierailija
26/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa ja pesen vessan ja suihkukaapin.Lattioita pyyhkäisen rätillä aina kun silmään sattuu jotaa shaibaa siellä. Mutta pakko myöntää, etten ole kertaakaan ihan pesemällä pessyt lattioita tässä kämpässä, eli n.3 kuukauteen. Ei haittaa minua, eikä näytä haittaavan muitakaan :D Jouluksi viimeistään kunnon siivous.

Vierailija
27/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikään ei ole niin kamalan näköinen kuin laminaattilattia, jota on pesty saippuapitoisella pesuaineella ja saatu aikaan "ihana" harmaa kalvo.

Vierailija
28/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerran viikossa molemmat tapahtuu.

Kaikki ovet, kahvat jne. pesen joka toinen viikko. ja joka toinen viikko pyyhin pölyt.

Meillä ei ole koiraa, mutta silti vähintään kerran viikossa joutuu pesemän, jotta olisi puhdasta.

Vierailija
29/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin pari kertaa viikossa. Lattioita saisi luututa vaikka joka ruokailun jälkeen, mutten todellakaan ehdi/jaksa/viitsi. Enemmän kuitenkin ihmettelen, ettei ihmiset nykyään ulkoiluta mattojaan. Meillä on käynyt useampi siivousfirmakin, eikä kukaan heistä tamppaa mattoja (kuin erillisestä sopimuksesta ja siitäkin luistetaan).

Vierailija
30/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lattia tahraannu kovin nopeasti (keittiö on eri asia), ja pölyn ja roskat saa pois imurillakin. Meillä on keskuspölynimuri, joten pöly tosiaan menee pois.

Jos imuri on huono ja työntää pölyä takaisin, sen jälkeen kannattaakin luututa. Samoin jos on paikkoja, joihin imurilla ei pääse.

Vierailija
31/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan max kerran viikossa. Joskus voi venähtää tästäkin...

Toisaalta olen hyvin tarkka siitä, että kengät riisutaan heti sisään tullessa, eli hiekkaa/kuraa ei siirry muihin huoneisiin. Meillä ei myöskään ole lemmikkejä.

Vierailija
32/32 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kokonaan. Pyyhin vain paikoitellen sitä mukaa kun jotain näkyvää likaa tulee, lähinnä siis keittiössä ja ruokailutilassa.

Mutta en kuvittelekaan että mun lattiani olisivat tahrattomat. Meillä imuroidaankin aivan liian harvoin, pölypallerot ehtivät tennispallon kokoisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi