Muita joiden mielestä lapsikortit nimenomaan on lasten esittelyä?
Siis nimenomaan tyylillä "katsopas kuinka söpö meidän Terttu-Petteri on!"
Ja ei, en ole kärsinyt lapsettomuudesta, ja lapsiakin on itsellä. En vaan ole koskaan sisäistänyt tuota lapsikorttivillitystä. Miksei kukaan lähetä kuvia mummoista (katso miten paljon mummo on rypistynyt viime vuodesta!) tai koko perheestä (katso miten Jasmiinalle puhkesi akne, Pertiltä lähti tukka ja Lissu-äiti lihoi taas uudet 5 kg!).
Kommentit (48)
Miksi muuten ne lapsikortit on järjestään alta kouluikäisistä? Kasvaahan se lapsi senkin jälkeen?
se tonttulakki päässä mulkoileva koululainen kuvaan :D. Pienet lapset ja joulu kuuluu yhteen.
tonttulakki päässä mulkoileva koululainen kuvaan
joka yrittää kääntää päätään pois kuvasta :)
Mutta tuttavaperheissä on kisa siitä, miten muka-taiteellisia niistä kuvista saa. Kun on kuulemma niin typerää lähettää jouluna vaan sellainen tavallinen valokuva, missä lapset on tonttulakit päässä. Auta armias, jos joku lähettää sellaisen kuvan, kyllä sitä sitten haukutaan jokaiselle kahvillakävijälle joulun alla. Oikeasti, ääliömäistä.
Sitten otetaan niin ihme kuvia, ettei niistä oikein edes ymmärrä, keitä kuvassa on.
Ajattelinkin vastavetona ottaa kuvan tänä vuonna meidän uudesta autosta ja photoshopata sille enkelinsiivet ja sädekehän. Perheenjäsenhän se on sekin.
mutta tuntuu ihan oudolta saada joltain ns.joulukorttituttavalta kuva tämän omasta lapsesta, jos ei edes tunne kyseisen henkilön perhettä.
Kaikkein eniten mä arvostan itsetehtyjä kortteja ja ne säästetään aina.
paitsi jotkut isovanhemmat ehkä, mutta he nyt usein säästää kaikki joulukortit... Mulla ainakin menee kaikki kortit roskiin, oli siinä sitten joku nico-petteri tai joulupukki, ihan sama. Ja joo, ärsyttää kyllä noi lapsikortit jotenkin. Ei mua kiinnosta nähdä minkänäköisiä palleroita kenelläkin on. Kyllä niitä voi tulla, mutta en kyllä niihin sen enempää kiinnitä huomiota kuin muihinkaan joulukortteihin, eli sinänsä menevät kyllä hukkaan, halvemmalla pääsisi niillä Tiimari-korteilla.
mutta tuntuu ihan oudolta saada joltain ns.joulukorttituttavalta kuva tämän omasta lapsesta, jos ei edes tunne kyseisen henkilön perhettä..
Kyllä niitä voi tulla, mutta en kyllä niihin sen enempää kiinnitä huomiota kuin muihinkaan joulukortteihin, eli sinänsä menevät kyllä hukkaan, halvemmalla pääsisi niillä Tiimari-korteilla.
ihan turhaa vaivaa lähettää mitään ihmiselle jota ei kiinnosta mikään.
kyllä sitä sitten haukutaan jokaiselle kahvillakävijälle joulun alla. Oikeasti, ääliömäistä.
Kannattaa oikeasti tänä jouluna kahvitella vähän paremmassa seurassa :-D
Lapsettomana ihmettelin myös näitä kavereideni ja etäisten sukulaisten lähettämiä lapsikortteja. Jopa sellaiset koulukaverit, joiden kanssa en pitänyt enää yhteyttä, lähetti näitä kortteja.
Pähkin aina, että mitä ihmettä niillä teen.
Olen pitänyt myös lupaukseni ja en ole sellaisia lähetellyt. Mummit ja papat saa kuvia ihan muutenkin.
Kuka laittaa albumiinsa vanhan luokkakaverin lapsien joulukorttikuvan?
En ole lapseton ja en kyllä ärsyynny, jos joku lähettää lapsensa kuvan joulukortissa. MUTTA: Silloin kun vielä olin lapseton, ajattelin, että minä en koskaan kyllä laita tuollaisia kortteja. Ja en ole laittanut. Ymmärrän, että joku kaukana asuva mummo tai kummi voi olla ihastuksissaan, kun pikku kullannupulla on tonttuhattu päässä, mutta muut varmaan ei. En ole koskaan itsestänikään ottanut kuvaa ja lähettänyt joulukorttina, joten miksi tekisin sen lapsista? Toki äidistä se oma lapsi on maailman ihanin ja tonttuasussaan söpöintä mitä olla voi, mutta ei se näytä siltä muiden silmin.
siksi tilaan netistä siitä yhdestä lapsitonttulakkihimmeli-kuvasta 100kpl, liimaan sen tiimarin korttipohjaan ja kirjoitan neljä iltaa niitä osoitteita käsin kirjekuoriin, ja kortteihin yksilölliset terveiset saajalle. Jos vielä valitsisin kortteja (1-3e kpl) jokaisen mieltymyksen mukaan, niin eihän siitä mitään tulisi. tai sitten saisitte ne korttinne vasta vapuksi, eikä edes joka vuosi. Ja kyllä: lähetän kaikille uskontokunnille sen saman joulukortin, vaikkeivät joulua juhlisikaan. Me juhlimme, siksi minä niitä lähetän.
jos ei kortti kiinnosta, panet sen vaan roskiin, mutta muista sitten myös, että minulle ei tartte lähettää meilikiertokirjeitä, typeriä fb-kyselyjä eikä kutsua tuppereihin.
Jokainen saa lähettää justiinsa sellaisen joulukortin kuin haluaa -ja vastaanottaja sitten tekee sillä justiinsa niinkuin haluaa, vaikka heittää roskiin... Mikä on ongelma?
loukkaantuu jos hänen Terttu-Petterin joulukorttikuva ei päädy juhlapaikalle albumiin ja aiheuta ihastuneita huokailuja vielä vappuna.
Kun joulukorttikuvat koetaan niiiiiiiiin persoonallisina.
Mikä on ongelma?
Se on vaan kortti. Sitä voi katsoa ihan samalla lailla kuin tiimarikorttia sekkunnin ja sitten heittää roskiin.
Luulen että syy on tää että suomalaista pelottaa aivan helvetisti jos joku on iloinen ja ylpeä lapsistaan tai kodistaan tai yhtään mistään. Suomalaiset on kasvatettu niin, että itsensä esilletuominen laukaisee aivan helvetillisen stressireaktion, josta saa muistutuksen katsoessaan sukulaisen sohvalla istuvia pilttejä.
Kiva nähdä niiden lasten kuvia, kun ei niitä muuten näe.
Toisaalta viime joulun alla mietin, että olisko hyvä vitsi laittaa kuva minusta ja miehestä ja lapset vähän niinnkuin vanhingossa siellä taustalla.
No jäi tekemättä, koska siitä nyt ainakin joku loukkaantuisi.
mutta muutankin nyt tapojani, ja tekaisen jonkun lapsikortin...
Ette voi olla tosissanne. Olette kyllä aika runkkuja.
Kalliita ja huolella tehtyjä kortteja ja ne heitetään roskiin. Olis kuin helmiä sioille heittäis.
Miltä itsestänne tuntuis jos omien lastenne kuvat löytyisi jonkun roskapussista.
Miettikää vähän.
Kyllä niitä voi tulla, mutta en kyllä niihin sen enempää kiinnitä huomiota kuin muihinkaan joulukortteihin, eli sinänsä menevät kyllä hukkaan, halvemmalla pääsisi niillä Tiimari-korteilla.
ihan turhaa vaivaa lähettää mitään ihmiselle jota ei kiinnosta mikään.
onko siinä joku tonttu vai lapsi vai koira. Se lapsi ei ihan oikeasti yhtään sen enempää säväytä kuin joku tiimari-korttikaan. Ja en niitä kortteja sen enempää säilyttele ja ihmettele, sehän on kuitenkin vain joulukortti, joka menee joulun jälkeen roskiin.
Ette voi olla tosissanne. Olette kyllä aika runkkuja.
Kalliita ja huolella tehtyjä kortteja ja ne heitetään roskiin. Olis kuin helmiä sioille heittäis.Miltä itsestänne tuntuis jos omien lastenne kuvat löytyisi jonkun roskapussista.
Miettikää vähän.
Sain niitä sinkkuaikoinakin jolloin en juuri lapsista välittänyt mutta minusta ne oli silti ihania. Albumissa on parhaat :)
Onneksi noista korteista tuli keskusteltua joskus kavereiden kanssa, joten tiedän jo muutaman jotka niitä inhoaa. Heille lähtee tavalliset kortit, muille lähti viimeksi lapsen piirustuksesta tehty kortti.
Työntäkööt takkaan jos niin vituttaa.