Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan ruokinta

Vierailija
28.10.2009 |

Vauvani (n. 3kk) on alusta asti syönyt korviketta (tutteli). Muutama viikko sitten alkoi normaalia reilumpi pulauttelu, välillä ihan kaaressa lensi. Lisäksi kakka oli välillä vihreää limakakka, yöt oli aika levottomia (nukkui kyllä heräämättä mutta heilui ja huojui kamalasti) sekä iltasin itkettii ennen nukkumaan menoa. Nyt muutama päivä sitten vaihdoin korviketta koska ajattelin ettei tutteli sovikkaan meidän vauvalle. Nyt syötämme Nan-merkkistä. Aluksi tuntui kaikki hävinneen mutta eilen illalla huuto oli kamalaa ja yölevottomuus palasi. Tänää aamulla tuli vetistä myrkynvihreää kakka joka haisi todella pahalle. ja pulauttelu jatkuu taas. Olen yrittäny neuvolaan soitella mut se on varattu kokoajan. Maanantaina on 3kk neuvola joten kannattaako odottaa siihen asti ja kysellä sieltä vai? Kannattaisiko minun nyt syöttää tytölle taas tuttelia kun tuntui kuitenkin sopivan nania paremmin? Vai mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä vastauksia kaivataan..

ap

Vierailija
2/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on merkki ripulista.Soita vaan sitkeästi neuvolaan tai sitten hoitoarvioon jos ei th vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tyhmä kysymys mutta mikä on hoitoarvio?

Vierailija
4/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin viittaa ripuliin. Voi siis olla ohimenevä sairaus tai sitten allergia tai muu krooninen vatsavaiva.

Mä tekisin nyt ainakin niin, että punnitset lapsen ilman vaatteita ja vaippaa, niin tiedät paljonko lapsi painaa.

Merkitse ylös paljonko menee maitoa ja vähän sitä puklunkin määrää voisi selvittää.

Samoin seuraa kuinka monta pissavaippaa tulee, saako siis lapsi riittävästi nestettä pukluista ja ripulista huolimatta.

Kannattaa seurata myös kuivumisen merkkejä.

Jos vähänkin tuntuu siltä, että pissavaippoja on vähemmän, lapsi on itkuisa tai on jo kuivumisen merkkejä, niin sitten vaan lääkäriin kipin kapin.

Mun on vaikea kuvitella, että noiden peruskorvikkeiden välillä olisi suuria eroja.

Vierailija
5/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi on mitä todennäköisimmin allergisoitunut korvikkeen sisältämälle lehmänmaidolle ja tarvitsee jatkossa maidotonta erityiskorviketta. Kannattaa mennä yksityiselle allergialääkärille pikapikaa tai sitten voit ostaa apteekista ilman reseptiä yhden purkin maidotonta korviketta, esim. Almiron Pepti 1 -nimisellä kannattaisi aloittaa ja sitä lääkärikin todennäköisesti ekaksi määrää.

Meillä poika sai kanssa alusta asti korviketta, ensin Nania ja sitten Tuttelia kunnes tajusimme mennä lääkäriin. Meillä kanssa poika pulautteli kaiken syömänsä maidon kaaressa ulos ja lisäksi iholle tuli kuivia punaisia läiskiä ja kakka oli vihreää limakakkaa.

Maitoallergia todettiin ja pulauttelua edeltävä kipuitku loppui siihen, mutta pulauttelu kyllä jatkui lähes vuoden ikään saakka. Mutta ei siis enää ollut kivuliasta närästystä pulautusten yhteydessä.