Mikä työllisyyspalveluissa oikein junnaa ?
Keikkatyöläisenä en voi ottaa vastaan työtarjouksia, kun minulla ei ole hygieniapassia, eikä työturvallisuuskorttia. Työtarjouksia tulee päivittäin vuokrafirmoista, mutta minulla ei ole vaadittavia kortteja.
Olen kysellyt työllisyyspalveluista ko. koulutuksista ja korteista useasti, vastausta vain en ole saanut. Alueella, jossa asun, on suuria kaupunkeja, mutta niissä ei järjesteä ko. koulutuksia/-testejä, mutta muualla Suomessa niitä järjestetään pilvin pimein.
Asiat junnaavat paikallaan, vastauksia en saa, tai sitten vastaus on, että "asiaa selvitellään"-tämä selvittely on nyt kestänyt päiväkausia.
Töitä olisi, mutta työllisyyspalvelussa mikään ei tunnu toimivan. Pitänee lainata kaverilta rahat, että saa ko. kortit ja sitten voi vastaanottaa työtarjouksia.
Kyllä tämä kuntien työllisyyspalvelut on aivan per....stä, töitä olisi tekijälle, mutta typa ei auta !!!!!!
Kommentit (30)
Ne on lomalla
Plus noihin paikkoja vähän
Mitä niiden sitten pitäisi selvittää? Siellä sinun lähialueellasi ei ole tarjolla noiden korttien suoritusmahdollisuutta. Mitä selvittämistä siinä nyt enää on?
Olet ymmärtänyt väärin. Työllisyyspalvelut ovat siksi, että ne palvelee siellä istuvia virkoihin ujutettuja paperin kääntelijöitä.
Työturvallisuuskoulutuksen voi käsittääkseni tehdä kokonaan netissä. Maksaa 53e. Hygieniapassikoulutuksen matskut voi opiskella netissä ja tehdä sen testin livenä. Mä en usko hetkeäkään etteikö koulutuksia tai koetilaisuuksia järjestettäisi jokaisessa isommassa kaupungissa. Joten vähän haisee tekosyyltä.
Kunta ei selviydy hommista, ei siinä sen kummempaa. Mullekin soitti alkuvuodesta joku täysin epäpätevän oloinen pissis, joka vaan päivitteli osaamattomuuttaan + sitä että on ollut aiemmin ihan HELSINGISSÄ töissä niin...sanoi, että palaa asiaan keväällä.
Alkukesästä soitti, kuulosti vähän hätääntyneeltä ja kireältäkin, taas uutta soittoaikaa.
Se oli ja meni, mitään ei ole taaskaan kuulunut.
Ei se työkkärikään täydellinen ollut, mutta vastassa oli sentään asiallinen virkamies, eikä joku osaamaton pissis.
Minä suoritin hygieniapassin jollain työkkärin uravalmennus kurssilla, ei maksanut mitään.
Kuntiin palkataan suhteilla täysin osaamattomia tuttuja ja sukulaisia.Osaamisen taso laski hälyyttävästi kun osa valtion leivissä olevista häipyi muihin hommiin.
Kummallista hyvin kummallista. - Mutta jos oikeastibtyöpaikan saanti on kiinni vaikka sitten hygueniapassusta ja jos sen surittaminen einole mahdollista kotikunnassa niin kyllä itse saattausin tehdä sitä vsrten pöiväretken 2. paukkakunnalle; nii hän sitä aikanaan jiutui matkaamaan pääsykokeisiinkin eri paikkakunnille ja silloinkin omalla rahalka (vanhemmat kyllä sponsoroi).
Missä asut jos saat työtarjouksia päivittäin? Mulla olis kaikki noi kortit mutta en saa vaikka itse kysyn.
Suomessa on niin suuri ja laaja julkinen sektori, että se työllistää itse itsensä. Ei siitä riitä enää resurseja ulkopuolisille esim työttömien asioiden hoitoon.
Ei ne kerkiä. Ne virittelee muutaman vuoden ajan uutta organisaatiota ja kaavioita.
Näin käy aina tällaisissa isoissa muutoksissa.
Ja sitten kun homma on saatu jotenkin pyörimään, niin tulee uusi uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Työllisyyspalvelut ovat ruuhkautuneet aivan jumiin, vaikka hallitus lupasi 100 000 työpaikkaa.
Sinne työllisyyspalveluihin voisi tehdä muutaman uuden viran. Vaikka 25 000 nyt alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kunta ei selviydy hommista, ei siinä sen kummempaa. Mullekin soitti alkuvuodesta joku täysin epäpätevän oloinen pissis, joka vaan päivitteli osaamattomuuttaan + sitä että on ollut aiemmin ihan HELSINGISSÄ töissä niin...sanoi, että palaa asiaan keväällä.
Alkukesästä soitti, kuulosti vähän hätääntyneeltä ja kireältäkin, taas uutta soittoaikaa.
Se oli ja meni, mitään ei ole taaskaan kuulunut.
Ei se työkkärikään täydellinen ollut, mutta vastassa oli sentään asiallinen virkamies, eikä joku osaamaton pissis.
Tätä se on, kun soveltuvaa korkeakoulututkintoa ei enää vaadita. Siivooja ja leipuri voi nykyään tulla valituksi työvoimaviranomaiseksi, kunhan suu käy. Kuntayhtymä on päättänyt ajaa alan arvostuksen alas. Tämä tulee näkymään aikanaan myös palvelun laadussa.
Vierailija kirjoitti:
Minä suoritin hygieniapassin jollain työkkärin uravalmennus kurssilla, ei maksanut mitään.
Minäkin ilmoittauduin sellaiselle kurssille, kun lupasivat työturvallisuuskortin ilmaiseksi. Nyt 5kk mennyt kurssia, ja ainoa mitä tehty on uusi cv valmentajan toimesta. Töitä ei ole silläkään cv:llä löytynyt ja sitä luvattua korttiakaan ei ole kuulunut. Jos nämä pellet olisivat töissä provikkapalkalla, ehkä jotain edistystä asioissa alkaisi tapahtua...
Työttömyyspalveluissa tehdään arvokastyötä Suomen työttömien hyväksi koska meillä on huutava työvoimapula
Arto
ex TM
kok
Kyllähän näitä testejä järjestetäänkin, mutta ne pitää itse maksaa.
Typa selvittääkin työvoimakoulutuksia...tai siis pitäisi, mutta mitään vaan ei tapahdu. Useissa muissa kaupungeissa järjestetään työvoimakoulutuksena ko. testejä, ei täällä meillä.
Juuri sitä itsekin kyselin typa:sta, mutta asia ei etene. Tästä on kulunut jo pari viikkoa...
Erikoinen asuinalue sulla, kun tulee valtavasti työtarjouksia, mutta hygieniapassia ei ole mahdollista suorittaa lähimaillakaan.
Työllisyyspalvelut ovat ruuhkautuneet aivan jumiin, vaikka hallitus lupasi 100 000 työpaikkaa.