Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä arvoinen rahassa kummilapsen joululahjan kuuluisi mielestänne vähintään olla?

Vierailija
27.10.2009 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon omille lapsilleni pyytäny suoraan kummeilta jotain tiettyä, esim. jotain tiettyä pelia tai lelua, jonka tiedän lähtevän +/-20e tai sitten vaatteita, jolloin kummi saa ostaa oman mieltymyksen/varojen mukaan...

Meillä ainakin on sen verran suorat välit, että voidaan näistä asioista vähän sopia. Turha sitä on pelkkää rahan määrää tuijottaa, naurettavaa tuollainen.

Vierailija
22/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse neulomat sukat ja lapaset. Lapsi rakastaa villasukkia ja lapasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 kummilasta, heistä 4 on syntynyt vuodenvaihteen molemmin puolin. Lisäksi kahdella on nimpparit loppuvuodesta. Ja näiden lisäksi vielä 3 sisarusten lasta joita jouluna muistetaan. Tämä määrä laittaa jo miettimään lahjojen arvoa kun vielä omillekin lapsille pitää jotakin hankkia...

Vierailija
24/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sillä ei vaan saa mitään kivaa.

Vierailija
25/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä vauvapalstamammojen mustavalkokatsetta taas.

Eiköhän lahjan sopiva arvo riipu aika paljon kummilapsen perheen ja ennen kaikkea kummin taloudellisesta tilanteesta? Itse olen antanut aika kalliitakin lahjoja, kun on rahaa ollut, ja minulla on vain yksi kummilapsi. Sisareni antoi kerran kummilapselleen joululahjaksi sukat, ja varmasti kaikki olivat tyytyväisiä. Oli pienituloinen pätkätyöläinen. Ei kummius tai ystävyys tai elämä ylipäätään ole vain rahaa.

Vierailija
26/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suhteesta kummilapseen.

Olen itse opiskelija ja laitan kummipoikani lahjaan n. 20€. Aiemmin on mennyt 30-40€, mutta nyton sen verran huono rahatilanne että joutuu vähän tinkimään.

Niin ja näen kummipoikaani pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
27/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta myös lapsen vanhempien suhteesta rahaan.

Lapsen iästä riippuen ostan yleensä 10-50€ lahjan vähän riippuen mitä toivoo ja mitä keksin ostaa. Joskus voin antaa lahjaksi rahaakin, mutta en jatkuvasti.

t. Hyvätuloinen

ps. laitetaanko taas 50-100 € vanhoiksi Suomen markoiksi. Tottakai maailmakin muuttuu, mutta on 300-600 markkaa aika paljon.

Vierailija
28/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottiin jo lapsiemme kummeja pyydettäessä, että emme halua heistä mitään lahjakoneita. Yhdessäolo ja muu muistaminen on paljon tärkempää. Tästä syystä en myöskään odota kummeilta mitään. Tiedän kyllä että he varmasti aina jotain hankkivat, mutta yhtä tyytyväinen olen oli sen sitten itse tehtyä, kaupasta ostettua tai rahalahja lapsen sijoitustilille.

Vierailija
29/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeiksi alkaessamme olimme molemmat opiskelijoita, joilla oli hyvin vähän rahaa käytössään. Nykyisin vanhin kummilapsemme on 15-vuotias ja me varsin hyvin toimeentulevia ja varakkaita. Kummilapsemme ovat aina olleet meille yhtä rakkaita, ja olemme mahdollisuuksien mukaan pyrkineet olemaan mukana heidän elämässään. Kun rahaa oli vähemmän, saatoimme lähetellä vaikkapa kirjeitä tai kortteja, joiden mukana oli välillä vaikkapa pinni tai tarra-arkki. Pikkulapsi tykkäsi saada "omaa" postia, vaikka asuimmekin melko lähekkäin ja näimme myös usein.

Nyt varallisuustilanteemme huomattavasti muututtua, ja kummilasten kasvettua, saatamme käyttää kummiuteen myös enemmän rahaa. Lahjaksi annamme usein 100 euroa rahana sekä jonkin pienemmän tavaralahjan (murkkuikäinen kummilapsi). Olemme myös kustantaneet lapsen muutaman vuoden välein luoksemme ulkomaille (lentoliput, eläminen, asuminen luonamme sekä jonkin verran shoppailua. Osan shoppailurahoista lapsen vanhemmat ovat antaneet mukaan).

Ala-asteikäisille kummilapsille lahjojen arvot ovat olleet reilut 50 euroa, mutta heillekin tulee osteltua vaatteita tms arvokkaampaa pitkin vuotta.

Vierailija
30/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan rahallinen arvo ei ole tärkeintä. Mulle on ihan outo ajatus, että joku odottaa lapsensa saavan kummilta vähintään 20 euron lahjan ja vähempään ei olla tyytyväisiä. Jos mun lapsen kummi vaikkapa pyytäisi lapsen kylään ja joululahjaksi leipoisi hänen kanssaan piparkakkutalon ja koristelisi sen ja lapsi saisi sen itselleen, niin se olisi mitä mahtavin lahja, vaikka rahallinen arvo olisi aika olematon!

Itse olemme antaneet kummilapsille vaihtelevasti 10-50 euron lahjoja. Jos on joku hyvä idea, mitä antaa, niin ei se arvo ole tärkeintä. 3-vuotiaalle voi alesta saada jonkun tosi kivan lelun tai kirjan kympillä tai joskus vaikka allekin sen.

Omat kummilapseni ovat vielä tosi pieniä, mutta kun kasvavat, aion antaa enemmänkin aineettomia lahjoja tyyliin käynti lintsillä, leffassa, syömässä, ostoksilla jne.

Vierailija
31/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuntaan tai toiseen. Silloin lahja voi olla hyvinkin halpa tai maksaa aika paljonkin, koska hyvään kannattaa panostaa.

Mutta kun mulla yleensä ei ole mitään erityisen hyvää ideaa niin käytän tyypillisesti 20-30 euroa per lahja. Kun kummilapsi oli pienempi, käytin vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme