Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä arvoinen rahassa kummilapsen joululahjan kuuluisi mielestänne vähintään olla?

Vierailija
27.10.2009 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskelija jolla on kolme kummityttöä. Yksi on siskontyttöni, joten hänen lahjaansa laitan n.10-25€, jos löydän ihanan lahjan jossa on ajatusta en siinä vaiheessa liikaa ajattele hintaa.

Kahden muun kummityttöni lahjat ovat olleet alle 10€ kpl, pyrin n.5-7€.(Alesta ostan pitkin vuotta) He saavat omilta läheisiltään (mummot, äidit yms.) niin paljon lahjoja (ja tavaraa vaikkei juhlia olisikaan) että en koe tarpeelliseksi laittaa paljon rahaa heidän lahjoihinsa. Yhdessäolo ihan pitkin vuotta on se tärkein velvollisuuteni kummina.:)

Vierailija
2/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahassa en mittaisi, mutta lapset ovat niin lapsellisia, että toivoisin, että kummit hommaisi jotain _materiaa_ kuitenkin. Meillä on ainakin pojilla kummeja, jotka eivät muista mitenkään, mutta eipä tuostakaan pojat ole olleet moksiskaan.

Itse en kummilapselle ostaisi varmaan alle 20-30 euron joululahjaa ovh: hinnaltaan. Vähemmänkin voisin rahaa käyttää kyllä, jos sattuisin jotain kivaa alennuksesta löytämään. Ylipäätään en katsele välttämättä kauheasti ostosten hintoja vaan mietin enemmän, että mitä ja kelle ostan. Voi sitten olla välillä tosi vähälläkin ja joskus enemmälläkin. Siten vähän "tasapainottuu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin miettisin kummilasta persoonana mikä olisi kiva, eihän sen tarvitse olla paketti, vaan esim. jokin elämys.

Esikoiseni saa kummeiltaan lahjaksi Joutsenlampi-baletti reissun, menevät yhdessä.

3.tyttäreni saa ruottalaiseen vaateketjuun parinkympin lahjakortin, tykkää shoppailla.

Kuopus ei välttämättä tarvitsisi pakettia kummeilta lainkaan, kun ikää vasta vuosi ja mummot hukuttaa kuitenkin lahjoihin, kerroinkin asian.

Me laitetaan 12-v. kummipojillemme, toiselle lautapeli ja toiselle simpson-kirja

8-vuotiaalle kummipojalle city-lego kuormuri

6-v.kummitytölle miljoonamiljoona helmeä -korujenrakennussetti

3-vuotiaalle tytölle hello kitty -liinavaatesetti

Suurin osa on siinä kympinparin hujakoilla...

Vierailija
4/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me olemme ihan hyvin toimeentulevia, mutta en minä ole mikään lahja-automaatti. Olen ostanut n. 25 euron lahjoja.

Minimissään oletan, että oman lapseni kummivanhemmat ostaisivat vähintään 15-20 euron lahjan. Koska kaverisynttäreille me ostamme 10-15 euron lahjoja, niin tuo kummilapsen lahja olisi astetta parempi.

En halua, että kukaan ostaa lapsilleni arvokkaampia lahjoja. Ne voin minä itsekin hankkia.

Vierailija
5/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani saa yleensä jouluisin 5E setelin kummeiltaan(eivät ole työttömiä tms...)ja se on kyllä musta jo alta riman.En koskaan itse kehtais.En vaadi kalliita lahjoja mutta kyllä esim.20E saa jo kivan lahjan,jos viitsii käyttää viitseliäisyyttä.

Vierailija
6/31 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 kummilasta:

3 v jolle koetan keksiä jonkun tosi kivan lahjan, koska on vähävaraisen yh-äidin lapsi

kohta 10 v, jonka vanhemmat ovat yhden oman lapseni kummeja ja itse ostavat aika halpoja lahjoja, vaikka ovat varakkaampia kuin me (ja on miehen sukulaisia), joten ostan itsekin alle 10 e lahjan

14 v, jonka kanssa olen aina ollut läheinen, ja olen keksinyt hyvän lahjan liittyen harrastukseensa

19 v, oikeastaan miehen kummilapsi, jolle en oikein tiedä, ostanko enää mitään. Ei muista edes kiittää lahjoistaan, mietin että eiköhän tuo jo riitä. Asuu poissa kotoa jo.

Vierailija
7/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e

Vierailija
8/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi sukupolvi ostelkoon kalliimpia, jos haluavat

Vierailija
9/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni olisi tyytyväinen ihan vaikka tarra-arkkiin tai ihaniin sukkiin joulukortin mukana. Molempia saa tietääkseni alle 2€lla.

Vierailija
10/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse valmis laittamaan. Omien lasteni kummit määritelköön itse sopivaksi katsomansa arvon, mielestäni ajatus on joka suuntaan tärkeämpi kuin lahjan arvo. Eli muksulle sopiva lahja on passeli hintaan katsomatta.

Vierailija
11/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi 50-100e aika hurja, varsinkin jos kyse kovin pienestä kummilapsesta.Tai kummilapsia paljon. Mulle itelle tärkeintä on kummien läsnäolo ympäri vuoden, ei pelkät lahjat. No minimi ehkä 20e, jos kyseessä pieni lapsi. Sellanen 40e jos isompi. Näillä meillä mennään. Ja esim. jokin hyvä kirja on ihan tarpeeksi riittävä lahja mun mielestä. En oota että kummit tois jotain 100 euron lahjoja. Nyt oon ostanu kaks joululahjaa kummilapsille, toinen 35e ja toinen noin 30 euroo. Vielä on usiammalle ostamatta. Toki jokainen ostaa omien varojen/tapojen mukaan. Tärkeintä kai on muistaminen.

Vierailija
12/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin että lahja edes vaikuttaisi noin 20 euroa maksaneelta... joskushan tekee ale-löytöjä ;)

Itse olen usein ostanut kummilapsille 50 euron lahjat. Se on minusta sellainen tavallinen "kunnon lahja kummilta", mutta kyllä tuo 20 egeäkin on ihan jees. 100 euroa menee jo vähän överiksi, on rahalla mässäilyn makua.

Vierailija
13/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka varaa oliskin, lapsi asuu ulkomailla ja saa tosi paljon kaikkea muutenkin, en katso että mun ostamilla lahjoilla on rahallisesti merkitystä. Yritän hankkia suomalaista ja kotimasita.

Vierailija
14/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaikuttaa onko myös sukulainen. Ja tietysti kummin varallisuus.

Jos ei ole lähisukulainen 20 euroa kohtuullinen. Jos on läheinen sukulainen, jolla on varallisuutta josta antaa, 50 euroa kohtuullinen.

Mutta olen iloinen kaikesta järkevästä/mukavasta/hyödyllisestä, mitä lapsi saa. Mielummin pelkät sukat kuin paljon jotain sekundaa, mikä menee roskiin samana iltana.

Vierailija
15/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi varaakin, niin minusta kummin tehtävä ei ole olla "hyvä lahja"-automaatti.

Vierailija
16/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-30 euroa kaverin lapselle

Vierailija
17/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu lapsen iästä ja kehitysasteesta sekä tietysti tarpeesta.

Vierailija
18/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvisi ostaa jotain 100€ lahjoja, en olisi kummiksi edes suostunut, ei todellakaan olisi varaa!

Vierailija
19/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäri- ja joululahjoja arvoltaan 13-30€.

Joidenkin lahjojen arvo on ollut jopa yli 50€, mutta kun ostaa lahjat alennusmyynneistä, niin tekee löytöjä.

Riippuu niin tilanteesta, paljon laitan lahjaan rahaa. Jos lapsi on itse toivonut esim. 13€ maksavaa peliä, niin silloinhan lahja on mieleinen, eikä hinnalla ole väliä.

Itse pidän tärkeänä, että lahjat joita lapseni saa, olisi kestäviä ja laadukkaitakin. Olkoon lahja sitten vaikka pikkuauto, kunhan se olisi kestävä.

Tympäsee lapsen puolesta, jos hän saa "halpahallin made in hong kong" pikkuauton, joka kestää yhden päivän, kun laadukkaita pikkuautoja saisi 5€:lla ja halvemmallakin.

Vierailija
20/31 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mun puolesta maksaa vaikka 0 euroa. Itsetehdyt lahjatkin ovat oikein kivoja. Mulla on neljä kummilasta, aika hurja ois, jos pitäs yhteen lahjaan laittaa 50-100 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi