Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on nörttiä?Tarvitsen vinkkejä "klassisista" nörttijutuista,järjestämme nörtille juhlat,ov

Vierailija
27.10.2009 |

Aiomme pitää huumorintajuiselle nörttisukulaismiehelle kaikkien aikojen synttärit, joten kaikki kivat nörtti-ideat ovat nyt tarpeen.

Tarkoitus on tilata mm. kakku ja leivoksia nörttiteemalla, eli vaikka jotain hauskoja hahmoja tietokonepeleistä tms. Lisäksi teetämme jonkin kivan sisustuselementin nörttiaiheella myöskin, mutta itselle ei vaan nyt tule tarpeeksi kivoja nörtti-ideoita mieleen.

Luetelkaa kaikkea mikä on mielestänne nörttiä, vanhoja tietokonepelejä, pukeutumistyylejä, ihan mitä vaan.

Pacmanista ainakin on tarkoitus kehitellä jotain, mutta mitä muita kivoja hahmoja sitä voisi tehdä? Nyt tarvitaan paljon ideoita

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo sukulaismies on noin huumorintajuinen? Miltä itsestäsi tuntuisi olla koko juhlan pilkan kohde? Vaikka se olisi kuinka mukamas kilttiä, niin koko juhlan teemahan olisi se, miten hoopo ja naurettava hän on perusolemukseltaan.

Vierailija
2/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus luonnontieteisiin: matematiikkaan, kemiaan, fysiikkaan.

Kiinnostus tietokoneisiin

Nettislangin ylenpalttinen käyttö

Kaikenlaisen knoppitiedon viljeleminen (tyyliin: tiesitkö, että ihminen ei pysty nuolemaan kyynärpäätään?)

Star Trek-intoilu

Sarjakuvat

Tietokone- ja videopelit: Super Mario, World of Warcraft, mitä näitä nyt on...

Dungeons and dragons

Larppaaminen tai roolipelaaminen ylipäätään

Älypelit ja kaikenlaiset pähkinät, shakki

Silmälasit, hapsottava tukka, ei ihan muodinmukaiset vaatteet

Kannattaa hei katsoa pari jaksoa Big Bang Theorya, sieltä saa hyviä vinkkejä! Aivan hulvaton sarja muutenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ota juhlista nokkiinsa niin ainakin nämä:

- koska nörtit istuvat koneen ääressä päivät ja yöt, he kuulemma juovat paljon kokista, energiajuomia ja kahvia -> vain näitä juomiksi

- ruuaksi kuulemma syövät vain pikaruokaa (hodareita, einespitsoja ym) -> huomioikaa ruokatarjoilussa

- koska tietokoneen valo on kalseaa valkoista valoa tai sinertävää, valaiskaa juhlapaikka valkoisilla tai sinisillä LED-lampuilla

- nörttien pukeutumisessa yksinkertaisuus on valttia, eli juhlapuvuiksi farkut tai simppelit suorat housut, valkoisia t-paitoja tai yksinkertaisia paitapuseroita, miehet voivat laittaa pikkutakin t-taidan päälle

Vierailija
4/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on nörtti insinööriopiskelija ja kyllä mä varmaan itkisin poikani puolesta, jos hänet tuolla tavalla nolattaisiin ja hänen taipumuksilleen ja elämäntyylilleen naurettaisiin.

5/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

klingoniksi.

Vierailija
6/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmoja että on tarpeeksi huumorintajuinen. Ei tämä nörttimies joudu pilkan kohteeksi, emmekä naura sille että hän olisi hoopo tai naurettava, mitä ei suinkaan ole.

Hän vitsailee itsekin usein nörttitaipumuksistaan ja on joskus ihaillut muualla tuollaista pelihahmosta tehtyä kakkua. Samalla lailla meillä vitsaillaan muistakin sukulaisista ja heidän kiinnostuksen kohteistaan, ei mitenkään pilkaten vaan ystävällisesti ja lämpimästi eikä tietenkään silloin jos kohde ei siitä tykkää.

Toiselle vastaajalle kiitos pitkästä listasta, Star Trekistä tosiaan voisi keksiä myös jotakin

T:ap

että tuo sukulaismies on noin huumorintajuinen? Miltä itsestäsi tuntuisi olla koko juhlan pilkan kohde? Vaikka se olisi kuinka mukamas kilttiä, niin koko juhlan teemahan olisi se, miten hoopo ja naurettava hän on perusolemukseltaan.

Vierailija
7/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi tää otetaan pilkkaamisena, juhlan teemanahan on miehen omat kiinnostuksen kohteet.

Itse olen "kielinörtti" ja olisin ikionnellinen, jos mulle järjestettäisiin kieliaiheiset pippalot. Kakku vaikka Scrabble-palikoista, pilkunmuotoisia leivoksia jne. Tulisi sellainen olo, että joku on ajatellut juuri minua. Usein ystävät ovatkin huomioineet suuntautumiseni esim. synttäreillä. Espanjanopiskelijalle on tarjottu tapaksia ja tequilaa, ja lahjojen joukosta löytyy aina eteläamerikkalaista kirjallisuutta jne.

Ei sen herneen tarvii aina niin syvällä siellä nenussa olla!

Vierailija
8/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa synttäreillään Pacman-aiheisen kakun? Emme todellakaan pilkkaa tätä sukulaista tyyliin "nörtit on rumia eikä ne saa naisia" tms. vaan juhliin on tarkoitus tehdä koristeet, syötävät yms. miehen tykkäämistä jutuista otetuilla hahmoilla ja teemoilla. Tiedän hänen itsekin ostaneen itselleen ulkomaanmatkoilta koriste-esineitä, t-paitoja yms. joissa on jotain tietokonepeliörkkihahmoja tms.

Viitoselle kiitos myös, pitääkin muistaa kokis ja kahvi, niitä hän juo paljon (ja vitsailee itsekin niistä)

Ruoat hänellä on kuitenkin terveellisempiä, joten ihan eineksiä ei juhliin tule

T:ap

Mun poika on nörtti insinööriopiskelija ja kyllä mä varmaan itkisin poikani puolesta, jos hänet tuolla tavalla nolattaisiin ja hänen taipumuksilleen ja elämäntyylilleen naurettaisiin.

Vierailija
9/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit, hapsottava tukka, ei ihan muodinmukaiset vaatteet

vai haetaanko esim. juhlakalun ulkonäöstä pilkan kohteita, johon sinäkin kumminkin syyllistyit.

Mietihän vähän, etkö itse pikkuisen "vetäisi hernettä nenuun", jos vaikka omia liikakilojasi ihan juhlan teemassa pilkattaisiin.

-2-

10/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai Prinsessa Leiaksi ja liehitellä päivänsankaria illan mittaan.

Vierailija
11/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kuulemma oli hauskaa ja lähes kaikki osallistujat olivat ainakin työn ja koulutuksen puolesta nörttejä. Eli nauroivat siellä itselleen.

Juhlakalulle veivät lahjaksi sellaisen vanhanaikaisen peliohjaimen mallisen "joystikin", jolla pystyi pelaamaan joitain vanhoja pelejä tietokoneella. Ne pelit oliva siis siinä vekottimessa. Verkkokauppa.com:sta muistaakseni ostivat. Nuo retropelit olivat kovasti in tuossa 30+ porukassa. Nuoremmat nörtit eivät niitä varmaan tajua.

Vierailija
12/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei pojan nörttiys haittaa, päinvastoin, olen itsekin kiinnostonut samoista asioista, samoin jopa mun 7-vuotias tyttö, mutta niin kuin täällä joku muukin sanoi, niin juuri tuollaiset hapsottava tukka - silmälasit ym. eivät mene jakeluun. Siinä ei ole mitään huumoria eikä hyväntahtoisuutta, vaan se on pilkkaa. Ja tuollaiset asiathan yhdistetään nörttiyteen. Sitä juuri pelkäsin, että tuollaisia vastauksia tulee. Mutta teillä taitaa siis olla homma hanskassa. Pacman-kakku oli hyvä idea. Taidan itse tehdä sellaisen mun tytölle. Mario-kakun olen joskus tehnytkin.

Vierailija
13/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, aloittaja kysyi kliseisiä "nörttijuttuja". Minä tein listaa siitä, mihin olen törmännyt. Tarkoittaako se, että ajattelen tällä tavalla kaikista tietokonealan opiskelijoista tai ammattilaisista.

Niin kuin itsekin mainitsin, omana lähteenäni toimii lähipiirin ihmisten lisäksi hyvin pitkälti tuo Big Bang Theory, jossa kaikkea on liioiteltu, mutta jota olen useamman alan innokkaan harrastajan kanssa katsonut, ja kaikkien mielestä läppä on ollut kekseliästä tai osuvaa. Ei siitä kukaan ole loukkaantunut.

Vaikka sinulla ei olisi itseironian tajua, ei se tarkoita sitä, etteikö muilla voisi olla, kosoltikin.

Enkä pitäisi pilkkaamisena sitäkään, jos osalla vieraista olisi vaikka paksusankaiset silmälasit rekvisiittana. Se on kuitenkin hieman eri asia kuin puhua toisen ruumiinrakenteesta (kiitos kysymästä, liikakiloja ei kyllä täältä löydy).

Vierailija
14/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, aloittaja kysyi kliseisiä "nörttijuttuja". Minä tein listaa siitä, mihin olen törmännyt. Tarkoittaako se, että ajattelen tällä tavalla kaikista tietokonealan opiskelijoista tai ammattilaisista. Niin kuin itsekin mainitsin, omana lähteenäni toimii lähipiirin ihmisten lisäksi hyvin pitkälti tuo Big Bang Theory, jossa kaikkea on liioiteltu, mutta jota olen useamman alan innokkaan harrastajan kanssa katsonut, ja kaikkien mielestä läppä on ollut kekseliästä tai osuvaa. Ei siitä kukaan ole loukkaantunut. Vaikka sinulla ei olisi itseironian tajua, ei se tarkoita sitä, etteikö muilla voisi olla, kosoltikin. Enkä pitäisi pilkkaamisena sitäkään, jos osalla vieraista olisi vaikka paksusankaiset silmälasit rekvisiittana. Se on kuitenkin hieman eri asia kuin puhua toisen ruumiinrakenteesta (kiitos kysymästä, liikakiloja ei kyllä täältä löydy).

onhan se nyt KUMMA kun jotkut eivät hyväksy kiinnostuksen kohteista juhlien järjestämistä.

niin korjasin virhetulkintaasi: sellaista en minäkään pitäisi huonona ajatuksena. Mutta sinäKÄÄN et kyllä alunperin puhunut pelkistä kiinnostuksen kohteista.

ole rehellinen siis, äläkä ala jälkikäteen kaunistella.

-2-

Vierailija
15/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen näkemykseni esittänyt ja puolustellut, ei ole tarvetta lähteä siitä sen kummempaa riitelemään. Jos joku nyt yhdestä ainokaisesta listani kohdasta kovasti suutahti, niin pahoittelut kyseiselle henkilölle.

Sikäli kyllä hauskaa, että itse istun koneelle juuri nyt lasit päässä, tukka hapsottaen ja kotoisissa römppähousuissa :D Oi, tätä freelancer-elämää...

Ap:lle tsemppiä järjestelyihin, uskon, että kemuista tulee mahtavat!

Jos haluat rekvisiitaksi vanhoja konsoleita, tietokoneita jne., niin kannattaa varmaan tsekata kierrätyskeskukset tai FB:n Annetaan/Vastaanotetaan/Vaihdetaan -palsta.

Sopisiko seinälle alkuainetaulukko, johon olisi sijoiteltu vaikkapa kuvia päivänsankarista?

Vierailija
16/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tarjottavana olla litroittain cokista ja energiajuomaa sekä ruokana pitsaa - eli iso pino pitsalaatikoita. Ohjelmana jokin nettipeli screenillä.

Vierailija
17/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin aiemmin poistumaan paikalta mutta tulin vielä tarkistamaan ketjun ja mukavia ideoita oli taas lisää.

Tuo alkuainetaulukko ainakin sopii hyvin, juhlakalu kun on sivuaineinaan erinäisiä luonnontieteitäkin lukenut, ja rekvisiittaideatkin oli hyviä. Muitakin kivoja ideoita oli, printtaan nämä tästä niin voimme sitten porukalla jatkaa suunnittelua.

T:iloinen ap

Vierailija
18/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyli mielessä sanan nörtti kuullessani kuin ap:llä (nörtti vai tietokonenörtti?). Mutta jos kyseessä on nörtti-nörtti, niin ajattelin voisiko kaikki kutsutut pukeutua vaikkapa slipoveriin ja muovisiin silmälasisankoihin tms? Joku yhteinen vaatekoodi siis kaikille kutsussa?

Jos pacman-kakkuidea on vaikea toteuttaa, niin miten olisi tetris-aiheinen kakku? Tyyliin 3 eri kakkua, yksi sen t-palikan muotoinen, yksi vaikka L-palikan muotoinen, suorakaide tai neliö? Erivärisellä kermalla ne voisi päällystää, asetella limittäin kuten tetriksessä ja punainen kakku voisi olla vaikka mansikkaa, keltainen kermakakku banaania jne.

Voisko kutsukortit olla pacman-aiheiset? Tai ohjelmana packman kisa tietsikalla?

Vierailija
19/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mieheni voisi lukea kuuluvan entisiin nörtteihin, hänen ystävänsä ovat sitä edelleen. Kaikki kyllä ovat kiinnostuneet eri jutuista, mutta joitakin vinkkejä, jotka osuvat kaikkiin ovat:

-led-valot (kuten joku jo mainitsikin, hämärää sinistä valaistusta juhlapaikalle)

-koodaus eli 100111100 jne. (ideoita kakun tai juhlapaikan koristeluun)

-alan slangisanasto (kannattaa tutustua ja sieltä bongata ideoita)

-tietokonepelit (selvitä mitä pelejä juhlakalu pelaa ja nappaa sieltä ideoita)

-Linux (sen tunnushan on pingviini, sitä vois käyttää jotenkin)

-Pieniä matemaattisia visailutehtäviä vois esim. laittaa ympäriinsä ja niitä vois kukin yrittää ratkoa juhlien aikana milloin haluaa.

Tässä nyt muutama mitä tuli mieleen. Musta mitkään Star trekit yms. eivät suoranaisesti liity mitenkään nörttiyteen. Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteensa. Omasta kokemuksesta nörttiyteen voisi päteä sääntö, että mitä nörtimpi, sen älykkäämpi.

Vierailija
20/23 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mitkään Star trekit yms. eivät suoranaisesti liity mitenkään nörttiyteen.

Kyllä scifi on aika oleellinen osa sellaisen klassisen tiedenörtin stereotyyppiä. ja Tolkien ja muut seikkailusaagat. SAmoin kuin hassunhauskat sisäpiirivitsit (tyylii "there are only 10 types of people: Those who understand binaries and those who don't")

Tietokonenörtti on sitten vähän erikoitapaus, mutta aika samoilla klisheillä pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme