Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

''''''MARRASmasut vko 44'''''

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

tässä uusi pino ja lokakuun loppua viedään.

Eli kohta päästä omalle kuulle, äipät!

Jemina ja Epeli; ainakin Tyksissä saa vain käydä oma mies. En tiedä ovatko jo sielläkin vähän löysentänyt otetta. Ja eikö Tayssissa ole kielletty vierailut muilta kuin mieheltä ja lapsilta...? Näköjään Oys seuraa perässä sitten, eikös Jemina ole sinne menossa?

Onhan tuo jotenkin ymmärrettävää, mutta että omat lapset ei saa tulla, niin meillä tulis ainakin iso itku esikoiselle.

Meen itse Saloon, eikä siellä sanottu mitään kielloista. Voi olla, että sielläkin on muutaman viikon aikana muuttunut käytäntö. No, meille ei luultavasti paljon sinne vieraita ole tulossa. Varmaan mun vanhemmat.

pp ja Hjördis 38+3

Vierailija
2/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

onnittelut Piitaliinalle! Ja kiva että Anskukin on päässyt kotiin. Ihan jännittää joka kerta tulla lukemaan kuulumisia, kun on tosiaan ne ajat että aina voi olla joku uusi syntynyt...

Minä yritin viime viikolla neuvolassa puhua lähetettä kokoarvioon. Eivät lämmenneet asialle kun oma terkka oli lomalla... yritän siis tällä viikolla uudestaan. Mulla on varmasti jo yli kolmen kilon tämä mötkäle, ja aattelinpa vaan yhtenä unettomana yönä että miten isoksi mahtaakaan kasvaa jos tämänkin kanssa mennään sinne 42+ jotain.

Tosin viime yönä mulla oli toiveikas olo, heräsin supistuksiin puoli kolmen aikaan. Valvoskelin vajaat kaksi tuntia ja laskin suppareita, jotka kyllä tulivat melko säännöllisesti 5min välein mutta eivät ruvenneet mitenkään kipeytymään. Sen verran vaan ikäviä etten saanut nukuttua. Sitten yhtäkkiä havahduinkin siihen että kello oli 7, eli olin sittenkin nukahtanut...

Nyt aamulla vein tytöt hoitoon ja kotiin palattua puol ysin maissa supparit alkoivat taas. Nyt nukuin sohvalla vähän aikaa ja ne ovat jälleen kaikonneet. Mitähän tääkin nyt tietää.. pitääkö mun sit joka yö ruveta tämänkin asian takia valvomaan. Niinku en nukkuis muutenki jo tarpeeks huonosti. Blääh. Mitään limatulppaa tääl ei ole näkynyt tms. Vatsa toimii aika vilkkaasti tosin, joskus olen lukenut että suolen tyhjentyminen vois olla enne lähestyvästä synnytyksestä? Tietääkö kukaan?

Ihan hirveetää jos meidänkin synnärillä kielletään vierailut. Mehän toivotaan pääsevämme tälläkin kertaa perhehuoneeseen... mutta sehän on tosiaan tuurista kiinni. Olis tosi kurjaa jos isotsiskot ei pääsiskään sinne katsomaan.

Minäkin ajattelin tässä pikkuhiljaa pakkailla synnärille kassia valmiiksi. Toiveajattelua...

tsemppiä...

-Paakkis 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikähän on tällä hetkelle käytäntö vierailujen suhteen KSKS:ssa? Saakohan sinne tulla isän lisäksi omat lapset katsomaan vai onko vielä mitään vierailukieltoja edes tullut voimaan? On nimittäin aika kauheaa jos joudun olemaan pari yötä erossa pojasta. Pelkkä ajatuskin ahdistaa kovasti enkä edes osaisi nauttia vauvasta jos vain ikävöin esikoista. Muutenkaan ei lapsivuodeosastolla vietetty aika houkuttele yhtään :/

Adara 38+0

Vierailija
4/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan oli tosi ikävä kuulla. Mä nyt ajattelin, ettei ainakaan TYKSissä kai vielä, mutta et just siellä. Me ollaan ainakin pojalle koko ajan puhuttu, että vaikka joutuu jäämään hoitoon kun me lähdetään sairaalaan, niin sitten isä tulee hakemaan ja tulevat katsomaan vauvaa. Onpas tosiaan ikävä juttu. No ehkä tätäkin täytyy sitten pohjustella. On ihan totta, että mullakin tulee poikaa ihan kauhea ikävä, kun ei olla tosiaan koskaan oltu noin pitkään erossa. Ja nyt tietty vähän enemmän äidin poika, kun ollaan oltu/ollaan ennen vauvaa kahdestaan päivät.

Piitaliinalle isot isot onnittelut. Kumman hyvin täällä ollaan pysytty kasassa, vaikka marraskuun alku on jo tällä viikolla. Tai mistä sen tietää kuinka montaa palstan vauvaa nytkin puserretaan maailmaan :).

Oma olo on edelleen hyvä, ei merkkiäkään supistuksista. Vauvallekin kaikki rupeaa olemaan valmiina. Kehto tuodaan tuolta naapurin anoppilasta vasta vauvan synnyttyä. Turhaan kompastelen siihen öisin mahdollisesti monta viikkoa.

Onko vinkkejä tuon kolmevuotiaan nukkumisiin? Nyt tietty sekoittaa kellojen siirto. Mutta jo aika vakio, että ellei pissareissullaan käy peittelemässä kahden maissa, huutelee poika 2-3 aikaan äitiä. Peitto siis yleensä pois. Ja nyt ottanut lisäksi heräilyn joskus viiden maissa. Nopeasti nukahtaa uudestaan, paitsi sitten kuuden jälkeen ei enää saa unta. Päikkärit nukkuu 45min-1,5h, mun mielestä selkeästi tarvii ne, nyt kun öisin nukkunut vaan reilu 9h, iltaisin ihan väsy.

Hyviä vointeja kaikille,

Nyyny 36+5

Vierailija
5/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa tosiaan ollut tuo kielto kesästä lähtien et vain oma mies ja lapset saa tulla. Toisaalta se on aika helpottavaakin, koska meillä on aina käynyt synnärillä paljon vieraita, ehkä liikaakin, kun ei ole osannut sanoa ei.. Mutta se on kyllä kurjaa jos sisarukset ei pääse!

Itse olen nauttinut kovasti päivistä synnyttäneiden osastolla. Ihana nyytti on viimein kainalossa ja saa tutustua siihen rauhassa, ruoka tulee valmiina ja legendaarinen jääkaappi osastolla, josta voi käydä napsimassa herkkuja kun mieli tekee. Taysissa on ihan hiljattain uusitut viihtyisät kahden hengen huoneet ja kahdella huoneella yhteinen vessa - olo on vähän kuin hotellissa!

Joku kyseli mahan tyhjentymisestä. Mulla on molemmilla kerroilla ollut varsinainen ripulityhjennys jo ennen laitokselle lähtöä eli mulla ainakin ollut selvä merkki. Peräruiskeen olen saanut ja ottanutkin ihan mielelläni siitä huolimatta laitoksella.

Tosiaan yllättävän vähän marrasmasuja on vielä poksahtanut ja tällä viikolla alkaa jo meidän kuukausi!!

Vointeja kaikille tasapuolisesti:)

-HH 36+5

Vierailija
6/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paakkis: Mulla on ollut tollasia samanlaisia suppareita kans pariin otteeseen. Ekan kerran viikko sitten ja toistamiseen nyt lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Sitten oli eilen päivällä pari ja tänään 1. Mutta siis ei ne tunnu mihinkään johtavan :( Ne ei varsinaisesti ole kamalan kipeitä, mutta tarpeeksi ettei nukkumisesta todellakaan tule mitään ja jonkin verran hiki nousee pintaan.

Muuten on sitten taas ollu sellasia menkkamaisia kipuja alavatsassa ja ne tuntuu korostuvan niinä päivinä kun yöllä on tullu tai ollut suppareita. Tiedä sitten mitä toi meinaa. Ehkä ei mitään.

Kaikki kuitenkin siis hyvin ja odotan innolla viimesten viikkojen kulumista. Rattaat tulee toivottavasti pian ja pinnis on nyt hankittu - ei kyllä koottu. Patja vaan puuttuu, mutta sekin ehkä saadaan kaverilta.

Nemilia 36+6

Vierailija
7/50 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt jo muutamana iltana oikeen napakoita ja kipeitä supistuksia. Eilenkin niitä oli klo 20-23 noin 12-15 minuutin välein, mut sit vaan lakkasivat, eikä yöllä tullut yhtään. Huomenna on neuvolalääkäri, joten siellä sitten kuulen, ovatko supparit pehmentäneet/ avanneet paikkoja. Ihmettelen kyl, jos eivät ole, koska ovat oikeesti jo olleet tosi kipeitä. Jos tällasia jatkuu neljä viikkoa tai jotain, niin oon kyllä ihan puhki ennen synnytystä. Kipeet supparit tuovat myös mukavasti synnytyksen muistoja mieleen, sen kun tietää, että ei tää kipu vielä mitään... huih.

Mulle sanottiin aiemmin ultrassa, että vauvasta tulee nelikiloinen, jos menee laskettuun päivään asti. Olen aika pienikokoinen ja siksi kyllä toivonkin, että tulis vähän etuajassa tämä beebe.

Tsemppiä kaikille loppusuoralle!

Jumppis 36+1

Vierailija
8/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit illalla kirjoittanut meidän viime viikon ketjuun, toivottavasti luet onnittelut täältä uudesta :-).

Voimia koko teidän perheelle pikkuisen hoitoon!!

Jumppis

9/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulosti tuo teidän alku. Onneksi kaikki on hyvin!

Kaksi viikkoa sitten TYKSissä sai ainakin vierailla mies ja lapset synnärillä ja myös keskolan puolella. Tosin silloin sikainfluenssa ei ollut vielä täällä.

Adara kyseli kuinka meidän vauva-arki on lähtenyt käyntiin. Hienostihan se.

Ansku nukkuu lähes koko ajan. Hereillä on melkeinpä vain syötöt. Muuten ehkä pari syötön jälkeen max 15min. Herättelen häntä noin neljän tunnin välein syömään. Imetys ei oikein onnistu kun Ansku ei jaksa imeä kunnolla, mutta pullosta hän saa lypsettyä rintamaitoa. Minulta tulee maitoa ihan liikaakin. Kotiutumispaino hänellä oli 2280g ja eilen ekassa painokontrollissa jo 2370g. Eli ihan hyvin kasvaa.

Sisarukset (varsinkin koululaiset) odottelevat kovasti, että Ansku heräilee. Kovasti haluavat auttaa syötöissä ja vaipanvaihodossa. Ja tietenkin pitää sylissä.

Yöllä Ansku heräilee vain kerran noin kahden-kolmen aikaan. Ainakaan vielä ei väsymys ole iskenyt.

Piitaliina: kuinka teillä on vauva-arki lähtenyt käyntiin?

Pian alkaa jo Marraskuu! Kohta saadaan paljon vauvauutisia..

Aotearoa ja Ansku tasan 2viikkoa

Vierailija
10/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja synnyttäneille :)

Oli ihan pakko tulla kertomaan neuvolakuulumisia. Mulla oli tänään siis se viimeinen lääkärineuvola. Oli aika mielenkiintoinen kokemus, lääkäri ei nimittäin löytänyt ultralla vauvan päätä!!!!! Minkälainen lääkäri ei löydä päätä ultraamalla????? Joutui sitten pyytämään terkan avuksi ja löytyihän se pää sieltä. Oli alhaalla ja hieman sivussa.. No, pääasia että kaikki on hyvin, mutta kyllä se hiukan pelästytti kun lekuri ultrailee puolituntia löytämättä päätä..! Todella pätevissä käsissä siis olin.

Kysyin sit lekurilta myös tuota vauvan painoarviota ja hän vaan totesi että ei pysty sellaista tekemään mutta koska mulle on tullut 15 kiloa painoa raskauden aikana niin ei se varmasti pieni vauva ole. Mahtoikohan tuokaan toteamus olla ihan pätevän lääkärin puhetta..? Paska fiilis jäi kyllä ja miettii taas kerran että pitäiskö siirtyä yksityisen terveydenhuollon piiriin. Jos olis ylimääräistä rahaa ni varmasti siirtyisinkin.

Jaksamista kaikille näiden kurjien syyssateiden keskelle.

Santsuli 35+5

Vierailija
11/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsulillahan mielenkiintoinen neuvolakokemus...

Mulla sanoi lääkäri jo viimeksi painoarvion sillä hetkellä ja oltiin menossa jossain rv26?? oliskohan ollu... en jaksa lähteä tarkistamaan kortista. Ja ekaks arvioi ihan käteen, eli tunnusteli mahan päältä ja ultralla katsottuaan arvioi myös. Eli omituinen lääkäri tosiaan sulla ollu. Käsittääkseni voivat noin arvion antaa ihan luiden pituudesta tms...

Kyselyä koirista:

Meillä koira on nyt muutaman yön ripuloinut ja päivisin ei tee elettäkään että olisi hätä. Tätä päivittelin yhdelle sukulaiselle ja hän tokaisi että sehän ennakoi synnytystä. KOira vaistoaa kuulemma lähestyvän synnytyksen ja jotkut reagoi mahallaan. Ootteko kuullu? Tuo mun koiruus kyttää päivät mun lähellä, koko ajan pitää olla nähtävillä tai tulee kiirus etsiä emäntä ;) ja yöt nukkuu sängyn vieressä ja juoksuttaa mua ulkona :( Hyvää harjoitusta yöheräämisille ainakin.

Viime yönä oli ensimmäinen oikein topakka supistus. Säikähdin oikein ;) Suppareita tulikin ihan mukavasti, mutta vain yksi kipeä ja muutama sellainen kipeähkö ja loput ihan kivuttomia.

Irish 36+5

Vierailija
12/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti todellakin muut saavat vauvansa vasta täysiaikaisina... Mutta hyvinhän meillä varaslähdön ottaneilla kuitenkin asiat on, eli ei hätää.

Meillä vauva-arki on lähtenyt rullaamaan tuttuun tyyliinsä. Pätkä on vielä niin pieni, ettei imeminen oikein ota sujuakseen, joten lypsän maitoa, mutta lisäksi poika saa myös korviketta. Hyvin on näillä eväillä kasvu lähtenyt käyntiin, viime viikolla tiistaina neuvolakäynnillä vaaka näytti "jo" 2455g. Tänään on jo seuraava käynti, joten nähdään onko paino edelleen yhtä mukavasti nousussa.

Meille kotiohjeeksi annettiin herätellä mies syömään 2½-3tunnin välein, ainakin siihen asti, että paino on noussut kolmeen kiloon. Lisäksi saatiin reseptit Keskostipoille (d- + muita vitamiineja) sekä lisäraudalle.

Väsymys ei paina, ainakaan vielä, nukkua saa ihan kiitettävästi. Pätkä nukkuu hyvin, joten ei äidilläkään (saati muulla perheellä) ole ollut uniongelmia.

t: Piitaliina & Pätkä

Vierailija
13/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitpa pienen pojan, mutta kiva kuulla ettei pojalla ole hätää. En valitettavasti ymmärtänyt tuota diagnoosikirjainyhd...

Kiva kuulla myös Piitaliinan ja Aotearoan kuulumisia. Onpas Ansku rauhallisen kuuloinen tapaus ja kummankin vauvat nukkuu nuin kivoja pätkiä :)

Olikos se Santsuli, jolle oli osunut oikein osaava lääkäri...voi kiesus kyllä. Mulla tuli ekasta raskaudesta 15 kg, tästä ja toisesta 13 kg. Vauvat painaneet vähän päälle 3 kg. Enkä ees murehdi mitä tämä painaa. Joten todellakaan tuo äidin painonnousu ei merkkaa mitään. Tuttavalle tuli 5 kg ja vauva painoi 4 kg. Mun mielestä vauva on normaalipainoinen oli sitten 3 tai 4 kg.

Eikös jos vauva on laskeutunut, niin pääkin on silloin alhaalla lantiossa, niin oisko siks ollut lääkärin ultrassa kadonnut. Mut varmaan aika hämmentävä kokemus...

Mitäs sille Jonnalle kuuluu, kun ei ole mitään kirjoitellut...mahtoiko vauva syntyä jo...

Täällä hyvin vähän uutta voinnissa, alaselkä kipeytynyt pahasti ja toinen nivunen. Kävely on hölmön näköistä vaappumista ja välillä sattuu ja välillä ei.

Saa sitten nähdä meniskö tää pari pv yli ja syntyis iskänpäivänä, sehän olis ihan mukavaa.

pp ja Hjördis 38+4

Vierailija
14/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vooi miten pieni poika... Hienoa että kaikki on hyvin. Aika hassua ajatella, että oma vauvani tulee olemaan suunnilleen kolme kertaa tämän pikkuisen kokoinen... ;)

Santsuli, sulla oli tosiaan hassu lekuri. Olen samaa mieltä kuin Pikkupippuri, että äidin painonnousu ei välttämättä kerro vauvan koosta. Voi tietysti olla suuntaa-antava, mutta kyllä mun mielestä se koko pitää arvioida ultran tai/ja käsillä kokeilemisen perusteella. Viimeksi kun menin synnyttämään rv 42+0 käynnistyksellä, lääkäri arvioi että vauva painaa "hädin tuskin" neljä kiloa (siis kun anelin sitä käynnistystä sen vuoksi että arvelin vauvan olevan iso). Kätilö koitti mahan päältä ja sanoi että lääkärin arvio on vähän alle, tämä painaa 4300g. Tyttö oli syntyessään 4360g, ihailin kyllä sen kätilön ammattitaitoa...

Mulla on tullut painoa nyt 18kg, ja arvelisin että tämä vauva tulee olemaan suurin tähänastisista, vaikka aiemmissa raskauksissa painoa on tullut vielä enemmän. Mua ei vauvan koko sinänsä pelota, lantiota nimittäin löytyy vaikka viiskilosen synnyttämiseen... ;) En haluais että vauva menis kovin yliaikaiseksi siksi, että olen yksinkertaisesti niin julmetun väsynyt. Mua pelottaa etten JAKSA synnyttää isoa vauvaa älyttömän väsyneenä.

Huomenna menen neuvolaan ja yritän varmaan taas saada aikaa kokoarvioon. Possupiikkikin taitaisi olla tarjolla. Luulen että otan sen kyllä.

Tsempitystä edelleen...

Paakkis 38+6

Vierailija
15/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinky´s momille isot onnittelut pienestä ihmeestä!

Huomaan myös itse, että käyn täällä palstalla lukemassa muutaman kerran päivässä. Työssä ollessa kerran viikossa :). Kiva lukea viime hetken kuulumisia jokaiselta.

Mulla myös huomenna lääkäri, toivottavasti tosiaan asiantuntevampaa kokoarviota. Eipä käy kateeksi! Ja samoin luki lehdessä, että meillä sikapiikkiä jaetaan jo. Saa nähdä saanko sen samalla kertaa. Siihen olen kallistunut. Turussakin jo samasta päiväkodista viisi lasta sairastunut, mies kertoi. Vaikka tuskin tuo tänne peräkylille ihan heti rantautuu, kop-kop. Tosi tylsää, että aalto nyt tulee tähän meidän synnytysaikaan. Monta ikävää päätöstä, valintaa ja vieraiden rajoittamista varmaan tiedossa!

Nyyny 36+5 ja Nasu (huomenna sitten täysiaikainen)

Vierailija
16/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lueskellut muiden juttuja ja viimein kerkesin hieman kirjottaa.Mullakin jonkun verran supistellu,ei kuitenkaa mitenkää säännöllisesti,muutama napakka supistus päivittäin,ja myös sellaisia menkkamaisia kipuja lähes koko ajan...yöllä saan nukuttua vielä hyvin,2 kertaa max pitää käydä veskissä,vauva ei juurikaan liiku yölä.muutenkin tuntuu liikkuvan huomattavasti vähempi ku 2 edellisessä raskaudessa vauvat.mutta kyllä mulle sopii jos ois rauhallinen tapaus.:)Synnytys jännittää/ja pelottaakin...välillä ihan valmis,välillä taas tuntuu että en halua synnnyttää,ja miten sitä jaksaa sit kolmen kanssa,mutta mielialan vaihtelut kuuluu asiaan..;)Huomena on neuvola ja pääsee keskustelee siitä rokotteesta..varmaan aion ottaa sen.Huomena rv 39..ihan hurjaa.:)Hyvää vointia kaikille.

PS.Onko muuten marrasmasut tavanneet?Esim pääkaupunki seudun marrasmasut?se ois aika hauskaa jos jossai tapais muita äitejä?kiinnostaisko?

Vierailija
17/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli viime raskaudessa kaksikymmentä kiloa ja poika oli reilu 3400 viikoilla 41+5 ja nyt on tullut jo yli kaksikymmentä ja neuvolantäti arvioi mahan päältä pienikokoiseksi eli ei ne kilot aina kerro kaikkea. Uskon perintötekijöillä olevan enemmän vaikutusta vauvan kokoon kuin kertyneillä kiloilla. Ihmekommentteja lääkärin suusta :/

Possurokotteen suhteen olen muuttanut mieltäni eli taidan sen ottaa jos siis ehdin. Toivoisin vauvan saavan imetyksen kautta vasta-aineita, koska jos ehdin synnyttää, en saa rokotetta eikä syntyvä lapsi mistään mitään vasta-aineita. Vielä en tiedä annanko rokottaa tuon taaperon. Voipi olla, että saa samalla kun itsekin.

Mieli on tänään ollut taas apea. Johan olenkin monta viikkoa ollut oma iloinen itseni ja jaksanut touhuta. Tänään ei sitten ole huvittanut yhtään mikään, tekisi vain mieli käpertyä peiton alle mutustelemaan suklaata. Harmi vain, että suklaata syötyä alkaa närästää vallan kamalasti. Tulee sellainen tosi etova olo.

Tilasin netistä vauvalle lämpöpussin turvakaukaloon ja isommalle rattaisiin. Toivottavasti ovat hintansa väärtit. Tuntuu vain helpottavalta ajatukselta, että kauppareissulle vauvan voi sujauttaa sisävaatteissa lämpöpussiin ja puettavaksi jää vain taapero, jossa kyllä tekemistä riittää kylliksi. Tuplarattaita olen yrittänyt netistä bongailla käytettynä, mutta tuntuvat olevan aika hintavia vielä monen vuoden käytön jälkeen. Jatkan siis tuplisten metsästystä, koska ihan ehdottomat ne taitaa kahden pienen kanssa olla.

Kipeitä supisteluja ei ole ollut pariin päivään eli yli lasketunajan mennään niin että heilahtaa :/ Ihan tarpeeksi kypsä olen jo nyt raskaanaolemiseen eli vois jo tulla näin yllättäen. Yritän ajatella positiivisesti, että päivä kerrallaan ollaan lähempänä H-hetkeä.

Adara 38+1

Vierailija
18/50 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pinkys mom!

Juu ei ne kilot kerro vauvojen koosta. Ensimmäisestä mulle tuli lähemmäs 30 kiloa ja neiti oli nippanappa 3 kiloinen. Toisesta vähän reilu parikymmentä ja tyttö 3200. Nyt on tullut tähän mennessä 13 kiloa ja itsellä on tuntuma että tämä kaveri on paljon isompi kun siskonsa.

Täällä ei juuri mitään uutta omaan napaan. Neuvola oli tänään ja täti yllättynyt kun tulin. Ei meinannut mittailusta tulla mitään kun supisti koko ajan. Välillä hävisi kaikki lähellä on tuntemukset, mutta nyt on muutaman päivän supistellut napakasti iltapäivisin ja iltaisin. Eilen päivän viimisessä palaverissa purin hammasta hiki otsalla ja yritin keskittyä asiaan supistusten lomassa. Illalla kellotin jo muutaman tunnin, mutta ne siitä sitten laantui.

Olen antanut periksi lomailuhaaveille ja taidan jatkaa töissä niin kauan kunnes pikkuveikka tulee - mitäs täällä kotonakaan istumaan. Sitä kyllä kerkiää. Viikonloppuna saatiin pinnasänky kasaan ja jotenkin tuli rauhallisempi olo että nyt saapi tulla kun haluaa.

Rokotuksen olen päättänyt ottaa. Täällä rokotetaan torstaina. Vielä 4 viikkoa synnytyksen jälkeenkin kyllä täällä rokotetaan ja sittenhän vauva saa niitä vasta-aineita imetyksen kautta.

Voi Adara, lahjottaisin sulle mielelläni meidän vanhat tuplikset mutta taidat olla aika kaukana :/ Ne oli ihan ehdottomat kun tytöt oli pieniä. Olen tosin ne varmaan märkänä joskus sulkenut autotalliin, joten kesällä huomasin että niihin oli kankaaseen ilmestynyt homepilkkuja paikotellen. Heitin pesukoneeseen ja ajattelin viedä johonkin keräykseen, mutta ne pilkut ei lähteneet tavallisessa pesussa. Kyllä kai ne jotenkin saisi pois, mutta en ole jaksanut vaivautua enkä kehdannut viedä pilkullisia mihinkään...autotallissa siis seisovat hamaan tulevaisuuteen. Pilkunpoistovinkkejä :)?

Kolme päivää siihen kun kakkonen syntyi...

m&m 38+4

Vierailija
19/50 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea täältäkin jo synnyttäneille! Olen käynyt kahdesti painoarviossa, viikoilla 26 ja 37. Molemmilla kerroilla vauva arvioitiin normaalipainoiseksi, vaikka mulle on kiloja tullut 22 :0 Toisaalta kyseessähän on vain arvio, joka voi heittää reippaastikin... Mieltä kuitenkin kevensi huomattavasti, sillä olen itse ollut yli nelikiloinen ja puolisoni 4700g. Pisti vähän miettimään, kun anoppi heitti tuon luvun, että millaista monsteria oikein kasvattelen masussani :D

Eilen neuvolantäti kysyi rokotteesta, mutta en suostunut sitä ottamaan. Järkeilin asian siten, kun neuvolassa jaettiin sikainfluenssainfolappunen, jossa mainittiin raskaana olevien saavan taudin herkemmin VAIN siksi, että ovat keskimäärin enemmän pienten lasten kanssa tekemisissä verrattuna ei raskaana oleviin. Itse en ole oikeastaan missään tekemisissä pienten lasten kanssa, joten päätin olla ottamatta. Toisekseen, laskettu aikani on jo sunnuntaina ja mun säkällä saisin rokotteesta kunnon oireet.

En ole huomannut mitään muita merkkejä synnytyksen lähestymisestä, kuin vauvan kiinnittymisen ja sen sykkeen alenemisen 130:een. Eilen puoliso sai hoitopöydän ja pinnasängyn kasattua ja totes, että vauva vaan puuttuu. Sairaalakassia en oo vielä pakannut, mutta kuten mun tapoihin kuuluu, teen kaiken viimetipassa, tyylillä :D Jaksamisia kaikille levottomiin öihin!

Hanna 39+3

Vierailija
20/50 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaikille vauvansa saaneille!!!!

...eli vielä täällä notkutaan!! Olen nyt rampannut synnärillä kontrollissa kerta viikossa, sain Albetolit ja laskivat mukavasti verenpaineen normaalitasolle!!

Viimeksi kävin synnärillä siis maanantaina ja painoarvio oli 3,5kg (rv 38+1), eli mukavasti ois pojalla kokoa!!! Kohdunsuu oli reilut 3cm auki ja kanava olematon, eli nuo yölliset supistukset ovat tehneet tehtävänsä!! Arvelivat käynnistyvän todenteolla ihan lähipäivinä! Vähän tässä on jännittänyt, kun edelliset kaksi ovat tulleet aika vauhdilla ja matkaa sairaalaan on 60km.

Pääsin kuitenkin kotiin, lupaamalla etten liiku yksin mihinkään.

Meillä on nyt vielä kaikennupiksi nuo veljekset kipeinä, mies päivät/illat töissä ja sukulaisista lähin asustaa/työskentelee 15km päässä... Ollaan nyt varustauduttu siihen,että ambulanssilla lähdetään ja kenties lapset matkassa, jos ei hoitajia ehdi paikalle :/

Hiljaa hiiviskellen ollaan nää pari päivää oltu...päivisin ei kauheasti supistele, onneksi...mutta yöt on ollut melkoista kello-peliä!!

Saas nähdä kuinka kauan täällä kärvistellään jännityksessä!!???

Noista painoarvioista vielä...meillä kahden ekan kohdalla ovat pitäneet aika hyvin paikkansa...joten kai se on luottaminen tähänkin!? Esikko syntyi 41+1 ja painoi 3900g (arvio päivää ennen 3,8kg), ja toinen 38+6 ja painoi 3200g (arvio pari päivää ennen 3,1kg). Omassa painon nousussa on ollut jännä piirre, kaikkien raskauksien kohdalla nousu pysähtynyt 68kg, vaikkakin lähtöpainossa 10kg erot!!!

Nyt täytyy palata niistelemään noita pikku-neniä...toivoen etten itse sairastu :/ !!!