Tähän ketjuun niiden hoitajien ja muiden perusteluja jotka OTTAVAT rokotuksen
Kun tuolla toisessa vauhkoaa nuo salaliittoteoreetikot, niin kerätääs tähän ketjuun vastapainoksi järjen ääntä eli niiden perusteluja, jotka työskentelevät hoitoalalla ja ottavat tuon tarjotun rokotteen.
Eli mitä teet työksesi ja miksi otat rokotteen?
Kommentit (27)
tähän asti olen luullut, että ottamalla rokotteen estän levittämästä sitä asiakkaille
on taudin leviämisen pysäyttäminen/hidastaminen. Tottakai virusta voi levittää käsiensä välityksellä jos ei huolehdi käsipesuista, käsideseista, hengityssuojainten vaihtamisesta, mutta helpommin tauti tarttuu sairastuneelta kuin välillisesti. Varmasti rokotetut välittävät tautia vähemmän kuin rokottamattomat.
Voit tartuttaa taudin potilaaseen rokotteesta huolimatta olemalla töissä.
Työnantajalle on tärkeää, että olet kuitenkin töissä hoitamassa sairaita.
Jos sinulle käy huonosti ja sairastut rokotteesta, työnantaja ei ota vastuuta, koska olet vapaaehtoisesti suostunut rokotettavaksi. Sinua ei ole painostettu eikä manipuloitu. Päätös on aina oma ja itse kannat vastuun terveydestäsi.
Itse en tapaa potilaita, mutta työkaverit käyvät näytteenotossa ja voivat tuoda taudin. Otan rokotteen, etten veisi tautia kotiin, ja jos kotona perhe kuitenkin sairastuu, niin itse olen terve ja voin hoitaa muita.
Luulo ei ole tiedon arvoinen. Jos sinulle käy huonosti ja sairastut rokotteesta, työnantaja ei ota vastuuta, koska olet vapaaehtoisesti suostunut rokotettavaksi. Sinua ei ole painostettu eikä manipuloitu. Päätös on aina oma ja itse kannat vastuun terveydestäsi.
Ööh, ottaako sun työnantaja vastuun jos sairastut sikainfluenssaan? En tajua mitä tarkoitat tuolla työnantajan vastuulla suhteessa rokotuksen ottamiseen.
suojatakseni vatsassani kasvavaa lastani eli ottamalla itse rokotuksen, saa hänkin vasta-aineita tautia vastaan, kun ei kumminkaan rokotusta voi ottaa puoleen vuoteen syntymästä.
Olen jäämässä äitiyslomalle, joten asiakkaideni suojaamista tai kollegoiden työtaakkaa en tässä ehdi ajattelemaan. Muuten nekin voisivat olla perusteena.
Työssä terveydenhoitajana terveyskeskuksessa.
Olen sh ja töissä terveyskeskuksessa.