Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko laitat rahaa yhden lapsesi joululahjoihin?

Vierailija
25.10.2009 |

Ja montako lasta on perheessä? Saako jokainen lapsi samanarvoiset lahjat?

Meillä on kolme lasta. 8-vuotiaan lahjoihin menee varmaan 50-100e toiveista riippuen. Samaten 6-vuotiaan lahjoihin saman verran. 2-vuotias jää vähimmälle kun ei vielä ymmärrä. 20-30e varmaan riittää. Teenkö väärin pienintä kohtaan?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tällanen köyhä, opiskeleva yh, niin ei yksinkertasesti ole varaa laittaa satoja euroja lasten lahjoihin kun on ruuatkin hankittavana. Lapsia kolme.

Vierailija
2/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaalle en usko ostavani mitään, sille varmasti riittää jos se saa jonkun pikku paketin raadeltavakseen, ja uskoisin sen saavan joko kummeiltaan tai isovanhemmilta jotain. En tahallani halua lisätä tavaramäärää, lasten roinaa on muutenkin kaikki paikat täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias jää vähimmälle kun ei vielä ymmärrä. 20-30e varmaan riittää. Teenkö väärin pienintä kohtaan?

Tuokin kuulostaa musta aika paljolta noin pienen lapsen lahjoista. Ja pieninhän myös perii isommilta niiden vanhat lelut, joten tuskin se nyt puutteessa elää...

Vierailija
4/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmilla on tottakai kalliimmat toiveet, ja ne pienemmät tulevat kuitenkin saamaan vähintään yhtä paljon asioita. Yleensä nuoremmilla lapsilla on kuitenkin korkeampi elintaso kuin esikoisella, koska vanhemmat ehtivät tekemään enemmän töitä ja vaurastumaan, joten ei siitä kuopuksen halvemmasta lahjasta kannata murehtia.

Näin ainakin itse ajattelen.

Vierailija
5/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa yöpuvun ja jonkun duplopaketin, siihen se 30e hujahtaa jo.

Ap

Vierailija
6/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna ostamme jokaiselle lapselle vain yhdet lahjat, saavat itse miettiä mitä haluavat, mutta me emme halua heille "lahjoista hirveeä vuorta"

Vierailija
7/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi 2,5v.Tajusin just että en oikeestaan edes ajattele paljonko laitan rahaa, ennemmin että mikä tai mitkä lahjat olisi kivoja, ja niitä sitten muutama.Kun lapsi saa muualtakin lahjoja.Valitettavasti mulla on paha taipumus ostaa paljon lahjoja (koska se on kivaa...)eli tuhlata paljon rahaa.Lapsihan ei lahjojen arvosta mitään ymmärrä.Tää aloitus oli hyvä, alan ajatella asiaa enemmänkin.Kiitti!

Vierailija
8/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murkkujen lahjoihin menee n 100e tai on aiemmin mennyt,taaperolle ehkä 50e. Tänä vuonna murkku haluaa yhdelle pelimatkalle ja se maksaa n.300e se on sitten joululahja samalla,toiselle murkulle ostetaan laskettelukamat eli ihan satasella ei pärjätä hänenkään kohdalla tänä vuonna.

Vierailija
9/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 2-vuotias tuskin mieltää yöpukua samalla lailla "lahjaksi" kuin sitä duplopakettia, joten jos haluat säästää niin jätät yöpuvun ostamatta...

Ajattelin ostaa yöpuvun ja jonkun duplopaketin, siihen se 30e hujahtaa jo. Ap

Vierailija
10/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa sanoa. Viime jouluna meni jotain 150-250 Euroa. Ei laskettu, enkä muista tarkkaan. Ikää nyt 5.

Vierailija
11/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

per lapsi on joka vuosi ollut. Lapsia kaksi ja iät 4,5 ja 2,5.

Vierailija
12/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ompelen jotain itse, kullekin varmaan joku tammen kultainen kirja ja pikkulegopaketti tms.

Usein myös ostetaan yhteiseksi lastenpeli tai isompi palikkalaatikko.

Neljä alle kouluikäistä lasta.

Isovanhempia, tätejä/setiä, kummeja ja ystäviä on niin paljon että lapset ovat kukin saaneet nelisenkymmentä pakettia joka joulu.

Vierailija
13/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla sitten se kallein toive. Hintaa en osaa arvioida. Maksaa mitä maksaa. Lapset on 4- ja 7-vuotiaat, joten tuskin nuo hirmu kalliita toiveita on. Luultavimmin selvitään alle 100€/lapsi.

Tytär (7 v.) tosin on jo puhellut tietokoneesta, mutta tuskin sitä vielä ostetaan. Saa vielä kelvata tää meidän :)

Vierailija
14/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen keräillyt kaikkea pientä alemyynneistä vuoden varrelta, summaa on siksi vaikea laskea.

Mä en ikinä lähtisi siihen, että lapset saa yhdet lahjat, jotka valitsevat itse, mutta ymmärrän sen, ettei kaikki ole yhtä jouluihmisiä niinkuin mä.

Vierailija
15/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v, 7v ja 9v.

100-200€/lapsi, riippuu toiveista ja tarpeista. Osa lahjoista myös yhteisiä (lautapelejä yms.).

Vierailija
16/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on monta lasta, taaperosta aikuiseen. Kukaan heistä ei saa lahjoja muilta kuin meiltä vanhemmilta. Olisi ihanaa ilahduttaa teinejäkin kerran vuoteen ostamalla jotakin sellaista, mitä he toivovat, vaikka uuden kännykän ikivanhan tilalle, tai sellaisen mp3-soittimen, mikä kaikilla kavereillakin on. Jos ostaisi sellaisen lahjan jokaiselle, vaikkakin vain yhden, jossakin 1000 eurossa huideltaisiin yhteensä kaikkien lahjoissa, ja eihän sellaiseen ole varaa.

Vierailija
17/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen keräillyt kaikkea pientä alemyynneistä vuoden varrelta, summaa on siksi vaikea laskea. Mä en ikinä lähtisi siihen, että lapset saa yhdet lahjat, jotka valitsevat itse, mutta ymmärrän sen, ettei kaikki ole yhtä jouluihmisiä niinkuin mä.

Meillä saa lapset niin paljon paketteja muualta, ettei me osteta kuin se yksi. Niitä tulee kuitenkin kymmeniä ja liikaa jo näinkin.

Meillä on lapsilla myös pakettikalenteri ja siihen ostetaan vähän parempia lahjoja eli saavat sitten jo ennen joulua tontuilta väliin jotain isompaa.

Vierailija
18/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen keräillyt kaikkea pientä alemyynneistä vuoden varrelta, summaa on siksi vaikea laskea. Mä en ikinä lähtisi siihen, että lapset saa yhdet lahjat, jotka valitsevat itse, mutta ymmärrän sen, ettei kaikki ole yhtä jouluihmisiä niinkuin mä.

Meillä ei katsota hintaa, vaan lapsien toiveista yksi toteutetaan. Eli jokainen lapsi (3) saa meiltä yhden lahjan. Yhden lahja voi maksaa 100 euroa ja toisen 20 euroa, kunhan jokainen saa mieluisen lahjan. Ja lapset saavat myös isovanhemmilta ja kummeilta lahjoja, joten ei se pakettien saldo siihen yhteen jää. Ja mielestäni olen silti jouluihminen, meillä joulu tulee siitä yhdessäolosta ja ruoasta jne, lahjat eivät ole pääosassa.

Vierailija
19/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyseinen kirjoittaja, mutta kyllä meillä joulu tulee lahjoistakin. Kun lapset eivät saa tavaraa pitkin vuotta kovinkaan paljoa, niin on ihanaa ilahduttaa heitä edes jouluna lahjoilla. Tuntuuko sinun lapsistasi jouluna siltä,että on ollut "kiltti", jos saa vain yhden paketin?

Vierailija
20/51 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyseinen kirjoittaja, mutta kyllä meillä joulu tulee lahjoistakin. Kun lapset eivät saa tavaraa pitkin vuotta kovinkaan paljoa, niin on ihanaa ilahduttaa heitä edes jouluna lahjoilla. Tuntuuko sinun lapsistasi jouluna siltä,että on ollut "kiltti", jos saa vain yhden paketin?

Eli ei jää yhteen lahjaan, saavat myös isovanhemmilta ja kummeilta lahjat, mutta me vanhemmat ostamme vain yhden lahjan per lapsi. Tästä huolimatta joinain vuosina on ollut lahjoja niin paljon etteivät ole jaksaneet avata niitä. Tähän olemmekin puuttuneet ja toivoneet myös isovanhemmilta että tulisi maks. 2 lahjaa per lapsi. Eivät ole lapset valittaneet että tuntuu että olisivat olleet tuhmia. =) Emme myöskään pelottele lapsia sillä että jos olet tuhma niin pukki ei tuo lahjoja. Kyllä asiat selvitetään muulla tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme