Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mika tekee teidan lapsille (perheelle) TAYDELLISEN JOULUN?

Vierailija
25.10.2009 |

kun mun mies ei halua viettaa joulua meidan (meidan lapsi, mina +mun 2 lasta) kanssa koska ma laitan reunaehtoja ettei saa käyttää internetia, tyokannykkaa jne/tms. Oonko ma ainoa taman asian kanssa, joka haluaisi miehenkin osallistuvan ns. perhe-elamaan?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän meissä kaikissa ole asioita jotka ärsyttävät toisia, myös jouluna. itse pilaat lastesi joulun jos ajat miehesi pois kotoa tuon kännykän takia. sovitte että kaikki tekevät parhaansa joulutunnelman luomiseksi. en kai minäkään tykkää siitä että mieheni tupakoi mut en silti vaadi häntä olemaan jouluna polttamatta koska se pilaa joulutunnelman kun toinen ravaa koko ajan tupakalla. hän myös juo jonkin verran alkoholia jouluna, ilmeisesti tuskallisia lapsuusmuistoja turruttaakseen. jotkut joulut olen pilannut lapsilta riitelemällä tästä... nyt olen oppinut että kyse on vain siitä että itse pidän suuni kiinni. lapset ei huomaa mitään erikoista kun ei mies kuitenkaan niin kännissä ole.

Vierailija
2/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa olla rennosti ja tehdä, mitä haluaa. Lisäksi hyvää ruokaa ja juomaa, kynttilät ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää, miten muut joulua saa viettää...

Vierailija
4/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisyys, lämpö, rakkaus, suvaitsevaisuus, hyvyys, hyvä olla. Lapsille sitten myös koristeet, lahjat, toki aikuisillakin kauneus ja siitä nauttiminen, serkkujen seura :)

Vierailija
5/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauha, yhdessä olo, kiirettömyys, kynttilät, leikit kynttilän valossa. Hyvä ruoka... ne muodostavat meillä joulun. Lahjojakin tietysti odotetaan, mutta enne kaikkea tuo kiireetön yhdessä olo

Vierailija
6/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauha, yhdessä olo, kiirettömyys, kynttilät, leikit kynttilän valossa. Hyvä ruoka... ne muodostavat meillä joulun. Lahjojakin tietysti odotetaan, mutta enne kaikkea tuo kiireetön yhdessä olo

Vierailija
7/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ihan tykkää viettää joulua, vaikka mä sitä enemmän hössötänkin. Meillä on kaikenlaisia tärkeitä juttuja joulussa, mutta itse yritän pitää itseni ja täydellisyydentavoitteluni aisoissa. Miksi joulun pitäisi olla täydellinen? Siitä stressaamalla joulumielensä pilaa takuulla. En vaatisi täydellistä netin ja kännykänkäyttökieltoa, aikuisesta ihmisestä kun on kysymys. Miksi vain sinä saisit päättää, miten teillä joulua vietetään??

Ymmärrän kyllä harmistuksen, jos joulu on sinulle tärkeä, ja miehesi ei sen rauhoittamista arvosta. Nämä nyt ovat niitä asioita, joissa useimmissa perheissä joudutaan tekemään joitakin kompromisseja.

Vierailija
8/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän joulun tekee se, että kaikki saa olla rauhassa ilman turhaa hössöttämistä. syödään hvyin ja jaetaan lahjat, mutta muuten ei mitään ohjelmaa. Meillä tämä ei toteudu, vaan koko joulu on yhtä juoksemista paikasta toiseen. Asutaan 400 km:n päässä sukulaisista. Tosin nyt olen raskaana, joten siinä on hyvä syy jäädä kotiin kun en jaksa istua autossa :)

Ei kai, ap, se sun miehesi kumminkaan jouluna tuntitolkulla istu netissä tai puhelimessa. Onko se keneltäkään pois, jos käy vaikka sähköpostit katsomassa? Jos nyt sattuu olemaan sen verran tärkeä työ.

En minäkään pitäisi siitä, jos mieheni sanoisi, että en saa jouluna yhtään lukea tai neuloa vaan koko joulu pitää olla tiiviisti hänen ja lasten kanssa.

Yrittäkää löytää joku kompromissi. Esim. netissä saa olla kun lapset on päiväunilla tai sen ajan kun lastenohjelmat on telkussa. Mitä vain, mikä sopii teidän perheelle.

Vierailija
9/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisin että aika paljon joulutunnelmaan vaikuttaa joulun(jouluruoan)tuoksu, kynttilät, joulun lastenohjelmat, kuusen koristelu aattona, jouluherkut, lahjat, yhdessäolo.. Se perussetti.

Mä en kyllä ymmärrä miksi kiellät mieheltäsi internetin ja työkännykän? Jos nyt ei kuitenkaan koko aikaa koneella istu, niin mitä väliä jos vaikka pari kertaa aattonakin käy kurkkimassa viestejään?

Musta Joulussa parasta on rentous. Se ettei ole pakko tehdä välttämättä mitään muuta kuin ehkä laittaa pöytä koreaksi. Sekään ei ole niin vaivalloista kun tekee ruoat paistamista vailla valmiiksi jo aiemmin. Itsekin katselen jouluaattoaamuna lapsen kanssa jotain lastenohjelmia ja esim Lumiukko nyt vaan kuuluu perinteisiin. Samoin Samu Sirkka.

Vierailija
10/35 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miksi kiellät mieheltäsi internetin ja työkännykän? Jos nyt ei kuitenkaan koko aikaa koneella istu, niin mitä väliä jos vaikka pari kertaa aattonakin käy kurkkimassa viestejään?

kun lapsi katsoo vaikka lastenohjelmaa... ollaan yöpuvuissa kenties ja syödään sohvalla koko perhe.

Kyllä mä ymmärrän ettei koko joulua voi netissä roikkua tai olla kännissä, mutta ihan varmasti avaan varmasti tietokoneen ja otan vaikka vähän punkkua. Viikko olis lomaa :)

Vierailija
11/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä joulu tulee yhdessä olosdt, ruoasta, suklaasta, joulupukista

Vierailija
12/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saadaan olla perheen kesken - ilman appiukkoshowta.

tänä vuonna on tulossa hyvä joulu! :))))

Vierailija
13/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehelläsi ole omaa luonnollista tarvetta olla läsnä? Tuntuu varmaan todella kurjalta..miehesihän asettaa tuossa omat itsekkäät tarpeensa kaiken edelle...myös lasten ilon edelle. Hän ei koe tärkeäksi elää yhdessä joulunaikaa ja siihen liittyviä kokemuksia lasten kanssa.

Olen todella pahoillani ja itse olisin surun murtama:((

Vierailija
14/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis, koristeltu koti. hyvä seura. maukas ruoka. se tunnelma... :)

Vierailija
15/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että ollaan läsnä, vietetään aikaa yhdessä.

Vierailija
16/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jostäydellistä joulua kysyttiin, niin ehdottomasti lumi.

En lähtisi etelään jouluksi.

Vierailija
17/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme varsinaisesti vietä joulua(ei osteta lahjoja,hommata kuusta, koristella paikkoja tms.). Tehdään hyvää ruokaa yhdessä, ollaan kotona ja ehkä sitten joulun pyhinä käydään kyläilemässä lapsen isovanhempien luona.

Vierailija
18/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin ennalta sovitun ajan jouluna, vaikka joka päivä "puhe- ja surffailuaikaa" olisi se rajoitettu tunti tai kaksi? Saisi ukkokin leikkiä ja silti ehtisi osallistua yhteiseen juhlaan.

Tuolla tavallahan sitä lapsia yleensä kohdellaan. Jos ei tottele niin joku rangaistus, vaikka jäähypenkki. Eikä tule tarroja!

Vierailija
19/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ruokapöydässä tai ylipäätään olohuoneessa pidempään kuin puoli tuntia. Hän inhoaa joulua ja onnistuu yleensä tekeytymään sairaaksi jouluaattona. Kerran hän tuli joulupöytään alle 10 minuutiksi. Trauma lienee peräisin jostakin niin kaukaa hänen lapsuudestaan, että tarvittaisiin ammattilainen sitä purkamaan. Yhden päivän takia ei kuitenkaan taida kannattaa. Joulupäiväksi hän yleensä kokee ihmeparantumisen ja on taas ihan normaalisti mukana perheen kuvioissa.

Vierailija
20/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tekeminen ja hyvä ruoka.

Meillä sekä mies että minä ollaan tosi jouluihmisiä.