Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Parhaat keinot saada mies osallistumaan kotiöihin?

Vierailija
23.10.2009 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on aivan identtiset reaktiot siihen kun sanon jämäkästi (=nalkuttamista) tai jos yritän selostaa rauhallisesti (joo joo, myöhemmin kulta...)

Hermot on mennyt useamman kerran! Ei ole auttanut siivousvuorojen jakaminen koska miehen vuorolla ei yksinkertaisesti tapahdu mitään. Tiskit kasaantuu siihen pisteeseen että puhtaita astioita ei vain löydy ja tms...

Meillä myös siivouskäsitykset ovat aivan erilaiset. Itse haluisin että paikat olisi suht siististi, likaiset astiat ei täyttäisi keittiötä ja pyykkikori ei tursuilisi. Miehelle tuollaisilla asioillla ei tunnu olevan merkitystä laisinkaan.

Haluisin todella kuulla mikä olisi se taikasana jolla sotkuista selvittäisiin ilman riitoja. Harmi vain että ei sellaista taida olla olemassakaan.

Vierailija
22/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä teen myös niin että rupean imuroimaan ja sitten: voi muru olen niin väsynyt kun olen tehnyt tänään sitä ja tätä, olisitko jaksanut auttaa?

minunkin mieheni on käynyt "siperia opettaa" koulun mutta kummasti unohtuu kun on aina toinen joka voi tehdä/tekee kotityöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, että mies asuu opiskeluaikana tai muuten ennen perheen perustamista yksin ja joutuu huolehtimaan omista tiskeistään, ruoistaan, pyykeistään ja siivouksestaan ihan itse, ei niin, että äiti käy siivoamassa ja hakee pyykit pestäväksi. Näin meneteltynä mies oppii mistä puhdas pyykki tulee ja että ruoka ei laittaudu itsekseen. Oma mieheni on käynyt "siperia opettaa" -koulun ja kotityöt sujvat mallikkaasti ja oma-aloitteisesti. Lisäksi on tärkeää, ettei parisuhteen alussa heittäydy äitihahmoksi, joka passaa ja paijaa. Tiedän monta koulun käynyttä hyvää raakiletta, jonka vaimo on passannut heti alkuvaiheessa pilalle: "Otatko kulta voileipää? Otatko kinkkua vai juustoa? Laitetaanko suolakurkkua? Otatko vielä vai voinko viedä lautasen astianpesukoneeseen? Mä voisin vaikka imuroida tän sun opiskelijaboxin aikani kuluksi? jne." Vuosien kuluttua on sitten ihan turha yrittää kääntää kelkkaa :)

Anoppini pisti pojan 18-vuotiaana omaan asuntoon ja kyllä näkyy. Mies hoitaa kaiken kotiinliittyvän upeasti, paperitöistä roskienvientiin. Lisäksi anoppi ei koskaan kokannut, tai yritti, mutta oli surkea (kuten minä) joten minä nautin nyt miehen hyvistä keittotaidoistakin :)

Vierailija
24/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä käyn kaupassa, laitan ruuat ja pyykit ja pesen vessat, niin voisitko imuroida ja pyyhkiä pölyt?"

Eli luettelen listan mitä itse teen ja pyydän sitten yhtä tai kahta asiaa, niin eipä tuo kehtaa kieltäytyä...

Vierailija
25/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies AINA pesee vessat v-loppuna ja imuroi koko talon. Kerran kuussa pesee myös lattiat. Sitten laittaa pihaa kuntoon joko la tai su -päivän. Plus tietenkin kaikki satunnaiset pikkuhommat (lamppujen vaihto, jne). Osallistuu myös aktiivisesti lastenhoitoon, kylvettää, lukee, leikkii...

Minä teen loput hommat, koska mies viikot toisella paikkakunnalla töissä.

Vierailija
26/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä noin suorasukaisesti mutta siihen siis tähdätään tässä koulutuksessa.

Jos vaihtoehtoina on a) nainen tekee kaiken, on väsynyt, ei jaksa harrastaa seksiä eikä ole yhtään yhteistä aikaa tai

b) kotityöt tehdään yhdessä, vaimo on paremmalla tuulella ja on yhteistä aikaa -> suurempi mahdollisuus seksiin

on itsestäänselvä että mies valitsee b:n

Mieheen täytyy käyttää hyvin alkeellisia keinoja, ei muuten onnistu

Vierailija
27/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoroin itku kurkussa ja vuoroin miestä punahehkuisella raivolla vihaten. Meillä ei toimisi tuo että jättää tekemättä, koska mies ei vaan tee. Jos ei ole ruokaa, hän hakee kaupasta paketin maitoa ja makkaraa. Jos ei siivoa, sitten eletään aotkussa ja kaaoksessa. Kaikilla miehillä ei toimi tuo itsenäinen poikamieselämä. Miehen poikamieskämppä oli LÄÄVÄ.

Lapsettomana pariskuntana tuo ei haitannut koska en itsekään ole siisteysintoilija. Eikä sotkuinen kämppä haittaa jos siellä käy vaan nukkumassa. Sitten tuli lapsi ja oli pakko ruveta elämään vähän siivommin. Laittaa säännöllisesti kunnon ruokaa jne. Minä kasvoin aikuiseksi kun lapsi syntyi, mies ei. Silloin kun olin hoitovapaalla ei niin haitannut että tein KAIKKI kotityöt. Nyt kun olen töissä, sama jatkuu enkä KÄSITÄ miten se voi olla miehen mielestä ok. Mies ei tee MITÄÄN vapaaehtoisesti. Eilen oikein yllätyin kun mies luki lapselle iltasadun pyytämättä.

Olen niin väsynyt kaikkeen että herään öisin valvomaan :(. Nytkin pukkaa itkua kun kirjoitan tätä. Ja ennen kaikkea en millään JAKSAISI ruveta kouluttamaan miehestä ihmistä :(. Voiko saamari soikoon olla, että tässäkin asiassa minun pitäisi olla se joka jaksaa juonitella miehen tekemään kotitöitä. Vai voinko sanoa vaan että kuule, joko asiat muuttuu tai minä lähden. Tee tällä tiedolla mitä haluat, mutta minä en aio sanoa asiasta tämän enempää enkä jaella mitään määräyksiä enkä päättää kenenkä pitäisi mitäkin tehdä enkä miettiä seksistrategioita jolla sais edes yhden vapaaehtoisen imuroinnin.

Vierailija
28/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voinko sanoa vaan että kuule, joko asiat muuttuu tai minä lähden. .

mutta kannattaa käyttää samaa periaatetta kuin lastenkin kanssa, eli tiskiin vain sellaisia uhkauksia jotka on oikeasti valmis toteuttamaan. Jos uhkaat lähdöllä etkä kuitenkaan koskaan lähde, niin olet pulassa jatkossa.

Kannattaa miettiä voiko tuollaisen sian luokse päästää lasta jatkossa, vai luopuisiko mies kenties tapaamisoikeuksista kokonaan

Vierailija
29/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni miestä ei erityisesti kuulu painostaa ns. "perinteisiin kotitöihin".

Perheissä mies vastaa sosiaalisista suhteista ja huolehtii siitä, että monet perheell tarpeelliset toiminnot toimivat, kuten kavereilta peräkärryä ym. ym.

Miehet siis tekevät paljon perheen eteen töitä, joita naiset eivät huomaa.

Naiset jättävät monesti huomioimatta tärkeitä asioita, kun oma napa pyörii tiskien ja ikkunoiden pesun ympärillä.

Kuinka moni teistä naisista osaisi rakentaa asunnon perheelle. Tarkoitan, että ei sitä tuosta vain polkaista pystyyn, vaan se tieto ja taito kumuloituu useiden vuosian varrella asioita seuraamalla.

Toki ammatilataan talonrakentaja, sen pyöräyttää, mutta monilla miehillä on akateeminen koulutus jatalon rakentaminen siinä sivussa on vaativa homma.

ASiaapitää mielestäni ajatella esim. siten, että tekniikan maailman lukemine ym alan julkaisujen lukeminen on perheen eteen tehtävää työtä, jostain se tieto on saatava ja iso osa miehistä on luonnostaan kiinnostuneita tekniikasta ja perehtyvät asioihin ja tekevät jatkuvasti tiedonhankintaa ja ylläpitävät suhteita, jotta perheellä olisi sosiaaalinen verkosta, esim työttömyyden tai talonrakennusprojektin varalle.

Älkää naiset aliarvioiko miehiänne.

Vierailija
30/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä mies vastaa sosiaalisista suhteista ja huolehtii siitä, että monet perheell tarpeelliset toiminnot toimivat, kuten kavereilta peräkärryä ym. ym.

Voi helevetti sanon minä :DDDD. Just joo, taas tätä. Montako kertaa vuodessa perhe tarvii peräkärryä? Versus esim. lasten vaatehuolto, urheilutarvikehuolto, vaippahuolto, kaikkihuolto, joka on naisen harteilla. Miehet vetää käytännössä kotiin ylikallista eletkroniikkaa (että saisivat aikansa kulumaan perse homeessa sohvalla).

Ja ylipäänsä, perheissä mies vastaa sosiaalisista suhteista?! BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Vierailija
31/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielemällä?!

Vierailija
32/32 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sosiaalisia suhteita, niin elä sitten sen kanssa.

Miellä ainakin mies vastaa monista asioista kaverisuhteilla, joista on huomattavasti apua eri arkielämän askareissa. Ei ninkään jokapäiväisissä arkielämän askareissa, vaan niistä isommista ja harvemmin tapahtuvista asioista, jotka jäisivät naiselta kokonaan tekemättä.

Ei tietenkään kaikki miehet ole aktiivisia, on niitä perse homeessakin makaavia.

Voi helevetti sanon minä :DDDD. Just joo, taas tätä. Montako kertaa vuodessa perhe tarvii peräkärryä? Versus esim. lasten vaatehuolto, urheilutarvikehuolto, vaippahuolto, kaikkihuolto, joka on naisen harteilla. Miehet vetää käytännössä kotiin ylikallista eletkroniikkaa (että saisivat aikansa kulumaan perse homeessa sohvalla).

Ja ylipäänsä, perheissä mies vastaa sosiaalisista suhteista?! BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.