Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKA ja MILLANEN ihminen juo light juomia?

Vierailija
23.10.2009 |

Eikö oikeesti oo mitään käsitystä niiden vaarallisuudesta?

Niin ja mulle on ihan turha tulla sanoon että niissä on päiväannosrajat tai muuta shittiä.

Pahimmalle oikeestaan tuntuu jos juottaa niitä vielä lapselleenkin. Millanen onkaan ihminen joka niitä juottaa lapselleen?

jos on ihan pakko antaa jotain mikä on makeeta niin eikö voi antaa sokerilla makeutettua? Jollei niin miksei? Meillä saa sillon tällön lapset mehua tai limpsaa ja muuten juodaan vettä ja maitoo.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aspartaamin vaaroista. Pisti kyllä miettimään! http://www.isomagneetti.com/nettilehti/?alue=Ylivieska sivu 34

Vierailija
42/61 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light vie janon, sokerilitku ei. Limua meillä on aika harvoin, mutta light sekamehua ostan kyllä.

Kaikki on niin helvetin vaarallista ja pelottavaa. Jatkuvasti jokapäiväisessä elämässä vedämme kurkusta alas ympäristömyrkkyjä siihen tahtiin että pienet lisäaineet ovat vain pisara meressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vältän sitä jos vain pystyn. Juon tölkillisen light-energiajuomaa päivittäin.

En vain voi sietää sokerin makua, jos makeutusaineet koituvat tuhokseni, sitten koituvat.

Olen hoikka, urheillut 6-vuotiaasta asti.

Vierailija
44/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ei aiheuta sokerihumalaa, eikä villiyttä vaan tilanne jossa sitä juodaan. juurikin siis nuo juhlahetket yms.

Vierailija
45/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ei aiheuta sokerihumalaa, eikä villiyttä vaan tilanne jossa sitä juodaan. juurikin siis nuo juhlahetket yms.

Mieletön logiikka, no en tiennyt! Eikä kahvikaan aiheuta valvomista ja sydämmentykytystä vaan ne työpaikan taukotilat:):)

Vierailija
46/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 33v ja lapseni ovat aika isoja ja ollaan juotu light juomia,niin mehuja kuin limppareita aina.

Ei ole mitään taudinpoikastakaan tullut mistään suunnalta.

Vierailija
47/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juon light limppareita n. 1½ litraa/päivä

se on mun tapa, se on voivoi jos se tappaa...

sokerilimpparit on kauheeta kuraa

Vierailija
48/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan hampaiden takia

Vierailija
49/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

happamuus sen tekee. Minä juon pepsimaxia vaikken ole varma sen turvallisuudesta. Näillä määrillä mitä juon eli viikossa ehkä pullon, joskus pitempiä aikojen etten ollenkaan. Olen hoikka ja sillä hoidan makeanhimoa. Ihan terveellisesti syön muuten, mutta joskus vaan tekee mieli jotain oikeasti hyvää. Jos se lyhentää elämää kolme minuuttia, so be it.

Vierailija
50/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1tyypin diabeetikko juon light-juomia ihan sairauden takia. En juota lapsille light-juomia, saavat toki maistaa jos ei muuta satu olemaan. Vaikka en oliskaan diabeetikko, joisin light-limuja koska ne on paremman makusia. Sokerilimuista jää sellanen möhnänen olo suuhun, hampaat kuorruttuu sokerista. Sokerisiiderit taas maistuvat liian makealta, kuivana tai lightina siis. Saahan niitä myrkkyjä ja karsinogeeneja vesijohtovedestä, perunasta, näkkäristä, auringosta ja palaneesta ruuasta. Juu, hengissä ei oo kukaan täältä vielä selvinnyt. Jospa ap hengittäisit syvään ja annat ihmisten juoda sitä mikä maistuu kullekin.

Vierailija
51/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukraloosia, joka on epäterveelliseksi todettu makeutusaine, toisin kuin aspartaami tai asesulfami. Lidl vain piilottaa sen E-koodiin sen sijaan että kertoisi sanallisesti mistä on kyse, pitää googlettaa.

Itse huomasin mm. aspartaamin vaarat, kun sain ensimmäisen nielun turpoamis-oireen Lidl:n light-cokiksesta.

Ei voi kuin ihmetellä niitä jotka ostaa jotain LIDLISTÄ. Me on nyt pari kertaa kokeeksi käyty siellä ja ihan hirveää kuraa. Viimeksi todettiin viikonloppuna, että "englanninlakritsi" oli pelkkää sokeri-vesi-tahnaa ja jotain saippuaanvivahtavaa esanssia seassa. Ihan surkeaa tavaraa.

Vierailija
52/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun limsa on helteisessä autossa, ja sitä vaikka laittaa jääkaappiin, ja edelleen juo sitä niin silloin aspartaamista on tullut myrkkyä. Kirjaimellisesti.

Miettikää sitä että vaikka joisi pieni määrä limssaa missä on aspartaamia, niin eihän se haittaa.. Haittaako? Ehkä ei..

Mutta kun laskee kaikki muut tuotteet mitä päivänaikaan juo ja syö, esim jugurttia aamulla, leivonnainen kahvisaikaan, lisää jugurttia välipalaksi, limua kyytipojaksi, karkkipatukan ja illaksi vielä juodaan lightmehua niin m,iten paljon siinä sitten kertyy aspartaamia??

Puhumattakaan muista vaarallisista aineista, esim makkarassa on 7 eri E aineita. Myös jäätelöissä on paljon, leikkelemakkarassa, marinoiduissa lihapaketeissa...

Huhhuh..

Luomua suosin ja tuoreista aineksista ruuat pitää tehdä!

Ja mua vituttaa eniten niitä jotka vähittelee meidän päätös olla koskematta light-tuotteisiin..

Vierailija
53/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sokerilimujen jättämästä tahmasta hampaissa.

Juon limuja ehkä tölkin joka toinen kuukausi, joten tuskin se että juon lightia tällä tahdilla meikäläistä sairastuttaa :)

Vierailija
54/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juon limsaa tosi harvoin, yleensä kesällä menee muutama tölkkiä ja muun vuoden aikana ehkä yksi.

En syö kuin luonnonjogurttia, ja juggea ylipäänsä syön max kerran päivässä. Leivonnaisia ei mene edes viikottain, ja silloin kun menee niin itse leivottua marja/hedelmäpiirakkaa tai pannaria mansikkasurvoksen (itse tehty, sokeria 1 rkl per 0,5 l) kera. Mehua juon lasilliset viikonloppuaamuisin, makeuttamatonta tuoremehua siis. Karkkia en syö.

Perusmakkaraa menee ehkä paketti kesässä, muutoin tehdään pari kertaa vuodessa siskonmakkarasoppaa ja pari kertaa jotain chorizoa ruuassa. Marinoituja lihoja ei osteta, jätskiä kesäisin ehkä kerran viikossa.

Tämä vaan muistutuksena että ei kaikki jotka juo joskus light-juomia käytä hulluna aspartaamituotteita tai e-kyllästettyä ruokaa.

Miettikää sitä että vaikka joisi pieni määrä limssaa missä on aspartaamia, niin eihän se haittaa.. Haittaako? Ehkä ei..

Mutta kun laskee kaikki muut tuotteet mitä päivänaikaan juo ja syö, esim jugurttia aamulla, leivonnainen kahvisaikaan, lisää jugurttia välipalaksi, limua kyytipojaksi, karkkipatukan ja illaksi vielä juodaan lightmehua niin m,iten paljon siinä sitten kertyy aspartaamia??

Puhumattakaan muista vaarallisista aineista, esim makkarassa on 7 eri E aineita. Myös jäätelöissä on paljon, leikkelemakkarassa, marinoiduissa lihapaketeissa...

Huhhuh..

Luomua suosin ja tuoreista aineksista ruuat pitää tehdä!

Ja mua vituttaa eniten niitä jotka vähittelee meidän päätös olla koskematta light-tuotteisiin..

Vierailija
55/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe järkeä ottaa insuliinia jos vois juoda limsaa joka ei nostata sokeria

Vierailija
56/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa ihan oikeasti sellaista luotettavaa faktaa pöytään noista hermomyrkyistänne ym. vaaroista?

Itse uskon ennemmin näitä virallisia suosituksia ja lääkärien ym. asiantuntijoiden lausuntoja (EVIRA ym.) joissa todetaan että paljon liikkuu maailmalla puhetta aspartaamin vaaroista, mutta mitään tieteellistä näyttöä näiden puheiden pohjalle ei ole.

Vierailija
57/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveelle ihmiselle ei ole mitään tieteellistä näyttöä, ne ovat ihan mutu-juttuja. Tietysti allergikot erikseen. Heitä varten etiketissä on se teksti "sisältää fenyylialaniinin (tms.) lähteen".

Vastaus kysymykseen: olen light-juomien käyttäjä ja ylipäänsä pyrin välttämään turhaa sokeria, myös syömisissäni ja perheeni syömisissä. Lapset eivät saa limua kuin erityistilanteissa, tyyliin synttäreillä. Ihmisenä olen ihan tavallinen työssäkäyvä akateeminen perheenäiti. En lihava, en laiha.

Vierailija
58/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli akateeminen, keskisuuren firman johdossa oleva henkilö, joka myös tupakoi.

Vierailija
59/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavis, diabeetikko

Vierailija
60/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on mielestäni parhaan makuinen Cola. Enkä juo usein, en edes viikottain. Kesällä tulee vähän enemmän juotua, mutta yleensä ostan sen maustetun kivennäisveden. Sitten joskus voi herkutella Colalla. Mutta oikeastaan ykkössuosikki on Muumilimu ja toinen Omenalimu. Näissä ei ole makeutusaineita.

En mä näihin mitenkään fanaattisesti suhtaudu suuntaan enkä toiseen, mutta lapsen ruuissa olen tarkempi. Ei saa olla lisäaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän