Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKA ja MILLANEN ihminen juo light juomia?

Vierailija
23.10.2009 |

Eikö oikeesti oo mitään käsitystä niiden vaarallisuudesta?

Niin ja mulle on ihan turha tulla sanoon että niissä on päiväannosrajat tai muuta shittiä.

Pahimmalle oikeestaan tuntuu jos juottaa niitä vielä lapselleenkin. Millanen onkaan ihminen joka niitä juottaa lapselleen?

jos on ihan pakko antaa jotain mikä on makeeta niin eikö voi antaa sokerilla makeutettua? Jollei niin miksei? Meillä saa sillon tällön lapset mehua tai limpsaa ja muuten juodaan vettä ja maitoo.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappaa se sokerikin, jos sitä liikaa nauttii. Mieluummin minä juon aspartaamilla makeutettuja juomia, kuin epäterveellisellä sokerilla makeutettuja.

T: Gastroenterologi, LL.

Vierailija
22/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin laihdutuksessa kun vaihdoin sokerilimut kevyt-versioihin.

Nykyään kun tekee makeata mieli juon lasin kaksi pepsimaxia.

Join raskaana ollessanikin ja kaksi ihanaa tervettä lasta olen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kukaan ei voi tietää onko se epäterveellistä vai ei, kun ei ole kokemusta siitä mitä tapahtuu jos ihminen syö todella paljon aspartaamia vuosikymmenien ajan", vaikka se mitä kyllä jo ihan TIEDETÄÄN

Vierailija
24/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että sokeri ainakin on epäterveellistä. Ei tarvitse odotella mitään sadan vuoden kuluttua tulevia testituloksia.

Vierailija
25/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan häntä varten light-mehuja ja limppoja, jotta voi myös kerran viikossa pitää herkkupäivän lauantaina kuten muutkin sisarukset. Mulla on oikeesti aika hyvä käsitys niiden vaarattomuudesta kohtuudella nautittuna - kertoivat siellä lastensairaalan diabetesklinikalla.

Vierailija
26/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin mm. aspartaamin vaarat, kun sain ensimmäisen nielun turpoamis-oireen Lidl:n light-cokiksesta. Aiemmin olin juonut lighteja silloin tällöin (painonhallintasyistä, vaikka ei ollut mitään syytäkään). En voi enää juoda MITÄÄN makeutusaineella makeutettua kun alkaa nielu turvota. Siis olen allerginen. Olen ottanut selvää aspartaamista ja se todella on haitallista. Kenenkään ei kannata juoda Lightia! Se vasta litkua onkin, käyttäkää aitoa luonnon tuotetta, SOKERIA!

Vierailija
27/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahdin jopa hieman sairaalloisen tarkkaan kaikkea mitä söin. En omasta mielestäni saanut syödä esim. banaania tai tuoremehua tai karjalanpiirakoita, koska niissä kaikissa oli liika sokeria tai rasvaa ja siten liikaa energiaa. Käytin pelkkiä keinomakeutettuja tuoteita, joita meni päivittäin paljon (light-mehua -limsaa, mehukeittoa, jogurttia, karkkeja jne). Minulla oli jatkuvasti vatsaongelmia sekä ajoittain myös ongelmia ihon kanssa.

Sittemmin olen löytänyt paremman henkisen tasapainon ja olen lopettanut täysin syömisen vahtimisen. En käytä nykyisin mitään keinomakeutettuja tuotteita. Tai siis en osta niitä itse, jos niitä kylässä tarjotaan, niin syön tai juon kyllä kohteliaasti. En siis enää ole fanaattinen ruoan suhteen puoleen enkä toiseen. Kaikki vatsaoireet katosivat.

Olen noudattanut tätä uutta, sokeripitoisempaa ruokavaliotani nyt jo lähes 1,5 vuotta. Painoa on tullut lisää vain kilo. Mittani ovat nyt 170 cm ja 61 kg. En siis jaksa uskoa, että pelkät light-tuotteet muuttavat ihmisen painoa isosti suuntaan eikä toiseen.

Nykyisin muuten juon vähemmän makeita juomia ja nautin enemmän joka suullisesta, kun tiedän, että luvassa ei ole toista lasillista.

Vierailija
28/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraattia vältellään siinä missä niitä vältellä voi, eli jos meillä on limua, on se lightia. Aina. Limpparia meillä juodaan ehkä pullo tai kaksi kuukaudessa, mikä tekee muutaman lasillisen naamaa kohti/kk.

Jos light-limuissa olisi jotakin erityisen haitallista ainesta - mitä niissä ei ole, vain niitä samoja makeutusaineita joita on kaikissa muissakin elintarvikkeissa - niin tällaisesta käytöstä ei liene haittaa. ADI-arvot eivät ylity, ynnä muuta.

Tosin ap kalskahtaa sellaiselle vankkumattomalle tiedenaiselle, joka tietää tästä aiheesta kaiken mahdollisen, joten mitäpä tässä turhia puolustelemaan... ap:han on kuitenkin oikeassa, loppujen lopuksi. (not)

Vierailija
29/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin mm. aspartaamin vaarat, kun sain ensimmäisen nielun turpoamis-oireen Lidl:n light-cokiksesta. Aiemmin olin juonut lighteja silloin tällöin (painonhallintasyistä, vaikka ei ollut mitään syytäkään). En voi enää juoda MITÄÄN makeutusaineella makeutettua kun alkaa nielu turvota. Siis olen allerginen. Olen ottanut selvää aspartaamista ja se todella on haitallista. Kenenkään ei kannata juoda Lightia! Se vasta litkua onkin, käyttäkää aitoa luonnon tuotetta, SOKERIA!

Vierailija
30/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan omalle diabeetikkolapselleni evääksi aina light-pillimehun, jotta hänen ei tarvitse joka ikinen kerta pistää insuliinia kun mehua haluaa juoda. Se olisi aika kohtuutonta pienelle koululaiselle.

Vierailija
31/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyyliin 5 kertaa kesässä 0,33-0,5 l annos. En usko että noin pienistä määristä on haittaa. En juo sokerilimuja koska monista jää ikävä tahma hampaisiin (ei tosin kaikista), light-verioista ei.

Vierailija
32/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan lighteja kotiin vieraita varten.

Vierailija
33/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pepsimaxia, mutta vastapainoksi en polta, en käytä huumeita tai juo alkoholia ;-) Pointtina siis, että so what - kuollaan kaikki jonain päivänä ja pahempiakin paheita löytyy kuin light limut ;-)

Vierailija
34/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukraloosia, joka on epäterveelliseksi todettu makeutusaine, toisin kuin aspartaami tai asesulfami. Lidl vain piilottaa sen E-koodiin sen sijaan että kertoisi sanallisesti mistä on kyse, pitää googlettaa.

Itse huomasin mm. aspartaamin vaarat, kun sain ensimmäisen nielun turpoamis-oireen Lidl:n light-cokiksesta.

Vierailija
35/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä limuja juoda niin paljon että lihottaa? Minä annan lapselleni sokerin sokerina, mutta herkkuja nautitaan vain kohtuudella. Ei näitä keinotekoisia makeutusaineita ollut omassa lapsuudessakaan enkä ollut ikinä lihava. Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio pitää huolen siitä.

Ja minkä ihmeen takia perhepäivähoitaja juottaa limuja hoitolapsille????

Vierailija
36/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukraloosia

t. se Lidlin juomien sisällöstä järkyttynyt

Vierailija
37/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapselle en anna

Vierailija
38/61 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

limsaa en juo oikeastaan kuin muutaman kerran vuodessa.Mutu tuntumalla en anna lapsille light limsaa,menevät siitä mielestäni villimmäksi kuin normaalista.Limsaa muutenkin tarjolla vain poikkeustapauksissa juhlahetkinä siis.

Vierailija
39/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkin miettinyt, miten siitä on tullut tollanen kuolaava ja tärisevä idiotti, mutta kiitos, kun valistit! Light-mehuista se johtuu!

Nyt hei oikeesti, faktaa pöytään.

Vierailija
40/61 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkin miettinyt, miten siitä on tullut tollanen kuolaava ja tärisevä idiotti, mutta kiitos, kun valistit! Light-mehuista se johtuu!

Nyt hei oikeesti, faktaa pöytään.

Kuolaava ja tärisevä idiootti viimeiset 27 vuotta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi