Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että perheen neljästä lapsesta yksi on lihava?

Vierailija
23.10.2009 |

Syövät varmaan samaa ruokaa kuitenkin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit my ass. Kyllä se vaan syö enemmän ja liikkuu vähemmän. Itse olin aikoinaan perheen ainoa ylipainoinen lapsi ja kun muistelen, mitä kaikkea tuolloin söin ja mitä määriä, en kyllä yhtään ihmettele.

Kyllä sen jääkaapin osaa avata lapsikin ja ottaa mitä tarttee. Ja käydä kaupasta karkkeja salaa. Mot.

Vierailija
22/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät tasan tarkkaan samaa ruokaa, eikä kaapista oteta mitään salaa/osteta salaa mitään kaupasta.

Poika liikkuu jopa enemmän ku tyttö, mitäs siihen sanotte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät tasan tarkkaan samaa ruokaa, eikä kaapista oteta mitään salaa/osteta salaa mitään kaupasta. Poika liikkuu jopa enemmän ku tyttö, mitäs siihen sanotte?

Vierailija
24/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit my ass. Kyllä se vaan syö enemmän ja liikkuu vähemmän. Itse olin aikoinaan perheen ainoa ylipainoinen lapsi ja kun muistelen, mitä kaikkea tuolloin söin ja mitä määriä, en kyllä yhtään ihmettele.

Kyllä sen jääkaapin osaa avata lapsikin ja ottaa mitä tarttee. Ja käydä kaupasta karkkeja salaa. Mot.

Vierailija
25/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti olla..... toiset vaan lihoo herkemmin. Ite kuulun valitettavasti siihen porukkaan että vaikka mitä syö ja miten paljon tahansa ei liho. :( paitsi nyt eds jonkun verran kun oon raskaana.

Vierailija
26/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on säännöllinen ruokailurytmi, lisäksi ovat nykyään tarhassa.

ap

Vierailija
27/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista yksi oli tosi pullea lapsena ja yksi sairaalloisen laiha. Syötiin samaa ruokaa ja makeaa ja liikuttiinkin yhtä paljon. Nyt aikuisena tuo ylipainoinen lapsi on ihan normaali. Alkoi hoikistumaan siinä murrosiässä. Ja tuo laihakin on ihan normaali.

Vierailija
28/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummassakin perheessä noista kahdestatoista yksi on lihava ja muut normaalipainoisia. Siis aikuisena, lapsuuden tilannetta en tiedä.

Vierailija
29/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että se pulska lapsi syö vain isompia annoksia kuin muut. Toisilla vaan on isompi ruokahalu. Itsestään massa tuskin kasvaa huomattavasti sisaruksia enemmän. Siis jos lapsella ei ole perussairautta esim. diabetestä tai muuta, joka altistaa helpolle lihomiselle.

Vierailija
30/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiha. Mies ja miehen suku lihavia.

Kolme lasta luuta ja nahkaa. Nuorin 6v ja ylipainoinen :(

Tuntuu tosi julmalta rajoittaa tämän yhden syömistä. Tai vastaavasti kieltää muitakin syömästä herkkuja, kun tämä yksi ei niitä saa.

Mutta minkäs teet! Toivon todella, että iän myötä paino tasaantuisi.

Voikohan niin tapahtua?

Vierailija
31/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitettavasti tuo kuopus on perinyt isänsä puolelta ne tällä hetkellä epäedullisemmat geenit. MIkä tarkoittaa sitä että hän joutuu loppuikänsä tekemään töitä sen eteen että pysyisi normaalipainoisena. Kun taas voi olla että muiden sisarusten ei koko asiaan tartte kiinnittää mitään huomiota.

Minä olen laiha. Mies ja miehen suku lihavia. Kolme lasta luuta ja nahkaa. Nuorin 6v ja ylipainoinen :( Tuntuu tosi julmalta rajoittaa tämän yhden syömistä. Tai vastaavasti kieltää muitakin syömästä herkkuja, kun tämä yksi ei niitä saa. Mutta minkäs teet! Toivon todella, että iän myötä paino tasaantuisi. Voikohan niin tapahtua?

Vierailija
32/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiha. Mies ja miehen suku lihavia. Kolme lasta luuta ja nahkaa. Nuorin 6v ja ylipainoinen :( Tuntuu tosi julmalta rajoittaa tämän yhden syömistä. Tai vastaavasti kieltää muitakin syömästä herkkuja, kun tämä yksi ei niitä saa. Mutta minkäs teet! Toivon todella, että iän myötä paino tasaantuisi. Voikohan niin tapahtua?

Olisiko niin etta nuorin lapsista saa samankokoisen annoksen kuin isommat lapset ja nain ollen saa liikaa kaloreita?

Vierailija
33/33 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin etta nuorin lapsista saa samankokoisen annoksen kuin isommat lapset ja nain ollen saa liikaa kaloreita?

Tottakai yritän laittaa nuorimmalle vähemmän ruokaa ja yritän muutenkin "salaa" kontrolloida sen syömisiä. Mutta pitääkö sit kieltää, kun haluaa lisää ruokaa, kun on syönyt lautasen tyhjäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän