Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku VOI elää ilman liikuntaa?

Vierailija
12.10.2009 |

Siis niin ettei oikeastaan koskaan liiku itseään hikeen ja hengästy kunnolla tai rasita lihaksia? Minusta se olisi melkein sama kuin kuolema, tai sama kun käskettäisiin että älä hengitä tai syö. Miten joku voi jaksaa elämää ilman liikuntaa?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei liiku, niin sitten väsyttää, masentaa, lihoo, on kipee jne. Liikunta ehkäisisi mielenterveysongelmia joita on suomalaisilla liiaksi asti...

Vierailija
2/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelsairaus, leikkaukseen pääsyä odotan.

Siinä olet oikeassa, että on melkein pahempaa kuin kuolema (ainakin jos hiljaa nukkuisi pois). Jatkuva kipu eikä voi edes päätään lenkillä tuulettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämeen sattuu kun kapuan portaatkin, olen niin väsynyt. Että vielä lenkille tai muuta, saisin sydänkohtauksen.

Vierailija
4/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa MeNaisissa oli juttu, jossa himoliikkuja ja sohvaperuna vaihtoivat vuoroja viikoksi. Sohvaperuna oli mielestäni paljon kauniimman näköinen verrattuna viimeisetkin rasvat kehostaan polttaneeseen spinning-hirmuun. Spinning-hirmu myös myönsi useampaan kertaan olevansa luonteeltaan kireä, mikä oli musta hauskaa. :D

Vierailija
5/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana, supistelee ja päällä kova flunssa.

Kyllä, olisin mieluummin lenkkipolulla raikkaassa syysilmassa.

Vierailija
6/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juurikaan välittänyt urheilusta. Käyn toki kävelyllä, joskus hiihtämässä tai laskettelemassa, luistelemassa, uimassa... Mutta vain ja ainoastaan jos tulee inspiraatio. En kaipaa liikuntaa, mutta se on ihan ok ajanvietettä. Kävelen/pyöräilen aina paikasta toiseen, eli olen ns. hyötyliikkuja. Lähinnä vaan siksi, ettei ole autoa. Ja bussi on kallis.

Olen hoikka (171cm ja 60,5kg) ja terve. Ja ei, ei mulla pää hajoa sohvalla istumiseen ja lukemiseen/tv:n katseluun :)

Vierailija
7/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran kanssa lenkkeilen kyllä sekä ulkoilen lasten kanssa ja hyötyliikun. Enkä tosiaan kaipaa hengästymisiä ja lihasrasitusta :) Ikinä en ole ollut ylipainoinen (170cm,60kg)enkä masentunut!

Vierailija
8/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölskymistä ja hengästymistä, hikoilunkin kestän vain jos se tulee ruumiillisesta työstä. Mä harrastan "hyötyliikuntaa" ts olen rakentanut 2 taloa (teki muuten enemmän lihasmassaa kuin kuntosali!), rakastan puutarhassa ja pihalla könyämistä (viikonlopun saalis 0,5 m3 polttopuita yms) sekä matkoilla kävelyä (n 15km / pvä). Hapenottokyky on ehkä huono astmankin takia mutta muuten ihan siedettävä kondis. Eikä ole ylipainoakaan liikkumattomuudesta huolimatta.

Vierailija
9/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampaa sohvaperunana on olla kuin hikoilla ja hengästyä. Paljon mukavampaa.

Vierailija
10/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja pienet lapset + miehen vuorotyö tekevät sen, että yhtään ylimääräistä aikaa tai energiaa ei ole. Hyvä kun jaksan laittaa lapsille ruuat ja pestä pyykit.

Univelat painaa, kaikki kotihommat retuperällä, ei, en lähde lenkille. Raahaisin lapsia mukana ja pyörtyisin univajeeni vuoksi.

Ehkä joskus sitten kun perusfysiikka edes pelaa.

Vierailija
11/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on selkä sökönä, milloin polvi sijoiltaan. Akillesjänne kipeytyy, selkänikamat kirskuvat, iskias vihloo ja tällaisella synnyttäneellä lirahtelee pissaa housuun alamäessä hölköttäessä. Että sellaista liikunnan riemua...

Vierailija
12/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten teistä näkee ensi vilkaisulla että liikuntaa ei ole tullut harrastettua, verenpaine alkaa nousta, samoin verensokeri heittelee, niskat kramppaa jne. vikoja ja vaivoja on vaikka muille jakaa, ja kun sitten lääkärin viimmeisestä kehoituksesta raahaannutte liikunnan pariin, niin saatte todella rehkiä että kunnon saa nousemaan ja sitten vuosien liikumattomuus näkyy ja kauas.

Vierailija
13/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten teistä näkee ensi vilkaisulla että liikuntaa ei ole tullut harrastettua, verenpaine alkaa nousta, samoin verensokeri heittelee, niskat kramppaa jne. vikoja ja vaivoja on vaikka muille jakaa, ja kun sitten lääkärin viimmeisestä kehoituksesta raahaannutte liikunnan pariin, niin saatte todella rehkiä että kunnon saa nousemaan ja sitten vuosien liikumattomuus näkyy ja kauas.

eiköhän tuo ole kaikkien tiedossa. Kukaan ei ole muuta tässä ketjussa väittänytkään. On vain sanottu, että helppoahan se on olla ilman liikuntaa.

Vierailija
14/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja pienet lapset + miehen vuorotyö tekevät sen, että yhtään ylimääräistä aikaa tai energiaa ei ole. Hyvä kun jaksan laittaa lapsille ruuat ja pestä pyykit. Univelat painaa, kaikki kotihommat retuperällä, ei, en lähde lenkille. Raahaisin lapsia mukana ja pyörtyisin univajeeni vuoksi. Ehkä joskus sitten kun perusfysiikka edes pelaa.

Minulla myös kaksi pientä lasta, työ ja vuorotyötä tekevä mies. Ja energiaa silti piisaa, KOSKA harrastan liikuntaa. Jos lopettaisin liikkumisen, olo olisi niinkuin sinulla eli juuri ja juuri jaksaisin laittaa ruokaa ja pestä pyykit. Millä muuten luulet sen perusfysiikan alkavan yhtäkkiä pelata jos et liikuta kehoasi?

Sen myönnän, että itsekuria ja järjestelyä liikunnan harrastaminen joskus vaatii, mutta ei pidä tehdä asioita liian vaikeaksi. Urheilu voi olla muutakin kuin kaksi tuntia joka ilta kalliilla yksityissalilla. Itsekin lähden lenkille useimmiten kun lapset nukkuu ettei ole yhteisestä ajasta pois, tai jumppaan kotona. Aina ei sohvalta nouseminen houkuta, mutta aina lenkiltä palatessa on energinen olo. Tv:n apaattinen tuijottaminen ei takuulla lisää kenenkään energiaa!

Vierailija
15/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmn aktiivista liikuntaa en jakaisi sitäkään minkä nyt jaksan, ja kuinka hyvän mielen siitä aina saa! liikunta on minulle yhtä tärkeä kuin lepo ja ravinto.

Vierailija
16/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytän huomattavasti ikäistäni nuoremmalta:) Ei siis ylipainoa, ei ryppyjä, hyvät hiukset, sopusuhtainen kroppa jne. Verenpaine aina liian alhainen, verensokeri samoin, niskat kramppaa töiden takia eikä varmasti helpota liikunnalla. Uiminen olis kivaa mutta pahentaa niskakipuja.

Saat vilkaista ainakin pari kertaa ennenkuin minusta arvaat liikkkumattomuuden:d

11

Vierailija
17/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun harrastaa liikuntaa säännöllisesti, myös se sohvaperunana olokin saa aivan uuden merkityksen =) Mikä sen ihanampaa, kuin vetästä itsensä sohvalle köllimään rankan liikuntasuorituksen jälkeen, kun kroppa on hieman uupunut ja lihakset palkitsee levon hyvällä ja raukealla ololla. Samaa tunnetta ei tosiaan saa liikkumattomuudella (sitäkin olen kokeillut ;) )

Vierailija
18/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi käydä katsomassa yhden tähden elokuvia?

Miten joku ei koskaan lue mitään?

Miten joku ei välitä tehdä ulkonäkönsä eteen mitään?

Miten joku voi käydä tukemassa Eestin mafiaa Sadamarketissa?

Miten joku jaksaa musertua, kun näkee villakoiran?

Miten joku jaksaa tehdä tällaisia aloituksia?

Vierailija
19/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä entinen sohvaperuna, nykyinen himoliikkuja. Tosin olen aina liikkunut vähintään koulu- ja työmatkat pyörällä (3-5km suuntaansa), mutta vain olosuhteiden pakosta, hikiliikuntaa en harrastanut.

Ylipainoa tai terveysongelmia ei silloinkaan ollut, mutta nyt on vaikea tajuta miten pystyin siihen. Nyt olen virkeä, terve ja nukun hyvin. Flunssaa ei ollut vuosikausiin, eikä ole muistikuvia edellisestä päänsärystäkään, joka oli silloin päivittäistä.

Vierailija
20/67 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin rv 33 joka unelmoi jaksavansa reissun lähikauppaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä