Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on liikaa tavaraa. Tuntuu etten enää hallitse tätä kaikkea.

Vierailija
22.10.2009 |

silloin kun asuin parikymppisenä yksiössä, kaikki oli niin paljon yksinkertaisempaa. Nykyään tuntuu että tulee ähky tästä kaikesta tavarasta jota on kodissani. Olenko yksin tällaisen tunteen kanssa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä on liian hauskaa ostaa. Moni tavara on sitten kuitenkin vain vähän aikaa käytössä, mutta se "hävittäminen" ei olekaan niin hauskaa. Ilmaiseksi ei kaikesta raaskisi luopua, kirppiksellä myyminen vaatii oman vaivannäkönsä ja on liian helppo sortua ajattelemaan että "tätä voin vielä tarvita". Yritän kovasti rajoittaa ostamista, mutta käytännössä ostan helposti kaikenlaista varsinkin lapsille...

Vierailija
42/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kanssa kun olin sinkku ja asustelin itekseni niin koti oli aina järjestyksessä.

Kerran viikossa oli selkeästi siivouspäivä ja tavarat oli omilla paikoillaan. Tai ainakin pois lattioilta :)

Nyt perheellisenä koti on koko ajan kuin pommin jäljiltä. Tavarat ei todellakaan ole omilla paikoillaan. Raivostuttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on hirveä tarve saada tavaraa pois meidän kodista, mutta 20v neitimme lähti australiaan vuodeksi ja raahasi 40neliön yksiönsä sisustuksen entiseen 12neliön huoneeseensa, eli hänen tavaroitaan on joka paikassa, kaiken muun perheen ylimääräisen kaman lisäksi. ARGGG!

Vierailija
44/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilen sellaisesta pelkistetystä Feng Shui kodista.

Mutta kun niillä tavaroilla on usein niin paljon tunnetta, niin ei oikeen pysty erota niistä. Hölmöä toisaalta, mutta toisaalta, tällainen vaan oon.

Lisäksi tulee aina tämä "tätä voi joskus vielä tarvita"-tunne.

Yritä siinä sitten pitää sitä tavaramäärää kurissa.

Mutta olen tehnyt jo aika hyvän parannuksen siinä mielessä että hirveästi on lähtenyt jo kiertoon huutonetin ja kirppisten kautta.

Kun voin myydä tavaran, niin siitä on helpompi päästä eroon. Ajattelen aina, että jos saan siitä rahaa, niin sitten voin tarvittaessa ostaa taas takaisin sellaisen tuotteen. Ja rahan säilöminen on helpompaa ja tilaa säästävämpää kun tavaran säilöminen :-)

Vierailija
45/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muutetaan, ja ajattelin heittää kaiken turhan pois ja myydä kirppiksellä. Mutta arvatkaa onko tämä kaappien läpikäyminen ihan kamalaa...ties mitä vanhoja juttuja löytyy, jotka on vaan raahattu mukana asunnosta toiseen. Kirjeitä, valokuvia, kortteja yms. Pfffffffff.

Vierailija
46/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa kaikki ekaluokkalaisen ja pk-ikäisen tarvarat... Askarelutarvikkeet, kynät, sakset, silputut paperit. Pikkulegot, hama-helmet, duplot, palapelit, pelit.... Eivät todellakaan siivoa itse jälkiänsä, ollaan kai huonoja opettamaan.

Ja pöydänkulmat on täynnä koulun ja päiväkodin tiedotteita, kaiken maailman lippulappua tulossa ja menossa (ihmeellistä miten moneen paperiin pitää tietoja täytellä...), laskutkin meinaa hukkua kasojen alle...

Vierailija
47/47 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös eskarilainen oikea "himoaskartelija" ja voi sitä silpun ja pahvitötteröiden määrää, joita ei edes saa heittää pois tietenkään...Ja piirustuksia tulvii ovista ja ikkunoista, ja värityskuvia :// "Äiti, tein tämän sulle, ole hyvä"..Ihanaa, mutta sitten tämä äiti aina välillä vie salaa niitä paperipinkkoja paperinkeräykseen..pakkohan se on. Säästän toki parhaimmat..

Ja kun yläkerran remontti (ikuisesti..) kesken, lapset (6 ja 2,5v) eivät leiki yksinään yläkerrassa vaan suuri osa kamoista pyörii alakerran olohuoneessa, keittiössä, makkarissa..

Legot, junaradat..ok, ne on helppoja kerätä omiin laatikoihinsa, mutta sitten on tosiaan epämääräistä pikku räpellystä ihan hirveästi.

Plus ne omat turhat tavarat päälle. Ja säilytystilaa vanhassa talossa vielä oikeasti tosi vähän! :/