Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatella! Ennen on pärjätty ilman Reimatecia...

Vierailija
22.10.2009 |

Miten ihmeessä se on mahdollista kun nykyään tuntuu että on ihan normaalia laittaa 150 € kosteudenpitävään haalariin ja jos puen omalleni 30 € maksavan vanhanaikaisen (huom. kuitenkin vaikka uuden) ns. tavallisen haalarin, olen kummajainen... kirpparivaatteista puhumattakaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samat periytyi vielä pikkuveljelle. Näin sitä mentiin 70-80 -lukujen taitteessa... Ja vanhemmat oli vielä opettajia ja molemmilla oli virka.:)

Vierailija
2/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen kyllä sata kertaa helpommaks laittaa lapselle tavallisen haalarin ja kurikset, jos tarvii. Paljon vähemmällä hössäämisellä hoituu sitten vaatehuoltokin.

Mutta no, jokainen tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mainitse turhaan Reimatecin tuon ylijumalaisen asun nime...

Vierailija
4/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä näistä teceistä ylipäätään on esim. pk:ssa kun itse ainakin mieluummin riisun kurikset ja otan lapsen puhtaaseen autoon kuin kalliin puvun yltäpäältä kurassa? autohan siinä menee likaiseksi sillä pelillä?

Vierailija
5/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin pieni 70-80-luvun taitteessa. Vihasin kuravaatteita. Siksi puen mielummin lapselleni kangaspuvun joka kestää 100% vettä. Tiedän kyllä että pärjättäisiin myös tavallisellä puvulla, ja kurahousuilla. Tietenkin pukemisessa on tuplatyö, ja hintakin nousee varmaan lopulta melkein samaan, jos täytyy ostaa molemmat toppapuku ja kuravaatteet..... Kukin tekee oman maun ja tilanteen mukaan, eikö:)

Vierailija
6/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pärjättiin myös ihan ilman pyykinpesukonetta ja muita turhuuksia:)

Vierailija
7/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä näistä teceistä ylipäätään on esim. pk:ssa kun itse ainakin mieluummin riisun kurikset ja otan lapsen puhtaaseen autoon kuin kalliin puvun yltäpäältä kurassa? autohan siinä menee likaiseksi sillä pelillä?

Jotka eivät siis hae lapsiaan autolla, vaan bussilla tai kävellen.

Vierailija
8/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla kyllä taitais olla varaa ostaa joka muksulle joka vuosi niin kalliita haalareita mutta ehkä vielä enemmän painaa se että käytetään säästynyt raha johkin muuhun. harmittaa kummasti vähemmän rikkimennyt puku joka maksoi 20 kuin 90.

Vierailija
9/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein muistan sen märän lapasen fiiliksen... En minä ainakaan halua kastella itseäni enkä lapsia vapaaehtoisesti kun nykyään vaatteet on niin paljon parempia. Varmasti olisi 70-luvullakin reimatekki kelvannut, vaan kun ei ollut.

Vierailija
10/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensteksiä, joka ei niin kastunut

Vierailija
11/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pkodissa 70-luvulla, kun ensin oli hitonmoinen hiki ja sitten palelsi ja KAIKKI kamat oli märkinä, kun sisälle päästiin. Eikä mulla ollutkaan kun tuommoinen keskimäärin 4 korvatulehdusta/ talvi, kun koko ajan oli räkätauti.

Et mielelläni maksan tuosta haalarista (ja EN maksa kuriksista) ja pesen tarvittaessa ja kuivaan henkarissa khh:ssa (kun joku taivasteli tuota pyykkäyksen vaikeutta).

Vierailija
12/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus muisteli, että 80-luvulla käytti Reimaa lapsillaan, sillä se oli paras! Oli vain niin hinnakasta, että hänen anoppinsa oli niitä sitten lapsenlapsilleen ostanut kun itsellään ei ollut varaa.

Kyllä 70-luvullakin on varmaan ollut jotkut tietyt merkit ja paremmilla ominaisuuksilla varustetut vaatteet, silloin ei vain kaikilla ole ollut varaa ostaa niitä. Tänä päivän väittäisin, että jokainen pystyy ostamaan lapselleen kosteussuojahaalarin mikäli itse haluaa (Jonathanit reilu 60€, alesta saa -40%).

En käsitä miksi tämä aihe nostattaa aina tällaista intohimoa joissain ihmisissä. Miksi teitä häiritsee se, että joku haluaa pukea lapsensa käytännöllisesti ja mukavasti ja on valmis maksamaan siitä ilosta pari kymppiä teitä enemmän?

Vierailija
13/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensteksiä, joka ei niin kastunut

Äitinikin palvoi sitä, mahtoi olla aikansa reimatekki.

Vierailija
14/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla kyllä taitais olla varaa ostaa joka muksulle joka vuosi niin kalliita haalareita mutta ehkä vielä enemmän painaa se että käytetään säästynyt raha johkin muuhun. harmittaa kummasti vähemmän rikkimennyt puku joka maksoi 20 kuin 90.

Pienituloisille Reimatec ja Marimekko ovat merkkejä varakkuudesta. Viimeisillä pennosilla tai sossun avustuksella ostetaan ne Reimat ja sitten kuvitellaan kaiken olevan ok.

Vierailija
15/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei tarvi osoittaa varakkuuttani tai varattomuttani vaatteilla.

Ostan hyvän ja käyttökelpoiset vaatteet mahdollisimman hyvällä hinta-laatusuhteella ja viis veisaan vaatevalintojen herättämistä vaikutelmista jonkun pinnallispimpojen mielissä.

me äidit tiedämme mitä vaatteet missäkin maksavat ja millaiset ovat laadukkaita ja kestäviä. Siitä ei voi tehdä sen kummempia johtopäätelmiä.

Vierailija
16/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tän palstan mukaan olen hyyyyvin pienituloinen enkä todella laita rahaa siihen että ostaisin monella sadalla haalarit joka lapselle. Marimekkoa kyllä on, vain siksi että olen tykästynyt joihinkin laukkuihin ja ajan myötä hankkinut ikuisuuskassiksi;)ja tämä kysymys heräsi puhtaasti mielenkiinnosta koska olen ihmetellyt juuri sitä että miten lapsi autoon yms. likaisella haalarilla.

Vierailija
17/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämäntapaisia aloituksia jonninjoutavista aiheista!

Vierailija
18/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä luet näitä jonninjoutavia aloituksia?

Vierailija
19/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tecit on hyvät

Vierailija
20/36 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toimitte kuraisen lapsen ja auton kanssa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi