Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä rokotevastustajien päässä oikein liikkuu? Sahajauhojako?

Vierailija
22.10.2009 |

Miten kukaan voi olla niin idiootti, että takertuu johonkin rokotteen teoreettiseen riskiin ja altistaa itsensä sen takia todistetusti isommalle riskille, eli sikainfluenssalle?

Käsittämätöntä putkinäköisyyttä ja tosiasioiden kieltämistä. Miten te oikein pystytte siihen?? Miten kukaan aivoilla varustettu ihminen voi ehdoin tahdoin ottaa isomman riskin, kun pienempiin olisi otettavissa?

t. riskiryhmäläinen, joka tiedostaa sekä rokotteeseen mahdollisesti sisältyvän riskin että sikatautiin todistetusti sisältyvän riskin, ja aikoo ottaa rokotteen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO ei ole mikään ulkoavaruuden instanssi, vaan yhdistyneiden kansakuntien valtiot siinä huseeraavat. Kyse ei ole myöskään mistään hyväntekeväisyyskjärjestöstä, vaan bisnestä sekin pyörittää. Yllätys yllätys, WHO:n yksi tärkeimpiä toiminta-aluieita onkin rokotteiden kehittäminen. Jos eivät saisi yllpäidettyä rokotemyöntyvyyttä, niin se vaikuttaisi rokotteiden menekkiin.

Älkää nyt hyvät ihmiset olko niin sinisilmäisiä, se on valitettavaa, mutta totta, että raha ja sen tavoittelu pyörittää niin monia asioita.

Ja miten WHO "pyorittaa bisnesta"? Faktaa kehiin, kiitos!

Vierailija
22/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syy miksi tässä tapauksessa käytetään adjuvantillista rokotetta. Adjuvantiton rokote nostaa vasta-ainetasot riittäväksi vain noin joka kolmannella, adjuvantillinen noin neljällä viidestä. (Vastasin tämän saman jo johonkin muuhun ketjuun, kun tuntuu siltä että adjuvanttien mahdollisista haitoista täällä meuhkaavat unohtavat mainita että adjuvantittomat rokotteet eivät ehkä aiheuta paikallisia sivuvaikutuksia niin paljon, mutta eivät myöskään tehoa!).

Haluaisin sen adjuvaattia sisältämättömän rokotteen ja olen närkästynyt siitä ettei THL ole hommannut sitä Suomeen. Miksei kansalaisille anneta vaihtoehtoa?

No, en ole rokotuksesta kovin innoissaan, mutta jos sitä tarjotaan (olen siis raskaana), niin otan sen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL: Sikaflunssarokote turvallinen raskaana oleville

H

Helsinki

Julkaistu: 22.10. klo: 04:34

Päivitetty: 22.10. klo: 12:53

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tutkimusprofessorin Petri Ruudun mukaan Suomeen tilattu sikainfluenssarokote on turvallinen myös raskaana oleville.

- Rokotteen voi ottaa turvallisin mielin, hän vakuuttaa.

Meneillään olevassa sikainfluenssaepidemiassa on Ruudun mukaan vakuuttavasti osoitettu, että raskaana olevilla on muita suurempi komplikaatioiden riski.

- Tällaisia ovat muun muassa ennenaikainen synnytys, joutuminen sairaalahoitoon ja kuolema. Puhumme nelin-, jopa kymmenkertaisesta riskistä verrattuna samanikäisiin ei-raskaana oleviin naisiin. Joten tämä näyttö on erittäin vakuuttava.

Rokotteesta saatava hyöty on Ruudun mukaan riskejä suurempi.

Lapin sairaanhoitopiiri alkaa tänään rokottaa terveydenhuollon henkilöstöään sikainfluenssaa vastaan. Terveysviranomaiset laskevat jo useiden satojen ihmisten sairastuneen sikainfluenssaan Pohjois-Suomessa.

Arvio perustuu muun muassa influenssavastaanotoille hakeutuneiden potilaiden määrään. Lapin keskussairaalasta arvioidaan, että epidemia alkaa nyt levitä kunnolla.

STT

Vierailija
24/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sikainfluenssa ei ole sen vaarallisempi kun 'tavallinen', lintu tai mikäpä tahansa muu flunssa.

Väärin. Se on todistetusti vaarallisempi etenkin riskiryhmäläisille kuin tavallinen perusflunssa.

ap

VÄÄRIN se on normi flunssa ärhäkämmässä muodossa!

seuraa uutisia niin tietäisit!

Vierailija
25/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole flunssa ensinkään, vaan pandeeminen influenssa.

Opettele perustermit, niin jatketaan sitten keskustelua.

Vierailija
26/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on influenssa?

Mikä on influenssa?

Influenssa on influenssavirusten (tyypit A ja B) aiheuttama äkillinen ylempien hengitysteiden tulehdus. Epidemioita esiintyy joka talvi jolloin 5?15 prosenttia väestöstä sairastuu. Terveet aikuiset toipuvat taudista yleensä 1?2 viikon vuodelevolla. Vanhuksilla ja pienillä lapsilla sekä tiettyjä perustauteja sairastavilla influenssa saattaa johtaa jälkitauteihin (korvatulehdus, keuhkokuume), sairaalahoitoon ja jopa kuolemaan.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/…

Vierailija
27/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa vai influenssa?

Influenssa on myös viruksen aiheuttama hengitystieinfektio, mutta se eroaa tavallisesta nuhakuumeesta taudin vakavuusasteen vuoksi. Influenssan aiheuttaa influenssa A, B, ja C-virukset, joista A ja B virukset ovat taudinaiheuttamiskyvyltään merkityksellisiä. Normaalia kausi-influenssaa esiintyy epidemioina Suomessa joulu-huhtikuussa. Influenssan vaikeusaste vaihtelee lähes oireettomasta infektiosta jopa kuolemaan johtavaan monielinvaurioon, ja se aiheuttaa tavallista nuhakuumetta enemmän komplikaatioita sekä jälkitauteja, kuten keuhkokuumetta, poskiontelontulehduksia, välikorvantulehduksia tai astman pahenemisvaiheita.

http://www.tohtori.fi/?page=4227987&id=6827786

Vierailija
28/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa ja influenssa ihan se ja sama asia mulle!

että kyllä siellä puhuttu normaalia ärhäkämmästä flunssasta / influenssasta ihan uutisissakin ja lehdissäkin ja netissäkin.

Vierailija
29/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se minuu hölömöksi tee että turha haukkua flunssa ja influenssa ihan se ja sama asia mulle!

että kyllä siellä puhuttu normaalia ärhäkämmästä flunssasta / influenssasta ihan uutisissakin ja lehdissäkin ja netissäkin.

Flunssa ja influenssa ei ole sama asia! Teet itsesi nyt ihan naurunalaiseksi. Yleissivistyksen puutetta osoitat.

Vierailija
30/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syy miksi tässä tapauksessa käytetään adjuvantillista rokotetta. Adjuvantiton rokote nostaa vasta-ainetasot riittäväksi vain noin joka kolmannella, adjuvantillinen noin neljällä viidestä. (Vastasin tämän saman jo johonkin muuhun ketjuun, kun tuntuu siltä että adjuvanttien mahdollisista haitoista täällä meuhkaavat unohtavat mainita että adjuvantittomat rokotteet eivät ehkä aiheuta paikallisia sivuvaikutuksia niin paljon, mutta eivät myöskään tehoa!).

Haluaisin sen adjuvaattia sisältämättömän rokotteen ja olen närkästynyt siitä ettei THL ole hommannut sitä Suomeen. Miksei kansalaisille anneta vaihtoehtoa? No, en ole rokotuksesta kovin innoissaan, mutta jos sitä tarjotaan (olen siis raskaana), niin otan sen kyllä.

Se tuntuu olevan asian YDIN. Hinta siis. Kaikki muu on vaan riskiryhmien rauhoittamiksesi tarkoitettua höpinää.

Minäpä haluaisin sitä adjuvantitonta, mutta koska olen Suomessa asuva suomalainen raskaana oleva mamma, niin en sitä saa. Harmittaa.

Vierailija
31/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sen adjuvaattia sisältämättömän rokotteen ja olen närkästynyt siitä ettei THL ole hommannut sitä Suomeen. Miksei kansalaisille anneta vaihtoehtoa? No, en ole rokotuksesta kovin innoissaan, mutta jos sitä tarjotaan (olen siis raskaana), niin otan sen kyllä.

Se tuntuu olevan asian YDIN. Hinta siis. Kaikki muu on vaan riskiryhmien rauhoittamiksesi tarkoitettua höpinää.

Minäpä haluaisin sitä adjuvantitonta, mutta koska olen Suomessa asuva suomalainen raskaana oleva mamma, niin en sitä saa. Harmittaa.

No briteissä on tulkittu taas ihan toisella tapaa tämä asia eli sitä suositellaan, koska se adjuvantillinen rokote antaa suojan nopeammin:

"Pandemrix is recommended for pregnant women because they are at greater risk of complications and get quicker protection after just one dose of vaccine, she said."

Read more: http://www.dailymail.co.uk/health/article-1222081/Dont-fear-swine-flu-j…

Vierailija
32/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se minuu hölömöksi tee että turha haukkua flunssa ja influenssa ihan se ja sama asia mulle!

Flunssa ja influenssa ei ole sama asia! Teet itsesi nyt ihan naurunalaiseksi. Yleissivistyksen puutetta osoitat.

minä puhun siitä ehkä noin influenssa tai flunssa ihanka SE JA SAMA jos väärin sanoin mutta tarkoitin toista niin täällä ollaan niin kirjakielellä jos jää jostaki sanasta vaikka alku pois tai jättää niin siitä tulee valitusta kun ei osaa ihminen kirjottaa ja aletaan valittamaan..

sie oot niitä pilkun viilaajia täällä että jospa pitäsit turpasi kiinni ja puhusit tuosta aiheesta ja jättäsit minun kommentit omaan arvoonsa!

jos mie sanon normi flunssa niin se on sitte flunssa joten älä viilaile!

Vierailija
33/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä puhun siitä ehkä noin influenssa tai flunssa ihanka SE JA SAMA jos väärin sanoin mutta tarkoitin toista niin täällä ollaan niin kirjakielellä jos jää jostaki sanasta vaikka alku pois tai jättää niin siitä tulee valitusta kun ei osaa ihminen kirjottaa ja aletaan valittamaan..

sie oot niitä pilkun viilaajia täällä että jospa pitäsit turpasi kiinni ja puhusit tuosta aiheesta ja jättäsit minun kommentit omaan arvoonsa!

Influenssa ei ole sama kuin normi flunssa. Missä tynnyrissä sä oot kasvanut? :D

Vierailija
34/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei turhia rokotuksia.

Vierailija
35/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa ei ole sama kuin normi flunssa. Missä tynnyrissä sä oot kasvanut? :D

Vierailija
36/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun lapset on rokotettu ihan rokotusohjelman mukaan mutta ei meihin kehenkään sikainfluenssaa varten piikkiä laiteta.

Vierailija
37/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin olen ihan viimeisimmilläni raskaana ja rokotuksen suhteen miettinyt asiaa. Riskinä on erilaiset sivuoireet mitkä saattavat olla haitaksi sikiölle. Mitenkäs suu sitten pistetään kun todetaankin että vauvalle tulee häiriötä.

Itsestäni en kanna huolta,mutta syntymättömästä lapsestani kyllä. Jos rokotusta kehutaan oikeasti hyväksi ja vaarattomaksi vauvalle niin otan kyllä, mutta jos siinä on riskinä saada joku aivohalvaus niin kieltäydyn jyrkästi

Vierailija
38/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"VÄÄRIN se on normi flunssa ärhäkämmässä muodossa!

seuraa uutisia niin tietäisit!"

puhuin mistä uutisissa, lehdissä ja netissä puhuttu kun olen nähnyt.

en edelleen ole väittänyt influenssan ja flunssan olevan sama asia!

niistä joista olen asiasta lukenut ja kuullut on SANOTTU ETTÄ SE ON NORMAALI FLUNSSA ÄRHÄKÄMMÄSSÄ MUODOSSA!

ja flunssaan sisältyy juurikin nämä räkätauti ja yskä!

Vierailija
39/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sivuoireetkin kannattaa ottaa huomioon Ensinnäkin olen ihan viimeisimmilläni raskaana ja rokotuksen suhteen miettinyt asiaa. Riskinä on erilaiset sivuoireet mitkä saattavat olla haitaksi sikiölle. Mitenkäs suu sitten pistetään kun todetaankin että vauvalle tulee häiriötä.

Itsestäni en kanna huolta,mutta syntymättömästä lapsestani kyllä. Jos rokotusta kehutaan oikeasti hyväksi ja vaarattomaksi vauvalle niin otan kyllä, mutta jos siinä on riskinä saada joku aivohalvaus niin kieltäydyn jyrkästi

No entäs vastaavasti sikainfluenssan sairastamisen aiheuttamat haitat sinulle ja syntymättömälle lapsellesi, kiinnostaako ne?

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…

Vierailija
40/52 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun aloitin tällä lauseellani "VÄÄRIN se on normi flunssa ärhäkämmässä muodossa!

seuraa uutisia niin tietäisit!"

puhuin mistä uutisissa, lehdissä ja netissä puhuttu kun olen nähnyt.

en edelleen ole väittänyt influenssan ja flunssan olevan sama asia!

niistä joista olen asiasta lukenut ja kuullut on SANOTTU ETTÄ SE ON NORMAALI FLUNSSA ÄRHÄKÄMMÄSSÄ MUODOSSA!

ja flunssaan sisältyy juurikin nämä räkätauti ja yskä!

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi