Mitä ihmettä rokotevastustajien päässä oikein liikkuu? Sahajauhojako?
Miten kukaan voi olla niin idiootti, että takertuu johonkin rokotteen teoreettiseen riskiin ja altistaa itsensä sen takia todistetusti isommalle riskille, eli sikainfluenssalle?
Käsittämätöntä putkinäköisyyttä ja tosiasioiden kieltämistä. Miten te oikein pystytte siihen?? Miten kukaan aivoilla varustettu ihminen voi ehdoin tahdoin ottaa isomman riskin, kun pienempiin olisi otettavissa?
t. riskiryhmäläinen, joka tiedostaa sekä rokotteeseen mahdollisesti sisältyvän riskin että sikatautiin todistetusti sisältyvän riskin, ja aikoo ottaa rokotteen.
Kommentit (52)
Kyl sivuoireetkin kannattaa ottaa huomioon Ensinnäkin olen ihan viimeisimmilläni raskaana ja rokotuksen suhteen miettinyt asiaa. Riskinä on erilaiset sivuoireet mitkä saattavat olla haitaksi sikiölle. Mitenkäs suu sitten pistetään kun todetaankin että vauvalle tulee häiriötä.
Itsestäni en kanna huolta,mutta syntymättömästä lapsestani kyllä. Jos rokotusta kehutaan oikeasti hyväksi ja vaarattomaksi vauvalle niin otan kyllä, mutta jos siinä on riskinä saada joku aivohalvaus niin kieltäydyn jyrkästiNo entäs vastaavasti sikainfluenssan sairastamisen aiheuttamat haitat sinulle ja syntymättömälle lapsellesi, kiinnostaako ne?
<a href="http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…" alt="http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…">http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…;
jos joku sanoo ettei ota rokotetta niin miksi tulee alkaa kiistelemään aiheesta?
onko se nyt niin väärin jos raskaana oleva ei halua ottaa sit riskiä jos rokotteesta tulisikin jotain oireita muutaman vuoden päästä itse lapselle?
eikä nämäkin keskustelut voida jo unohtaa ja ne jotka ottaa rokotteen ottaa ja jotka ei ota niin ei ota!
senhän näkee sitten omalle kohdalle sairastuuko edes jos ei niin hyvä.
rokotteen ottaneet näkevät sitten muutaman vuoden päästä tuleeko mitään oireilua.
mitäs täällä alkaa kiistelemään kun ei ihmisien päitä käännetä!
tauti on ilmennyt aika vauhdilla. Kuinka kauan ensimmäisten sikainfluenssa uutisten jälkeen Suomeen oli jo rokotteet tilattu. Silloin suomessa vasta alettiin testaamaan rasnkalaista rokotetta. Mistä niitä kaikkia sivuvaikutuksia voi näin lyhyellä tutkimus ajalla tietää?
Moni kuitenkin on selvinnyt itse taudista aika vähällä.
Muutenkin touhu tuntuu vaan joltain lääkefirmojen rahastus operaatiolta. Onko sittenkin ensin kehitetty lääke ja sen jälkeen aiheutettu tartunta..
ja kun aloitin tällä lauseellani "VÄÄRIN se on normi flunssa ärhäkämmässä muodossa!
seuraa uutisia niin tietäisit!"puhuin mistä uutisissa, lehdissä ja netissä puhuttu kun olen nähnyt.
en edelleen ole väittänyt influenssan ja flunssan olevan sama asia!
niistä joista olen asiasta lukenut ja kuullut on SANOTTU ETTÄ SE ON NORMAALI FLUNSSA ÄRHÄKÄMMÄSSÄ MUODOSSA!ja flunssaan sisältyy juurikin nämä räkätauti ja yskä!
:D
mulla yhtälailla lupa täällä puhua kuin muillakin vaikka sitten sen sinun aiheesi vierestä!
tauti on ilmennyt aika vauhdilla. Kuinka kauan ensimmäisten sikainfluenssa uutisten jälkeen Suomeen oli jo rokotteet tilattu. Silloin suomessa vasta alettiin testaamaan rasnkalaista rokotetta. Mistä niitä kaikkia sivuvaikutuksia voi näin lyhyellä tutkimus ajalla tietää?
Moni kuitenkin on selvinnyt itse taudista aika vähällä.
Muutenkin touhu tuntuu vaan joltain lääkefirmojen rahastus operaatiolta. Onko sittenkin ensin kehitetty lääke ja sen jälkeen aiheutettu tartunta..
kun puhutaan että 76 vuonna oli tehty sikaflunssa rokote ja siihen rokotteeseen kuoli muuan kymmen ihminen...
jossain luki (en muista lähdettä) mutta että rokote oltaisi alettu valmistaa nyt 2008 ja siellä pohdittiin minkä tähden rokote tehtiin silloin kun sikaflunssa vasta tuli keväällä??
ja kun aloitin tällä lauseellani "VÄÄRIN se on normi flunssa ärhäkämmässä muodossa!
seuraa uutisia niin tietäisit!"puhuin mistä uutisissa, lehdissä ja netissä puhuttu kun olen nähnyt.
en edelleen ole väittänyt influenssan ja flunssan olevan sama asia!
niistä joista olen asiasta lukenut ja kuullut on SANOTTU ETTÄ SE ON NORMAALI FLUNSSA ÄRHÄKÄMMÄSSÄ MUODOSSA!ja flunssaan sisältyy juurikin nämä räkätauti ja yskä!
:D
pidä itte päää kiinni painajainen! mulla yhtälailla lupa täällä puhua kuin muillakin vaikka sitten sen sinun aiheesi vierestä!
Annat itsestäsi tosi viksun kuvan! ;) Sananvapaus kunniaan!
jos joku sanoo ettei ota rokotetta niin miksi tulee alkaa kiistelemään aiheesta?
onko se nyt niin väärin jos raskaana oleva ei halua ottaa sit riskiä jos rokotteesta tulisikin jotain oireita muutaman vuoden päästä itse lapselle?
eikä nämäkin keskustelut voida jo unohtaa ja ne jotka ottaa rokotteen ottaa ja jotka ei ota niin ei ota!
senhän näkee sitten omalle kohdalle sairastuuko edes jos ei niin hyvä.
rokotteen ottaneet näkevät sitten muutaman vuoden päästä tuleeko mitään oireilua.
mitäs täällä alkaa kiistelemään kun ei ihmisien päitä käännetä!
No jos kerran on jo päätöksensä tehnyt rokotuksesta ja sen ottamisesta niin miksi sitten lukee näitä ketjuja? Aiheesta ei mielestäsi saa puhua puolesta/vastaan?
Ensinnäkin olen ihan viimeisimmilläni raskaana ja rokotuksen suhteen miettinyt asiaa. Riskinä on erilaiset sivuoireet mitkä saattavat olla haitaksi sikiölle. Mitenkäs suu sitten pistetään kun todetaankin että vauvalle tulee häiriötä.
Yhtä lailla voin alkaa stressata kännykän käytöstä tai huoneilman radonista. Tai siitä, että olen saattanut altistua työpaikallani homeelle. Entä jos niillä on haitallisia vaikutuksia syntymättömään vauvaani? Sitäkään en voi tietää, koska asioita ei ole tutkittu tarpeeksi!
Etkö ymmärrä, että joskus pitää vain punnita riskit ja valita pienempi paha? "Mahdollisesti myöhemmin esiin tulevat haitat" ovat täysin teoreettista spekulointia. Tällä hetkellä asiantuntijat eivät näe syytä pelätä niitä.
Sen sijaan sikataudin riskit ovat faktaa ja ne pystytään nimeämään. Miksi valitset 100% olemassa olevat riskit mieluummin kuin jotkut teoreettiset mahdollisuudenpoikaset?
mulle ainakin hoitohenkilökunta sanoi et ite tauti ei oo yhtää sen riskimpi kuin rokotekaan, mutta jälkitauti on.
jälkitautiinhan voi kuitenkin itse vaikuttaa sillä kuinka itseään hoidattaa, laiminlyönnistähän ne yleisimmin johtuu.
mieluummin otan pienen riskin et tauti edes meille saakka tulee, kuin sen että tutkimattomuuksien vuoksi altistan pienen vauvani jollekkin mahdolliselle pahalle...
luin vaan aloituksen, mutta siihen aion vastatakinmulle ainakin hoitohenkilökunta sanoi et ite tauti ei oo yhtää sen riskimpi kuin rokotekaan, mutta jälkitauti on.
jälkitautiinhan voi kuitenkin itse vaikuttaa sillä kuinka itseään hoidattaa,_laiminlyönnistähän ne yleisimmin johtuu._
mieluummin otan pienen riskin et tauti edes meille saakka tulee, kuin sen että tutkimattomuuksien vuoksi altistan pienen vauvani jollekkin mahdolliselle pahalle...
Vai että laiminlyönnistä johtuu jälkitaudit. Höpö höpö! Faktaa kehiin!
Mulla oli possu, ja yllättäen ei tarttunu avomieheen vaikka saman katon alla ollaan, eikä keneenkään töissä (en tienny että oli sika, joten menin töihin)
Menit kipeänä töihin??!?! todella vastuutonta, ties keitä tartutit itsekkyytesi takia.
Luette WHO:n imetyssuosituksia kuin piru raamattua, mutta ette usko rokotussuosituksia.
Miksi?
Flunssa ja influenssa
FLUNSSA eli nuhakuume on ylähengitysteiden (nenä, nielu, kurkunpää) infektiosairaus, jonka aiheuttaa virus. Flunssan yleisimpiä oireita ovat kirkas erite nenästä, nenän tukkoisuus, yskä, kuume, käheys, kurkkukipu ja lihassäryt.
INFLUENSSA on kovan kuumeen nostava hengityselimien virussairaus, joka esiintyy yleensä muutaman kuukauden kestävänä epidemiana. Oireina ovat yleisimmin nopeasti nouseva korkea kuume, lihassärky, päänsärky, kuiva yskä, viluisuus, huonovointisuus, hikoilu, väsymys, mutta myös kurkkukipua, nivelkipua ja valonarkuutta voi ilmetä. Nuha ei influenssassa ole keskeinen oire