Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin ilmiantaa pari vanhempaa kolleegani lapsen pakkosyöttämisestä

Vierailija
21.10.2009 |

Työskentelevat 1-4v lasten ryhmässä ja ruokaa on siis pakko ainakin maistaa. Jos ei muu auta niin otetaan päästä kiinni ja työnnetään lusikka väkisin suuhun. Ja jos lapsi oksentaa niin uusi satsi suuhun.

Terveisiä vaan Vantaalle erääseen päiväkotiin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806277862637_uu.shtml

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on huutava pula päiväkotihenkilökunnasta. Joten vaikka tekisit ilmoituksen, tuskin jäät ilman vakituista paikkaa jossakin toisessa pk:ssa. Nyt oli selityksen makua.

Vierailija
22/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät puutu asiaan vaan katsovat vierestä tekevät ihan yhtä väärin. Jos pk johtaja hyväksyy teon hiljaisesti asiasta raportoidaan hänen esimiehelleen. Kaikilla on pomo. Asiallinen viesti siitä, että tiedät olevasi "vain sijainen" mutta et voi olla hiljaa tästä asiasta. Miten joku voi oikeasti vaan sulkea silmästä ja sanoa, että ei voi mitään...?!?!?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takiahan toiminta sitten saa jatkua vuodesta toiseen,ja muuttua "rutiiniksi" koska kukaan ei kyseenalaista toimintaa!!

Kyllä ap velvollisuutesi on edes puhua johtajalle asiasta, kertoa tarkkaan millä tavalla lapsia kohdellaan.

Kirjoita vaikka nimettömänä paikallislehteen, jos ei mikään muutu! Päiväkodin nimen kera! Ehkä vanhemmat sitten saavat tiedon ja pistävät haloon pystyyn..

Vierailija
24/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet luulee, että lapset on tarhassa ku herran kukkarossa päivät. Tuskinpa on. Varsinkin pienille lapsille on takuulla rankkaa, kun kellään ei ole aikaa ottaa syliin kun tarvitsisi, tai vaihtaa vaippaa heti kun on tarve, tai olla seurana. Moni pieni seisoo sivustaseuraajana yksin.

Kiusaamiseen ei välttämättä puututa, ja "kurinpito" voi olla juuri tuollaista, mitä ei itse hyväksyisi.

Vierailija
25/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa nyt jälkeenpäin, etten ilmoittanut. Olin kuitenkin tuolloin aika nuori, n. 21-v, eikä mulla ollut (eikä ole nytkään) alan koulutusta. En oikein tiennyt, mihin olisi pitänyt ilmoittaa, ehkä sitten sijaisia välittävään palveluun.

Useimmat päiväkodit, joissa olin töissä, olivat tosi kivoja paikkoja, joissa lapsia hoidettiin hyvin ja empaattisesti. Onneksi näitä toisenlaisia kokemuksia oli vähän. Tuon jutun lisäksi yksi ikävimmistä tapauksista oli se, kun hoitaja sanoi itkevälle 2-v lapselle "ei me ymmärretä, kun sä et puhu, sun pitää opetella puhumaan, niin voit sanoa, mikä on vikana". (Tämä kys. pk oli tosi kiva paikka, mutta siellä oli se ikävä puoli, että kaikki samanikäiset olivat samassa ryhmässä: oli 1-vuotiaiden, 2-vuotiaiden, 3-vuotiaiden ja 4-vuotiaiden, sekä yhdistetty 5-6-vuotiaiden ryhmä. 2- ja 3-vuotiaiden ryhmät olivat ihan käsittämättömän kauheita, niin kuin voi kuvitella, joten toisaalta ei ihme, että hoitajilla paloi välillä käpy. Tuo kys. lapsi ei todellakaan sopiva päiväkotiin, itki joka aamu, kun hänet tuotiin, eikä tosiaan osannut puhua. Sääliksi kävi, vaikutti tosi herkältä ja ihanalta pojalta, jonka paikka olisi ollut kotona tai pph:ssa.)

Vierailija
26/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on lapset saaneet virikkeitä ja varhaiskasvatusta oikein sydämensä kyllyydestä...

Vierailija
27/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette tuollaisia nysvöjä? Entä jos kyseessä olisi oma lapsi? Kuka niitä lapsia puolustaa kun nekin jotka asiasta tietää on noin nynneröitä? Laittakaa nyt niitä päiväkodin nimiä kehiin että voi vanhemmat valittaa tai joku muu jolla enemmän selkärankaa kuin teillä.

Vierailija
28/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko kaiken mitä netissä kirjotetaan?

Täänkin alottaja saattaa olla joku kiukkunen kotiäiti joka haluaa olla ilkeä.

Että aamen vaan ap.n työmoraalille. En tajua miten kukaan kehtaa töihin mennä ja katsoa niitä vanhempia silmiin joitten lapsia oksetetaan.

Huono provo.

Vierailija
29/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sen luuleminen sinun tuskaasi asian suhteen helpottaa, niin luule vain.

En ole enää kys työpaikassa työssä joten eipä ole minun asiani tämä enää.

Ap

Vierailija
30/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näiden lukemattomien lasta nöyryyttävien kohtaamisen tapojen takia, minun lapseni eivät ole olleet päiväkodissa. Myös minä olen hakeutunut muihin töihin, kun tuulimyllyä vastaan on niin raskas taistella:(((

Lto

Vierailija
31/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sen luuleminen sinun tuskaasi asian suhteen helpottaa, niin luule vain. En ole enää kys työpaikassa työssä joten eipä ole minun asiani tämä enää. Ap

Miten voit olla noin välinpitämätön? Et ole enää siellä töissä niin sua ei kiinnosta paskan vertaa miten niille lapsille käy? Itse en ainakaan voisi nukkua öitäni rauhassa jos sydämelläni olisi noin suuri taakka.

Oletteko muuten tulleet ajatelleeksi ihminen joka pakkosyöttää lapsia ei välttämättä ole ihan terve? Nyt hän "vain" pakkosyöttää mutta mitä lie keksii seuraavaksi? Lyö, tukistaa, jättää yksin?

Vierailija
32/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka näätte tollasta, olette ihan samalla lailla siitä vastuussa jos ette ilmota eteenpäin. olette itsekin samanlaisia sadisteja!. nyt nimiä kehiin ja heti.

ja tarhan nimet kanssa. lähden sinne sitten vaikka itse käymään

hullu sinäkin ap kun et mitään tee. halveksin sua todella

Vierailija
33/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pkssa ei TODELLAKAAN pakoteta , ainakaan meidän ryhmässä , syömään . Kaikkea pitää maistaa ja lapset sen tietää .

Jos ei meinaa maistaa , ainakin minä , vedän koko jutun pelleilyksi ja yleensä lapsi viimeistään silloin maistaa .

Vierailija
34/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on "mukana" niin on osasyyllinen...

Lapseni oli kerran viisivuotiaana vieressä seisomassa, kun kaverit heittelivät omenia ohikulkeviin autoihin, Lasku tuli meillekin, vaikka ei olllut lapseni heittänyt. Toisetkin tunnusti sen. Lasku tuli koska ei lähtenyt pois.

Vierailija
35/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on "mukana" niin on osasyyllinen...

Lapseni oli kerran viisivuotiaana vieressä seisomassa, kun kaverit heittelivät omenia ohikulkeviin autoihin, Lasku tuli meillekin, vaikka ei olllut lapseni heittänyt. Toisetkin tunnusti sen. Lasku tuli koska ei lähtenyt pois.

Vierailija
36/42 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni alkoi 5 vuotiaana pelätä pk:hon menoa tämän mummon takia ( hapan, elämäänsä kyllästynyt valittaja). Negaa tuli kaikilta vanhemmilta, en sitten tiedä mitä teki lapsille, ainakin huuti ja tiuski. No mieheni huusi hänelle kerran naama punaisena kun oli ottanut lasta käsivarresta liian lujaa kiinni. Lapseni on onneksi nyt jo koululainen. Ja ei siis aiemmin pelännyt tai jännittänyt päiväkotia, meni jo vauvana pk_hon.

Vierailija
37/42 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sijaisena kys talossa, vain 2 ryhmää koko talossa. Kys ryhmän naiset olleet vuosikausia työtovereita. Kys sadisti ERITTÄIN vahvatahtoinen ja voimakas luonne, jonka jalkoihin jää talossa enemmän tai vähemmän jokainen muu työntekijä.

Paikan pomo tietää hlön hankalan luonteen, mutta ei tilanne ole muuttunut keskusteluistaan huolimatta. Hlö on 50+v nainen jolla tietty vakituinen tuo työpaikka, ei selvää syytä antaa potkuja.Ja minäkö olisin ruvennut asiaan puuttumaan, minä joka antaisin about toisen käteni vakituisesta työpaikasta?!! kun eivät nuo kys hlön vuosikymmeniä tunneetkaan asiaan tohdi puuttua.nii-in, helppo kritisoida ja kauhistella.

Ap

en edes sijaiseksi. Ap:n olisi ehdottomasti pitänyt puuttua näkemäänsä, sanoa tomerasti ja kovalla äänellä, vaikkapa että "mitä (h:tiä) sä oikein sille lapselle teet?" ja kertoa asiasta myös päiväkodin johtajalle ja ehdottomasti myös lapsen vanhemmille. Tuollainen pelkuruus on aina lapsen haitaksi, ja lasten takiahan me sitä työtä tehdään, eikö?

Vierailija
38/42 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä helvettiä??

Vierailija
39/42 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä helvettiä??

ilmeisesti täällä kukaan ei ymmärrä huumoria.

Vierailija
40/42 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa ihan että mitä vittua sä puuhaat? Onhan tilanne lapselle kamala ja tajuaa heti, että toinen aikuinen ei tätä hyväksy. Nyt sä ap nyhveröhiiri olet sen lapsen silmissä ihan yhtä kamala kuin pakkosyöttäjät, piip piip, turpaan sua pitäis leipoa samalla kun niitä mummoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän