Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodista kutsu keskusteluun?!

Vierailija
21.10.2009 |

Miksi yleensä päiväkodista haluavat keskustella vanhempien kanssa? Meillä tyttö vasta aloittanut uudessa päiväkodissa, tullut kehuja kuinka hyvin on mennyt. Nyt kutsu kahdenkeskiseen keskusteluun?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään jokaisesta lapsesta vanhempien kanssa.

Vierailija
2/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen kasvatuskeskusteluhan käydään kerran pari vuodessa tarhasta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen kasvatuskeskusteluhan käydään kerran pari vuodessa tarhasta riippuen.

Vierailija
4/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä näin loppusyksystä, kun jo tutustuttu uusiinkin lapsiin. Keväällä toinen keskustelu.

Vierailija
5/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin?

Meidän päiväkodissa se tehdään korkeintaan kerran vuodessa, viimeksi kului puolitoista vuotta välissä.

Vierailija
6/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä keskustellaan?

Vierailija
7/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tyytyväinen kasvatuskeskusteluihin. Meillä osallistuu aina niihin sekä äiti että isä (päiväkodin toive).

Joku kyseli aiheista. Yleensä käydään läpi minkälaisia leikkejä lapsi leikkii, miten tulee toimeen ryhmässä, miten käyttäytyy, mitä osaa tehdä ja mitä asioita voisi harjoituttaa erityisesti sekä kotona, että hoidossa. Sovittiin yhteinen linja rajoista ja kieltämisestä. Lapsen iästä riippuen on käyty läpi vähän erilaisia juttuja.

Keskustelu menee pitkälti täytettävän lomakkeen mukaisesti, mutta toki itsekin voi ottaa asioita puheeksi.

Vierailija
8/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluita kuitenkin vähintään kerran vuodessa/perhe.

Vierailija
9/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei niihin pakota menemään. Jos kehuja tulee eikä mitän ongelmia ole, niin itse en edes menisi keskustelemaan. Enkä viime talvena mennytkään. Kukaan ei siitä pahastunut.

Vierailija
10/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti lasta viedessä ja hakiessa. en ymmärrä miksi joku jättää menemättä keskusteluun. Minusta on yksinkertaisesti hyvä jos vanhemmat ja hoitaja yksinkertaisesti paremmin tutustuvatkin toisiinsa. Kyllä meidän PKssa kaikki vanhemmat käyvät niissä

Vierailija
11/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo sen vertaa kiinnostuneita, että kävisivät noissa keskusteluissa...

Vierailija
12/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mä käy edes koulujen vanhempainilloissa enkä arviointipalavereissa. Ja silti, ihmeen hyvin noilla mun muksuilla on koulut sujuneet.

Vierailija
14/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla, joille PK:n portilla on tullut vaan positiivista kommenttia onkin näissä kunnon keskuteluissa ylllätys yllätys selvinnyt ihan jotain muutakin lapsesta, ja onneksi ovat sitten osanneet kiinnittää asioihin huomiota

Enkä mä käy edes koulujen vanhempainilloissa enkä arviointipalavereissa. Ja silti, ihmeen hyvin noilla mun muksuilla on koulut sujuneet.

Vierailija
15/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä niissä käy enkä ole edes ainut, joka ei käy. Vai meinasitko, että provoilen lasten koulun sujumisella? Hyvin heillä oikeasti menee. On kavereita ja todistukset hyvät.

Tarhasta yrittivät väkisin saada meidät keskusteluun, mutta loppujen lopuksi ei löytynyt sellaista aikaa, joka olisi käynyt hoitajalle ja meille, joten keskustelu jäi. Ei siellä olisi tullut ilmi mitään, mitä ei jo tiedetä, näin hoitaja sanoi.

Vierailija
17/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti on varmaan eri juttu, mutta koulussa on jo todistukset, kokeet ja muut.

Vierailija
18/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne vanhemmat käyttävät senkin ajan lapsen kanssa olemiseen. Ovat uimassa tai leipovat pullaa.

Kiinnostus lapsesta on kyllä ihan muuta kuin jotkut keskustelut. Lapseni tosin ei ole päiväkodissa, mutta jos olisi en usko, että illalla laittaisin häntää hoitoon ja itse menisin keskusteluihin.

Vierailija
19/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne vanhemmat käyttävät senkin ajan lapsen kanssa olemiseen. Ovat uimassa tai leipovat pullaa. Kiinnostus lapsesta on kyllä ihan muuta kuin jotkut keskustelut. Lapseni tosin ei ole päiväkodissa, mutta jos olisi en usko, että illalla laittaisin häntää hoitoon ja itse menisin keskusteluihin.

eikö muut ole yleensä töissä päivällä, ja sitten toinen juttu silloinhan lapsilla on yksi hoitaja vähemmän kun näitä keskusteluja käydään. Jos on iso päiväkoti ja 2 krt vuodessa keskustellan silloinhan on kokoajan yhden hoitajan vaje. Jos molempien vanhempien toivotaan osallistuvan niin eikai tuosta syystä töistä voi pois olla? Hyvin mielenkiintoista.

Vierailija
20/22 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne vanhemmat käyttävät senkin ajan lapsen kanssa olemiseen. Ovat uimassa tai leipovat pullaa.

Kiinnostus lapsesta on kyllä ihan muuta kuin jotkut keskustelut. Lapseni tosin ei ole päiväkodissa, mutta jos olisi en usko, että illalla laittaisin häntää hoitoon ja itse menisin keskusteluihin.