Onko lastensuojeluperuste jos 4-vuotias
katsoo käytännössä aamusta iltaan vaan videoita?
Kommentit (30)
Oikeasti olet jo päättänyt, että aioit tehdä sen ilmoituksen ja keksit nyt vain lisää syitä!
Onhan se jo, että se on yh se nainen riittävä syy tehtailla ilmoituksia.
Mene lukemaan av-mammojen "the Lista" niin keksit lisää syitä!
Olet säälittävä!!!!
itsensä känniin joka ilta... ei tuo aikuisen juonti nyt mitään ole. sithän kaikki lapset olis otettu...
Joko on tarpeeksi "todellinen" syy?
Ja on mulla lapsia, mutta ne ei tosiaankaan katsele videoita tuntikaupalla päivässä enkä vetele sidukoita lasten ollessa kotona.
ap
Onko se nyt videoiden katselu vai siiderin juonti, jonka takia haluat tehdä ilmoituksen? Alkoholin juominen lapsen läsnäollessa ei ole peruste. Jos on humalassa eikä pysty lasta hoitamaan, niin sitten on aihetta ilmoitukselle.
Mutta komppaan edellistä: olet jo päättänyt tehdä ilmoituksen, joten pidä jo kiirettä.
Mietipäs vähän millaista arkikielenkäyttö on! Miten tulkitset esim arkikielen lauseet: "Kun olin raskaana mä vaan makasin, olin niin väsynyt", "Meidän poika heräsi vauvana koko ajan tunnin välein syömään" "Olen niin nälkäinen että voisin syödä hevosen" "Sä äiti aina kiellät multa kaiken" "Naapurin lapset on aina pihalla" ...listaa vois jatkaa loputtomiin. AP, kun ihmisillä on tapana korostaa ja dramatisoida sanomisiaan niin ei niitä sanoja kannata pilkuntarkasti ottaa.
Ja toisekseen, se että lapsi katsoisikin videoita "koko päivän" ei ole aihe lastensuojeluilmoituksen tekemiseen. Jos mielestäsi tuo lapsi on selkeästi jälkeenjäänyt tai muuten kehitykseltään häiriintynyt niin SITTEN voisit ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja kysyä neuvoa miten toimia ja kertoa huolesi. Muussa tapauksessa voisit osoittaa olevasi hyvä ystävä ja lähimmäinen ja ehdotat vaikkapa että tuo lapsi lähtisi sinun ja lastesi kanssa vaikkapa HopLoppiin, tai kutsut äidinkin mukaanne.
tsekkaamassa tilanteen. Terv. Valopää
usko nyt, että hän on oikeutettu tekemään sen ilmoituksen.
söi maksamakkaraa eilen, ja toissapäivänäkin ja sitä edeltävänä. Kipaisepas äkkiä tekemään ilmoitus sossuun että meillä ei noudateta suosituksia!!
Oletteko tosiaan tuollaisia naapurikyttääjiä kaikki av-mammat? Tehän olette ihan sairaita. Lastensuojeluun ja poliisille ollaan ilmoittamassa joka toisessa ketjussa. Onko odotusaika syönyt aivosolut vai mikä vaivaa?
Joko on tarpeeksi "todellinen" syy?
Ja on mulla lapsia, mutta ne ei tosiaankaan katsele videoita tuntikaupalla päivässä enkä vetele sidukoita lasten ollessa kotona.
ap